[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 22:36

ik ben echt zo'n zeeuw die je zeeland niet uit krijgt. Gelukkig mijn man ook niet dus we zitten
hier prima.

Wat een water he HT balen dat je met emmers moet gaan slepen.

Het regent hier nog steeds. moet eigenlijk de hond nog uitlaten :brr:

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 22:53

maisie: ik ken dat zeeuwse gevoel ....als ik van familie afkom,vind ik het steeds vervelender om weg te gaan.....
gem> heerlijk zo rustig bij jou

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 07:59

:wave:

VHU Jaaaa een foto van Pietje *-:) fijn dat het weer wat beter gaat met je vinger +:)+

Biancacoo heeft lekker met de honden getraint *\o/*

HT heeft last van wateroverlast en zit te wachten op een beetje vorst

Maisie is de masseur voor Robin geweest.

Hier ook een Zeeuw die je Zeeland niet uitkrijgt :D, het viel meedat ze ons twee weken geleden Zeeland uitlieten om naar de nieuwe te gaan kijken :+

Het trailerladen komt wel weer, eerst maar eens goed herstellen en dan maar gewoon is gezellig bij de vrachtwagen picknicken, zonder dat hij erop moet.
We hebben geen trailer dus hij zal toch moeten leren om op de vrachtwagen te gaan :)

Phoe wat een vreselijk weer zeg, je waait hier gewoon uit je winterkleren zo ongeveer en regen. Normaal ben ik niet zo'n voorstander om ze binnen te houden, maar vanmorgen blijven ze nog maar een poosje lekker binnen, als het straks licht is en een beetje droog kunnen ze altijd nog even uitwaaien.
Ik ben het ook zo beu al die wind en regen en zit ook te wachten op een beetje rustig winterweer, maar niet te veel vorst graag, want dan moeten we met emmers water gaan lopen zeulen naar de stal en daar zit ik ook niet echt op te wachten. -O-

avaluna

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 08:10

Idd vreselijk vies weer, hoop dat het straks ff droog is; moet voor onderzoeken en dacht voor het eerst zelf met scootje te gaan, dat vond men al erg vooruitstrevend, maar dat gaat an sich wel lukken, maar het zal maar pijpenstelen regenen; komt menschort wel weer eens van pas ; hahaha. Vanmiddag komen ze voor aanmeten en uitproberen van rolstoel; zal wel een heel verschil gaan zijn met wat ik nu heb. Drukke dag, dus ;-)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 08:57

Ava, ik moet toch wel lachen om een beeld van jou in de rolstoel met menschort, zweep en hoofddeksel :D

Humor is het beste medicijn, zeggen ze. Ik hoop dat een nieuwe rolstoel je veel meer bewegingsvrijheid geeft

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 09:09

Hahaha! Idd als mijn humor weg is, houdt het echt op.
Ja, dat zou echt heerlijk zijn, stukje meer zelfstandigheid. Met mijn scoot wel zelfstandig hier om het huis en gelukkig dichtbij het centrumpje, maar dan ook als we met de auto weg zijn en ooit rijden we natuurlijk ook weer zelf auto. Selluf doen! Met mijn nieuwe rolstoel kan ik zelf meer, maar zou ik ook eens wat met een vriendin gaan doen, omdat de stoel zoveel lichter is en makkelijker te laden. Ik kan nu al zoveel langer zitten, want niet kunnen lopen is niet leuk, maar niet kunnen zitten, dan kun je bijna niks. Ook af en toe nodig om ff terug te kijken en te zien dat je toch al heel wat bereikt hebt!

