[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 19:48

Ah, nee toch; ik ben echt blij voor jou en voor iedereen; zou mooi zijn als je niks leuks meer wilt posten.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 19:50

Gun jou je herstel!

Gisteren ook vriendin die zich schuldig voelde dat ze met 1 van haar paarden nu even alleen maar mocht stappen; dat is toch ook rot, straks praat niemand meer met me ;-)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 20:21

Ik vergeet de helft; super dapper dat je het van je burn-out verteld hebt, Vhu!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:30

Vhu. Ben benieuwd wat je als antwoord krijgt op het gesprek, wel knap dat je verteld hebt over je burn out
Nee ava...maar toch...
Momenteel goed dat er geen geur internet bestaat.....hond kijkt achterom...of íemand doorheeft...dat zij een scheet gelaten heeft....pffffff stinkdier...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 09:18

Haha gelukkig geen geur internet

Ava, wat gaaf dat je straks op wielen kan rondrijden bij de paarden. Ook als het goed nat en modderig is.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 10:36

:= Hond Biancacoo laat scheetjes :r

Ava wat fijn die rubbermatten kan je makkelijker bij je paardjes komen *\o/* Hoe gaat het met de kleine smurf?

VHU :(:) voor de bijna niet meer kloppende vinger _/-\o_ goed dat je het verteld hebt van je burnout, ben benieuwd naar hun reactie erop.

Janouk hoe gaat het met Janouk en Herr Anton?

Hier gisteren de zadelmaker geweest voor de nieuwe, ligt goed, nog twee mooie uitrijdekentjes gescoord, nou ja geruild, had zo'n bontje voor onder het zadel, maar vond het helemaal niks en aangezien die best prijzig zijn heb ik nu voor hetzelfde geld twee mooie uitrijdekens een wollen en een fleece.

Daarna de chiropractor geweest, stonden twee nekwervels niet goed, iets halverwege zijn rug niet in orde en zijn bekken niet goed. Was al een oudere kwetsure, dus gelukkig op wat schrammen na niks geks van zijn vrachtwagenavontuur overgehouden.
Mag nu een week niet rijden en moet elke dag met een pollepel over zijn rugspier om hem soepel te houden, insmeren met Traumeel en ook nog zijn benen insmeren met traumeel. Komt allemaal weer goed zegt hij :D Zijn vrouw is kinesioloog, ze ging hem een beetje uitlezen en zijn stress wegnemen, heel bijzonder allemaal en ze begon te gapen, dat kwam door zin stress.
Ik snap hier niet zoveel van en kan hier ook niet zoveel mee, hoop voor de nieuwe dat het heeft geholpen. Misschien iemand die mij hier meer over kan vertellen??? :?

Zeg wat ik mij afvroeg als ik straks weer ga oefenen om te laden zouden die *mellowkorreltjes* dan ook wat voor ons zijn om zo zijn spanning een beetje weg te houden. Of andere tips zijn welkom, hij heeft natuurlijk nu een nare ervaring opgelopen :oo

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 10:46

Ieeeh, Biancacoo. Dat kan Guus ook zo goed. En daar komen soms toch rotte luchten uit. Bleeh.

Ava, hoe is het met je puppy?

VHU, je vinger klinkt heel pijnlijk. Is het nu dus wel geplakt?

Dingetje d'r nieuwe aanwinst heeft weer een mini APK gehad.
Over je vraag: ik zou geen korreltjes gebruiken bij de eerste keer weer vervoer in de trailer. Ze kunnen er best wel wiebelig van worden. En bij zoiets als trailer laden hebben ze imo juist wel balans nodig. Dan lijkt het me geen goed idee om wat minder balans te hebben.
Ik zou het dan eerder in homeopathische hoek zoeken. Dat ze wel geestelijk wat rustiger worden, maar niet fysiek wiebelig worden.
O en qua laden: ik zou gewoon doen of ik gek ben (en er nooit iets is gebeurd) en paard erop zetten. Eventueel nog samen met een maatje de eerste paar keer. Maar dat zeg ik omdat ik zelf altijd een veel te groot ding maakte van het trailerladen. "Ojee... zou het wel goed gaan, zou ze wel, zou ze niet?" Als een echte muts. Paard ging dan ook mutsen. Pas toen iemand me liet zien dat het zonder mutsen prima ging... viel bij mij een kwartje en liep ze bij mij ook de trailer op. Sindsdien loop ik een stuk zelfverzekerder en rustiger de trailer op en gaat het eigenlijk altijd wel goed.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 10:55

Puppy gaat goed; is echt een schatje!

Dingetje leuke dingetjes, hahaha, humor, voor de nieuwe gescoord en paardje behandeld. Ik heb er ook geen verstand van; prima als het allemaal helpt, toch?

