[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 17:10

@Tine: oh, hij is prachtig :j <3 *\o/* mooi zo bij de stoel <3

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 17:16

Tine, die kar is echt zooooo gaaf!!!
Janouk, mijn neefje woont bij de luchthaven van cebu. Ik heb dus mijn eigen goede doel haha.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 17:16

volgens mij is vhu van haar stoel gevallen...hahaha..lol...is toch mooi als je iemand een groot plezier kunt doen met iets wat uit je eigen handen komt !!

Tine, hij is echt heeeeeel gaaf , supermooi kar, daar ga je zeker veel plezier van hebben..
heb je katrolzweng ? dat hadden wij op de wijkmans, werkte erg mooi !

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 17:19

Bianca de tekening voor VHU is echt geweldig. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

TIne wat een gave kar *\o/* :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 18:22

Voor de niet-facebookers zal ik hem hier even laten zien....

Afbeelding
Need I say more.

@Biancocoo wat enorm schrikken zeg zo'n allergische reactie op distels :oo

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 19:37

Vhu, ik schrok me dood gisterenavond..om 19 uur..ineens een heel gezwollen kop..gelukkig ziet ze er nu al weer normaal uit...ik wist echt niet dat distels zo gevaarlijk waren.... :oo

Wat een mooie airbrush.. <<)

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 20:50

Hallo mensen,

sorry voor mijn nogal afwezigheid.
heb alles terug gelezen, maar kan even niet reageren.
ben zo gifantisch ziek dat ik voorlopig even niet meer me bedje uit kom
(dikke griep en longontsteking en zit nu voor een week aan de prednison)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 21:13

Scc...beterschap,...klinkt niet goed ! :(:)

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 21:27

@SCC dat klinkt ernstig (prednison)! Rustig uitzieken en gewoon gezellig meelezen zo ver het lukt :)
@biancacoo/VHU heel mooi! +:)+ Het kwartje viel trouwens door de halsteropmerking := omdat VHU laatst zei dat die er uit gewoonte telkens weer op belandt.
@tine mooie wagen! Grappig dat de vorm van de stoel tegenwoordig ook rond is.
@Ips fijn dat de diagnose meeviel en dat je zo'n vriendelijke dierenarts hebt. Beweging is inderdaad belangrijk (ik heb 100-en rondjes met mijn oude paard gestapt toen ze beenproblemen had).
@biancacoo gelukkig valt het ook mee met de hond.

Mijn lichaam is de afgelopen dagen flink aan het protesteren. Word zelfs 's nachts wakker van de pijn in mijn schouder (terwijl ik normaal altijd in een ruk doorslaap). Misschien heb ik de eerste paar dagen iets te enthousiast gedaan toen alles lekker los zat. Vandaag weer bij de osteopaat geweest en de spieren in de linkerkant van mijn rug waren overactief (lees: voor mij vrij pijnlijk). Flink gemasseerd en nu voelt mijn rug als een plank aan (denk aan een grote blauwe plek waar iemand in zit te duwen ;)). Ik houd maar vast aan het idee dat het eerst slechter moet worden voordat het beter gaat. :+ Maar leuk is anders... ;)

Op paardengebied niet heel veel spannends. Morgen komt de hoefsmid langs voor Sam en onze stramme oude dame (ze verliest haar evenwicht als ze te lang op 3 benen moet staan, omdat haar achterhand niet meer zo sterk is, dus we laten haar tegen de boxwand leunen en ondersteunen haar waar mogelijk). Wordt dus weer een gezellig middagje stal hangen ;)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 21:46

word hier vandaag de dag een echte ziekenboeg :(

:(:) voor wie het nodig heeft.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 21:50

@Marjola: :(:) :(:)

@SCC: heel veel :(:) :(:)

@VHU/Biancao: oh, wat mooi <3 , gaaf hoor!

Hier naar de hal geweest, schimmeltje en dochter gingen super <3, wel helemaal gaar nu en nog niet gegeten, alleen ff snel stamppot opgewarmd voor dochter, gaat veel tijd in zitten, vaak nog even bijkletsen. Morgen mag de kleine zwarte man met ruitertje naar zijn eerste echte privéles, hahaha.
Konden gelukkig een half uur nemen en tja, zien rijden, doet rijden, want Connor wilt nu ook graag Romeo gaan rijden, nou dat is prima, we moeten alleen kijken dat we hem verder doorgereden gaan krijgen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 22:17

ava....leuke bezigheid die ruitertjes met de pony's !! is toch wel genieten als je de kids goed bezig ziet.
dat enthousiastme is soms zo mooi !

Marjola..ook voor jou :(:) :(:)

Bicci...hoe is het bij je....?? gaat alles goed ?? +:)+ heb nog aan je gedacht vandaag....gek he ?! we kennen elkaar niet eens persoonlijk..maar toch gaan er dan dingen door je hoofd..hebben jullie dat ook wel eens ??

nou..ik ga nog even naar de hondjes....

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 22:40

Tine: hij is prachtig! Daar ben ik toch wel een tikkie jaloers op :~ .

Biancacoo / VHU: idem dito, erg goed gemaakt. Leuk met Rizanta er ook nog boven!

SCC: klinkt idd niet goed, beterschap!

Vandaag voor het eerst menles samen met M gehad. Moos vond het beslist niet spannend dat de Anda er ook bij liep, dat was met Ster wel anders :D .
Na 20 minuten knoeien (had het nieuwe bit van Nouvel gebruikt), staken en instructie liet lesmees mij met wat aanwijzingen zelf knutselen en opeens had ik Moos voor elkaar. Geen idee waarom hij zich ineens overgaf, maar ik heb daarna nog 20 minuten heerlijk gereden, waarbij Moos echt de pan uit swingde én nageeflijk, én met een fijne lichte aanleuning :D . Heb voorzichtige slangenvoltes kunnen rijden en klein beetje schakelen. De stap was wel weer erg moeilijk, maar wel tevreden richting stal gegaan.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 23:26

Gem: wat fijn dat je les zo goed ging
Bianca: ja, dat heb ik ook. Denk heel vaak aan mensen hier van bokt, terwijl ik de meeste nog nooit hebt gezien. Maar dat is zo leuk van ons topic, we zijn toch een soort van vrienden. Hoe gaat het met de hond nu? En hoe gaat het met Eagle nu hij weer mee traint?
Avaluna; leu dat het rijden zo goed ging. Wel goed voor je zelf zorgen he en op tijd eten!! En zien rijden doet rijden. Zo deden we dat 4 jaar terug. zoonlief zag ons alleen op de paarden rijden en wilde dus niet op de pony. Toen hebben wij dus maar (heel even hoor) op Amerigo gezeten en toen wilde hij er wel weer op.
Nu mogen we er niet eens meer op van hem, dat vindt hij zielig
Marjola: mooie samenvatting en in de lappenmand Hopelijk voel je je snel weer wat beter.
SCC: dat klinkt heftig met zulke medicijnen. Heel veel sterkte!
VHU/Bianca: werkelijk prachtige airbrush. Dit is gewoon pure kunst! _/-\o_

Bianc: ja, voor het eerst ook katrolzweng.
VHU: lekker ritje met Aks gedaan.

Hier net heel dom bezig geweest. Kom thuis van de menles, trek de deur achter me dicht en hoe ik het voor elkaar krijg weet ik niet, maar 2 vingers tussen de deur. Man, dat doet pijn.

Maar de les ging heel fijn. Ik had priveles in onze bak. In de andere bak was ook een menles. Thabor is een keer .. tja, hoe noem ik dat. Ervan door is een te groot woord.... een paar passen te snel gegaan. Dan is zo'n Groninger kont die zakt toch wel erg indrukwekkend hoor. Maar goed, binnen een paar passen was hij er weer. Ik was wel geschrokken, maar ik denk omdat ik alleen was, niet bang geweest. Hij heeft een uurlang goed gewerkt, maar is nu dus wel drijf en drijfnat. Zaterdag nog maar een stukje extra eraf scheren. Ik had een stukje hals eruit, maar ga toch maar de hele hals eruit halen en een streep over de zijkant. Vind ik minder mooi, maar ja, we moeten wel practisch blijven. Ik zit nu nog wel een paar uur te wachten tot hij droog is en zijn gewone deken weer op kan. Maar goed, zit hier wel met een heel tevreden gevoel over de les.

