[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:29

Welkom Frensie

Wat leuk nouvel
Super bicci

Nou mijn paardenmiddag einde niet zo grappig. Eerst met alwyn gelongeerd. linksom kende hij alleen de draf, daarna paar keer terug naar stap en toen op de andere hand, dat ging beter. Na 15 min gestopt, zware bak en wat onwennig.

Toen kwam de staleigenaar om te vragen als ik wat aan veale had gemerkt, dus gaf aan dat het rijden ohz momenteel erg slecht ging. Blijkt hij al 2 dagen bokkend en steigerend naar het land gebracht te worden.Staleigenaar dacht dat het klieren was, maar waarschijnlijk dus wel wat lichamelijks. Zo de fysio dus maar bellen. En anders de dierenarts. Maar da kan waarschijnlijk niks want heeft geen warme en dikke benen of iets dergelijks

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:31

tallechie, he vervelend zeg, vooral omdat je er moeilijk achter komt wat is het...
rot zijn zulke dingen...

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:33

Ik wordt gewoon uitgelachen -O-.....

Welkom heten moet je altijd bij de naam doen toch? :')....

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 16:36

@ tallechie als je morgen weer op stal bent moet je even bij veale over zijn rug spier drukken met je duim van de schoft naar de staart aan beide kanten langs de rugge graat. als die daar heel erg op reageert heeft ie erg last van zijn rug (die van me moeder werdt 20 cm kleiner)dan kan het waarschijnlijk verholpen worden door de DA en de hoefsmid.. die van memoeder heeft spuiten in de rug gehad en een ander beslag en liep meteen weer beter en had minder last van zijn rug

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:37

Veale laat gewoon niet blijken als hij ergens last van heeft. Ja waarschijnlijk dus door 'vervelend' te gaan doen, maar als hij gewoon in de staak gaat of gewoon er raar uit ziet is het wel makkelijker.

Fysio kan ik niet bereiken, heb voicemail ingesproken, maar weet natuurlijk niet als ze op vakantie zijn

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:40

Bedankt voor alle welkoms!

Tallechie wat vervelend dat je ene paardje 'lastig is'. Ik hoop dat er snel gevonden wordt wat hij mankeert! Wat lastig dat paarden niet letterlijk kunnen zeggen wat er mis is. Ik hoop dat de fysio wat kan vinden.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:41

@Bici: yeah, foto's van de nieuwe wagen *\o/* *\o/* *\o/*

@Frensie: welkom! Ik zag ook nog je hondjes en een Labjesnestje <3

@Tallechie: :(:)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:42

@ Avaluna: onze lab heeft inderdaad een nestje gehad! Heb op dit moment nog 1 pup thuis, die wordt maandag opgehaald. Daarna zijn we weer puploos. Zal onze ridgeback wel lekker rustig vinden, haha, Bubbles gaat haar puppekindje enorm missen, ze spelen zo lekker samen de hele dag.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 16:44

als je zo over de rugspier drukt zal die waarschijnlijk het wel laten zien
bij me moeders paard zijn we er achter gekomen doordat me moeder hem lusteloos vond en hij soms IETS onregelmatig liep, dus hup naar de DA in schoonloo en die zei hij heeft last van de rug door verkeerd beslag en dat was ook zo.. rieks die streek met de duim over de rugspier en het arme peerd kromp in mekaar van de pijn

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:45

Tallechie: Ik hoop dat je snel weet wat het is :(:).

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:46

lanouska dat doet veale dus niet. Als ik over zijn rug wrijf blijft hij keurig staan. Onregelmatig is hij ook nog niet geweest. De vorige keer toen veale onregelmatig was kwam het uit de bekken, maar hij heeft nog geen stap verkeerd gezet en met mennen gedraagt hij zich gewoon als altijd

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 16:51

je hebt dus officeel een raar paard :D maar ja wat moet je daar mee

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:52

Ik heb inderdaad een raar paard en vraag me inderdaad ook wel eens af wat ik er mee moet ;-) :-) maar soms is het wel een schatje.

Maar wil er nu wel snel iemand bij hebben, maar natuurlijk neemt nu niemand op :-(

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:52

@ Tallechie: dan had ik helaas toch wel gelijk, dat ik zei dat hij wat mankeert. Ik hoop dat je snel kunt vinden wat het is. En dierenartsen kijken verder hoor dan naar benen (tenminste, als het een goede (zoals Rieks) is wel) Alle paarden reageren als je over de rugspier/langs wervels gaat, ook als ze niets hebben. Als hij helemaal niet reageert, lijkt me dat dus ook een teken. Maar kan ook nog vanuit nek komen of iets, maar goed, daar heb je fysio en dierenartsen voor, wij kunnen alleen maar raden. En dat ook nog zonder paard te zien.