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 09:39

:brr: Ava dat zal toch wel vreselijk koud zijn met al die wind en die regen :brr:
Je hebt echt een super drukke dag voor de boeg, het zou inderdaad fijn zijn als je straks door je rolstoel nog mobieler bent en je niet meer verplicht aan huis gebonden bent. Wat zou het ook heerlijk zijn dat je straks zelf inderdaad weer met de auto op pad kunt *\o/*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 10:31

Citaat:
Ava, ik moet toch wel lachen om een beeld van jou in de rolstoel met menschort, zweep en hoofddeksel :D

Hihi ik heb ook beeld. :D

Sterkte met alle onderzoeken vandaag. Met dit weer denk ik toch minder handig om zelf te gaan. Wat een :brr: :brr: :brr:

Net de paarden even op stal gezet om te voeren. Dan ga ik straks Amerigo en Rembrand even longeren, want de bodem is gelukkig nog niet bevroren. Hier ligt wel natte sneeuw. Ik wilde eigenlijk even mennen met Rembrand, maar hij is zo gruwelijk vies, dat ik dat zonde vindt van mijn tuig (* mist smiley van een varkentje *)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:43

janouk schreef:

Humor is het beste medicijn, zeggen ze. Ik hoop dat een nieuwe rolstoel je veel meer bewegingsvrijheid geeft

Jaaaa, plastic pony op ware grootte (uit de ruitersportzaak) ervoor knuppen en je komt in de krant :P .

Tine, daar heb ik ook een hekel aan: voor een uurtje mennen echt alles smerig maken :o . Ben deze week dan ook erg lui O:) .

De paarden staan bij ons al bijna de hele week binnen. Moos blijkt prima samen met 2 andere pensionpaarden uit een andere paddock te kunnen, dus elke dag ff een uur spelen in de bak. Helaas is de 3e uit dat groepje een nijdas, dus kan Moos er niet permanent bij.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:51

Goedemorgen,
Hier ligt een heerlijke 4 cm sneeuw !! *\o/* sorry.... :+ :+ :+
Heb 2 honden meegenomen en ben met de step een ronde gaan trainen...glad..hahaha.. :wow: maar goed, ik ben rechtopgebleven, en het was heerlijk droog, op de waterspetters uit de plassen na die onder de sneeuw lagen..

ava, spannend een andere rolstoel, ik hoop dat je er een stukje meer zelfstandigheid mee terug krijgt, wel mooi dat je al langer kunt zitten inderdaad !
brr..maar als t zo regent..is t niet fijn om in je rolstoel te zitten buiten....

Jeahh..blij, mijn pakje van Sandrina is net aangekomen..heerlijk warme kragen !! hopelijk gaat mijn nek daarmee een stuk beter worden !
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 15-01-16 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:59

:= Niemand zit op sneeuw te wachten met de paarden maar Biancacoo leeft nu helemaal op *\o/* Geniet er lekker van hoor Biancacoo, er liggen meer dagen per jaar geen sneeuw dan wel sneeuw.

*Graag niet in zeeland sneeuw*

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 12:03

Sorry... :+ ik houd van mooie droge sneeuw....geen ijzel...daar is niets aan..
op de kaart stond wel gladheid in zeeland dingetje..ik hoop dat jij dan in de niet gladde en besneeuwde kant van zeeland woont...hahaha...
met de paarden vond ik sneeuw ook altijd schitterend hoor....ik mende en reed altijd heel veel...eigenlijk wel elke dag..dus die paar dagen per jaar dat er dan sneeuw lag..vond ik niet zo'n probleem....korte vakantie voor de paardjes zeg maar...de rest van het jaar moesten ze altijd aan de bak ~~}> ...
maar ik ben altijd al een wintermens geweest...van kinds af aan...

scheelt..de sneeuw ligt hier...en niet bij jullie...hahaha.. :+

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 12:05

Hier op Zuid Beveland is er wel veel hagel gevallen, maar het ziet er niet glad uit, de paardjes staan nog binnen. Zo echt niks voor ons, maar er komt nog meer aan volgens mij. Vanmiddag maar is een poosje buiten gooien.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 12:42

