[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 22:48

het is hier nu droog, paar uur geleden regende het flink hier...

IvysToeter

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 22:52

monique, kan me voorstellen dat je even flink gehuild hebt!
maar wat een mooie wei daar zeg!

Lot, het was ook wel benauwd weer vandaag hoor

Laura, beterschap!

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 22:53

We wilden vandaag nog lekker even gaan mennen maar nadat we buienradar hadden gezien ging dat helaas over. Uiteindelijk had het nog wel gekund, maar geen zin om nat te worden en geelektrocuteerd.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 22:57

Citaat:
monique, kan me voorstellen dat je even flink gehuild hebt!

Laat dat even maar weg ;-) Ik heb al zoveel gejankt de laatste week, dat we bijna wateroverlast hadden hier. Het went vast wel hoor, maar ik zou zó graag even om het hoekje kijken daar nu. Gelukkig gaan we over een paar weken en krijg ik elke maand een update met foto's.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 23:12

monique wat een mooie foto.. kijk ze toch is gaan met zn 2jen.. heel veel sterkte, maar je hebt echt je best gedaan voor die 2.. ze hadden geen beter plekje kunnen krijgen :D

Op dit moment ligt ik nu weer misselijk op de bank met hoofdpijn.. heb het een paar uur even niet gehad. Erg raar allemaal

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 23:20

Zo zeg sinds gisteren vier pagina's erbij :list: ben nog niet bijgelezen hoor :o
Monique sterkte, positief punt is dat jullie weer een mijlpaal hebben gezet waar je zo tegenop zat. Nu kun je op naar weer een volgende mijlpaal. Wat een prachtige foto.

Wat leuk Buckje dat je met Buck en Ciara tweespan hebt gemend. Ach dan verschillen ze wat in stokmaat, als het lekker opmarcheert is het toch goed? Kun je toch af en toe tweespan doen, voor Buck ook leuk.

Had vandaag mijn bul-uitreiking. Was heel gezellig. Vanmiddag uitreiking in Amsterdam, met speeches etc en daarna met familie en wat vrienden uit eten geweest in Vak Zuid in het Olympisch Stadion. Als je een keer in Amsterdam bent en je wilt lekker eten moet je daar zijn het was erg goed! Zit nu heerlijk weer thuis tussen de bloemen, cadeautjes en mijn getuigschrift -:) 't was een hele belevenis.

Vanochtend lekker gereden met Zarah. Heb nu een paar keer met haar gereden en we voelen elkaar steeds beter aan <3

@Laura, denk dat je het gewoon even hebt gehad: vriendje, studie, Tummetje. Er is zoveel gebeurd die hersentjes van jou hebben rust nogid :O

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 07:43

Goedemorgen. Even bijgelezen, mooie foto monique maar lijkt me erg zwaar, zeker als je ook nog eens zo'n eind moet rijden om ze weg te brengen.

Heb je ze verkocht of iets?

Ik ga vandaag maar even een inhaalslag maken in huis, ben 2 dagen behoorlijk beroerd geweest en heb dus niks uitgevoerd :D

Dus moet nu nog even aan de bak haha.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 07:53

Wáuw monique :oo van die foto word je gewoon meteen stil :oo
wat mooi dat ze het nar hun zin hebben, wat een mooie beslissing hebben jullie genomen voor de paarden! :)

ik heb gelezen over wedstrijdschoonmaak, over Storm en het onweer
over...

ik moe vandaag hard aan school werken, vanavond maak ik pizza :9 en verder schoolschoolschool...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 08:29

Wat een mooi plaatje Monique. Veel sterkte en leuk dat je op de hoogte wordt gehouden.

Heb al gestemd vanochtend.

Zal straks weer aan de studie gaan en vanavond naar veale. Moet morgen weer naar het ziekenhuis

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 09:04

goeiemorgen!
nou ik kan weer een urinemonster naar de dokter gaan brengen, ik plas zo'n beetje gewoon bloed :S... echt zooo vervelend, denk je lekker een vrije dag te hebben, voel je je niet lekker.

Voice heeft bloedarmoede, ik had zondag mijn vermoeden aan de eigenaresse uitgesproken, nadat het mij opviel dat ze minder voorwaarts en niet meer echt de extreem vrolijke voice was. dus maandag bloed laten trekken en dus inderdaad bloedarmoede, wel frapant dat ik haar al zo goed ken dat ik dat herkende, ik rij haar nog geen 3 maaanden. gelukkig krijgt ze zsm medicatie en hopelijk voelt ze zich gauw beter. al blijf ik wel gewoon rijden.

vanmiddag ga ik magic scheren, hij heeft het mij veeeel te warm, hij krijgt dan de eerste week even een katoentje op 's nachts.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 09:10

oei marianne das niet best. En sterkte met voice ook.

Ik heb gisteren de vliegendeken voor ferro binnengekregen. Hij past m goed alleen heeft ie m nu even niet op met al die regen. het is zulk vervelend benauwd weer.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 09:34

@ maisie, prettig is ander ja pff.
fijn dat je een mooie vliegendeken voor ferro hebt.

hoe is het trouwens met jullie zoektocht naar een nieuwe pony voor remco?

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 09:53

Maisie, stom he ik haalde mijn merrietje gister ook binnen met haar vliegendekentje op toen het met bakken uit de lucht kwam!! Smiddag's was het nog heerlijk weer!

Marianne, groot gelijk dat je gaat scheren ik ben ook erg blij dat ik door gezet had om Lizzy te scheren ze is er echt veel vrolijker op geworden.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 09:58

Ik moet eerlijk zeggen dat er op mijn nieuwe stal geen vliegen e.d. zijn :) heel erg fijn :D

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:02

Marianne, Veel succes.
Hier wordt er in geval van wedstrijd, clinic,... ook druk gewassen en gekuist. Scheelt wel dat ik haast nooit met iets mee doe. Tot nu toe 1 clinic en men trouw (daarvoor is ze zeker 3 keer gewassen :-) )

Hier ligt het mennen ook al even stil.

