Ik heb een schimmel, een hele lichte palomino en een vosroan. Die vosroan deed ik haar staart alleen als ik zin had. Schimmeltje vind getrut vreselijk, dus deed ik vaak haar staart niet eens. Palomino word staart wel gewassen. Benen hangt van het weer af, 's winters doe ik het echt niet. Ze staan hier dag en nacht, zomer en winter buiten.
M'n tuig is wel schoon, wagen netjes, eigen kleding netjes. Niet tot in de puntjes, daar ben ik niet precies genoeg voor, maar wel op het oog goed. Heb altijd goede cijfers voor verzorging gehad. En als ik dat niet heb vind ik het wel prima.
Ik rij toch amper voorin mee, mijn pony's (zeker Roos) zijn niet erg talent vol of knap bewegend. Gewoon een stabiele proef neer zetten en hopen op winst. Ben met Roos ZZ geworden, maar heb maar weinig vooraan gestaan.
Napie, lekker als je zo kan genieten in het bos en niemand tegen komt!
Laura, mooi dat tumtum het toch goed deed aan de longe
Vandaag is Rafiki voor het eerst bekapt. alle 4 zijn voetjes zijn gedaan en nu staat hij er weer een stukkie beter op. ook zijn achtervoetjes staat ie gelijk een stukje beter op. voor de keuring in augustus laat ik hem nog een keer nakijken. Of ie braaf was? eeuhh.... toen hij eenmaal doorhad dat hij niet kon winnen en toen hij wat moe werd wel... eerst verzette hij zich best wel erg, steigeren/hupsen/wiebelen etc. We zijn lief voor hem geweest, maar ook consequent. uiteindelijk ging het wel redelijk ok
daarna nog met wobbe een half uurtje in de bak gereden. het leek niet zo warm, maar toen ik wobbe later uit stond te spannen was hij flink bezweet! het is 'benauwd' weer. Wobbe heeft het ook weer goed gedaan. Lekker voltes en figuurtjes gereden, rechtuit kleine stukjes galop.
Hier een filmpje van Rafiki hoe hij deed toen wobbe weer naar de wei kwam. eerst had hij een hele tijd staan gillen toen hij wobbe weer zag. hij begint ook staarten te knabbelen.... dus heb al anti staart bijt erop gedaan, maar moet een nieuwe fles kopen. staleigenaar zei ook al: "het is wel een springerig veulen he? is dat juist nadelig of voordelig?
Martine: hoe is het met quincy? Patrick had het er trouwens over dat ik een keer moest komen... zo schattig de vorige keer durfde hij amper wat te zeggen en nu praatte hij constant...
Ben wederom aan de studie, maar kan geen tekst meer zien, zal zo even de hond uitlaten
Jenkins
Geplaatst: 08-06-10 15:32
Probeer t op deze manier maar nog een keer Hoe vinden jullie de oogkleppen zitten? Ik heb t idee dat ze een beetje strak zitten, maar dacht dat dit hoofdstel al maat pony was.
leuk zo allemaal te horen die wedstrijdplannen .. wanneer is wormerveer op zaterdag of op zondag, misschien kom ik wel even kijken ..
Jelle: ik vind hem geweldig mooi bont.
Napie: haha ja dat bedoelde ik inderdaad. Vind tum echt fijn longeren, rivaldo vind er niets aan, in pessoa gaat hij wel harder werken en lijkt hij het leuker te vinden maar zo longeren aan een lijn worden we beide dan niet blij van
Evelli: mocht je willen blijven rijden met je kleine hoedje, wat ik eigelijk wel erg de fun van in zie misschien kan je dan een kopie van het mailtje uitprinten mochten ze aankomend weekend er punten aftrek voor geven?
Marianne: Weer een lekker druk wedstrijd programma heb je .. veel succes dit weekend.
Dennis: veel succes aankomend weekend hoop dat je de punten voor m zal binnenhalen.
Ik lig nu beroerd op de bank, heb ik weer met het mooie weer. Paardjes hebben lekker vrij en hoop zo nog wat aan school te kunnen doen.
Wow zag weer een aantal mooie plaatjes langskomen!! Tumtum doet het goed. Super zeg!! Nog een aantal wedstrijden dit weekend. En niet te ziek worden Rivaldo!
Vriendin van stal is op vakantie naar Portugal dus haar paardje staat op stal en daar mag ik lekker mee aan de gang. Of dat dacht ik iig. Heb met hem Z gestart maar op dit moment is de basis zo compleet weg. Zo zonde. Maja kunnen we daar weer aan werken en hopelijk pakt hij het heel snel weer op.