[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 08:57

Die starttijden (voor de endurance) zijn besproken op het enduranceforum. Staat idd nog niet op de lijst. Komt er waarschijnlijk vanavond op te staan.

Ligt het aan mij of staan inmiddels alle nieuwe reglementen op de site van de KNHS, behalve die van de mendurance?
Volgende week is de eerste wedstrijd al!
Het nieuwe draaiboek staat er ook nog niet op (de oude overigens ook niet meer).

En ik wil mijn informatie/promotietekst afmaken en insturen voor de website van het mendistrict.

Barney1978

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 09:15

Het ligt niet aan jou, wederom zal het minder belangrijk zijn dan de rest. Ik ben benieuwd onder welk reglement ik moet starten volgende week.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 09:17

Als we nu eens met zn allen gaan mailen..... :P
Ik kan me hier zo aan irriteren.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 09:18

Welk mailadres ik doe het gelijk voor je en ons.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 09:25

Alle andere reglementen gaan 1 april in. Zal dat voor de mendurance ook niet zo zijn? Van te voren inlezen is wel fijn, maar dan zou dat voor volgende week nog niet van toepazijn.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 09:30

Het gaat er om dat de Mendurance een ondergeschoven kindje is van de KNHS. Degene die de wedstrijden organiseren doen er alles aan om de sport te laten groeien maar de KNHS werkt niet altijd mee. Overal zie je berichten dat de reglementen zijn aangepast voor de andere disciplines maar over de Mendurance is niets te lezen. Niet prettig als je je sport serieus neemt en er hard voor werkt.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 10:04

Ik geef ze nog tot vandaag. Het streven was om ze eind deze maand online te hebben, dus.........

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 10:04

Helemaal mee eens.
Ik ben beginner en zocht naar de wedstrijden gewoon op de knhs site bij de wedstrijd kalender.
Maarrrr daar werd ik niet wijzer.
Ben daarna naar de site's gegaan van de districten om achter de adressen te komen waar ik me in kan schrijven.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 10:07

Nee dat klopt. Dat hebben wij ook al vaker aangegeven.
Als je niet weet waar het staat, is het lastig te vinden. Maar ze staan dus onder samengesteld mennen en een enkeling nog onder endurance.

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 10:12

Bedankt, niet echt een logische plaats.
Het is wel een goed punt om mee te nemen naar de districts vergadering.

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 10:12

Bedankt, niet echt een logische plaats.
Het is wel een goed punt om mee te nemen naar de districts vergadering.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 10:22

Die van het mennen staat ook pas een paar dagen online.
Vorig jaar april zouden er ook nieuwe dressuur proeven komen voor het mennen, daar wachten we nog op (het zou dus nu dit jaar worden, maar ook dat zie ik niet meer gebeuren). Dus onder geschoven kindje of niet, ik zou me er niet meteen zo druk om maken.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 10:42

Volgend weekend staat de eerste wedstrijd al gepland. Op het overleg is afgesproken dat in 2015 alle wedstrijd volgens de nieuwe reglementen verreden gaan worden. Dan is het toch wel handig dat je tijdig weet wat de veranderingen zijn.
Daarnaast komt elk jaar vanuit de KNHS de vraag wat we kunnen doen om de sport bekender te maken voor buitenstaanders, hoe krijgen we meer deelnemers etc.
Als wij dan jaar op jaar aangeven dat de wedstrijden slecht te vinden zijn op de kalender, aangeven hoe dat opgelost kan worden en je ziet dat er niks mee gebeurd, tja dan ga je je aan alles irriteren.
Wij als organisatoren doen zo ons best voor de sport maar de KNHS is met sommige dingen dan zo ontzettend laks, tja.............dan maak ik me daar wel druk over.

@Schaduw: onder welk mendistrict val jij?

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 10:52

NdV74 men district West

Misschien een stomme vraag, maar hoe doen jullie het als je onderweg nodig moet plassen?
We rijden regelmatig een bosrit van 30 km, maar stop dan toch wel een x voor sanitaire stop.
Man voor de aanspanning en ik in de bosjes.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 10:54

Als jij het dan bij district West aan wil kaarten, dan neem ik het mee in District Zuid.

