[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xElienx

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 10:16

sammykuh schreef:
ow oke dan wel jammer en enkelspan doet ze wel goed of ook niet (omdat ze niet sterk genoeg is ?

hangt een beetje van haar bui af Knipoog (ze is niet sjaggie ofzo, maar gewoon niet zo werklustig)

maar nu ik een nieuw paardje er bij heb, ben ik helemaal gestopt met sil en ga ik haar voor de fokkerij gebruiken.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 10:18

Vakantie was heerlijk. Noorwegen is echt een supermooi land. Zou er zo gaan wonen (alleen voor mennen niet geschikt met al die bergen) We hadden ook supergoed weer. Volgend jaar zeker weer.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 10:34

Mag ik mij hier ook aanmelden?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:19

ELeuk dat de vakantie fijn was Napie, wel en beetje teleurstellend van je poonies dan ja

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:23

Even een vraagje, Ik heb mijn ponys gister voor de 5e keer in 2 span gehad. Ze doen het erggggg leuk.

MAAR mijn ene pony, Die is voor donkere plekken en strepen op de weg bang, Hij gaat dan helemaal met zijn kop en oren omhoog, En springt daarvoor weg. (Dit is met wandelen niet!) Nu kon hij gisteren een put niet ontwijken, En sprong er over heen.

Dit is niet de bedoeling, Hoe leer ik hem dit af ? Mijn andere pony loopt er wel braaf over en langs heen, Die is erg koel. Nou weet ik eigenlijk niet hoe ik daarop moet reageren of hem aanpakken, Vandaar dat ik het hier even vraag.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:25

misschien helpt het om er heel vaak overheen te rijden, tot hij normaal doet.
gewoon steeds omdraaien en er weer overheen.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:28

Buckje schreef:
Even een vraagje, Ik heb mijn ponys gister voor de 5e keer in 2 span gehad. Ze doen het erggggg leuk.

MAAR mijn ene pony, Die is voor donkere plekken en strepen op de weg bang, Hij gaat dan helemaal met zijn kop en oren omhoog, En springt daarvoor weg. (Dit is met wandelen niet!) Nu kon hij gisteren een put niet ontwijken, En sprong er over heen.

Dit is niet de bedoeling, Hoe leer ik hem dit af ? Mijn andere pony loopt er wel braaf over en langs heen, Die is erg koel. Nou weet ik eigenlijk niet hoe ik daarop moet reageren of hem aanpakken, Vandaar dat ik het hier even vraag.

had dit met mijn verzorg pony ook zodra er maar iets op de weg lag of stond wat anders is dan normaal (witte markering stippen haaietanden enz of overgang naar ander wegdek sprong hij dus ook erover heen of ontweek het.) het afleren lukte me hellaas niet omdat het zo in die pony geprent zat en er gewoon eigenwijs bang van bleef zijn.

Wat bij mij wel hielp zodat hij niet meer zo panisch eroverheen geen maar er netjes langs of overheen was als ik zij (uh opletten kom op doorgaan ) er dus mee begon te praten. (dit niet als hij al een keer geweigerd had eroverheen te wilen. Maar al een paar meter vooruit kijken wat eraan zat te komen en er een paar meter van te voren al op attenderen u opletten kom op en als we er waren kom doorgaan braaf enz.

Heeft bij mij erg geholpen dat het een stuk minderde maar zodra ik dus niets zij deed hij gewoon wat hij altijd deed Nagelbijten / Gniffelen

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:41

Napie fijne vakantie gehad?

Inderdaad, wat Sammy zegt helpt bij mijne ook het beste, even praten en verder gewoon doormennen, niet te veel druk alvast op de leidsels uitoefenen want dan trigger je een reactie.

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 18:29

Hey Marjolein! Balen dat Anouk kreupel is, ik hoop dat ze niet hoefbevangen is!

