[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 16:04

Aks..succes !!! :j

tallechie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 18:08

zal straks even bijlezen...

ben bij dierenarts geweest, veale heeft een gat in zijn hoef, gelukkig geen gebroken griffelbeen of iets dergelijks. Pees zat wel een bult maar was hij niet gevoelig op.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 18:10

Gelukkig maar! Is de pees ook gescant? Een bult op een pees hoort niet...
Laatst bijgewerkt door __PSM__ op 21-11-12 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt

baudyh

Zo de auto is weer thuis.Geen idee wat de kosten zijn.Zie het wel als de rekening er is.
De lasagne zit in de oven.en ruikt heerlijk.Honger!!!
Ik ben sinds een week of 4 aan de lijn.Aan de sonja bakker.Ben al 6 kilo kwijt maar nog lang niet genoeg.Maar alle beetjes helpen.Maar ik heb dus de hele dag honger.....

bicci

dat klinkt al beter tall...

heeft dit gelijk ook een betere prognose?

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 18:23

Beaudy wat een pech met de auto! :(:) Die lasagne klinkt erg lekker :9

Beterschap voor Veale, hoe komt een paard nou aan een gat in zijn hoef? Kon je dat ook zien of was dat iets inwendigs? En ook benieuwd naar de verwachtingen van herstel natuurlijk

wij hebben vanmiddag een leuke rit gemaakt. Helemaal onverwachts. Vriendlief ging stal doen en belde een poos later ineens op of ik klaar wilde staan, kwam mooi de straat indraven, haha, altijd zo leuk dat hoefgekletter. Heerlijk heldhaftig lopen doen en genoten, ondanks de regenspetters. Flink aan het werk gezet ~~}>

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 18:27

lekker smikkeltje....

genoten dus...

hier is het weer legaal om domme dingen te zeggen,
met dank aan kapster :D

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 18:52

De messen zijn gearriveerd Gem!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:00

een gat in zijn hoef.Dat klinkt eng.Waar zit dat gat dan? sterkte ermee!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:33

__PSM__ schreef:
De messen zijn gearriveerd Gem!

+:)+ fijn!

BaudyH: ik dacht altijd dat de kracht van Sonja Bakker was dat je nooit honger zou hebben :o? .

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:34

PSM pees is niet gescand, hij is daar niet gevoelig op. Dierenarts vond het niet nodig, ik vertrouw deze dierenarts voor 100%, hij wil geen geld verdienen, anders had hij wel laten scannen.

Hij was nu ook niet kreupel. Hij heeft wel naar het griffelbeen gekeken, maar daar was niets mis mee. Wel heb ik de afspraak dat wanneer hij volgende week nog niet goed loopt in de bak ik mag komen, dan gaan we alsnog scannen.

Bicci ja dit is een hele goede prognose. Andere ijzers er onder met een rubber stukje er tussen, een aantal op stal, zodat hij niet te veel kan bewegen en dan vanaf maandag gewoon weer op de wei en aan het eind van de week weer gaan rijden. Mits hij geen last heeft natuurlijk.

Hij heeft vorige week dus vast gelegen in de binnenbak, ja ja van 20x40... hij ging rollen en heeft tegen de wand aan getrapt. Wij vermoeden nu dus dat er toen een stuk is afgebroken. Met hoeven krabben hebben we het niet gezien.

Dierenarts dacht eerst hoefzweer, maar dit was het niet. Hij heeft rotstraal, maar daar was hij niet heel gevoelig op. Hier heb ik blauwspray?? voor mee gekregen. Toen is hij met een mes zijn hele hoef gaan bekijken, omdat da dacht dat het daar wel weg moest komen. Toen had hij de hele hoef schoon en zag hij een gat.

Het gat zit aan de rechterkant van zijn hoef, gewoon bij de rand zeg maar. waar het ijzer zit. Tussen het ijzer en de hoef zit nu dus een gat. Ik zal morgen wel even een foto maken.

