[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 16:17

Even snelle reactie van mijn werk.
Citaat:
oelang duurt de opzegtermijn?
De opzegtermijn staat waarschijnlijk in uw arbeidscontract of cao. Is er niets geregeld? Dan moet uw werkgever zich houden aan de wettelijke opzegtermijn. Heeft u een vast contract? Dan geldt het volgende:

Bent u minder dan 5 jaar in dienst: 1 maand opzegtermijn.
Bent u 5 tot 10 jaar in dienst: 2 maanden opzegtermijn.
Bent u 10 tot 15 jaar in dienst: 3 maanden opzegtermijn.
Bent u 15 jaar of langer in dienst: 4 maanden opzegtermijn.

Een opzegtermijn is wat anders dan een aanzegtermijn. Je opzegtermijn is wat voor termijn in stand moet worden gehouden als beide partijen zijn overeengekomen dat wordt opgezegd, bijv als je een andere baan aanvaardt, of je ontslag aanvaardt. Je aanvaardt je ontslag (neem ik aan) niet, dus van een beeindigingsovereenkomst kan geen sprake zijn. Het gaat om een overeenkomst, daar zijn twee partijen mee gemoeid. Als jij het niet wilt, is er geen overeenkomst.
Heb je de overeenkomst al getekend, omdat ze zeiden dat dat moest omdat het zo werkt, dan hebben ze dat onder oneigenlijke gronden gedaan. Dan is die niet rechtsgeldig.

Ik raad je echt aan Maisie naar een advocaat te stappen of als je die niet hebt naar een vakbond, ook al ben je geen lid dan kunnen ze je wel adviseren. Want dit klopt niet zoals ik nu het beeld krijg wat ze hebben gedaan.
Ik ben arbeidsrechtdeskundige, maar heb het de laatste jaren niet bijgehouden. Echter het ontslagrecht is in Nederland de laatste jaren niet zodanig aangepast dat bovenstaande anders is geworden. Wel het last in first out principe (=afspiegeling geworden) en de kantonrechtersformule (die wordt nu zo toegepast, in principe, als jij zegt). Maar dat zijn beide zaken die niet met het aanzeggen (is moment van ontslag aanvragen t/m goedkeuring door UWV en mededeling aan jou) en opzeggen (is het opzeggen van de arbeidsovereenkomst) te maken hebben.

** gaat weer aan het werk**

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:22

Ipsilonka schreef:
Lekker bezig Lanouska!

Ik heb leuk nieuws..... We hebben vanmorgen onder voorbehoud van financiering en vergunningen een huis gekocht :D

Wat leuk *\o/* . Wil je wat meer vertellen?

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:52

Gefeliciteerd Ipsilonka!

Ik heb weer een goede daad gedaan ;) Mijn plasma kan gebruikt worden om medicijnen te maken of voor brandwondenslachtoffers of nog op vele andere manieren. Viel weer reuze mee, altijd natuurlijk geen zin in de prik, maar die valt eigenlijk altijd mee.

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 18:05

hallo daar ben ik weer. zit even weer niet mee, had een paar dagen een vervelende griep.
Ben nu weer wat aan het opknappen, dus dacht vanmiddag ga even bijlezen en weer reageren, maar mijn middag werd even anders.
Ik heb hier een paar meiden rijden, die al jaren mijn paardjes rijden.
vanmiddag gingen ze gezellig met zijn tweeën naar buiten, nou is het hier soms erg druk met vrachtverkeer, en ze moeten zo'n weggetje over waar er veel vracht verkeer rijd. waren ze bijna aan het eind van het weggetje, (twee auto's kunnen elkaar daar net passeren) werden ze toch nog door een vrachtwagen ingehaald, waardoor één van de twee paardjes schrok en wegschoot, nou kreeg ze hem wel terug op een veldje ernaast, maar hij schoot nog een keer weg, weer de weg op waardoor hij uitgleed en ze ten val kwamen. gelukkig bleef paardje gelijk staan, en andere meisje er gelijk afgesprongen en paardje gepakt, mij gebeld. inmiddels waren er al twee jongens die aan kwamen fietsen hun te hulp geschoten, en die hadden 112 al gebeld. Meisje op de grond bleef liggen er reageerde wel, maar zij niks.
Inmiddels was ik samen met twee vrouwen die bij mij thuis waren er snel heen gereden. ik had haar moeder gebeld, die is naar ons gekomen en met mijn vriendin naar het ziekenhuis gegaan. voorlopige conclusie niks gebroken, maar ze zegt nog niks gaat nog met haar hoofd door een scan. paardje heeft flinke schaafwonden, maar voor de rest gaat het goed met hem.
de politie kwam er ook nog bij, en snapte ook wel wat een problemen wij hebben met het vrachtverkeer. Vrachtauto is gewoon doorgereden. We gaan nu kijken of we kunnen achterhalen wie het geweest is, het is gewoon niet normaal zoals ze ons passeren. en dan nog doorrijden!
Nu maar hopen dat het goed komt. Ze had gelukkig wel een cap op!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 18:18

