[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NdV74

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 09:10

Klopt Keona, Oosterhout staat al maanden op concept. Die van Teteringen is degene die eerst goedgekeurd was maar nu dus geannuleerd.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 09:25

-O-

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 10:38

Ja ik vind het jammer,vandaag ga ik fietsen hoop het wat droog te houden.en ga vandaag mijn aannmelding op de post doen voor ysselsteyn als die kleine in de wedstrijd zo loopt als gister komt het helemaal goed.de moeder van haar is echt zo,n goede pony ook ongetraind enkel paar keer gefietst na de winter loopt die met gemakt zo,n ronde en dan ook nog super goede hartslag Op de wedstrijd.maar nu moet het team goed zijn.vind dat wel spannend

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 15:38

Wat jammer dat Teteringen niet doorgaat. Ik had me nog niet ingeschreven, maar was dat wel vast van plan.
Vorig jaar vond ik het een leuke wedstrijd met een mooie, afwisselende route.

Echt jammer, hoor!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 20:26

Weetje dat door de annulering mijn drive voor trainen gewoon minder is. Er zit helaas nu een groot gat tussen de 2 wedstrijden die ik wil rijden.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 20:45

L_Rivaldo schreef:
Weetje dat door de annulering mijn drive voor trainen gewoon minder is. Er zit helaas nu een groot gat tussen de 2 wedstrijden die ik wil rijden.

Gelukkig zijn er nog leuke gewone ritten bij ons in de buurt die ik altijd graag rij.maar vind dit wel jammer.hoeveel winstpunten moet je verzamelen om naar klasse 2 bv te mogen duurt dan best lang met ieder jaar maar 2 wedstrijden.ook vind ik het zo wel duur om een startkaart tenemen

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 20:52

ja ik twijfelde al over 3 wedstrijden om hem aan te schaffen en snap je heel goed. Het is zo jammer voor deze mooie sport! Dit promoot natuurlijk niet om een startkaart ervoor aan te schaffen.

zit zelfs weer met de gedachte om endurance te starten met een frotere pony... maarja 2 is nu ook wel genoeg, was blij dat ik er eindelijk een doel mee gevonden had om te beoefenen.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:13

Wij vullen dat gat op door er een trainingsweekend van te maken op de Veluwe. Ik moet toch verder met trainen want Etten-Leur staat voor klasse drie op de verlanglijst als hij uitgeschreven wordt.

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 23:50

Ik had me ingeschreven voor Teteringen, kreeg idd mail dat deze niet door gaat.
Jammer, ga dit jaar voor het eerst starten en was niet zo ver weg.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 00:31

Kunnen we niet een weekend doen met paar gezellige mensen onder elkaar trainen door de dag voor jezelf op eigen tempo en km.en s,avonds gezellig samen bbq etc

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 08:13

Wij zijn niet zo van de groepjes, we gaan het liefst samen op pad en dan kunnen we doen wat we zelf willen. Het is een leuk idee, misschien willen anderen wel mee.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 08:44

Met startkaart kun je toch ook nog andere dingen doen.... Ik vind het bedrag nu echt niet wereldschokkend hoor ... Kijk dat er weinig mendurance wedstrijden zijn dat is zo maar die paar tientjes van die kaart...

Natuurlijk motiveert een wedstrijd maar het trainen en het mezelf verbeteren laat ik echt niet afhangen van een wedstrijd. Wat mij bijv erg motiveerd is als je af en toe op ander terrein lekker lang kunt rijden hoe langer hoe leuker dat is voor mij de ultieme kick. En ja de wedstrijden laten je zien waar je staat in de sport maar dat is zo relatief... Uuiteindelijk doe ik het allemaal niet daarvoor hoor.

Rivaldo fijne dag het is prachtig weer geniet ervan!

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 08:53

Dat vindt ik ook VHU, dit jaar heb ik ook minder starts omdat het uitvalt en ik bij 1 wedstrijd zelf weg ben. Ik rij nog weleens hier en daar iets anders mee voor de lol. Daarom hebben wij besloten er weer een trainingsweekend van te maken. De maandag hadden we toch vrij en ik neem deze kans dan om op de Veluwe te gaan rijden.

Het is heerlijk om te kijken hoe ver we komen in het bos.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 09:24

Barney1978 schreef:
Wij zijn niet zo van de groepjes, we gaan het liefst samen op pad en dan kunnen we doen wat we zelf willen. Het is een leuk idee, misschien willen anderen wel mee.

Je rijd ook niet in groepjes je gaat alleen trainen s,avonds wel gezellig bij elkaar alles bespreken en bv bbq.maar zie is waarschijnlijk geen intressen in. Ik had het wel leuk gevonden.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 09:56

Het kan best zijn dat er wel andere mensen zijn die graag mee willen. Het is ook een leuk idee en wie weet komt het best van de vloer.