@ Frensie: welkom. Moest inderdaad ook erg lachen om het stukje dat Nouvel aanhaalt. :D

@ Bicci: ben heel benieuwd naar de foto

Nou, ik ga zo Rembrand maar eens uit de wei vissen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:55

Staleigenaar gaf eerst aan dat hij aan het klieren was, maar omdat het nu twee dagen achter elkaar is. Ik had ook wel een vermoeden, maar hij laat ook niks blijken. Ik hoop dan nu wel dat ze wat vinden.

Maar even kijken als ik van het weekend iemand aan de lijn krijg, anders maar wat anders verzinnen en wedstrijden afzeggen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:02

@Frensie welkom! Heerlijk paard heb je! Fijn eerst lekker lessen en dan zul je zien dat je vanzelf zelf steeds meer wilt, gaat helemaal goedkomen. Mijn paard Rizanta werd ook mega met buiten rijden, op zich wen je daar ook wel weer aan :+ Adem in, adem uit en probeer zelf vooral ontspannen te blijven (ik weet, het is makkelijker gezegd dan gedaan := ). Ik heb een HaarlemxRamiro gehad, een van mijn vorige paarden, die Haarlems zijn supercool & zeer ijverig :D

@Tallechie Alwyn is longeren totaal niet gewend want ik deed dat echt .... nooit .... :o dus hij zal het inderdaad niet direct 100% snappen }:0
Moeilijk met Veale.... :n

@Nouvel ik heb het 1e kwartaal een knetterdruk rooster, moet dan ook echt minder gaan bokken :x

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:05

Tass schreef:
Ik wordt gewoon uitgelachen -O-.....

Welkom heten moet je altijd bij de naam doen toch? :')....

:(:) solly Y;(

vhu, ja het zal straks echt weer wennen zijn...

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:09

@Vanhuisuit: dank je wel! Haarlem nakomelingen zijn idd zeer ijverijg. En de vader van Jumper is Zuidhorn, die willen ook graag. Dus resultaat: overijverig paardje. Ze denkt ook teveel met je mee. Na 2 keer een proefje rijden bijvoorbeeld, kent ze hem al, haha, soms wel lastig.
Heb stiekem wel een kleine ambitie: mendurance starten.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:10

Je had het gezegd dat je dat eigenlijk nooit deed, maar ik wil dat hij het leert. Mocht hij dan een tijdje niet voor de kar kunnen, kan ik hem gewoon longeren. En evt straks met Daan ook. Alleen hij snapt mijn commando's ook nog niet echt. maar viel me niet tegen voor de eerste keer

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:14

longeren leren ze snel genoeg hoor als je duidelijk en consequent bent en goed beloont met je stem wanneer ze het goed doen, dat komt vast goed!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:16

@ frensie jou pups zijn halbroers/zussen van mijn labje. Heb je topics toen ook gevolgd.
@ tallechie helaas dus toch iets met vaele. Hopelijk valt het mee !!

Vanmiddag kar gewassen, ferro zn tuig gewassen, ferro gelongeerd en daarna gewassen
en gevlochten. Ben benieuwd of de vlechtjes er zo nog in zitten.

Moet ik straks alleen nog robijn wassen en vlechten en mn kar ff laden. Robijn zn
ijzers zitten super los dus hoop dat het gaat morgen hij heeft er zelf geen last van.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:19

@tallechie; hopelijk krijg je gauw iemand te pakken
@bicci; leuk van je wagen!
@nouvel; balen dat 't beebje van fifi er niet meer in zit, maar wel fijn dat je dan lekker toch weer wat kunt gaan werken met 'r

ik ben weer thuis, ben helemaal afgedraaid. Gelukkig was dit de laatste extra dag. Ik had het niet veel langer volgehouden om bepaalde opmerkingen te slikken.. Maargoed, heb het gehaald!

Vanavond een gepeperde klacht samenstellen voor het schadebedrijf waar m'n autootje gerepareerd is, want ik ben het nu echt kotsbeu...

over gevoel wat juist is trouwens.. Ik hoop het niet, mijn gevoel is namelijk dat m'n knol na woensdag ook op rust moet ofzo... := hopelijk is het alleen maar doemdenken :')

@prinsjeH; jij kwam ook nog een keertje bij dids mennen! :D

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:25

Welkom Frensie!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:39

naaltje lekker genieten nu en hopelijk goed nieuws.

Daan is zo vrolijk momenteel. Echt heel lief. Hij begint echt op mijn vriend te lijken.

Tot nu toe niemand te pakken gekregen, maar het is ook niet zo ernstig dat ik naar een kliniek ga, maar ben nu wel benieuwd als en wat hij dan heeft nu

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:42

En een osteopaat tallechie? Naar mijn idee kijkt die nog wat verder dan de fysio :)

lieve daan :)