Zo heftig zeg Kiss!
Wat geweldig Ipsilonka van het huis! Sterkte met het verlies van je opa... ;(

Citaat:
nee ze hebben geen ontslagvergunning aangevraagd maar ze doen het via een beeindigingsovereenkomst dat mag dus ook

Dat zeggen zij ja. Maar dat is niet zo. Zat net op mijn werk, dus was even snel, maar voor elk ontslag is een ontslagvergunning nodig van het UWV, mits het zo is dat het per beeindigingsovereenkomst gaat. Dus ze proberen het gewoon te omzeilen.... omdat ze weten dat het hun dan meer geld gaat kosten. Die beeindigingsovereenkomst is alleen rechtsgeldig als jij wist wat je tekende en het er dus mee eens bent. Neem aan dat je wist wat je tekende, maar niet wist wat je rechten precies zijn, en dat je het er ook niet mee eens bent, want je wilt je baan houden. Dat zij bedrijfseconomische redenen aangeven, wil niet zeggen dat jij het ermee eens bent. En is ook niet jouw zorg. Jouw zorg is een passende regeling, met in achtneming van wat we hier in Nederland voor rechtsysteem hebben. Als ze zich daar niet aan houden heb je tot 6 maanden na de datum waarop je die beeindigingsovereenkomst hebt getekend het recht om in beroep te gaan.... dus neem de tijd en laat het uitzoeken. Je kunt ook naar een rechtswinkel gaan, die doen het eerst uur gratis of zoiets.

Kan er altijd zo boos om worden om dit soort zaken }:)

Hier hele dag gewerkt, straks koken, en morgen als het meezit lekker mennen :D

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:04

VHU bedankt voor de reactie. Het mag wel zo maar dan moet ik idd wel akkoord gaan.
En ik heb nog helemaal niets getekend hoor !!

En dat doe ik natuurlijk niet ;) Vanmorgen bij iemand geweest van mn pa zn werk.
Heb nu een protest brief aangetekend op de post gedaan.

Als het goed is moeten ze nu dus een ontslagvergunning aanvragen of naar de kantonrechter.
Wacht af op de reactie.

Enne idd vhu ik was ook behoorlijk pissig er over.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:17

En zo is het maar net en als ze het niet regelen moeten ze je gewoon blijven uitbetalen. Dat ze jou ondertussen naar huis hebben gestuurd dat is vooral ook weer ... hun probleem ~~}> super dat je niets hebt ondertekend +:)+

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:36

Goeienavond!

Lanouska: Gerard Leijten is dan druk aan de clinics :D , volgende week komt hij hier clinic'en in Susteren! *\o/* .

Maisie: wat kl*te zeg.... heb geen verstand van ontslagregelingen Y;(

Mooie vrachtwagen gezien :j , fijn scheerappraatje (volgend jaar is Ster ook de klos), Frensie geeft bloed voor goeie doelen (ik durf dat echt niet) en Ipsi heeft behoudens een huis gekocht! Goeie berichten!

