[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 00:08

Nou ik ga de binnenkant van mijn ogen bekijken :z en AR blijf maar gezellig meeposten hier ook als rijd je (nog ) niet aangespannen ;) .

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 00:11

Ja slaap lekker iedereen voor mij is het ook een goed plan om op bed te gaan, Hoef gelukkig morgen niet om 7 uur te treinen om in Enschede op stal te komen dus slaap een uurtje langer door.
Ga naar een vriendin haar paarden toe, vlak bij assen en vanuit daar door naar Boekelo en rond 23.00 uur zie ik eindelijk me vriend al ligt ik dan wel op bed en hopelijk nog niet te slapen :+
Inderdaad AR je kunt gewoon gezellig mee praten want officeel heb ik de leidsels nu ook niet in handen, wel gehad en gaat ook zeker weer gebeuren wacht er alleen nog een jaartje mee om mijn bruine monster in het tuig te zetten.
Ben overgens wel heel benieuwd hoe ze dat gaat doen, ik heb namelijk ergens wel spanning zitten dat ze het niet zo makkelijk oppakt als de mannen denken.
Maar goed er waren wel meer dingen die mensen niet van haar verwachten maar ze het toch zo deed :D.
Laatst bijgewerkt door NienSCHaap op 02-03-12 00:12, in het totaal 1 keer bewerkt

ARhythmical

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 00:11

Nee hoor, we combieen alles in mei. High tea hier op m'n tuinbankje, Simba, Thom, en meiden erbij ( en de rest van het gezin hier..zeker als er wat lekkers is :D ) Slecht voor de lijn :j maar daar doen we hier niet aan.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 00:12

NienSCHaap schreef:
Gem, gaaf waarvoor heb je gevaren? haha ja als je veel plekjes van Nederland kent is het inderdaad snel klein.
Zo ken ik nog wel iemand die dat gevoel behoorlijk heeft en het liefste naar het buitenland wil vertrekken.

Manlief en ik hebben een binnenvaartschip, dus 95% van alle vaarwateren die geschikt zijn voor een schip groter dan 40 meter heb ik wel gezien. Wanneer het schip stillag, pakte ik fiets + hond (afkomstig uit Dalfsen :P ) en ging ik mooie dorpjes kijken :+

Ollie: over autorijden, alles binnen 2 uur rijden heet hier "dichtbij". Soms moeten we "een stukje rijden" en dat is dan 4 uurtjes richting Neurenberg, Würzburg of zo :D . Maar ook ik heb mijn grenzen hoor... wanneer ik een plaspauze nodig heb, wordt het ineens een lange rit :\ .

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 00:12

@VHU: leuk en apart zo'n bonte voor de wagen, ik vind alleen de foto's niet aansprekend :o .

@AR: wat een leuke pony's en dito-dochters, hier ook echt Welsh Fan. Leuk hoor, die dochters die rijden.

@Kiss: heb je al wat gehoord? Verschrikkelijk zo'n ongeluk :(:) .

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 00:13

Gem schreef:
NienSCHaap schreef:
Gem, gaaf waarvoor heb je gevaren? haha ja als je veel plekjes van Nederland kent is het inderdaad snel klein.
Zo ken ik nog wel iemand die dat gevoel behoorlijk heeft en het liefste naar het buitenland wil vertrekken.

Manlief en ik hebben een binnenvaartschip, dus 95% van alle vaarwateren die geschikt zijn voor een schip groter dan 40 meter heb ik wel gezien. Wanneer het schip stillag, pakte ik fiets + hond (afkomstig uit Dalfsen :P ) en ging ik mooie dorpjes kijken :+

Ollie: over autorijden, alles binnen 2 uur rijden heet hier "dichtbij". Soms moeten we "een stukje rijden" en dat is dan 4 uurtjes richting Neurenberg, Würzburg of zo :D . Maar ook ik heb mijn grenzen hoor... wanneer ik een plaspauze nodig heb, wordt het ineens een lange rit :\ .

Gaaf hoor :j maar inderdaad dan heb je alles wel zo'n beetje gezien.
Die van mij is internationaal vrachtwagenchauffeur (eigenlijks veetransport en met name paarden) geweest ideaal voor leuke landen en mooie plekjes en snellere routes om te nemen _O-

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 00:16

NS: het grootste voordeel voor mij zit hem in het feit dat ik overal vrijwel blind naar toe rijd omdat mijn basiskennis NL topografie groot is. Heb meestal pas het laatste stukje het stratenboek.... slik... met gepaste tegenzin de laatste tijd de StomStom, nodig.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 00:18

Haha de StomStom :+ ach ja opzich handig dat die dingen er zijn maar inderdaad het is ook wel belangrijk om er zonder een kaart en tomtom ergens te komen :D. knap hoor!
Nu ga ik echt slapen anders komt er weer helemaal niks van :')

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 00:26

@Avaluna reden te meer om haar in het echt te zien :+
Ik rij zo'n 30.000 km per jaar, mijn man zo'n 25.000 :o zit heel veel in de auto dus....met familie en vrienden door heel Nederland (behalve trouwens Limburg bedenk ik me nu :+ ) tja.... maar ik hou echt niet van de Tomtom eerlijk gezegd...ben meer van route zien via ANWB en dan gewoon maar rijden, komt vrijwel altijd direct goed B-) .

