[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:21

Ava: drukke dag zo te lezen en Romeo wordt dressuurpony. Die meting is erg interessant. Over 1,5 week ga ik nog naar een lezing over het gebruik van de hartslagmeter en in februari of maart komt er nog een interessante lezing over voeding en supplementen enzo.

Bianca: dat is me net te ver weg maar als er eens iets in deze richting is, hoor ik het graag.
Maisie: succes met je gesprek.

Trouwens, vandaag bleek wel duidelijk dat mijn huidige kar echt niet geschikt is voor de marathon. Ik moest in volle galop over het bospad, kar ging steeds duwen dus strengen steeds los en vast, niet fijn voor paard.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 19:24

Hier wat eerste foto's van ons nieuwe gezinslid.

Net uit de auto, kennismaken met Mowgli:
Afbeelding

Afbeelding

Kennismaken met mij en Thabor. Ik was al aan het losrijden voor de springles.
Afbeelding

Na de les liep ze gewoon (net als Mowgli en de honden van de juf) onder Thabor door. Die liet alles braaf gebeuren en verzette geen hoef (gelukkig maar). Ook met Amerigo kennisgemaakt.

Nu ligt ze voor pampus onder de bank.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 20:05

Hij is leuk. <3

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 20:06

Wat een dotje! <3

bicci

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 20:26

och wat een dotje!!

<3 <3

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 21:37

wat een mooie pup,en je wagen is <3
janouk; hoe was de les? paul en janouk flink aan het werk geweest?
moos heeft de knop gevonden :j
Bianca heeft een mooi doel voor VHU gemaakt,zoooo moooi <3
duimen voor maisie dat het gesprek goed verloopt _/-\o_
SCC niet fijn prednison,rustig aan maar
ips een mooie uitslag en nu maar aan de wandel met pablo
en verder alles vergeten sorry
ik ben al wat aan het oefenen met Jane,halt/stap en ze doet het braaf ,ze komt nu ook in de wei een aai halen....
sun ben ik weer wat aan het oppakken,gaat al meer gesloten lopen...op naar de L dressuur dus want als ze eenmaal 'los' is kan ik super sturen met 1 hand Yeh ik kan het ook :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 09:29

Goedemorgen
Janouk: ik ben ook benieuwd naar de les
HT:leker aan het trainen geslagen.

Hier vanmorgen vast het begin van clickertraining met Lika gemaakt. Valt nog niet mee, er is zoveel te zien in de nieuwe wereld. Zometeen stukje wandelen met Rembrand en daarna Thabor ohz trainen, terwijl zoonlief Amerigo gaat rijden.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 12:11

Oh, wat een heerlijke pup <3 <3

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 13:19

tine niet naar de sint??

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 13:24

De les was heel leerzaam. Nog heel wat verbeterpuntjes in de afwerking. Goed om vanuit jury kant de zaken te bekijken en te horen.
Maar ze zei wel, dat Janouk haar hele bouw tegen heeft en op de toppen van haar kunnen loopt.
(Dus niet geschikt haha) meer zit er niet in.
De top zal ze niet halen, maar dat wisten we natuurlijk.
Paul wil gewoon lekker rijden en zo veel mogelijk leren. En samen met Janouk.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 13:39

@Tine wat een schattige pup! :D
En superinteressant van die meting. Fijn dat het bloed afnemen soepel verliep. Doe je dit (de meting + klinisch onderzoek) meer uit persoonlijke interesse of is het echt nodig (of verplicht - weet even niet de juiste term) omdat Rembrand een verlamd been heeft gehad?
En de lezingen waar je naar toe gaat, worden die vanuit je vereniging of het district geregeld? (sorry, ben heel nieuwsgierig. :+ Maar vind het ook super interessant om te zien hoeveel professionalisering er in deze hobby/sport zit).
@Biancacoo veel plezier en succes op de wedstrijd! :D En Eagle die blij is met haar massage, mooi dat ze ook zelf zo duidelijk aangeeft dat ze er profijt van heeft.
@obelix gezellig zo'n reünie! En fijn dat het (weer) goed gaat met de winkel.
@Maisie lekker gereden en geëxperimenteerd met het bit. Wat voor een bit heb je er trouwens in hangen? Ik heb een tijdje terug ook een ander bit geprobeerd, maar dat werkte niet. Dus weer terug naar het oude gegaan. Dat is wel een nadeel van mennen vind ik, je hebt zoveel keuze. Terwijl ohz de keuze in mijn ogen toch iets beperkter is (en simpeler daardoor :P).
Succes met de sollicitatie maandag!
@Gem heerlijk gereden. Mooi dat jullie al echt een team aan het worden zijn :D
@avaluna trots op Romeo :D
@HT lekker aan het oefenen met nieuwe pony Jane en Sun loopt ook als een zonnetje ;) Met een hand rijden is inderdaad een handigheidje.
@janouk boeiende les gehad. Inderdaad fijn om de boel vanuit het oogpunt van een jury te zien.

