Hoop het niet vind dit al erg genoeg. Gelukkig de ellende van vorig jaar voorkomen Hou alleen van paarden met grotere vlekken of geen vlekken tinkers of effen shetlanders
Buckje
Geplaatst: 29-01-11 21:58
Wauw Tine!! Supergaaf. Mooi Ciska!
Qua scheren Buck heeft nu een 200 grams outdoor op met een 200 grams staldeken eronder. Hij is echt kaler dan kaal en alles dus geschoren. Als ik hem minder op doe staat hij te rillen. Als het flink vriest doe ik de halsdeken erop met de staldeken eronder.
Evelli, ze lijken echt enorm op elkaar! Mooi kleurtje komt er onder vandaan zelfde als Jacky.. Die blauwe BR 4-ever heeft Buck ook.
Stalgenootje heeft met Buckje gemend ze is 10 dacht ik, maar ze kon hem toch wel leuk rijden hij wou wel lekker door lopen voor haar! En als ze zei stap en draf deed hij het ook, normaal doet hij even uittesten en gaat hij als een slak erdoor maar nu niet!! Kijken of ze morgen ook even met hem wil rijden dan heeft die ze beweging ook weer gehad!
Laatst bijgewerkt door Buckje op 29-01-11 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt
VanHuisUit
Geplaatst: 29-01-11 22:02
Ik wou net zeggen Evelli, lijken me geen stippen die je wilt dat ze zelfs ondanks die kou dan blijkbaar zo smet onder haar vacht zeg, niet te geloven. Staan er lekker bij zo bij elkaar, gezellig!
@Tine, super wagentje! Zal jullie witte held mooi voor staan hoor
Die Rembrand doet bit alvast in Rizanta doet heel trouw haar hoofd naar beneden en mond al open met het menhoofdstel dan. Met het rij-hoofdstel doet ze dat niet, blijft ze gewoon op 'normale' hoogte staan (=aardig hoog). Maar goed ook want als ze haar hoofd echt zo hoog mogelijk doet (=zeer hoog) kan ik er dus never nooit niet bij
Tine, mooie kar laat je hem ook na wegen ? Tum doet meestal zijn mond potdicht hihi maar afgelopen keer gewoon normaal in kunnen doen
VHU: druk in de weer met water en voer voor de knollies
Dennis: fijn dat je toch kan starten ik had bij wormerveer een kurkentrekker gewonnen. Mijn pa had hem de dag van te voren bijna gekocht .. maar nu heeft hij hem als nog
Bicci: Ag een deken hoeft ook niet altijd toch tum hoef ik eigelijk ook niet meer te scheren die zweet nooit
Vandaag na mijn werk gelijk door gegaan naar de knollies, heb heerlijk lopen hobbyen Rivaldo liet vandaag (en steeds vaker als ik er ben) zien dat het echt een etterbak is. Ben ik slobber aan het maken (Ze staan vast aan een stal) dan duwt rivaldo zo veel mogelijk naar achteren dat tum zowat hangt aan het touw en geeft dan gerust ook nog een tikje na. Zo dominant als het om eten gaat. Uit de little bite eten ze wel samen, maar rivaldo hoeft zich maar te bewegen en tum is weg. Aan de ene kant fijn dat ze hun plek weten maar het lijkt steeds vaker voor te komen als ik er ben.
L_Rivaldo
Geplaatst: 29-01-11 22:31
Evelli schreef:
Samen in stal: (Keet krijgt morgen een andere deken op)
Zo die hebben een lekkere ruime stal samen
Dennis: Wat een mooi apart kleurtje heeft die shet zeg!
Ollie1
Geplaatst: 29-01-11 22:33
Goedenavond,
Ik ben ook geen voorstander van fleecedekens onder dekens. In het verleden wel geprobeerd maar ze gingen stuk van voren (de dekens dan) omdat ze toch naar achteren gingen schuiven.
@Tine, wat een mooie wagen zeg @Dennis, heel veel succes morgen @Rhine, ik heb mijn kar vanochtend gewoon afgeborsteld want met dit weer komt er bij mij écht geen water aan te pas @Buckje, wat leuk dat zo'n klein ding lekker met Buckje weg reed... @Evelli, oeps dat is niet helemaal de bedoeling die stippels... @Rivaldo, gave deken
Ow jammer wist het niet hier hadden ze die blauwe in de uitverkoop liggen. Maar de nieuwe is ook erg gaaf die heb ik voor Lizz ook maar baal als een stekker want ze blijft hem niet passen vrees ik terwijl ik dacht hem op de groei gekocht te hebben! Vind paars zoooooo gaaf
tine10
Geplaatst: 29-01-11 22:41
@ Evelli: dat hadden ze vorig jaar toch ook? Wel heel erg vervelend zeg. Behandel je het ook nog met iets, of gaat het nu vanzelf weg? @ Rivaldo: laat hem zeker wegen. Zit in de buurt oudiijzerboer die heel precieze weegschaal heeft. Dus als we hem ophalen, wordt hij eerst gewogen, dan pas betaald. Neem geen risico meer!!! @ Dennis: heel veel succes morgen @ Rhine: echt niet dat ik nu met dit weer een kar ga wassen. Had ponykar gisteren met vegertje toonbaar gemaakt, en morgen moet ik wel even het zout van het rijden over snelweg eraf wassen, want dat vreet erin, maar anders kom ik nu echt niet met water bij een kar (of paard, anders dan om te drinken) @ VHU: Rembrand doet hoofd niet naar beneden (ook niet omhoog gelukkig, anders kon ik er ook niet bij). Lijkt me wel handig. Laat Rizanta hem even een mail sturen hoe ze dat doet @Buckje: wat leuk dat een 10 jarige hem zo lekker rond kan sturen. @ Rhine: anders moet je hem even een mailtje sturen, of hij foto kan mailen. Op site staat niets (toen ik vanavond even keek, was site niet bruikbaar ivm bewerken van site)
BR 4-ever horses valt heel erg goed op Buck en die heeft ook een smalle borst. Ken wel meer mensen met kleine smalle shetjes en daar valt BR 4-ever horses ook heel mooi op.
