Buckje schreef:Even een vraagje, Ik heb mijn ponys gister voor de 5e keer in 2 span gehad. Ze doen het erggggg leuk.
MAAR mijn ene pony, Die is voor donkere plekken en strepen op de weg bang, Hij gaat dan helemaal met zijn kop en oren omhoog, En springt daarvoor weg. (Dit is met wandelen niet!) Nu kon hij gisteren een put niet ontwijken, En sprong er over heen.
Dit is niet de bedoeling, Hoe leer ik hem dit af ? Mijn andere pony loopt er wel braaf over en langs heen, Die is erg koel. Nou weet ik eigenlijk niet hoe ik daarop moet reageren of hem aanpakken, Vandaar dat ik het hier even vraag.
had dit met mijn verzorg pony ook zodra er maar iets op de weg lag of stond wat anders is dan normaal (witte markering stippen haaietanden enz of overgang naar ander wegdek sprong hij dus ook erover heen of ontweek het.) het afleren lukte me hellaas niet omdat het zo in die pony geprent zat en er gewoon eigenwijs bang van bleef zijn.
Wat bij mij wel hielp zodat hij niet meer zo panisch eroverheen geen maar er netjes langs of overheen was als ik zij (uh opletten kom op doorgaan ) er dus mee begon te praten. (dit niet als hij al een keer geweigerd had eroverheen te wilen. Maar al een paar meter vooruit kijken wat eraan zat te komen en er een paar meter van te voren al op attenderen u opletten kom op en als we er waren kom doorgaan braaf enz.
Heeft bij mij erg geholpen dat het een stuk minderde maar zodra ik dus niets zij deed hij gewoon wat hij altijd deed