Gisterochtend heerlijk gereden met Sam. Er lag nog een klein beetje water in de bak (1/3 van grote volte), dus ook "waterbak" geoefend. := Hij stampte er lekker doorheen zonder te twijfelen (en sprong ook niet richting het droge). Zo'n wind stille dag met een zonnetje is echt heerlijk om in te rijden. Van mij mogen er wel meer van dat soort dagen komen.

's middags was de hoefsmid er. Dat ging echt moeizaam (en duurde lang - ruim 3h gestaan). Sam heeft in zijn verleden een traumatische ervaring opgelopen bij het beslaan, denken we, want bij de achterbenen spant ie zich helemaal op (en als de hoefsmid zo'n steuntje neerzet, is pony 3m verderop). Er moesten rondom nieuwe ijzers onder en deze smid beslaat warm, dus het duurt gewoon al even voordat alles klaar is. Maar de voorhoeven waren echt een gedoe dit keer. Het witte randje waar de nagels in moeten (expres al extra smal) is zo dun dat je bij het minst of geringste tegen het leven aan zit. Gelukkig hebben we een goede hoefsmid die rustig aandoet en echt kijkt of de pony er last van heeft (dus gewicht goed op het been zetten etc.). Uiteindelijk zijn er zooltjes onder gegaan als extra voorzorgsmaatregel. Even loshalen en verleggen (als een ijzer niet helemaal lekker lag), zoals we een keertje hebben gedaan, werkte namelijk niet. Waarschijnlijk had Sam na een tijdje ook de neiging van ow mijn hoef wordt opgetild dus hij gaat er iets onder slaan dus ik zeg maar alvast AUW.

Moeizame middag dus, maar uiteindelijk ligt alles netjes er onder.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 15:47

Marjola: wat een prachtige samenvatting _/-\o_ en wat een getob zo met de hoefsmid. Maar zo te lezen heb je wel een super smid. Die meting en de lezing in maart is via mijn marathoninstructeur. De lezen over ruim een week is via Tallechie. Is bij haar vereniging en ze was zo lief om mij uit te nodigen.. En ik doe dit allemaal uit interesse en om te proberen nog beter te trainen. Die klinische keuring ga ik doen op advies van de dierenarts die gisteren de meting heeft gedaan, omdat ze toch wel iets zag aan zijn been. Hoeft niets te zijn, maar het is wel een punt om in de gaten te houden. Vandaar.

Janouk: fijn dat de les beviel. Hier ook een paard dat qua bouw niet handig is. Ach, je moet het er mee doen he?!
Bicci: nee niet naar de Sint. Ik kan echt niet tegen al die drukte. Bovendien net een pup in huis, dus dat was niet handig. Zoonlief heeft de intocht op tv gezien.

Nou, ik ga nog even snel (nou ja, ligt van 2 dagen) de wei uitmesten en dan naar de schoonfamilie om de verjaardag van schoonvader te gedenken. We nemen allemaal wat te eten mee. Wij nemen eiersalade (door manlief gemaakt) en bietensalade (door mij gemaakt) mee. Pup gaat mee, want geen idee hoe lang we weg zullen zijn. Denk dat we Mowgli maar thuis laten, die mag namelijk niet mee naar binnen (vinden ze te groot). Dan kan hij beter thuis in de tuin blijven dan achter in de auto.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 15:53

Ja, ons volgende menpaard wordt een opwaarts gebouwd paard. :D ach, er is maar 1 Janouk <3

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 16:22

Citaat:
De les was heel leerzaam. Nog heel wat verbeterpuntjes in de afwerking. Goed om vanuit jury kant de zaken te bekijken en te horen.
Maar ze zei wel, dat Janouk haar hele bouw tegen heeft en op de toppen van haar kunnen loopt.
(Dus niet geschikt haha) meer zit er niet in.
De top zal ze niet halen, maar dat wisten we natuurlijk.
Paul wil gewoon lekker rijden en zo veel mogelijk leren. En samen met Janouk.

:? welke top bedoel je dan? Moet zeggen dat ik ZZ dressuur en Z vaardigheid al top vind, maar wie ben ik :=

Mooi gebouwd paard zegt lang niet alles, of ze willen werken en hoe ze hun lijf gebruiken plus of ze gezond genoeg zijn om de training te kunnen verzetten (zowel in hoofd als lijf) zegt veel meer, is mijn bescheiden mening :)

Goedemiddag allemaal :D
Tine wat een heerlijke pup, wat een mooi hoofd heeft ze <3
Jeetje Marjola wat een gedoe met het beslaan van Sam _/-\o_ voor de hoefsmid
Biancocoo ook wedstrijd met de honden? Dit weekend of volgend weekend? Ben 't ff kwijt.
Maisie op wedstrijd in nieuwe hal met Robin, spannend!
HT gaat voor de L dressuur *D en SCC prednison, dat is helemaal niet fijn :(:)

Auto staat bij de garage dus vandaag niet naar stal. Verder dus paardtechnisch gezien niets te vertellen. Vandaag heel de dag bezig met mijn onderzoek, heerlijk vind ik dat, soort ontspanning, erg ben ik :o