Denk dat veel mensen het zo doen als het echt niet anders kan :D

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 10:57

Is goed ik zet het op mn lijstje voor de vergadering.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 10:59

Ja vind wel belangrijk om te weten wat nu wel en niet kan ook omdat ze de snelheden veranderd hebben?

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 11:16

@Dennis: ik maak me er wel druk om omdat zoals Nicole al aangeeft er al heel wat zaken zijn geweest die het behouden van de sport moeilijk maken. Degene die het organiseren doen zo hun best, het is vervelend als afspraken dan niet worden nagekomen.

Ik moet over een week starten en er zijn essentiële veranderingen in Bijvoorbeeld het keuren gekomen waar je dus niet op hebt kunnen anticiperen in de training.

Ik spring ook van de wagen en de groom houdt vast. In het reglement staat dat je voor persoonlijke verzorging het even over mag geven.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 11:27

Als idd beloofd is dat dit hele seizoen op het nieuwe reglement gestart zou worden is het idd wel veel te laat en zeker niet netjes. Maar aangezien alle reglementen normaal per 1 april in gaan ging ik daar van uit.
KNHS is nu eenmaal niet snel met dit soort dingen, niet leuk, niet handig, maar het is niet anders helaas. En ik zie het ook niet zomaar veranderen.

Zoals ik al zei, het is echt niet alleen bij de mendurance.
Dingen als nieuwe proeven (of regels waardoor de sport toch heel lastig word, ik blijf andere wagens kopen, en moet als ik het zelfde wil blijven doen zelfs aan andere pony's voor volgend indoor seizoen......) zijn ook voor de gewone menners niet fijn geregeld.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 11:37

Ik heb ze gemaild

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 14:32

Mendurance is wel de enige tak van de mensport waar de wijzigingen nog niet te vinden zijn.
En waar je echt voor moet puzzelen om de wedstrijden te vinden.

Duurt idd wel lang voordat de nieuwe proeven er zijn, die moeten in April in gaan maar we hebben nog een maand.

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 14:34

Dennis waarom andere pony's voor de indoor, daar is toch niets in veranderd

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 14:40

Voor minimarathons moeten ze vanaf 1 april (wat in de praktijk volgend indoor seizoen is) minimaal 110cm zijn, en die van mij zijn maar 100 cm (bij stamboekopname als 3 jarige, maar die ga ik natuurlijk nooit als 110 ingemeten krijgen :+ , mijn 2,5 jarige die nu ong 107/108 is misschien later wel O:) ).

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 14:50

Dat had ik nog niet gezien,balen zeg

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 14:56

Nieuwe reglementen zijn bij het "gewone" mennen ook erg laat gepubliceerd. Veel mensen zitten nu in de stress. Hebben altijd zonder broek gereden en over 5 weken zijn ze verplicht om met broek (enkelspan) in de ring te komen. Als je paarden hebt die daar problemen mee hebben, heb je dat niet in 5 weken opgelost. Diverse mensen die aan onze competitie meedoen hebben hier flink de balen van. En ik als organisator ook, want ik zie de bui al hangen dat ik flink wat afmeldingen ga krijgen. Waarom kunnen dingen niet eerder worden doorgegeven....

En dan de dressuurproeven inderdaad. Het is nog steeds niet zeker of die 1 april nu gaan wijzigen of niet.

Oftewel, het hele mennen is nog steeds een ondergeschoven iets. Maar ik kan me goed voorstellen als je meer deelnemers wilt trekken, en daar allerlei tips voor hebt, en de knhs daar dan jaren niets mee doet, dat je daar behoorlijk moedeloos van wordt. Op die manier zal deze tak natuurlijk nooit groeien. Jammer, want als er meer wedstrijden gaan komen, wordt het, in ieder geval voor mijzelf, ook interessanter om me er meer in te verdiepen.