Dan de mindere berichten waarvoor een :(:) : Ipsi is haar opa verloren ;( , Kiss d'r verzorgster heeft een ongeluk met paardje gehad :oo en Maisie: wat kl*te zeg.... heb geen verstand van ontslagregelingen Y;(

Mijn dag is volledig verprutst. Kwam voor niets met de aanhanger op stal om de koets te halen: lesmees heeft een krachtmeting gehad met een achterhoef van een paard. Achterhoef won, lesmees in de lappenmand, dus de les vnaaf gaat weer niet door.
Vervolgens een F16 longeren, bleek linksom wel rad te lopen, maar rechtsom niet. Dus kon na 5 minuten weer stoppen. Uiteraard toen te weinig tijd over om nog wat met Ster te doen, want was overblijfmoeder....
Had vervolgens 'smiddags Joëlle met Ster kunnen laten rijden (amazone van Ster), maar er kwam een ik-weet-niet-meer-hoe-ik-het-moet-hendelen-vandaag-"oppasklusje" tussendoor. Uiteraard vriendin uit de brand geholpen, maar haar kinders waren volledig van slag door deze "roosterwijziging" (de jongste van 1 jaar heeft 's morgens bij oma helemaal niet geslapen, bij mij 's middags een half uur en daarna kwartier op / kwartier af geslapen en gekrijst :(:) :( -O- ).
Oftewel: ik heb het gehad voor vandaag, en wil niks meer aan mijn hoofd ^) .

*zet cam MarijeR aan en hoopt op Misty-beeb vnaaf*

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:50

avaluna schreef:
Ipsilonka schreef:
Lekker bezig Lanouska!

Ik heb leuk nieuws..... We hebben vanmorgen onder voorbehoud van financiering en vergunningen een huis gekocht :D

Wat leuk *\o/* . Wil je wat meer vertellen?

Jahoor! Het is een huis met loods en 2 hectare weiland :D Dus als alles door gaat komt Detje lekker bij huis staan !

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:59

Dan heb je vast een leuke shet nodig om er bij te zetten. En nog eentje zodat de shet niet alleen blijft als je Detje mee neem.
Laat ik nu een shetten overschot hebben O:).

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 20:15

hier is een hoop van -O- en een hoop van dit *\o/* uit te delen zeg..
*wil ieder nemen welke bij haar past?*

hier de hele dag ongerust geweest..
tot ik de kalender pakte...
ben zo vreselijk moe, dacht zal toch niet van de medicijnen zijn he ..
gaat qua ballonnenbicci-tussenstand juist zo goed :)) dagcijfertjes in de orde van 0=perfect en 10=schiet mij maar neer
al dagen achtereen 0 tot 0,5 , hoe fijn is dat...

maar..kalender gepakt en wat blijkt...moet over paar dagen ongie worre... pfieuwwwwwwwwwwwwww

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 20:26

Kiss, beterschap voor verzorgster en paardje, schrikken zeg en slecht van de vrachtwagen. Ik ben ook ooit zo onderuit gegaan en had gelukkig een heel voorzichtig paard, die met haar hoofd mijn val brak.

Gem, wens Stan beterschap van mij.
Balen van het kindje van je vriendin, altijd lastig voor die pukken die wisselingen in oppas.

Maisie, ik wilde reageren op je beeindigingovereenkomst, maar anderen waren mij al voor. Ik heb ook in dit werk gezeten maar het ook de laatste jaren niet meer bijgehouden, vandaar de kleine verschillen.

Ciska ziet mogelijkheden om shetten te slijten.

Ipsilonka, mooi een huis met grond, ook mijn grote droom, ooit in een verre toekomst wie weet. Paardjes aan huis dat zou ik geweldig vinden.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 20:39

Kiss dat is echt ontzettend balen, soms zou je sommige mensen wat aan kunnen doen.
Beterschap voor iedereen, hopelijk gaat het snel weer goed met de verzorgster.

Gem, Flink balen van de les dat die door zoiets niet door kan gaan, hopelijk loopt die snel weer goed.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 20:49

Kiss wat naar! Heel veel sterkte voor je bijrijdster en voor je paard!

Maisie fijn dat er een aantal hier zijn met verstand van zaken en goede adviezen, je laat je zo te lezen niet afschepen, toppie!

Gem beetje een rot dag achter de rug. Fijn dat je je vriendin uit de brand hebt geholpen, maar balen dat jouw dag dan toch even heel anders loopt.

Ipsilonka spannend hoor! Hoop voor je dat je alle vergunningen kunt krijgen.

VHU dagje gewerkt en morgen hopelijk weer mennen.

