[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:10

Die belletjes zijn wel grappig bedacht! Maar op wedstrijd zal dat denk ik minder handig zijn ;-). Weet ook niet hoe het in de reglementen staat mbt slag aan de zweep. Maar goed, dat is weer een paar fases verder.

NdV74

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:53

Ik heb momenteel weer wat meer tijd, dus ik wil kijken of ik weer mee kan (en mag ;) ) praten. Gelukkig gaan jullie niet zo hard op het moment.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:44

gezellig dat je er ook weer bij bent ndv74
janouk: ik moet meteen denken aan zo'n springzweepje met zo'n handje ipv slag. dat handje aan lange zweep/longeerzweep oid maken, voelt anders dan de slag(pak voor zijn broek ha ha ) _O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 23:36

Ff snel erg druk hier mbt Janouk voor Anton. Onze Bente was vreselijk ril en Snuitje ook. Bij hun had ik geen / vrijwel geen slag aan de zweep en legde ik hem dus 'aan'. Dat kun je ze goed leren door grondwerk en commando (kom was mijn commando, soms met soms zonder aanleggen).
Met slag bij Bente gaf gebok & gezwiep en 'gehobbel' en bij Snuitje geren/gerace :roll:
Bij Ollie vond ik het zooooo heerlijk dat ik gewoon met een slag kon bijsturen :+

:wave:

Oja hier vandaag voor het eerst dat ik Ollie heb met Ollie echt goed in de bak gedressuurd, voor haar doen dan he. Was haast leuk :D verzorger van haar heeft goed werk gedaan vwb bakwerk onder het zadel _/-\o_

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:24

Goed bezig vhu,.
tine betreft met Amerigo dan idd,..iets prettiger zonder bokkensprongen.
Kwita heeft bel aan zweep, en halve oogleden, soms werkt dat idd goed.
Jeskim heeft het juiste bit gevonden, goed zo.
Verder.... Y;( als ik je vergeten ben....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 13:15

Vandaag menles gehad met Samoerai. Ze ging weer heel goed, ook al vond ik het af en toe een beetje spannend. En daarna nog met de Fries van de instructrice gemend, omdat ze zelf geblesseerd was. Ik vond het aan de ene kant erg spannend, aan de andere kant had ik zoiets van: ze weet wat voor muts ik ben, dus als ze me dat vraagt, zal het wel goed gaan. Ik vond het erg leuk om te doen. Wel weer heel anders, en we hadden af en toe wat communicatieproblemen omdat we elkaar niet kennen. Maar ging best aardig.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 13:27

Dat is wel leerzaam Tine, als dat goed gaat met een "vreemd" paard mennen, krijg je steeds meer vertrouwen, zal ook weer helpen met je mennen met Sam denk ik. Leuk .

Honden vanmorgen lekker op het veld laten uitrazen....Ze worden luidruchtig...en missen het trainen..ik ook, maar zal nog even geduld moeten hebben...
lekker een botje voor ze doet wonderen.

zo..nu eten...tot later...

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 15:01

Biancacoo er komt weer voor jou en je hondjes aan *bbbbbrrrrrr* :brr:

Gaaf Tine als ze dat vragen hebben ze er het volste vertrouwen in, inderdaad en zelf wordt je er super handig van, van verschillende paarden rijden. Ik zou dat ook graag eens doen onder de juiste begeleiding van paard of pony wisselen :D

Hier verder rustig, been van de nieuwe hersteld goed, zijn knie van voren heeft bijna geen vocht meer, zijn spronggewricht nog iets warm, maar de wonden zijn rustig. Morgen komt de chiropractor om hem even helemaal na te kijken, dat geeft wel wen rustig gevoel moet ik zeggen.
Zit te wachten op de postbezorger, heb een Rambo optimo besteld voor de nieuwe, wel prijzig maar heb het idee dat het toch heel handig is 1 deken voor het hele jaar.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 17:25

Zo ben ik weer nu met ietsje meer tijd :o er wordt nu volop in het huis getimmerd en gesloopt :7 Vanacht heerlijk geslapen in de B&B zijn echt heerlijke bedden.

