[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 15:28

Super gemend dus Barney, wat fijn dat de tweewieler het zo goed doet. En wat een km's en een tempo :oo dat belooft wat voor komend seizoen :):) de sluitingen kun je hoesjes om maken met binnenband van de fiets. Dan blijven ze zowiezo dicht en in geval van nood snij je het zo door of trek je het hoesje eraf. Of ducktape met aan het eind een stukje omslaan. Als ik ergens gestresst van zou worden zou het zoiets zijn zeg :\

Keona vandaag lekker trainen waarschijnlijk :) als ze bij jou altijd in de heuvels lopen en je wel wat hebt gereden van de winter doen ze die 20 km over het vlakke met normaal tempo denk ik gewoon met twee vingers in hun neus hoor.

Toydoll heeft woensdag haar pony weer terug +:)+

Hier vandaag alles naar de smid. Ollie weer netjes op de ijzers, ijzers waren echt heel dun geworden dus goed gebruikt. Zaterdag zat er een heel los, ik nagels die ik te pakken kon krijgen goed aangetrokken en teruggeslagen, zat het weer vast. Zeg dus tegen smid, een ijzer zit al los hoor. Zegt hij, nou welke dan... had ik het toch aardig goed vast teruggezet <<)

Barney1978

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 16:01

Een mededeling die niet zo gezellig is, de wedstrijd in Teteringen zal niet doorgaan. De organisatie heeft het vraagprogramma geannuleerd en ik zag via de mail dat de aanmeldingen zijn geannuleerd. Ik kan niet ingaan op de reden hiervan, dit is een zaak van degene die het organiseert.

We hebben nog gekeken of het via onze vereniging zou kunnen verlopen maar dit is om diverse redenen niet mogelijk. Ik weet niet wat de organisatie verder gaat doen, voor nu houdt het even op. Vanuit mijn organisatie zal ik dit jaar bekijken of we volgend jaar samen met een andere organisatie iets zouden kunnen betekenen voor de Mendurance.

VHU: wat een goede tip, heb je eventueel een foto hoe dat zit? Ja klopt, het geeft ook stress en dat is niet zo handig. Ik hoop het snel opgelost te hebben.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 16:06

Meen je niet koop ik een startpas voor 2 wedstrijden triest dit,misschien overwegen naar een wedstrijd verder weg te gaan als ze ysselsteyn goed doen en etten leur.vind dit echt heel jammer

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 16:31

Het is heel erg zonde, het was een hele leuke omgeving om te starten.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 16:50

Het is gewoon erg jammer. Er zijn al zo weinig wedstrijden en als er dan ook nog weg gaan vallen......

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 17:09

Er is een kleine kans aanwezig dat hij alsnog begin september start. Maar dit zal pas over een aantal maanden duidelijker worden. Maar hopen dat er een kans aanwezig is.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 17:12

Hmmm dat is wel enorm balen :( :( :(

Hoe kan het toch dat met zoveel menners tegenwoordig, met die sulky's ook enzo, dat dit nog zo onbekend is? :(

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 17:14

Nou dat is wel heel erg jammer, vond het een super georganiseerde en erg gezellige wedstrijd, als ik voor de endurance mag spreken (want die zal dan ook wel niet doorgaan denk ik?).

Heb er geen foto van maar het is heel simpel. Je neemt gewoon een oude binnenband (of een nieuwe, kost 10,- of zoiets) en knipt die in stukken. Dan schuif je die eromheen. Blijft gewoon goed zitten omdat het rubber is en dus elastisch. Als het toch te groot is gewoon tape eromheen.
Ze kunnen ook met hun staart of manen de snelsluitingen open trekken ....

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 17:31

Endurance staat er helemaal los van VHU. Wordt apart van elkaar georganiseerd, twee verschillende partijen. Dit heeft dus geen gevolgen voor de endurance van Breda/Teteringen.

Tja, daar proberen wij al langer achter te komen. Op de een of andere manier wil het niet zo lukken met de naamsbekendheid.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:05

Net ff gecheckt, klopt staat er nog bij.

De sulky's worden pas dit jaar officieel toegestaan. Vorig jaar was een testjaar. Dus het effect van meer mensen die kiezen voor mendurance mede door de sulky heb je pas op zijn vroegst dit jaar, denk eerder pas volgend jaar want voordat je alles weer in orde hebt met sulky etc duurt ook even (kijk maar naar ons :P en wij kennen de sport).
En ik moet eerlijk zeggen: in je eentje op een sulky door vreemd terrein ... mwah... kan me toch ook voorstellen dat mensen daar hun twijfels bij hebben.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 18:46

Meen je niet vond het zo én mooie goed georganiseerde wedstrijd! Ik ben blij dat ik door mijn getwijfel over een startkaart niet heb gekozen voor een startkaart. Zo jammer het is zo leuk om eraan deel te nemen...