Ik heb morgen ook weer menles. Eerst 's ochtends zwemmen, hopelijk komt vriendin ook. Werd eind van de dag nog gebeld of ik morgen kan werken, maar heb gezegd dat ik alleen 's middags kan. Heb geen zin om de menles af te zeggen. Nu hebben ze andere collega gevraagd, want alleen middag hadden ze niet veel aan. Vind ik niet erg, niet heel veel zin om morgenmiddag nog te werken.
Ga nu lekker kopje thee drinken op de bank.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 21:02

Ik kom ook even snel :wave:

@Kiss, ik weet precies denk ik in welk weggetje het gebeurd is. Heel veel sterkte voor de amazone en je paardje... pfff dat is schrikken zeg.... :(:)
@Maisie, ook voor jou een dikke :(:) en net zoals de andere bokkers al aangaven, laat je bijstaan en goed adviseren.. ook al kost dat nu wat geld (zonder rechtsbijstandverzekering) dit verdiend zich terug.
@Nienschaap, welkom in het topic, beetje laat :o
@Ipsilonka, gefeliciteerd met de aankoop... :j

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 21:05

Ollie1 schreef:
@Nienschaap, welkom in het topic, beetje laat :o

Beter laat dan nooit zeggen ze toch altijd :+ bedankt!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 21:19

Dennis schreef:
Dan heb je vast een leuke shet nodig om er bij te zetten. En nog eentje zodat de shet niet alleen blijft als je Detje mee neem.
Laat ik nu een shetten overschot hebben O:).

:+ En dan wel graag 2 die geschikt zijn om samen in 2-span te lopen :) Kom je volgende week naar Wormerveer?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 21:45

zo ook weer bij geloof ik... 8-)

kiss wat schrikken zeg!

lanouska lekker bezig geweest...

vhu van alles uitgezocht voor maisie...
en vanavond lekker mennen!

ipsilonka huis met plekje voor de paardje, gaaf zeg *\o/* , jaloers!

frensie morgen weer menles...

gem rottige dag achter de rug...
volgende week les van Gerard, ha wij ook :D , de 11e komt hij hier de buurt voor onze verenging! *\o/*

Hier was het vanavond alweer ontzettend mistig, was best moe, heb dus uiteindelijk Fifi ook nog maar een dagje vrij gegeven...
Lekker uitgebreid gepoetst op stal, ze is onwijs in rui, dus niet overbodig...
morgen maar weer even wat doen...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 22:06

Als iemand trouwens nog een echt leuk, apart men/rijpaardje zoekt, leuke maat en uitstraling, deze staat bij ons op stal en is te koop. Super leuk en lief ding....'t is dat ik al een paard heb en geen geld voor heb voor twee in pension maar anders... (gaaf tuigmaatje bij Bente *D )
http://link.marktplaats.nl/536340976

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 22:18

Oeh die is leuk :D het is jammer dat ik al een bruin monster heb en als er een paard bij komt word het een goede tuiger ;)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 22:19

Ik vind het ook een leuk dier. Hier mag en kan er alleen echt niet één bij. Helaas. Ik stuur hem wel even door naar een stalgenoot van mij

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 22:24

@ ipslilonka leuk paard aan huis !!!

@ vhu leuke bonte !!! heb aan 3 genoeg en ook geen geld meer. (wel tijd genoeg)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 22:36

Owww :~ , welke afstamming zit er achter? Wat een geweldig leuke merrie..... komt te vroeg voor mij -O- .

Nouvel: de 8e komt hij hier :D .

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 22:37

dan heeft 'ie vol programma... :D
vind 't echt fijn dat 'ie een keertje deze richting uit komt, het is toch een flinke reis met paard naar hem toe voor een lesje...

vhu, leuk bont diertje!

ARhythmical

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:12

Nog steeds meelezer sinds we Simba ( van Ollie1) gekocht hebben.
Inmiddels foto's van onze pony's in mijn profiel ( dank aan Ollie) natuurlijk ook de wedstrijdfoto's van Simba -Wat een kanjer op z'n eerste dressuurwedstrijd onder het zadel 200 punten!
Begin mei komt Ollie met Brutus naar ons toe op vakantie dan gaan we ook met Simba mennen!! *\o/*
Voor ons een heel andere tak van paardensport maar het lijkt ons heel leuk om mee te maken.
Ik ken alleen ponydrivingSalland dat is vlak bij ons, dan ga ik met de meiden naar de marathon kijken, maar ik geloof dat het dit jaar niet doorgaat?