Wat een toestand met je nieuwe paardje Dingetje :oo hier helaas met Hero twee keer meegemaakt vrijwel helemaal over de voorstang een keer er dwars onder geklapt (en dat alles op een dag :P ).... wat een gedoe was dat. Hij is toen ook een weekje beetje stijvig geweest ... Was ook met vrachtwagentje. Dacht dat dat veiliger was dan met trailer vervoeren nou dus echt niet (bij Hero en bij zo'n soort vrachtwagentje). Was vrachtwagentje waarbij ze naar achteren staan met rijden en waarmee hij naar buiten kon kijken. Die gek dacht dat hij over de stang heen kon klimmen zo van waar is de nooduitgang }:0
Hij had er geen trauma aan overgehouden trouwens loopt altijd vol vertrouwen de trailer in. We hebben nog een keer met hem geoefend met een vrachtwagentje (dacht hij moet dat toch kunnen), dat was een andere vrachtwagen met een dichte achterdeur. Toen deed hij het niet...

Da's een mooie deken :j heb ook net een erbij besteld voor Ollie. Had net een nieuwe voor Ber gekocht maar die nog niet opgehad. Dus die kon ik nog ruilen. Een Bucas deken zit altijd erg goed bij haar.

Spannend Tine met een ander paard mennen +:)+ weet je al of ze het bit kunnen bestellen Jeskim? En Ips naar de zon heeeeerlijk. Ik vind het echt waterkoud momenteel bleh de lucht ziet er hier ook gewoon heel donker uit... Met Piet gewandeld, flink gepoetst, voeten afgespoten en staart weer wat toonbaar gemaakt *D Ollie poestbeurt. Moet vanavond nog lesgeven dan doe ik altijd iets rustiger aan anders hou ik het niet vol.

Nu zo aan de hutspot, echt weer voor :Y)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 17:26

Ja jullie bedden zijn echt fijn VHU :+: heerlijk geslapen die nacht! We komen nog een keertje terug :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 17:38

Uitstekend plan Keet :j

Kasten van mijn keuken zijn ook gearriveerd. Zijn echt mooi geworden. Alleen kunnen ze nog niet in de keuken want we weten nog niet of we nu wel of niet de vloer kunnen laten doen (ligt eraan hoe snel en makkelijk de slaapverdieping gaat).
Dus nu staan de keukenkasten voorlopig maar in de hal. Gelukkig hebben we een grote hal :P

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 11:44

Goedemorgen
VHU: is weer druk met verbouwing. Ik zou daar maar slecht tegenkunnen, maar goed, het is voor het goede doel.
Dingetje: fijn dat het al beter gaat

Ben stiekem toch best wel trots op mezelf, dat ik met een vreemd paard heb gemend.

Vanmorgen vreselijk gelachen om Samoerai. Ik was met Rembrand aan het rijden (ohz) en zag dat ze zichzelf een massage gaf via een uitstekende tak van een boom. Blijkbaar was het erg lekker, want ze ging een paar keer uitgebreid staan gapen en tong eruit. Geen gezicht :D

Nu nog even snel naar sportschool. Groep 5/6 heeft uni hockeytoernooi, dus nog maar even aanmoedigen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 13:56

Grappig van Sam :+
Citaat:
Ik zou daar maar slecht tegenkunnen
ik kan er ook niet tegen vind het heel stressvol en vermoeiend :\

Gister ongelukje met uitlaten Gretha. Ik heb ze aan zo'n looplijn, soms, meestal heb ik gewoon een 'normale' lijn vind ik veel handiger met uitlaten dan lopen ze waar het mag gewoon los mee. Maar 's avonds is de looplijn makkelijker, hou je ze net wat beter in de gaten. Op een of andere manier ging dat lijntje om mijn vinger heen en trok Gretha toen net aan. Gevolg echt een hele flinke snee precies op de plek waar ik een poosje terug ook al zo'n vervelende wond had. Ahhhhh deed zo vreselijk pijn en bloed gulpte er echt uit :oo maar het wat al zo laat en ik wilde niet bij HAP langsgaan had daar echt geen puf voor. Dus boel dichtgeknepen en getapet. Vanacht twee keer boel losgehaald en nieuw eromheen het klopte als een gek deed zo zeer. Kon er niet van slapen.
Vanochtend toch maar even langs HAP... had dus wel gehecht moeten worden konden ze nu nog gaan proberen of schoonmaken en toch tegen elkaar plakken dan maar. Heb voor laatste gekozen maar aiaiai wat een pijn kan dat doen ;( en vinger is nu nog helemaal naar en ik ook :\
En ook nog tetanusspuit.
Dus ik ben zielig :\
Dus maar even niet paardrijden vandaag moet eerst maar even niet meer zo zeer doen en mag 48 uur niet nat worden e.d. dus kan niet zoveel eigenlijk.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 14:18

