[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:13

De mail zit inmiddels uitgeprint in mijn regelementen boekje :) Maar ga mijn grote hoed opzetten denk ik :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:15

het gaat al ietsje beter denk dat het een combinatie is van opeens warm weer, in de bus (ben wagenziek) en vermoeidheid.. maar helemaal lekker voel ik me nog niet.

Wat zonde dat de basis een beetje weg is, maar zo heb je wel weer wat leuks om naar toe te trainen.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:15

@ Jenkins: ligt inderdaad beter dan op die laatste foto, als ze tegen de ogen drukken is het niet aangenaam voor de pony.

@ Laura: sterkte, hopelijk word je snel beter! Super dat Tum het zo goed doet!

@ jouke_h: leuk dat je met die vriendin haar paardje aan de slag kan! Wel jammer als die basis weg is. Heb ik ook al aan de hand gehad met het paardje van een vriendin van me, ik reed er wel maar recreatief mee, maar toch, het beestje kon wel wat. Toen ik er een paar maanden gestopt was, was het allemaal om zeep, het paardje wou zelfs niet meer langer dan 5 passen galopperen, dan al maar te zwijgen over de nageeflijkheid en ontspannenheid!
Die vriendin heeft haar paard uiteindelijk wel verkocht, dat was het beste wat ze ooit heeft kunnen doen, dat beestje moest een baasje hebben die voldoende tijd in hem steekt en correct kan paardrijden en daar voldeed zijn vorige eigenares niet aan.

Pff ik heb zoo veel zin om vanalles te doen: Romeo longeren, hem inspannen en een ritje gaan maken, tuig en wagen poetsen, gaan wandelen met de hond, gaan shoppen met vriendje, met vrienden weggaan,... Maar ik moet studeren, en dan word ik enorm lui :( Ik heb maandag mijn eerste examen, en we krijgen geen blokperiode, dus moet ik toch wel doordoen. Dan heb ik wel 10 dagen vrij voor mijn tweede (en laatste) examen. Pff maar ik heb dus écht geen zin!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:17

Evelli: ja miss is dat wel het beste inderdaad, dan weet je gewoon dat je, je daar niet druk om hoeft te maken als je gaat starten

SL: dankje, daar heb ik ook vaak last van ik wil van alles doen en kan ik niet kiezen terwijl ik weet dat ik moet studeren (Zoals vandaag)

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:52

Als ik wedstrijd had wasde ik niet,.. maar Buck is eigenlijk nooit zo heel vies.. Dat bruine stoffige zand wat onderin de vacht zit zie je toch niet van een afstand. :)
Ik zorgde altijd dat de manen netjes ontklit waren en dan waren ze altijd zelf al goed wit haha..

Ik heb even met Buck in de bak gemend maar hij houd dat echt niet goed vol... hijgt als een gek terwijl die bak helemaal niet zwaar is. Daarna met Ciara er ook even in die had al 2 jaar niet meer voor de kar gestaan gewoon ingespannen en weg gereden, die had geen moeite met de bak. Zei is 93 cm en Buck 83

Ow en ik heb mijn bruine tuig in de olie gezet! ruim een uur bezig geweest het droop eraf toen de het erop smeerde maar na een kwartier had het tuig het allemaal al opgezopen!! Van de week nog een keer doen, hij word er wel mooi donker van. :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:56

Ik doe eigenlijk alleen even Keet der staart uitspoelen zodat het stof er een beetje uit is. Manen uit de klit en een borsteltje erover :D klaar. Scheelt wel dat ze bruin is :)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 17:03

Beterschap Laura!! ziek zijn is niet fijn he.

Buckje, wat fjin dat je met Ciara zo weg kon rijden, super van haar als ze al 2 jaar niet voor de kar had gestaan!