Tja, hondenscheten; pfieuw.

Hier vandaag niks bijzonders op de planning.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 11:14

Wil alleen maar eerst weer eens leren laden, zonder gelijk hem overal naartoe te brengen, gewoon er even op, wat lekkers en er weer af tot vervelends toe en dat uitbreiden met een blokje om in de polder en weer thuis uit te laden.

Het enige wat dus eigenlijk de bedoeling is dat hij niet gelijk weer over zijn theewater gaat zonder dat echts iets moet, wil het gewoon zonder dwang dat hij in de toekomst graag meegaat, maar net ff het scherpe randje eraf voordat we dat gaan oefenen.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 11:40

Voor je iets geeft zou ik eerst kijken óf hij uberhaupt over zijn theewater gaat bij het zien van de trailer. Wie weet hecht jij er meer angst aan dan hij. (Of is dit mijn Groningse nuchter inburgeringscursus die spreekt :+ )

Ik hoop dat het hier vanmiddag droog wordt. Ga met een collega mennen. Zij heeft nog nooit gemend (wel gereden), maar ze wil graag ook eens proberen. Nou, dat kan :D . Eens zien, Tentsi heeft al sinds Zuidbroek niet meer voor de wagen gestaan, maar dat komt vast goed.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 11:56

Ik denk dat het wel gaat met die muisjes. Moos is ook enkele keren op de trailer geweest terwijl hij nog wat versuft was. En die muisjes laten hem niet instorten hoor...

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 14:11

Groningse nuchterheid :=

*Mellowmuisjes* ik ga er echt nog eens op terugkomen.

Even op mijn eerste post terugkomend.........ik weet niet wat ze gedaan heeft, maar hij was net heel relaxt, wat hij van de week doodeng vond volgde hij mij vandaag met zijn oren naar voren op de voet........net even in het zonnetje wat beweging gegeven, rondje over de weg gewandeld en daarna zijn rug met de pollepel weer losgemaakt en traumeel erop :D Komt vast goed met hem <3

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 14:22

Wat een leuk nieuws, dingetje

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 15:12

Hey wat fijn dingetje! Super dat het zo werkt.

En eh.. die Groningse nuchterheid is voor mij nog even wennen hoor. Als rasechte Limburgse die een aantal jaar geleden 'geëmigreerd' is naar Groningen begin ik nu pas een beetje in te burgeren :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 16:25

Assie ik heb nooit gehoord aan je dat je uit limboland komt
Dingetje goed nieuws

Bianca heeft stinkende hond. Hier kunnen ze dat ook heel goed

Vanmorgen heel fijn gemend en nu net terug van osteopaat. erg moe nu

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 18:03

Wat grappig, ik ben juist náár Limboland "geëmigreerd" :D

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 19:42

Fijn dat je zo lekker hebt gemend Tine.
En nee, ik heb niet echt een Limburgs accent (meer), maar ik kom er toch écht vandaan :j .

Ik heb net echt héérlijk gemend met mijn merrie. Collega wilde graag een keertje mennen. Dus Tentsi ingespannen en eerst een klein blokje om gedaan. Even laten zien dat Tentsi heus wel braaf is en niet meteen de sloot in loopt :+ . Daarna de binnenbak op stal in gegaan en collega laten mennen. En wat is Tentsi dan lief :+: . Hartstikke braaf wachten en luisteren. Uiteindelijk een mini-parcoursje met 3 poortjes neergezet (poortje op formaatje olifant :P ) en collega en Tentsi werden bloedfanatiek. Heel leuk om te zien.
Nu wil ze met haar verzorgpaard ook gaan mennen geloof ik :))

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 19:48

:(:) Tine ff slow down

Dat was toch wel een cultuurschok van het zuiden naar het noorden. Gaaf dat je collega het zo leuk vind, weer iemand warm gemaakt voor de Mensport *\o/*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 20:01

Ik ben van het westen naar Noord gekomen. Geen dag spijt van gehad. Voor ik vertrok veel waarschuwingen gehad voor die stugge Groningers. Nou, heb daar maar weinig van gemerkt. Ik wil echt niet meer terug.
Tentsi is een topper.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 20:43

Braaf zeg van Tentsi :j
Dingetje Hero had ook een hele vervelende ervaring op de vrachtwagen maar trailer was totaal geen probleem en is het ook niet geworden gelukkig zou proberen het maar als eenmalige actie te zien :(:) en gewoon met trailerladen beginnen alsof er nooit iets is gebeurd en ze er nooit op heeft gestaan (dus rustig opbouwen).
Biancacoo vind het super knap van je hoor hoe je het ook doet dat je weer 'in beweging' bent _/-\o_
Tine naar osteo helpt het goed trouwens of wat voor resultaat merk je daarvan?
En ja stinkende honden praat me er niet van :P
Jeskim hoe is het met de hoeven van je paardje? Zijn die alweer wat aangegroeid zodat je naar buiten kunt?
Wat leuk Ava dat je dochter dat gaat doen ze zal wel veel bekijks hebben met zo'n snoepje van een hondekind <3