De hoefsmid komt gelukkig morgenmiddag al.

Zal zoonlief even in bad gooien. Definitieve startlijsten voor zondag maken, deze online gooien en dan nog aan de studie.

Heb trouwens de prijzen gedeeltelijk gesponsord gekregen, ben ik wel heel blij mee.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:44

Wat een verhaal,maar als ik het zo lees lijkt het mee te vallen.Ik hoop ook dat dat zo is.

Nou de kracht van sonja bakker kan best zijn dat je geen honger hebt,maar lang niet elke week.Ik heb nu weer een strengere week en dan heb ik tegen het avond eten na 4 crackers een sinsaasappel een appel en een plakje onbijtkoek toch echt honger.......maar de lasagne was heerlijk.Zou als het mocht nog wel zo een portie op kunnen maar nee ben streng voor mezelf.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:48

knap dat je zo streng bent baudyh :))

@tall, super nieuws eigenlijk dus :D

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:58

Dat moet wel ik ben echt veelste zwaar.Kom niet eens fatsoenlijk de menwagen meer op.Maar ja ik hou zo van lekker eten.en ja dan komt er steeds weer wat bij.
Ik schaam me er niet voor maar ik woog al 106 kg.Ik heb altijd gezegd ik mag niet boven de 100 uitkomen en dan toch langzaam gebeurdt het.Nu zit ik dus weer precies op 100.Maar ik wil eigenlijk wel naar de 85.Dus nog ff te gaan.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:00

Knap hoor! Het prettige van zo'n streven, is dat je het verschil zo goed ziet :) .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:15

Baudy: knap van je. Ik wil ook heel graag 15 kg kwijt, maar het lukt me niet. Ik hou zooooo van snoepen (chocola, chips)
Tallechie: fijn dat het mee lijkt te vallen *\o/*

Net Thabor zijn mond weer gespoeld. Hoe de dierenarts toch ooit heeft kunnen denken dat ik met een spuitje van 5 cc tussen de 4e en 5e kies zou kunnen schoonspuiten is mij een compleet raadsel. Maar goed, lang leve de tuinslang, daarmee kom ik denk ik wel ver genoeg achterin. Kan alleen natuurlijk niet zien of ik ook echt iets schoonspoel. Hij laat het gelukkig tot nu toe allemaal braaf toe.

Vandaag alle drie de paarden lekker getraind. Met Rembrand bezig geweest met contragalop (heb van betrouwbare bron vernomen dat in de nieuwe proeven contragalop komt). Nou, in de rechtergalop gaat dat echt heel goed, maar in de linkergalop kan Rembrand zijn been dat niet aan. Dus gaat hij draven of maakt hij een mooie galopwissel. Ik zal me er gewoon bij moeten neerleggen dat we op de linkerhand geen punten zullen krijgen, dat kan hij gewoon echt niet. Maar ja, mij hoor je niet klagen hoor, hij heeft zo veel bereikt <3

Ik ga nu lekker bankhangen met kopje thee.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:40

Tine spuit Thabor zijn kiezen schoon met een tuinslang :D ! Nou laat ik er nou zeker van zijn dat mij dát nooit gaat lukken bij Ster :D :') . Stoer paard! En lekker getraind met contragalop, goed bezig :j .

Ik heb Ster vandaag voor de sleep gezet om haar achterhand nog sterker te maken (variant van het huiswerk van de tweespan-rijder, waar ze laatst geweest is). Ben er nog niet uit of het gaat helpen, het lijkt me zo licht achter haar hangen. Maar hoe kom ik er achter of ze voldoende trekt om idd effect te krijgen? -O-
Ik moest er iig voor zorgen dat ze niet met de borst gaat trekken (hangen in het borsttuig), door haar los van de hand te houden, en ze dus haar achterhand beter zou gaan gebruiken. Dat lukte wel, maar daarmee maakte ik ook direct haar passen korter. Moeilijk moeilijk.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:08