Ik ging met sil wat grondwerkoefenen met snoepjes, en toen dacht ie dat me vinger een snoepje was :P dus nu heb ik 2 sneetjes in me vinger haha. En nog even gelongeerd :D EN heerlijk gepoetst, kijk maar hoe relaxed hij dan is:
Afbeelding
en nog 2 van zijn mooie hoofdje :D
Afbeelding
Afbeelding

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 17:41

mooie foto's van sil :D

Net terug van de apotheek.. tuurlijk als ik naar buiten ga dan gaat het lekker keihard regenen en onweren, uiteindelijk ook 3 kwatier ofzo daar in de rij gestaan. Hoop niet dat het elke keer zo is haha.. dan mogen ze het maar lekker opsturen :P

Moet zeggen bij mijn 1ste wedstrijdje ik echt alles serieus in de schoonmaak deed.. pony tot top tot teen, kar ook. Ik ben een perfectionist en maak het mezelf dus aardig moeilijk de dag ervoor haha :P

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 18:00

dan ben je niet de enige....is was en poets me ook altijd suf...alles schoon en ik??? vies dus!
doe het wel de dag/avond van te voren.
tja onder het zadel had ik altijd een schimmel....en vroeger in het groene seizoen,moest je na de proef bij jury komen en keken ze zelfs tussen de passantjes of dat wel echt schoon was!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 18:00

Haha ja ging best wel ff hard regenen hier ook.
3 kwartier in de rij staan? was die rij zo lang? of de mensen zo lastig :P

Ik heb nog nooit een wedstrijd gereden, maar mocht ik het ooit doen, zorg ik ook dat alles super mooi is :P Bij sil is het idd niet zo moeilijk, je ziet niet snel dat hij vies is. Maar wassen vind ik leuk om te doen, dus zal hem dan vast ook wel wassen :D

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 18:44

Ik heb graag altijd alles tot in de puntjes proper, en ik rij geen wedstrijden :D Als ik ben gaan rijden, mijn tuig en de wagen grondig, en Romeo gaat ook nooit vies het land op.(maar meestal is hij wel weer vies als hij van het land af komt :o )

Ik heb wel een probleempje. Mijn strengen zitten op het voorlaatste gaatje (als ze in het laatste gaatje gaan, houdt de veiligheidsluiting niet en schieten de strengen van het borststuk af, wat dus niet de bedoeling is :Y) ) en het lamoen is zo ver als het kan ingeschoven, tot tegen het haakje waar de broekriem aan bevestigd wordt. Maar nu zit het uiteinde van het lamoen iets voorbij het schoftje, alleen als Romeo echt aan het trekken is, zit het lamoen goed. Als we dus op een vlakke weg rijden en de strengen een klein beetje doorhangen, gaat het lamoen voor het schoftje liggen tegen Romeo aan.

Ik denk dat de enige oplossing is om het lamoen korter te maken. De strengen zouden gerust nog een gaatje korter mogen, maar dat gaat momenteel dus niet omdat het lamoen niet verder ingeschoven kan worden. Hoe zouden jullie dit oplossen (als dit op te lossen valt)
VHU, jij hebt dezelfde wagen als mij en je pony is kleiner dan die van mij, heb jij dit probleem niet?
Romeo heeft roestplekjes net achter zijn schouders (net voor het schoftje) omdat er aan de binnenkant van het lamoen wat lak is af gegaan.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 19:02

oh ik ben echt verschrikkelijk perfectionistisch, de wagen wordt gewassen. tuig gepoetst en pony wordt ook helemaal getoiletteerd, en dat voor een marathon.... ik ga gewoon graag picobello in orde op wedstrijd :o

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 19:36

ohja tuig had ik ook helemaal schoongemaakt :P..

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 19:53

Laura, wen er maar vast aan,.... die apotheek hier is ook retesloom sta ook altijd 3 kwartier in de rij.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 20:57

Op wedstrijd hier ook ALLES spik en span. Pony en kar gewassen, tuig schoongemaakt en in het vet gezet (of, als ik dat in de week ervoor gedaan heb, even met een zachte doek eroverheen) onderleggers geschrobt en gewassen, de slag van de zweep werd zelfs schoongemaakt. Dat laatste hoef ik komende keer niet te doen, ik heb een nieuwe wedstrijdzweep gekocht, en daarvan is de slag nog wit ;) (pas 2 keer mee gereden, 1 wedstrijd en 1 keer om te voelen hoe die in de hand lag)