Ik ben juist van noord naar west getrokken (ja oorspronkelijk uit west maar vanaf mijn 10e zoiets 'in noord' geweest). Soms wel eens heimwee, voor even, als het zo druk is en ik geen rust kan vinden. Vind de stad heerlijk, leuk en gezellig (Rotterdam dan :+ ) hou vooral erg van al die eethuisjes, kopjes koffie her en der, kunst en cultuur en al die verschillende mensen. En vind het zo makkelijk. Loop zo naar de winkels, alles is binnen half uurtje.# / max uurtje. Zelfs het strand :-) (Hoek v Holland / Den Haag). Jaren in Groningen gewoond, vind Groningers ook helemaal niet stug :) maar Rotterdammers zijn wel gewoon heel gezellig. Altijd een praatje waar of met wie je ook bent. Dat vind ik wel heel leuk. Is in het noorden van het land toch anders. Maar je hebt hier ook echt rotte plekken natuurlijk. Moet je niet zijn :n
Nog niets gehoord na het gesprek. Ben ook wel benieuwd :)

Vinger gaat goed gelukkig. Is nog wel pijnlijk rond de wond maar wond ziet er goed uit. 't Zit nog redelijk aan elkaar.

Vandaag erg blij met Piet. Die doet het zo goed. Longeren ging heel goed. Ook mooi naar stappen vanuit draf en omgekeerd. Hij is heel slim en lijkt het erg leuk te vinden. Zo grappig gezicht zo'n klein kruimeltje zo fanatiek, oortjes erop heel alert.
Met Ollie wat in de bak gerommeld. Gewoon om haar wat beweging te geven in de paddock doen ze helemaal niets en longeren ging niet meer want paarden moesten op de paddocks (longeren mag in de grootste paddock, moet je vroeg zijn anders lukt dat niet, of 's avonds laat maar dat doe ik niet). Dus beetje gestapt / gedraafd links/rechtsom en toen ging het weer regenen.
Ben er helemaal klaar mee met die regen. Al mijn jassen zijn zeiknat.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 21:23

Fijn dat je nieuwe al een beetje opknapt dingetje. Hoop idd dat ie niets vervelends er aan over heeft gehouden en de volgende keer zo de trailer weer in stapt.

haha stinkende honden :+ vind die van mij al stinken als ie nat is.

Pff wat een weer hier echt veel wind en regen regen regen. Vanmiddag nog een rondje gedaan met Ferro en Cardi mee aan de hand zou volgens de buienradar droog blijven. Nou niet dus -O-

Daarna kwam de masseur voor robin en is ze 2 uur met hem bezig geweest. Hopelijk is ie nu
weer lekker los.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 22:04

leuk om te lezen waar iedereen vandaan komt en nu zich bevind, hier een zeeuws meisje die in noord holland is beland,veel te druk hier, nooit rustig.....(vliegtuigen, treinen .auto's,) maar wel veel leuke mensen,ach wie weet ga ik ooit nog wel eens terug naar mijn wortels... :j
hier vandaag '2 emmertjes water halen' uit de stal.....door nieuwe woningen en de wegwerkzaamheden komt het grondwater echt heeel snel omhoog......al 15 emmers water uit de loopstal gehaald.....graag nu 6 weken droog....heerlijke vorst met zonnetje erbij ..... {:}

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 22:06

Maïsie, hopelijk helpt het de masseur, luxe hoor.
tine ff rustig aan .
vhu, fototje van piet zou wel weer gaaf zijn hoor !! Klinkt geweldig leuk.
dingetje druk met nieuwe paardje,..Hoop dat ie nergens last van overhoud.
ehm...De rest Btje vergeten. .

moet vandaag zelf rennen, maar is niet gelukt..wel mee honden getraind, ging supergoed, was gewoon leuk.
morgen maar poging doen tot rond hobbelen dan.....hopelijk iets minder regen Enzo. ...

Fijne avond nog.....

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 22:17

Hier een Limburg meisje die na een jaartje Gelderland teruggetrokken is naar Limburg. Ik vond Nijmegen helemaal geweldig maar op kamers met paard is minder voor je portomonnee.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 22:35

Nou... HT, ik wil je de Awacs wel eens laten horen, hier in het altijd rustige Zuiden? :P