Ben al klaar met de onderzoeken, was allemaal top gepland en heel lief, iedereen, maar pffff dat vind ik soms zo moeilijk... Ook droog gehouden op mijn scootje en nu, voor het eerst, eens echt ff verstoppen onder de dekens; zal er allemaal wel bijhoren ;-). Gelukkig ook even helemaal alleen, als het goed is.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 12:46

:(:) :(:) :(:) dikke knuf, Ava...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 13:32

:(:) :(:) :(:) :(:) :(:) voor Ava
Bianca lekker getraind en mooie warme kragen
Dingetje paarden op stal. Ik hou ze nog buiten zolang het kan. Als de bodem (nou ja, alle plassen) van de wei bevroren zijn, kunnen ze niet meer buiten, dus vrees dat ze straks nog lang genoeg op stal moeten.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 15:12

Ava..al onderzoeken gehad..en nu ff niets !! ook heeeeel lekker soms !! :j :(:)
Hoe is de puppencursus gegaan waar dochter met Coco heen ging ?

Moos heeft speelkameraden, lekkerrrrrrr kan hij toch zijn energie kwijt !

Tine..idd...het zou weer gaan vriezen..dan is het doodeng de paarden op dat ijs buiten te hebben...brr...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 15:25

Ff nodig, nu vooral doodmoe en ze moeten nog komen met de demomodellen := .

Cursus is morgen pas; ben benieuwd hoe ze het doen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 16:33

Bedankt voor de knuffels! Tjee, wat een verschil, zoveel lichter en wendbaar, hahaha, je staat meteen op je achterste wielen; oh, oh. Nu maar flink uitproberen, gelukkig kan ik al beter zitten, want is nog lastig als onervaren rolstoelgebruiker, waar je allemaal op moet letten.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 16:41

Afbeelding

Rugleuning is ook traploos verstelbaar, hier niet zo goed te zien, maar ook mooi anatomisch vormgegeven.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 16:43

Krijg je ook rijles nu Ava? :+
Stijgerende rolstoel, met menschort, cap en zweep. Past wel bij het plaatje }>

Kun je mee naar de cursus of is dat teveel voor je?

Manlief is nu met zoon naar springles, kan ik verder bij komen van de behandeling gisteren. Die heeft er flink ingehakt, heb overal pijn en heeeeeel erg moe. Maar goed, alles voor het goede doel. Als het goed is, gaat het straks weer een beetje beter.

Via het cushingtopic een tip gehad om Amerigo oogdruppels te geven als hij erg vieze ogen had. Dus vanmorgen aan het worstelen geweest. Volgens mij is het wel gelukt.

Morgen heeft zoonlief finale van de dressuurcompetitie van onze vereniging. Als hij morgen heel goed rijdt, maakt hij nog een kansje om te winnen. En hij maakt morgen ook zijn rentree met Amerigo in de M1. Ik ben heel benieuwd.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 16:44

Rugleuningen zouden bij de mijne eraf gaan en dan spatbeschermers, hahaha, zitting moet nog wat langer iig. Is weer eens wat anders dan een koets uitzoeken.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 16:47

Oh, spannend allemaal; succes alvast voor zoonlief. Fijn dat je man mee naar de springles kon. Even kijken of ik het red; wil iig wel wat zien. Rijles is niet overbodig; hij is nu al minder sportief ingesteld, als beginneling is het anders te heftig.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 17:15

Begrijp ik het dan goed dat als je er straks handig mee bent je hem wel weer op supersportief kunt instellen? Dat is wel handig als er zoveel opties opzitten. Hij ziet er mooi uit!
Heb je dan ook van die handschoenen nodig, om je handen te beschermen?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 17:29

Ja, maar als ik nu te veel kracht zet gaan meteen de voorwielen omhoog; ik beheers hem nog niet. De echte gevorderden rijden ja ook een trap bv, puur op achterwielen. Gaat nog eventjes duren ben ik bang, hahaha.