Ben dit weekend naar de marathon gaan kijken. Vond 1 situatie best wel grappig. Een groom gaat in de hindernis van de kar om de voorpaarden (4-span) over de brug te begeleiden. Ze twijfelden serieus. Daarna wilden ze ook niet door het water, dus groom er mee door. Hij was nat tot aan zen kruis :-)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 10:20

ik poets ook alles voor de wedstrijd, geeft mij een zekerder gevoel. Mijn ouders hebben zoiets van besteed er toch niet zo veel tijd aan, maar ik heb zoiets van ik wil het goed doen.

bij de marathon in schildwolde stond ik vast en moest mijn vader ook tot zijn knieen in de waterbak

balen marianne

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:30

ja mijn ouders ook.. tuig poetsen kom op schiet toch is op haha

Ga nu weer verder aan school :D.. leuk hihi.. bah

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:56

Vervelend marrianne!! Heel veel sterkte voor jullie allebei!!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:11

@ marianne we hebben nog niet echt een zoektocht gestart. Remko wil eerst wat meer zekerheid over zijn werk enzo. Dus miss over een maandje ofzo dat we eens rond gaan kijken.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:25

Net weer priveles mennen gehad met beide knullies. Volgens instructeur en zijn vrouw kan ik bij het indoorseizoen wel Z gaan starten <3 <3 <3 <3 . Met Rembrand dan he :D Ze zagen ook bij pony toch vooruitgang. Zelf zie ik het niet meer, zie alleen maar wat er allemaal mis gaat. Maar goed, we blijven door gaan. Hij moet leniger in het lijf worden en zolang hij er plezier in heeft gaan we verder. Hoop straks dat het bij indoor wat beter gaat.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:14

@ Maisie: dat is misschien inderdaad geen slecht idee om te wachten tot Remko wat meer zekerheid heeft op zijn werk. Een een maand is ook weer niet lang hé ;)

@ Tine: super dat je Z kan gaan starten! Ivm de pony, alleen maar zien wat er mis gaat, dat heb ik ook...Romeo is doodbraaf, maar ik zie alleen dat hij zo traag gaat en zijn bochten vaak niet netjes neemt. Maarja, hij is nog jong, we moeten beide nog bijleren. Volgens mij heeft het nu ook met de examens te maken, ik ben een beetje slecht gezind en ik heb zenuwen voor de Veluwe.

Ivm de Veluwe is trouwens nog niet alles in orde... We zouden apart gebracht worden door de broer van mijn vriend, zijn vriendin zou dan rijden (alleen zij heeft een rijbewijs voor met trailer). Het probleem is dat ze 2 weken geleden naar zee zijn gereden (ze zaten een uur in de auto), en ze was erg blij dat ze eruit was, zo misselijk voelde ze zich. Als we naar de Veluwe gaan, zijn we weer wat verder en tegen dan is ze 7 maanden zwanger. Nu had ze tegen ons gezegd dat ze het echt niet ziet zitten om te rijden. Dus nu moeten we weer iets anders zoeken -O-
Ze zei wel: "als het écht niet anders gaat, zal ik wel rijden, ik heb het immers beloofd, maar liever niet." Jah dan ga je haar niet verplichten om te rijden hé...

@ marrianne: bloed plassen lijkt me helemaal niet gezond!
En Voice bloedarmoede. Hoe merk je dit? Romeo is ook veel minder voorwaarts, hij loopt niet meer te stuiteren naast me als ik hem naar de wei breng, en hij probeert me niet meer voortdurend te bijten als ik hem naar de wei breng... Maar zou ik me daar zorgen over moeten maken?

@ monique: wat een prachtige foto! Die verdient zeker een plaatsje tegen de muur! Ik denk wel dat het een goede beslissing is geweest, je knollies zullen het daar goed naar hun zin hebben!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:57

monique wat een mooie herinnering die foto, lijkt me een moeilijk afscheid ondanks je weet dat ze het daar goed zullen hebben.

marrianne, sterkte hopelijk is t niks ernstigs..

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:23

Zo wat gaan jullie snel!
en arm paardje, bloedarmoede....
nou als je bloed nodig hebt, geef maar een gil, ik werk bij de bloedbank, breng ik je wel een paar zakjes hihi...

en tine10.....Z starten, wauw!!
zijn de Z proefjes bij het mennen net zoals de Z bij dressuur onder het zadel?

en over poetsen, geeft mij ook een zekerder gevoel als je met schoon spul start!
en over mijn tuig.....mag ik ook wel weer es poetsen, zit witte schimmel op, maar is ook alweer lang niet gebruikt!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 16:51

Marian z proefjes kun je idd vergelijken onder het zadel alleen travers en appuyeren wil natuurlijk niet, je hebt wel verschillende soorten gallop en rechtsomkeert ed. Proeven staan ook wel in je proevenboekje. 80 en 81 is m. z weet ik zo niet.

Als het goed is begin juli wedstrijd dus dan mag ik ook weer vetten.

Heb al weer 3 negens terug en al weer 2 opdrachten ingeleverd. Nog vier hoofdstukken te gaan en 2 opdrachten inleveren en dan is mijn eerste vak klaar. Ik loop nu een maand voor op schema.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:55

ik hoop ook nog eens in de Z te komen. Remko was aardig op weg met sjors die had al 2 wp in de M. Ferro komt zover niet denk ik maar robijn miss wel die heeft wat meer dressuur aanleg.