Ik moet er met Vikkja ook op letten, die wordt gauw te dik. Heb je met Fjorden en Haflingers he Clown

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 18:58

Vandaag weer lekker gement. Weinig gemerkt van de twee weken weidegang alleen dat mijn singels een gaatje losser moesten. Qua conditie nog prima. Wel wat heet hier en daar.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 19:04

wel leuk dat ze het toch weer goed deden napie!

Heb vandaag weer eventjes gesleept met wobbe.
Tuig op, band in de bak gelegd en de bak ingestuurt...
Meneer leek wat fris dus eerst eventjes 1,5 rondje door de bak gestuurd.
Juist inderdaad beetje fris, maar prima te houden en te 'bewerken'.
Toen de band aangekoppelt en hij bleef weer keurig stilstaan
Met slepen wilde hij gelijk al draven (hyperrrr) maar dat mocht nog niet van mij.
dus kleine ophoudingen gegeven en hij bleef netjes stappen.
linksom gestapt en gedraafd en rechtsom alleen gestapt vandaag.
Hij vind rechtsom heel moeilijk (heeft veel buitenstelling) en is dan minder makkelijk zeg maar.
dus dat moet ik even gaan oefenen... dat wil ik eerst beter voor elkaar hebben voor ik ga draven (bochtjes etc)
aan het einde wel even geprobeerd wat rechtuit te draven en dat ging best goed (maar wel met verkeerde stelling)
Hij heeft toen 2 lange zijdes gedraafd..
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? dat hij rechtsom ook makkelijker word?

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 19:33

zo net lekker gereden Haha!

yvis mijn pony is juist rechts soepeler dan links Nagelbijten / Gniffelen ik probeer veel stelling ten bochtwerk voltes door s van handveranderen slangevoltes gebrokelijnen enz. (een klein paard waar je niet op kunt rijden is immers moeilijker te corrigeren vind ik en gaat veel tijd in zitten.)

Ben er ook nog steeds mee bezig

fijn dat het goed ging nappie Haha!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 19:35

Ik probeer ook wel veel te draaien met hem, maar stelling vragen gaat dan gewoon niet..
hij zwiept erg uit.
maar mmisschien is dat een kwestie van tijd en oefenen.
zal hem van de week weer aan de dubbele longe doen.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 19:39

IvysToeter schreef:
Ik probeer ook wel veel te draaien met hem, maar stelling vragen gaat dan gewoon niet..
hij zwiept erg uit.
maar mmisschien is dat een kwestie van tijd en oefenen.
zal hem van de week weer aan de dubbele longe doen.

dubbele longe werkt idd erg goed (longeer nooit anders) je kunt ook achter hem lopen (als hij nog niet voor de wagen staat) en dat je zweep erbij houden dus stelling vragen en met je zweep zijn kont terug duwen als het waren zodat hij niet kan zwiepen

Weet niet of je me begrijpt anders geef je maar een gil probeer ik het beter uit te leggen Knipoog

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 19:44

ik snap wat je bedoeld.
Nee hij staat nog niet voor de wagen.
moet nog een sulky bestellen.
Ik ga het denk ik eerst met dubbele longe proberem (iemand tips voor dan beter stelling te vragen? dat hij niet teveel naar binnen komt?)
want met erachter lopen gaat het ook niet of nauwelijks.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 19:46

IvysToeter schreef:
ik snap wat je bedoeld.
Nee hij staat nog niet voor de wagen.
moet nog een sulky bestellen.
Ik ga het denk ik eerst met dubbele longe proberem (iemand tips voor dan beter stelling te vragen? dat hij niet teveel naar binnen komt?)want met erachter lopen gaat het ook niet of nauwelijks.

Buitenleidsel er goed bijhouden of eventueel hele licht zweephulp.
Ik heb vrijdag weer les. Moest even een paar weken moed verzamelen na mijn laatste les.
Een pony gaat op de langboom hangen en komt er nooit meer van af en ik krijg het niet opgelost.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 19:47

Hoi!
Mag ik me hier melden?
Ik zal me even voorstellen, ik ben Monica en ik woon in Emmeloord.
Ik ben 14 jaar oud en heb (oa) een verzorgshetlander Happy, waarmee ik dus men. Ik wil ook een men-diploma gaan halen, dat vraag ik voor m'n verjaardag ofzo.. Vork
Afbeelding
Afbeelding

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 21:45

xElienx schreef:
Nagelbijten / Gniffelen tja, wat moet ik hier van zeggen

Afbeelding

hihi, POLONAISE!!! Haha!
.