Wel balen want morgen wordt het rotweer zeggen ze, en morgen kan groom mee. Dus ben me psychisch aan het voorbereiden op :brr: Nu nog even boodschappen doen en naar de schoenmaker, heb alle schoenen verzamelt die we nog regelmatig aan willen en die nieuwe hakken moeten, 7 stuks :=
:evaw:

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 16:23

Citaat:
:? welke top bedoel je dan? Moet zeggen dat ik ZZ dressuur en Z vaardigheid al top vind, maar wie ben ik :=

Brutus

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 16:29

Er is ook maar een Brutus *D in combi met Ollie1 natuurlijk _/-\o_

Nee begrijp je wat dat betreft wel hoor maar als je dan kijkt naar de mogelijkheden die Janouk biedt en wat jullie met haar hebben bereikt, dat is toch ook al goud?

Maar goed aan mij heb je ook niets want ben al blij met een snertrit, dan heb ik al het gevoel dat we wereldkampioen zijn hahaha.

**moet nu echt de deur uit**

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 16:56

brutus <3 mijn voorbeeld...zo wil ik ook _/-\o_ (dus we blijven oefenen en afkijken bij olli) +:)+

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 18:45

Ik vind dat jullie toch al een behoorlijke prestatie neer hebben gezet met Janouk hoor!
O en Ht jouw moeder stond van de week in de winkel bij me. Hihi, ben jij Roos???? Euh ja. Ik ben de moeder van monique. Echt zo grappig.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 18:49

Ips; ik zei alleen..als je bij de vlees bent,doe roos de groetjes....kwam ze terug : groetjes van roos....grappig dat ze je vond :D

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 20:05

:wave:
Afgelopen week heb ik braaf meegelezen hoor maar kom er niet aan toe dagelijks mee te kletsen. En heb ook niet altijd iets te melden haha.
Ik sluit me wel even aan bij de samenvatting van hierboven, een soortgelijke opsomming lijkt me overbodig.

Happytime en Ipsilkonka, wonen jullie bij elkaar in de buurt??
Janouk op dr top. Nou ik vind het al heel wat wat jllie bereikt hebben. En zolang je er nog plezier aan beleeft ben je nooit uitgereden.
Brutus en Ollie zullen vast een voorbeeld zijn voor meerderen hier in het topic :)

Ik moet echt m'n handen op mn rug binden om niet met m'n kleine pony te beginnen. Ze is zó leuk :D Ben echt dol op dr.
Vanmiddag even dekentjes gepast bij een vriendin van me. Scheelt weer ruilen als je weet welke maat ze moet. Angel vond het helemaal geweldig en stal de show _O- Tis me een figuur, ik ben heel benieuwd wat ze later aangespannen gaat laten zien.

Afbeelding

En lekker arrogant :+:
Afbeelding

Voor een 2,5 jarige toch een knappe pony, en ook niet zo snel van de kook. Heerlijk, lekker een beetje brutaal doen tegen vriendin haar ruinen :P Ze stond ze ff flink de kop gek te maken met haar looks :D
En alleen te trailerladen, hoe fijn is dat! Toppony haha.

Vanochtend ook nog even de 3,5jarige gereden, die is net geschoren en was poepiefris :P Morgen op wedstrijd met Bakira.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 20:17

Wat een knapperd zeg,wat voor maat deken is het geworden?
Ips heeft een winkel in hoofddorp,jnouk woont wel dichtbij me,paar km verderop

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 20:53

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 21:34

Happytime, ze heeft een 4'6 (ruime 135 in NL). Had groter verwacht maar nee dus. Al valt Weatherbeeta wel wat ruim.
VHU die zadels ken ik niet. Maar pfoei wat een pingping!!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 23:00

per pb werd me gevraagd over de tussen stand qua bloed en hormonen verhaal,
bij deze voor de andere lieverds die het vervolg graag willen weten :_ ;

nou, na de eerste keer prikken moest dus nog keer, om verschil meting te kunnen doen.
ook hebben ze toen uit voorzorg meer gemeten, ijzergehalte, suiker, B12, pff, nog hele waslijst.
alles was heel goed, ik mocht zo t boekje in.
suiker nuchter 5,1 bv, kei keurig.

van die 3 hormonen die ervoor zorgen of je al wel of niet in overgang zit,
waren de zelfde 2 als vorige keer gewoon goed en duiden gewoon op menstruatie,
de derde was wederom lager dan hoorde, maar nog wel binnen de grenzen.
wat dan weer wel kan wijzen op den beginnen van overgang :)
yes!! ik hoop t, ben die maandelijkse zooi zooow zat ej, hihi

ieder geval moeten we dat ergens in juni nog keer prikken en tjekken, dus word wederom vervolgd :))

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 23:05

Sorry, nog even wat spam....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Trouwens, hoor/lees niets meer van Lanouska. Alles wel goed? Of heb je geen internet daar in verweggistan?
Laatst bijgewerkt door tine10 op 16-11-13 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt