[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 12:26

Goedemorgen allemaal!

Fijn dat dat meisje buck goed kan rijden! Sommige hebben het gevoel gewoon, en sommige niet!

Gister in Houten gereden! Heerlijk gereden, was ontzettend zenuwachtig! Ik ben altijd ban dat ik het parcours vergeet :P
Was niet het geval, 2 x foutloos en twee keer 183 sec. Het was echt een ontzettend lang parcours en dan red ik het gewoon niet qua snelheid met mn muizen! Maar ik heb echt heerlijk gereden en ze hebben ontzettend hun best gedaan!

Maar nu zit ik wel in dubio. Ik vind de mensport gewoon zo ontzettend gaaf. Mn eerste keuze blijft altijd onder het zadel, maar ik vind dit ook zo vet
om er bij te doen. Ik kan waarschijnlijk een 2-span welshjes overnemen. Maar dan moeten de shetten weg. Als ik zeker weet dat iemand ze aan kan,
en ze daar ook zo behandeld als ik doe, geen probleem. Maar vind het wel heel moeilijk!

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 12:34

Goedemorgen ben net wakker, wel een beetje asociaal he ?

Tallechie, wauw dat is super nieuws en zal voor jou heel fijn zijn dat je je kindje eindelijk weer voelt!
Eveline, moeilijke keuze zeg.. Wil je met de welshjes dan ook onder het zadel gaan rijden ?
Naaltje, heeft lekker gewokt HEERLIJK!!!

uh Laura, BR 4-ever valt volgens mij wel een maat kleiner uit.. Buck heeft normaal van alles maat 110 omdat als ik groter neem hij erin zwemt maar van BR past hij maat 110 echt niet en heeft hij van de winterdeken maat 118... (van BR staldeken en BR zweetdeken wel weer 110 anders zwemt ie erin!).

Evelinee_

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 12:39

Ik kom ook net uit mn bed! lag ook om half 5 te slapen! haha,

Nee niet onder het zadel,maar juist voor de indoormarathon. Ik doe gewoon nu net niet mee. Ik kom gewoon snelheid te kort. En daar baal ik wel van, vind het gewoon zo leuk!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 12:48

Evelinee dat is een lastige keuze. Ik denk dat je de enige bent die de keuze kan maken. Wat wil je? Wat zijn je doelen? Succes.

Ik weet niet wat die hond heeft, maar die wil nu ook niet eten. Hij likt ook weer heel veel, alleen nu aan de onderkant. Hij geeft dus 's nachts 1 a 2 x over, alleen gal

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 12:54

Jeetje wat een slaapkoppen hier. Ik heb al 2 mannen uitgebreid gemend, bak weer gesleept en met kind bezig geweest.

Tallechie: hoe laat geef je Dribbel zijn maaltijden? Gal spugen heeft een van mijn inmiddels overleden honden ook veel gedaan, kan goed komen door een te lege maag. Toen ik de tijden wat anders verdeelde was het zo goed als over. Ik voerde toen rond 7 uur smorgens en 7 uur s avonds. Wat je ook kunt doen is de porties verdelen over 3 maaltijden. Probeer het gewoon uit, kan geen kwaad en als het helpt zijn jij en hond weer blij. Wat ook nog kan zijn bij Dribbel: hij heeft honger en heeft stiekum op straat iets gegeten waar hij nu last van heeft.

Evelinee: moeilijk. Ik ben niet van het wegdoen van mijn paarden, dus ik kan je niet echt adviseren. Als ik een paard koop, is dat in principe voor het leven, maar ja, ik begrijp ook goed dat niet iedereen dat kan/wil.

Nou, ik ga de lunch klaar maken en dan naar bed.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 13:09

Eveline wat gaaf een span welshen, als ik het zou kunnen (mentaal :P ) gingen de shetten hier ook weg maar ik wordt al misselijk bij de gedachte dat ik ze zou moeten verkopen dus dat wordt niks haha.

Hey baas
Afbeelding

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 13:15

Tine hij krijgt in principe om 7.30 uur eten en om 18 uur eten.
Hij kan inderdaad ook wat gegeten hebben, maar dan moet het achter het huis zijn geweest, tijdens uitlaten niet. Wij dachten ook kwam door het veranderen van voer, maar hij heeft het niet direct gedaan. Anders bel ik morgen de da wel weer. 3 maaltijden gaat lastig worden. Ben nu wel thuis en voorlopig ook wel, maar als ik naar het werk ben is dribbel alleen thuis en kan hij via het kattenluik naar buiten

Ik ben ook niet zo van het weg doen van dieren, maar soms heb je geen andere keus. Met die eerste knol van mij ging het gewoon niet meer, dan ben ik wel heel eerlijk en gaat ie weg. Met veale zal het nu wel anders zijn

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 13:17

Tine Dribbel heeft vanochtend trouwens niks gehad, want hij wil niet eten. Gisterochtend ook al niet. 's avonds wel. dus als hij honger zou hebben zou hij zijn brokken toch op eten?

Ging het mennen met de mannen goed dan?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 13:28

Tallechie, hoelang heeft hij nu al niks gegeten?
je zou eventueel wat rijst voor hem kunnen koken en hem dat kunnen geven.
dat gaven wij onze oude hond ook wel eens als ze een dagje aan de diarree was of overgegeven had.
en dan morgen gewoon weer zijn brokjes doen.
waar likt hij eigenlijk aan?

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 13:29

Inderdaad is rijst wat Kim zegt ook een goed idee.. Heeft hij toch wat op zijn maag.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 13:36

Moet je wel rijst in huis hebben :+

Ik kan het niet precies zien, maar hij lijkt te likken bij zijn plasertje en die omgeving.

Hij ligt nu te slapen, is rustiger als anders

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 13:39

plast hij wel gewoon? als hij braaf is zou je eens moeten kijken of daar soms in de buurt wat zit (als hij echt veel likt)
tja als je geen rijst in huis hebt gaat het niet hihi.
misschien vandaag zijn hoeveelheid voer die hij normaal op een dag mag in meerdere hele kleine porties verdelen.
en dat een paar dagen volhouden en dan rustig weer afbouwen naar 2x per dag.
kan best zijn dat zijn maag een beetje geirriteerd is van het 1 of het ander hoor.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 13:39

Rijst is inderdaad heel goed. Of een beschuitje. Drinkt hij wel gewoon? Anders tegen uitdroging beetje bouillon geven. Als je dan bijv om 7 uur, zodra je thuis bent van je werk (zeg 17.00) en voor je naar bed gaat?

Mannen liepen super voor de kar vandaag. Ben helemaal blij. Patrick was erbij, hij speelt dan een soort tikkertje met pony en mij. Erachter rennen, inhalen, ervoor rennen enzovoort. Dat zorgt bij pony voor een hoop spanning, de skibroek maakt nl een soort kraakgeluid. Maar ik zie dat als een mooie training. Hij gaat niet meer panieken ofzo, alleen krijg ik nageeflijkheid dan niet goed. Maar toen Patrick even bij de geiten ging spelen, liep Amerigo heel netjes afgebogen. Bij Rembrand hebben we ook tikkertje gespeeld, maar die kijkt nergens van op. Tijdens het inspannen was Patrick met een voetbal (vlakbij) aan het spelen, maar interesseert Rembrand totaal niets. Daarna ging Patrick jury spelen. Ik was steeds fouteloos _/-\o_ of ik had 1 bal. Toch leuk als je dressuur aan het oefenen bent. Voor de paarden een mooie oefening (alhoewel voor R natuurlijk niet echt), zoon is lekker in de buitenlucht en vermaakt zich prima. Wat wil een mens nog meer.

Nou, ik ga plat doei

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 13:40

hij plast wel gewoon ja.

Ik heb al gekeken en kan niets zien, geen irritatie of roodheid of zo.

Als ik kleinere hoeveelheden geef eet hij het momenteel ook niet

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 13:49

Stalgenootje met mijn monstertje
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nav het setjes gesprek hier in het topic heb ik eens mijn setje uit de kast getrokken die mevr: Lizzy helaas niet blijft passen!! :( |(
Ach laten we het erop houden dat het goedkoop was! Alles is maat 147,.
staldeken
Afbeelding
stilstaan was moeilijk :+
Afbeelding

winterdeken
Afbeelding

Afbeelding

Owja en ik pis bijna in mijn broek van het lachen bij het zien van dit topic. [YRT] shet steigert tijdens het rijden.
Het betreft hier Ciara die ik altijd naast de kar had met Buck. De pony is van kenissen van mij en die komt bijna nooit en ik mag alles
met die beestjes doen en erover beslissen. Zo heb ik die verzorgster aangenomen, maar nu blijkt ze niet braaf te zien. Ciara is echt een
schat en ALTIJD braaf. Heeft wel pit. maar vals is ze zeker niet. :+ Stijgeren aan de longeerlijn nooit gezien en heeft ze ook nooit gedaan bij mij? :')

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 14:12

Ik zoek dat paarse halster ook nog, mijne was stuk gegaan. Hier in de winkel hadden ze alleen nog grotere maten B-)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 14:23

buck kijk die deken wil ik nou graag :P.. bij ooteman hebben ze alleen de 137 (en zoals jij zegt) gaat hij kleiner vallen en moet ik dat niet doen. De hals zou denk ik super passen bij tum! die is nu echt zo'n krielkipje :P

Jelle: wat zit je knappe pony lekker in het haar!

Tine: Fijn dat je weer kon trainen en dat je zoontje ook lekker beweging heeft gehad hihi

Tallechie: Kan het aan zijn nieren liggen? Onze vorige hond had het ook steeds en was steeds van slag bij bepaald voer of ander voer. Mocht toen alleen lam/ rijst en speciale brokken die dit bevatten. Kipfilet reageerde hij ook goed op.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 14:25

Die deken heb Kay ook. Ik heb hem in 147. Laura volgens mij had Epple Jeck die deken laatst nog in die maat

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 14:38

Die halster hingen hier nog in overvloedt..

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 14:43

Daar heb ik weinig aan, ga niet naar amersfoort voor een halster hehe

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 14:45

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 14:49

Heb shet nodig geen pony.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 14:50

Wobbe heeft die deken in 127.
hij heeft nu alleen al een hele tijd zijn bucas 300 grams op.
heb hem toen der tijd gewisseld van deken (ook al zijn ze allebei 300grams) omdat ik het anders 'zonde' vond dat ik die bucas niet gebruikt had haha.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 14:51

@ buckje dat is net de maat die ik zocht.

Ik ben weer gaan menne, maar voor ik vertrok heb ik eerst mijn snelsluitingen moeten ontdooien :+

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 14:51

Rafiki wil graag een leren halster in het donkerbruin :j
ik denk dat zijn leren halster die hij nu om heeft het binnenkort gaat begeven.