.

.

.

.
Even netjes voorstellen: Haha!
Ik ben Andrea, 19 jaar, ik heb een Arabisch Volbloed merrie waarmee ik nu zo'n 2 jaar men, vorig jaar mn koetsiersbewijs gehaald.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 21:50

ohh sorry

Ik moet me ook nog voorstellen (al zullen sommige mij wel kennen)
Ik ben kim, 22 jaar.
Heb 2 NMPRS paardjes.
Ivy & Wobbe.
Ivy heeft 'vroeger' voor de kar gelopen maar daar heb ik 2x een ongeluk mee gehad en durf ik het niet meer mee.
Nu ben ik wobbe aan het voorbereiden om ervoor te lopen.
en ik hoop dat stef me de eerste paar keren wil helpen Tong uitsteken

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 08:17

heej goedemorgen alweer althans hier regent het weer Boos!

kim heb je yvi nog wel dan omdat in je onderschrift staat dat ze bij een andere stal staat en je der mist ? (of is ze daar om gedekt te worden? )

ga gauw naar mijn werk doei

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 09:33

jeetje ik zit hier al een tijdje maar heb me ook nog niet voorgestel (hoewel ik denk/weet dat de meeste me wel kennen Knipoog )

ik ben Elien (ja echt Clown )
21 jaar, en in het bezit van 6 appaloosa paardjes.
het is de bedoeling dat ik binnenkort weer 4-span ga rijden.
verder hebben we ook nog een welsh NWR die aangespannen loopt.

voor verdere info: zie profiel

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 09:36

Ik meld mezelf ook aan. Mijn naam is Martha en ik rij met verschillende pony's aangespannen.
Dit is mijn pony Magpie
Afbeelding
En dit is Blackwell Bo Diddly
Afbeelding
En dit is Trivia
Afbeelding

Sinds 2004 rijden wij D/V wedstrijden en sinds 2006 SGWM. Momenteel ben ik zwanger en rij ik dus even niet Haha! , maar dat is als het goed is nog 3 weken Knipoog en dan gaan we het weer oppakken. Onder het zadel rij ik al 28 jaar.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 09:38

Leuk zo allemaal.

Volgens mij klets ik wel mee maar heb ik me ook nog niet voorgesteld haha.

Nou ja ben in ieder geval Lian, 24 jaar en heb twee paardjes. Een mini hengstje waarmee ik men en een twenter dame.

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 10:37

Hallo allemaal!

Gezellig hier! Lachen Mag ik me ook aanmelden?
Mijn naam is Aukje en ik ben 30 jaar. Ben sinds kort begonnen met mennen met mijn stronteigenwijze paard Rafiq van 7 (KWPNx Duivel?? ).Ik doe het samen met mijn vriend Evert die bezig is met het koetsiersbewijs en in juli examen doet.
Rafiq is net beleerd en nu moeten we flink oefenen. Ik vind het allemaal best nog wel spannend hoor! Bij mijn eerste echte zelfstandige rit ging hij even kort aan de kletter doordat we een veldje opreden en de wagen erg begon te rammelen.... Hyper!
Hij staat momenteel nog in pension op het beleeradres tot na onze vakantie en we rijden hem nu zelf zoveel mogelijk en tijdens onze vakantie zullen vrienden hem rijden en iemand van het beleeradres zodat hij niet twee weken stil staat en op een verantwoorde manier gereden wordt.

Foto's op het beleeradres tijdens de training:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:02

allemaal weer nieuwe mensen zie ik wel hoi hoi Haha!

martha bo diddly vind ik helemaal geweldig Haha! (heb hem weleens vakerop wedstrijden gezien als ik ook meereed supper paardje hoor Ja )