Morgenochtend heb ik soort van buitenrit met Rembrand. Ga namelijk lactaatmeting doen: ik moet steeds een rondje met een bepaalde hartslag doen en dan wordt er bloed afgetapt; zo kan je zien bij welke hartslag je paard verzuurt; Aan de hand daarvan kan ik dan een trainingsschema opstellen, om zo optimaal mogelijk zijn conditie te verbeteren. Ik ben beniewd.

Dan nu dus nog heel hard doorsparen voor die hartslagmeting, dan kunnen we serieus aan de training

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 06:48

Au tine, vingers tussen deur
Ssc heel veel beterschap

Straks proefgerichte training met janouk voor de koets van een nieuwe instructrice. Kadootje voor paul.
Deze mevrouw rijdt in onze rubriek ;) in os district en is jurylid. We zien haar graag rijden. Heel benieuwd naar de les.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 08:18

Wat leuk janouk! Veel plezier!

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 08:19

:wave: Y;( Sorry heb jullie weer de hele week verwaarloosd. Y;(
Maar we hebben het eindelijk weer druk in de winkel,dus heb lekker veel kunnen werken deze week.
Mag vandaag ook nog een dagje.
Daarna hebben we een reunie van ons promotie team van het groninger paard. :) Er is dan wel geen P&K,maar we komen toch bij elkaar. Gezellig dus :)

Dus ik kom na het weekend weer postten ;)

Ips, wat fijn dat het mee gevallen is !

Maaike heeft een gave airbrush gehad :j Vind hem echt super !

Tine heeft zere vingers :(:) En een klein beetje stoute groninger ;)
Gelukkig was ie snel weer terug te krijgen.

Gem heeft lekker gereden +:)+

Biancacoo had een hond met gezwollen kop. Heftige reactie daarop dus. Gelukkig nu weer bij getrokken.

Verder beterschap voor iedereen. :(:) :(:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 08:28

Goedemorgen

Obelix: veel plezier bij de reunie
Janouk: nieuwe instructie. Hopelijk bevalt het goed. Wordt dit dan blijvend of is het gewoon voor 1 keer?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 08:34

goedemorgen.
janouk succes met de instructie.
obelix reunie !
tine..goed gemend met thabor, en wat goed dat je hem na een paar passen weer op kon vangen..ik zou dat errug spannend gevonden hebben...
honden slaan niet op hol..hahaha..

Eagle doet het erg goed, ik smeer zijn schouder nog steeds in met paardenbalsem, hij vind altijd alles eng en griezelig...maar dit..niet dit vind hij heerlijk komt helemaal tegen me aan staan als ik met het potje aan kom.
de kop van de dame is weer normaal...dus ze lopen alle 4 mee dit weekeind....ik ben erg benieuwd hoe het zal gaan, er is nog de mogelijkheid dat eagle op zondag niet mee loopt, dat ligt eraan hoe hij het doet zaterdag en hoe hij zich zondag voelt.
Wel fijn ik heb iemand die thuis is en op de pony past die hier nog staat, is het huis ook niet leeg, dat is wel heel fijn ! :j

Tine ik vind je wagen echt heeeel gaaf, wat een plaatje zal dat zijn in combi met je paarden....gaaf !!
HT wanneer komt jou nieuwe wagen, je hebt toch ook een marathonwagen besteld ??

Tot later..inpakken...caravan inruimen...moet nog even voor sint schoenkadotje op pad en naar fysio.....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 08:40

Bianca, waar heb je die wedstrijd? Het lijkt me erg leuk om eens te komen kijken, dus als het hier in de buurt is, kom ik graag langs.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 09:23

Goedemorgen allemaal.

Leuke dingen gelezen.

Super mooie airbrush van de paardjes van VHU echt heel gaaf.

Tine een mooie nieuwe wagen. Ben benieuwd met paard ervoor. En allemaal onderzoekn.

VHU en aks lekker gereden.

Janouk op les ook heel leuk!

Gem heeft heerlijk gelest. (wat voor bit heb je nu)

Ook nog een :(:) voor de mensen in de ziekenboeg.