Trouwens, donderdag ga ik kar-passen met Sunny, en dan gaan we naar iemand toe en ook daarvoor wordt de pony uitgebreid schoongemaakt en zorg ik dat het tuig en de slag van de gebruikszweep er keurig uit zien. Ik vind het zelf gewoon prettig om mijn (super)pony gewoon optimaal te presenteren. :)

Vandaag bij Storm geweest. Hij heeft zich ondanks de regen toch heel goed gedragen. Stukje door de regen aan de hand gedraafd, en dat ging prima.
In de paddock heeft hij zn eerste stapjes op de weg naar menpony gezet. 2 leadropes eraan, pony in stap gevraagd langs het hek, en zelf heel rustigaan steeds verder naar achteren gaan lopen. Eerst vond hij het wel heel erg raar, maar eigenlijk al heel snel liep hij als volleerd paard keurig langs de omheining met mij erachter. Zo 2 rondjes door de bak gemaakt (bakje van 15 bij 20 ofzo) en toen beloond door de jollybal weg te gooien en hem er achteraan te laten stuiven ;)
Op de terugweg naar de wei nog 2 klappen onweer gehad, maar hij verblikte of verbloosde niet. De vrachtwagen die van achteren kwam was wel ontzettend eng ;)

Groetjes, lacuna

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 21:04

zo 't gaat weer snel hier!
kom net thuis, moest limonade schenken bij de avond4daagse voor de school waar ik werk, dus lang werkdagje vandaag...

leuke foto's zag ik voorbij komen!

jenkins, op de eerste foto's zien de kleppen er beter uit dan op de laatste vind ik...

op wedstrijd is hier ook altijd alles in orde, met een wit paard kun je het wassen gewoon niet 1 keertje overslaan, vervelend maar dat is het lot van een witte... :D
als het er dan ook goed uit ziet krijg ik van veel mensen complimenten en dat is ook wel weer heel leuk, want dan doe je het niet voor niks!

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 21:08

ik heb jou inderdaad vorig jaar inde vlietlanden zien rijden en toen zag alles er zeker spik en span uit :j

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 21:12

dank je!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 21:42

Fysio is net weer geweest voor Quincy. Ze heeft hem eerst met de hand behandeld en daarna nog aan de electro-therapie. Zelfde dus als Rembrand bijna 2 jaar terug. Dit heb ik bij Rembrand bijna een jaar gedaan. Hoop dat dit wel sneller herstelt! Maar goed, het is het proberen waard, want zoals hij nu loopt is niet goed. Als het zo blijft, dan moet de dierenarts langs komen en dat willen we natuurlijk niet. Dus maar weer iedere dag "onder stroom" zetten.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 22:02

Onze mannen zijn sinds zondag in Frankrijk. Ze hebben zich perfect gedragen tijdens de rit van bijna 11 uur, inclusief pauzes met lekkere appeltjes, worteltjes, stukken stokbrood, appelsap en paardensnoepjes. Ze kwamen fit van de trailer en gingen als dolle veulens de wei in. Bij het afscheid heeft iedereen gehuild, zowel wij als de mensen van Equine Pensions :D Op 20 juli gaan we ze weer bezoeken als we terugkomen uit Spanje.

Het is stil hier, ik blijf jullie wel volgen hoor, al ben ik geen menner meer ....

Deze foto gaat als grote 'Herinnering op Linnen' bij ons aan de muur. Maar kom op: we hebben nog steeds twee prachtige paarden, alleen staan ze voortaan in Frankrijk!

Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 22:06

Monique, wat een prachtige foto!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zal heel moeilijk zijn geweest, maar zo te horen hebben ze een heel fijn plek gevonden.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 22:13

@monique, wat een prachtige foto, het zal echt wel zwaar geweest zijn voor je, maar ik denk dat je een superkeuze gemaakt hebt.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 22:15

monique, ik moet ook wel even slikken hoor als je ik je berichtje lees...
wat een afscheid, ik kan me de emoties zo goed voorstellen...

maar je foto is prachtig!
beter hadden ze het volgens mij niet kunnen treffen!
een dapper besluit!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 22:17

prachtig zeg !!!

Daar zullen ze het wel naar hun zin hebben. Snap dat het even moeilijk is geweest maar zo te zien een goede beslissing.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 22:47

Gadverdarrie regent het bij jullie ook zo erg als hier??