Om achterhand sterker te maken kun je ook veel overgangen, tempowisselingen, steeds aanspringen in galop (ook vanuit stap naar galop) oefenen. Of een ouderwetse grasmaaier er achter hangen (deed ik vorig jaar met Rembrand, werkte echt super :D ), maar ja, die moet je wel hebben. Je woont iets te ver weg om die van ons te gebruiken.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:16

hoooome! :)
Humf.. Net gegeten
Wat een reis

En wat een geweldig ambitieus gesprek! :D

@tallechie; hopelijk veale gauw weer goed! :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:21

tine10 schreef:
Om achterhand sterker te maken kun je ook veel overgangen, tempowisselingen, steeds aanspringen in galop (ook vanuit stap naar galop) oefenen. Of een ouderwetse grasmaaier er achter hangen (deed ik vorig jaar met Rembrand, werkte echt super :D ), maar ja, die moet je wel hebben. Je woont iets te ver weg om die van ons te gebruiken.

Nee, het ging écht om de stap. Heeeeeeeeel veeeeeeeeeeel stappen (en owww wat heb ik daar zelf een hekel aan :o ). Overgangen en tempowisselingen in de training doe ik genoeg, zowel aangespannen als aan de longe, maar de tweespanmenner wil pure "stap-spieren" zien.
Ik weet wel hoe ik de sleep zwaarder kan maken, maar ik weet niet wanneer het zwaar genoeg is en of ze haar achterhand genoeg gebruikt.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:22

Hier inderdaad ook erg van de overgangen. Ook met longeren. En dan gewoon rondje draf, rondje galop, rondje draf, rondje galop en dat flink wat keer achter elkaar. Worden ze sterk en gehoorzaam van :j en lekker moe en rustig :7

**edit** lees nu dat het vooral om de stap gaat. En moet ze dan sterker worden of ruimer, actiever?

Tallechie zou mooi zijn als dat het is en het snel over gaat :j

Tuinslang goed idee Tine, Bente vindt tuinslang in mond ook erg lekker :+

Baudy echt ik heb zo'n respect voor mensen die afslanken, helemaal als je flink wilt afslanken echt respect. Ik ben zelf eigenlijk altijd zo'n type wat er eerder tegenaan moet eten zo af en toe dus het lijkt mij een absolute ramp als je altijd op dat eten moet letten -O-

Vandaag ook nog gewandeld met Blondie. Die loopt gewoon voor me uit, moet toch echt serieus met lange lijnen gaan werken volgens mij stuur ik haar zo overal heen. Was mevrouw bij stal die serieus was dat ze haar wilde kopen... ben er maar niet op ingegaan.

En gelukkig mijn hoorcollege goed voorbereid :)

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:29

Wat balen van Veale, hoop dat hij snel opknapt.

Ik heb wat menspullen tekoop oa:
Zilco liverpool 11,5 cm.
IR liverpool 10,5 cm.
Sluitingen voor aan het eind van je strengen
Uitrijdeken reflecterend voor shet
en Uitrijdeken waterdicht en licht gevoerd voor grote shetlander en welsh pony
Borstonderlegger 1,20 cm etc.

heeft iemand er wat aan ??

VHU heb je fotos van blondie ?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:29

VHU: sterker en daarmee ruimer en meer over de rug. (Het leuke is echter dat de jury in het filmpje van P&K lovend was over mijn rijden in stap, dus blijkbaar zijn we op zich wel op de goede weg :+ )

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:40

Ben je toch gewoon goed bezig Gem :)

Er staan hier en in het vorige topic wel wat foto'tjes S_L en eentje in mijn profiel.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:45

Citaat:
Tuinslang goed idee Tine, Bente vindt tuinslang in mond ook erg lekker

Nou, hahaha, hij vindt het niet lekker hoor, maar laat het gelukkig wel toe.

Tja, sterker worden in de stap.... toch die grasmaaier :D