Moet Wiske weer uit gaan laten.... :evaw:

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 00:29

@VHU: hahaha, nee, hier de komende tijd alleen een paard voor onder het zadel :j en helaas als het beeldmateriaal me al niet aanspreekt... :+

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 00:29

Ik vind het een vreselijk ding, die StomStom.... heb altijd ruzie met Stomme "Lucie", onze vlaamse assistente ^) . Als ze boos is, zegt ze niks meer. "Saskia" is nog Stommer.... zo gauw als dat je de grens over bent met DL, kan ze geen Duitse plaatsen of straatnamen meer uitspreken, dan wauwelt ze met een dronken, dubbele tong en heb je echt geen flauw idee meer waar ze het over heeft.
Ik heb het niet op die meiden....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 00:33

Wij hebben iemand die Eva heet }:0 ik heb vaak ruzie met haar :+
Wel verschillende mannen geprobeerd, maar tja, die zijn helemaal hopeloos :=

**pup had het al op de krant gedaan....**

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 00:35

Hahaha, hier alleen kerels geen idee of je dit kunt veranderen, had eens in een huurauto in Duitsland een vrouw, Ushi hebben we haar gedoopt, vond het maar erg irritant. Nu hebben wij ook geen Stom-Stom, maar wat anders, Garmin en geen idee wat er in de auto zit.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 00:35

Jij dus ook al VHU.... zou het aan onze generatie liggen? Die al zolang autorijden zonder navigatie dat we het liefst de discussie zouden willen aangaan met die eigenwijze wegwijzerds?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 00:40

De ingebouwde in de nieuwe auto zet ik niet eens aan..... wat een takkeding. We krijgen daarvoor een nieuwe, maar ik heb nu al zo geen zin om die uit te proberen! Net als trouwens de rest van de knopjes en dingen in dat dashboard. Weet niet eens uit te vinden hoe ik het geluid van de radio kan minderen! Ik mis de transporter..... ^) . Simpel, degelijk, brengt me zonder veel poespas van A naar B en ... en ... en... hubby deed toen nog niet zo moeilijk als ik met een paar bagger-stalschoenen in de auto stapte :x .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 00:41

:+
Onze zoon zegt dan echt met zo'n stem van mijn moeder is hopeloos, mama luister dan gewoon eens naar Eva :roll:

Nou ik ga ook op een oor :O

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 08:33

Wow, wat een gekletst hier gisteravond! Het lijkt wel een chatbox ;)

AR fijn dat jullie nog zo enthousiast zijn over Simba en wat ontzettend leuk dat Ollie jullie kant op komt in mei!

VHU wat een leuk bont paardje! Hier geen 2e paard nodig, helaas.

Vanochtend weer vroeg op, zo naar zwembad toe. Net lekker stukjes mango op als ontbijt :D Na het zwemmen eet ik nog wel een boterhammetje anders hou ik het niet vol vandaag.

Fijne dag allemaal!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 09:24

Hier net de muesli en de koffie achter de kiezen :Y) , honden natuurlijk alweer uitgelaten, en straks zo met groom naar stal. Wil buitenritje gaan doen met Bente. Het is lekker weer, woensdag even met Snuit de paden gecheckt in het bos, paar zijn mooi rechtgetrokken dus dat is wel prettig mennen. En als we echt 'durven' pak ik een groter rondje mee inclusief kans op tractoren := maar dat zien wel along the way :+

Hoe is het met het meisje Kiss, vond het nogal eng klinken dat ze niets zei....wat een geluk zeg dat ze een cap op had. Die (vrachtwagen)chauffeurs soms, echt niet te geloven hoor, wat is het voor kleine moeite om wat vaart te minderen, er netjes omheen te gaan of even te wachten totdat ze goed aan de kant staan -O- .

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 09:26

AR: knappe pony's en dochters heb je! Jeetje zeg, 7 kinderen, ik vraag me af hoe je het doet! :oo
Wel leuk dat ze zo goed kunnen rijden!

@ gem: dat ligt niet aan jullie generatie hoor, heel die knopjes op het dashboard vind ik ook maar niets! Geef mij maar de knopjes van de radio, voor/achterruitverwarming, en gedaan! Bij de nieuwe auto's staat zelfs het stuur vol met knopjes, ik heb al bijna bang om het stuur vast te nemen :D Zelfs de claxon is 1 van die honderden knopjes geworden, je moet al aardig zoeken om die te vinden bij sommige auto's :?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 10:02

:+ gelukkig maar dan hahaha.

Manlief is gevraagd voor een bedrijf in Breda....ik vind het zooooo spannend. Hij wordt regelmatig gevraagd maar reageert vrijwel nergens op alleen deze vindt hij zeer interessant, ik natuurlijk ook (voor totaal andere redenen := )....

Bicci weet je al of je later mag starten in Prinsenbeek? Wij doen dus niet mee wat Snuitje loopt de dag ervoor al een wedstrijd in het vierspan.