Gisteren heerlijk gereden. Eerst met Ferro buiten en toen met Robin naar de binnenbak.
Bit gaatje lager heeft echt geholpen want hij loopt stukken beter. Komt minder in verzet.
Hoop dat ie zaterdag ook zo loopt. Hij blijft ook lopen dus het is wel een doorzetter dat is
wel fijn.

Ook nog de stallen van robin en ferro helemaal gemest die waren zo vies. Anders heb ik ook een
vieze pony op wedstrijd. Vanavond nog even kar wassen en tuig schoonmaken. Dan kan ik zaterdag
nog een beetje rustig aan doen moet pas rond 1 uur richting manege.

O ja en ik had gesolliciteerd bij bedrijf waar een vriendin werkt en ik mag op gesprek komen!
Zou eerst vandaag zijn maar dat red ik niet dus nu maandag. *\o/*
Laatst bijgewerkt door Maisie op 15-11-13 09:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 09:44

Tine, het is dit keer in Hardenberg, voor mij lekker dichtbij..haha...voor jou nog een aardig stukje rijden volgens mij....
Het is bij de oldemeijer. iedereen is welkom om te komen kijken (het meenemen van eigen honden word niet gewaardeerd....want je loopt tussen de werkende teams door, om problemen te voorkomen, zonder eigen honden graag)

Route : http://mushingholland.nl/wedstrijden/ha ... route.html

Maisie op gesprek, goed zeg, ik duim voor je !! en heel veen succes met de wedstrijd morgen ! fijn dat Robin beter loopt !
en mooie samenvatting ! _/-\o_

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 10:22

Velen lekker gewerkt met de paardjes, Moos zei *klik* en ging heerlijk, Tine zo lekker aan de slag met Thabor en ook VHU weer een fijne rit met Aks gemaakt.
Biancao voorbereiden voor de wedstrijd, echt leuk en alvast heel veel succes en Obelix heeft een Groningse reunie, erg gezellig!

Ruitertje van Romeo is al 16, hahaha, gelukkig geen al te lange benen, hahahaha.
We zien het wel, we beginnen eens met droog stappen, hij is natuurlijk nog maar net ohz, maar gelukkig heel erg braaf, alleen heel erg snel en wil graag dat hij eerst wat meer ziet en gedaan heeft, ook zal er rust in de galop moeten komen, die is prima voor de wagen, maar hij is nog heel erg snel, door onzekerheid, ohz.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 12:52

Vanmorgen dus de lactaatmeting. Rembrand deed het super. Ik moest beginnen met een minuut rijden op een hartslag van 140, toen 155, 180 en 200. Superpaard deed het precies op goede hartslag, liet zich zeer makkelijk prikken (had ook niet anders verwacht) en hartslag zakte keurig snel na afloop. Het was een mooie curve (heb hem nog neit gezien, krijg hem per mail), krijg ook nog een sportadvies. Wel vond de dierenarts dat ik linkervoorbeen goed in de gaten moet houden. Is een zwakke plek. Tja, dat is zijn verlamde been, dus dat klopt dan weer.

Afgesproken dat we in het voorjaar (of wellicht al eerder) voor we met marathonseizoen beginnen een klinische keuring doen. Vind dat nu wel spannend, want wat als hij er niet doorkomt. Oke, dan kies ik uiteraard voor mijn paard, maar dat zou wel heel erg jammer zijn. Maar ja, als ik dat niet doe, is het nog veel meer jammer, want dan rij ik hem kapot.

Nu snel alles opruimen, vast het hindernismateriaal naar de grote bak slepen voor de springles van vanmiddag en dan even slapen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:07

@Tine: wat interessant :j , hopelijk is hij straks klinisch verder in orde en kunnen jullie lekker verder in de marathon met die mooie wagen :j .

@Maisie: ook alweer vlijtig geweest en alvast superveel succes met wedstrijd én sollicitatie!

Hier zo nog even met de stofzuiger door het huis, stal is al gedaan, vanmiddag is het druk met bezoek, ballet en met Romeo naar de privéles, wordt nog een echte dressuurpoown :D <3 en vanavond vergadering.
Pfff, was een drukke week, morgen maar kantoorwerk bij werken, dat is er een beetje bij in geschoten :o en toch ook lekker wat uitrusten, echt aan toe :j .