Net nog 23 km in 1 uur en 32 min gereden was mega zwaar en veelal blub. Ze deden goed hun best.

MiniEqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:54

Als nog vrij onbekende in mendurance denk ik ook dat de stap om mee te doen groter is dan dresuur of vaardigheid, aangezien hierbij veel meer komt kijken in mijn ogen.
Je gaat echt vreemd terrein verkennen (super leuk natuurlijk), maar verder komt over op veel technischer kwa controles en groomplekken ect.

daarnaast minder publiek enzo (wat al eerder is genoemd), waardoor verder ook minder aan het licht komt dan andere sporten.

Ik ben al wel helemaal enthousiast en hoop een keer de sfeer te kunnen proeven en als ik later mijn vervoer op orde heb ook mee te rijden, maar zou het niet aan durven met 0 endurance/mendurance ervaring te gaan starten.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 19:00

Cpinnetje, dat zijn dingen die wij graag willen horen.
In het overleg wordt altijd gesproken over hoe meer mensen enthousiast te krijgen en zitten we met de vraag waarom het niet lukt.
Dit is een opmerking waar we iets mee kunnen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 19:11

Ik zit er tegen aan te hikken dat ik zo iets nog nooit gedaan heb. Pony die na 15 km nog wel een rondje wil zou een impuls wedstrijd volgens mij prima aan moeten kunnen, maar het echt doen is weer wat anders.
Dressuur en vaardigheid ben ik wel fanatiek mee. Ik zou ook ooit eens een marathon proberen en heb daar het zelfde probleem bij, maar daar is de stap nog kleiner omdat er meer in de buurt georganiseerd worden.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 19:15

Ik ben het met Cpinnetje eens. Ik wil mendurance ook wel eens gaan proberen, maar ja, heb er geen ervaring mee. Ik zit eraan te denken om te proberen in september in Onstwedde mee te doen. Maar ja, had me daar juist ook aangemeld als vrijwilliger om te zien hoe het allemaal gaat.

Nadeel van de route in Onstwedde vind ikzelf dat het heel veel langs kanalen gaat. En dat vind ik eigenlijk wel heel erg eng. Ook al is mijn paard super braaf. Ben als de dood om te water te raken.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 19:35

tine10: Dat vind ik ook. Routes met veel kanaal zou ik zelf ook niet graag rijden met koets. Maar door bos zoals ook de meeste endurance wedstrijden lijkt mij gaaf, maar mijn pony is nog niet oud /betrouwbaar genoeg. Overigens moet het wel met Sulky kunnen want een tweede persoon gaat ie niet trekken.

Ik vind overigens menendurance helemaal niet moeilijker dan dressuur/vaardigheid, voor mij is het juist andersom. Endurance is alleen maar een rondje bos rijden :P Maar je hebt natuurlijk wel verplicht groom nodig.

Gereden endurance kon ik wel af in mn eentje in klasse 1 als ze tenminste vanuit organisatie waterbakken hadden.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 19:50

Ik ben echt blij om dit nu te horen.
Dat geeft ons als organisatoren iets om mee aan te slag te gaan.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 19:55

Is de groom verplichting nu overigens ook geschrapt als je met een sulky rijdt, lijkt me wel want waar moet de groom op bedenk ik me nu ik het schrijf :o? :+

Goed ik ga maar ff wat anders doen :))

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:01

Met een sulky rij je inderdaad zonder groom.
Een groom meenemen blijft uiteraard wel erg handig, met name bij de voor- en nakeuring.

Wat wij nieuwe organisatoren nu adviseren, is meedraaien bij een organisatie met ervaring. Dan krijg je een beeld van hetgeen het inhoudt. Wellicht is dat ook een advies voor toekomstige deelnemers. Als je de mogelijkheid hebt, meld je dan eens aan als vrijwilliger op een wedstrijd. Je kunt dan van dichtbij meemaken wat het allemaal inhoudt en je hebt gelijk de kans vragen te stellen aan ervaren (en minder ervaren) deelnemers.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:29

Net dan inderdaad rondje geweest met de dames we zijn 11km geweest snelheid 13,8.ze gingen erg prettig
hier staan ze klaar voor de start
https://www.dropbox.com/s/bryo1obrm6mfa ... 1.jpg?dl=0

effe weer dom vraagje zit mijn inschrijving in tevullen,wat is het persoonsnummer? Want op mijn startpas staan 3 nummers relatienr,verenigingsnr,spannr

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:32

Relatienummer geloof ik

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:33

NdV74 schreef:
Relatienummer geloof ik

Bedankt

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 23:36

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 06:54

Hij is geannuleerd, die andere is een concept. Neem van mij aan dat hij niet doorgaat.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 08:50

Ja erg jammer