L_Rivaldo
Geplaatst: 29-01-11 22:51
bedankt dan ga ik voor zo een kijken twijfel alleen wel over de maat. Hoe vallen de maten bij jou paardjes? (vallen ze ruimer/normaal of kleiner?)
Laatst bijgewerkt door L_Rivaldo op 29-01-11 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Ja, had ze vorig jaar ook. Toen kwam ik er te laat achter en was het een stuk heftiger. Maar het is te koud om met betadine te wassen. Komt wel goed, kan nu luchten.
Morgen tweespannen.
VanHuisUit
Geplaatst: 29-01-11 23:46
Gaan we gelijk op Evelli!
Die Amigo dekens die Alwyn en Snuit op hebben/hadden dus zaten bij hun heel goed. Maar ik weet nu niet of ze nu breed of smal zijn. Gewoon denk ik
Moet de hond uitlaten zo. Dat doet Bart altijd maar hij is er niet. Echt mijn hobby zo 's avonds laat Kom zo wel weer even bijkomen
tallechie
Geplaatst: 29-01-11 23:49
Ik heb snel bijgelezen en ga mee met de samenvattingen.
Drukke dag gehad. Beneden zijn de ruimtes klaar. Werkkamer nog inrichten. Dinsdag gaan we verder met douche, babykamer, overloop en onze eigen kamer. Waarschijnlijk half februari klaar.
Ben vanavond nog even snel langs veale gegaan, moest trailer terug brengen. Hij heeft een grote stal 4 x 5 en helemaal open. HIj is veel schoner, hij vindt het wel leuk geloof ik.
Veale heeft nu 200 gr op. zijn benen en hals zijn wel wat harig, maar vindt ik niet erg. hIj is wel altijd bezweet, maar ga toch altijd nog even wat drinken.
Tine gave kar. mooie kleuren ook. Hopelijk wordt ie snel geleverd. Super dat het gelukt is
en ik heb de beeb vanavond weer gevoeld. Was niet heel lang, maar het doet het nog gelukkig, zag mijn buik ook bewegen. Hopelijk voel ik de beeb nu alle dagen weer.
zo gisteren wezen wokken, nog nooit gedaan maar dat is toch wel heel erg lekker en leuk Daarna nog naar de film, die begon om 23:00.. En we waren dus rond kwart over 1 thuis.. Eer je dan slaapt.. En vanochtend ging de wekker
ohja, hoeveel grams dekens ging het nog over.. nou.. dids heeft er 10 kilo op hangen denk.. allemaal haar
tine10
Geplaatst: 30-01-11 09:45
Goedemorgen.
Tallechie: wat fijn dat je beeb weer voelt. Wat een opluchting! Kleuren van de kar worden wel anders hoor. Wil meer zwart en ander rood voor de accenten. Gek dat deze wagen wel zoveel lichter is. Snap niet helemaal waar dat nu in zit.
Dekens: Rembrand heeft Amigo op. Vind ik heel mooi liggen. Amerigo heeft Harrys Horse op. Ligt ook heel mooi. De regendekens hebben ze precies andersom, dus R HH en A Amigo. Halsstuk van HH is aan de ruime kant, maar ik denk dat dat ook een te grote maat is. Bij Rembrand ligt halsstuk heel mooi aan.
De bak ligt er hier super bij, ondanks de vorst, dus ik ga zo 2 x inspannen. (zal wel weer heel koude vingers krijgen )
Tallechie wat fijn dat je de baby weer gevoeld hebt.
Millanka komt straks naar mijn stal en dan gaan we een rondje tweespan rijden maar warm aankleden, zal wel koud zijn
VanHuisUit
Geplaatst: 30-01-11 11:22
Zo werden we maar zo pas om 9.30 uur wakker
Wat superfijn Tallechie dat jullie beeb weer eens van zich heeft laten horen (nou ja, voelen dan). Neem van mij aan er komen tijden dat je wilde dat hij/zij zich eindelijk even heel stil hield
Tallechie, ik weet niet of het er aan ligt dat hij nu minder eten krijgt. denk het niet eerlijk gezegd. maar dat overgeven moet hij ook niet te lang blijven doen natuurlijk.
VHU, ga je nog 2 span mennen? wel filmpjes maken he?
Ik ben al op stal geweest. Ivy & wobbe in de molen gehad. en Rafiki even lekker 'bewerkt' met de furminator. wat verhaart dat mannetje al zeg! niet te zuinig! hele plukken gaan er vanaf.