En ik zei toch dat Wiske wat slecht at. Nou dat is nu totaal anders, ze eet de oren van je hoofd (soms ook letterlijk) :Y)
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 02-03-12 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 10:02

Goeiemorgen! FF een laatste reactie op de auto's voor ikk mijn oppaskinderen ga halen :D .

SL: wij hebben de VW polo nu 13,5 (!) jaar en ik ben er nooit aan gewend geraakt dat de claxon niet in het midden zit, maar links en rechts op het stuur. Ik gebruik hem natuurlijk niet al te vaak, maar sla nog steeds bijna het VW - logo in het midden kapot als ik écht een ram op die toeter wil geven |o . Das gewoon intuïtie :) .

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 10:14

@ VHU: Super dat Wiske zo goed eet nu!

@ gem: ja inderdaad, ik ken dat intuïtiegevoel :D Mijn schoonbroer heeft pas een nieuwe auto gekocht, je moet dus echt zoeken waar die claxon staat tussen al die knopjes :?

Heel dat technisch gedoe in de auto's vind ik ook maar niets. Je kan niet meer zelf de motorkap open doen om iets te maken, want alles is elektronisch...
Bij mijn vriend thuis hebben ze een elektrische poort aan de garage, maar die krijgen ze niet open als de auto aan staat (Opel Insignia). Ze moeten eerst de auto stilleggen, dan op knopje van de poort drukken en dan de auto terug starten om hem binnen te rijden. Door al die technische snufjes in de auto, vindt de poort het signaal van de afstandsbediening niet meer.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 10:19

Ik hoor het al wel weer de navigatie systemen worden niet van harte genomen,
De lucie of de saskia en eva worden niet ten harte genomen _O- leuk he.
Mijn schoonouders hebben ook een nieuwe auto en durf dus echt niet aan al die knopjes te zitten, veel te bang dat ik iets verkeerds doe :+
Ach aan navigatie systeem kan soms heel handig zijn inderdaad maar de stemmen varieeren nog al inderdaad :)

VHU spannend voor jou en je man, wat voor werk doet hij en voor wat is hij gevraagd in breda?
Haha wiske die de oren van je hoofd eet, ik pas wel op.

Onze hond heb ik van de week wel achter het behang kunnen plakken, vorige week was onze kleine hond gegrepen door een ROTweiler ;).
gelukkig niet ernstig ofzo maar hij had er wel behoorlijk pijn aan, ging ik gisteren een stuk met hem wandelen.
Moest ik hem eerst echt mee sleuren :+ en vaak doen we hem achter bij ons op zo'n kruispunt van 2 zandpaden los wat dacht je.
Meneer rent zo naar huis en terwel ik eerst dacht dat hij niet zo hard kon lopen vanwege zijn pootjes.
En luisteren HO MAAR! uit eindelijk thuis weer gevangen aan de riem gedaan en gewoon weer meegesleurd _O- oh wat was die kwaad. (ik ook wel behoorlijk, ben nog steeds zo ziek en als ik langer als 10 minuten op me benen sta ik bijna omval)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 10:26

nog geen nieuws van kiss over dat meisje zie ik...brrr

VHU, morgen aaf met verkennen hoor ik of ik later mag...
ik hoop het maar :)

**ook heel leuk**

bericht omtrent de jaarlijkse benefiet wedstrijddagen .

dit jaar zullen deze op zondag 10 en zondag 17 juni plaats vinden op het al wel bekende terrein van ponyclub princenhage te breda.

de kramen zijn voorzien van groot houten blad en een zeil-dak.(marktkraam)
u bent vrij dit aan achterzijde dicht te maken.

er is stroom aanwezig, brengt u daarvoor zelf verlengsnoeren mee a.u.b.
wenselijk is ook zelf voor stoelen etc te zorgen.

mochten er meerdere kraamhouders melden met een zelfde product, zal overleg volgen.

We hopen natuurlijk dat u weer intresse heeft op deze gezellige manier de goede doelen (brooke hospitals en WSPA)
te steunen en er samen met ons weer een top-evenement van te maken.

Het goede weer is alvast besteld!!

graag reactie via trailteam@live.nl of per pb :)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 10:32

@ NS: vervelend dat je hond gegrepen is door een rotweiler!
Onze hond (kruising American Stafford x Duitse Dog) zou net zo reageren denk ik :D Als ik met haar ga wandelen en ik passeer langs een huis waar een blaffende hond in de tuin loopt, rent ze met de staart tussen haar benen weg. Op de hondenschool lachen ze met mijn hond, zo een stoer uiterlijk maar werkelijk een watje van een hond! Gisteren had ik iets te hard aan de riem getrokken, ging ze op de grond liggen met het gezicht van "sla me aub niet!!" Ik schaamde me rot, net alsof ze hier dagelijks meppen krijgt! Terwijl ik haar nog nooit een tik gegeven heb... Het heeft een kwartier geduurd voordat ze weer gewoon deed, en dat gewoon door een stom rukje aan de riem...

@ VHU: leuk voor je man van die aanbieding!