Wij zijn niet zo geschikt om in groepjes weg te gaan, zeker niet als het meerdere dagen zijn. Ook al train je op jezelf, we vinden het prettig om gewoon onze eigen gang te gaan in de avond. Wij kiezen er vrijwel nooit voor om ergens te overnachten bij bijvoorbeeld een vier of driedaagse waar de rest van de meute ook slaapt. Dat is nou eenmaal de aard van ons beestje.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 13:40

Ik vergelijk het maar met marathonlopen, dan doe je hooguit twee wedstrijden / marathons per jaar maar je bent daar wel altijd mee bezig. Onze sport is in feite lange afstand lopen met je paard, er zijn ook heel veel vergelijkingen te trekken tussen beide sporten, qua trainen.

Ander een dag organiseren Keona? De een vindt dat nu eenmaal leuker dan de ander, maar wellicht anderen in het topic die voor een 'Zuid'-meeting te porren zijn?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 15:38

Mij lijkt het heel gezellig!

Bedankt voor de felicitaties, was eerst super mooi weer maar na ik uit de winkel kom gieten als een gek... grrrrr

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 21:02

Gefeliciteerd! :)

Nou Kyano is weer thuis!! :D :D

Eerst Booster ingespannen dit ging uiteraard vlekkeloos. Geen enkel teken van spanning, wat is het toch een braaf en betrouwbaar dier. De eigenaar heeft de les er mee gereden grotendeels.

Daarna Kyano die heel even los mocht na natuurlijk net weer thuis te komen ingespannen en meteen de wijk in gegaan. Super !!! Echt heel relaxed, het was heel druk op straat met kinderen en fietsers en weet ik het maar hij was zo dapper en braaf. Rondje stap en paar stukjes draf <3 <3

Alleen Kyano was dus wel helemaal het heertje hoor. 4 weken alleen gestaan dus nogal wat energie zegmaar, en alle rangen moesten weer opnieuw gesettelded worden. Pfoe. Hoop dat ie nog heel is morgen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 21:19

Fijn om te horen dat het goed ging.

wie zou het leuk vinden om een gezellig trainingsweekend samen te houden.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 21:37

Ja nouja ik zou het normaal wel leuk vinden (maar dan liever niet in mn eentje rijden...) maar geen pony.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 21:58

Super dat hij weer thuis is Toydoll, nu veel plezier maken met elkaar.

De heren hebben deze week vrij, even helemaal niets doen en gewoon lekker buiten in de zon staan overdag, poetsen, tutten en wat grazen. Zaterdag nog even een rit maken en volgende week een enkelspan les, dan is het tijd voor de wedstrijd. Inmiddels nieuwe karabijnen besteld met een draaisluiting en d-sluitingen met borgpennetje zodat het er njet meer af kan vallen. Hopen dat alles op tijd voor de wedstrijd binnen is, anders wordt het ducktape plakken.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 22:03

Barney als je in staat bent, zou je eens een foto kunnen maken van waar hij nu open schoot? snap het nog niet helemaal geloof ik haha.

Maar hoop dat je oplossing snel binnen is!!

Ik ga nu met Kyano regelmatig een rondje woonwijk (20-30 minuutjes stappen/stukje draf) geen grote lichamelijke belasting (verhard) en geen al te grote geestelijke uitdagingen. Als hij helemaal relaxed is daarmee (vast 2-3 maanden verder) dan samen met Milou de stap naar de sulky en dan ook langzaam afstanden wat vergroten. Wie weet einde van de zomer dat we het bos een keer redden!! Dat zou leuk zijn!

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 17:52

Eind april wordt er bekeken of begin september Teteringen alsnog gehouden kan worden.

Weet je dat zo'n weekje niet mennen soms best even lekker is. Elke dag tutten met ze en vandaag mochten ze voor het eerst weer in de grote bak rennen. Ze moesten eerst 72 uur kalm aan doen en dus niet door het zware zand rennen. Het leek ook wel of het goed was getimed want ik hoefde niets te doen, ze bleven maar rennen. Zaterdag nog een keer een rit met de tweewieler en dan met een aantal nieuwe bevestigingen die binnen zijn. Helaas heb ik de D sluitingen te groot besteld dus dat moet opnieuw.

Toydoll ik zal er een foto van maken en plaatsen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 21:21

Grappig dat we echt ongeveer hetzelfde doen Barney. Ollie deze en volgende week ook easy going zeg maar. Na de 40 km rit 3 dagen vrij en toen heb ik nog 22 km gedaan heel rustig aan. Dus in een week ruim 60. Deze week alleen stapritje met onze andere pony Ber als handpaardje mee (vindt ze altijd erg gezellig), vandaag even gelongeerd. Dan ga ik zaterdag of zondag weer even ritje doen van max 15. Volgende week nog even longeren en ritje en dan is het zover.
Ik moet wel van die kleine ritjes (beetje stap/draf 1.5 a 2 uur) doen anders word ze veel te explosief, da's ook niet handig.
Dan mis ik mijn wagen echt want voor dat soort ritjes was een buitenritje met de wagen ideaal. Zit je er niet op, gebruiken ze net andere spieren en zijn ze toch ff de deur uit plus bezig.

We hoeven pas om 10.30 uur te starten, super luxe voor een k2 :D

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 00:12

Dat is inderdaad grappig dat we aardig gelijk lopen.

Maar waar zie jij de start tijden staan, ik kan het niet vinden op de lijst.