Oh, balen zeg, hopelijk zakt de pijn snel.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 14:19

vhu: auw en meteen weg met die hondelijn,zulke ondingen,ik fiets tegenwoordig door als mensen de lijn zo lang hebben dat de hond het fietspad oversteekt terwijl zij staan te ouwenelen met andere mensen en niet kijken wat hun hond is....(doe ik niet met grote honden want dan lig ik plat) %)
gisterenavond een heel gedoe om naar les te gaan met sun, ons kruispunt is afgesloten(met de trailer omrijden is een heel gedoe want heel hoofddorp loopt leeg langs die route)ik mocht door het hek van de projectbegeleider O:) ,aan de hand,zigzaggend door de hekken en bulten zand zo'n 25 meter geploeterd met sun aangespannen aan de hand....wat een avontuur <<) helaas nog 3 weken zo opgebroken,route voor fietsers kan ik niet nemen...pas niet tussen de paaltjes door :(

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 14:28

Dat is zeker een avontuur, ht.
Hihihi, massage voor en van Sam.

Hier zijn net de paddockrasters en rubber etc. voor de wasplaats geleverd. Kan ik straks overal komen op wieltjes!

Ook alles in werking gezet om rolstoel aan te laten meten en uitzoeken.

Ben verder gewoon niet fit, dus wat minder duidelijk aanwezig ;-)

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 17:40

Wat vervelend VHU, beterschap!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 18:01

Vhu,..auwch....Beterschap, niet leuk,..is zo pijnlijk vingers.... :(:)
ht,..wauw..klinkt als mega avontuur... :#
ava krijgt wieltjesvriendelijke paddocks en wasplaats, ze moeten nog flink aan t werk voor je ~~}>
tine heeft ecologisch massage apparaat in de weide, en Sam maakt daar graag gebruik van :)) .

Ik ben gisteren gaan hardlopen...ging goed,..dus vanmorgen met de step op pad..met 3 hondjes..heerlijke route gedaan. .manlief vind het nog een slecht idee,..maar het gaat nu best goed. .dus kalm aan weer op pad.
honden waren helemaal blij.

Baudyh. ..hoe gaat het met enthousiaste DB ? En Zirola's been ?
Ips gaat naar de zon {:}

kalm aan allemaal... +:)+ :evaw:

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 18:16

Goed op je lijf blijven letten, B, maar super dat het weer kan

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 18:41

bianacacoo kan niet meer wachten...al aan het hollen *\o/*
ava: zijn dat van die harde kunststof rasters zodat je niet meer weg kan zakken? benieuwd hoe dat bevalt,ik zou ze ook graag willen.word nu gek van de modder en dat geglij voordat ik de paddock open heb......

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 18:52

@ht; ik heb ze al idd, nu uitbreiding; is echt geweldig met een goede onderbouw.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 19:02

Biancacoo is niet te houden je lijkt wel een husky :P +:)+
HT in de survival modus =:)
Ava krijgt haar eigen 'track' echt superfijn!
Ik heb ook van die rasters gehad in een van de weilanden die ik ooit heb gehad. Maar bij ons is het zo drassig dat je behalve zandlaag er ook echt wel puin of zoiets onder moet doen want aan het eind van de winter waren mijn rasters helemaal weggezakt }:0

Vinger is bijna gestopt met kloppen :)
Gretha is gisteren en eergisteren gegrepen door twee verschillende honden. Echt zielig. Ze rende hard weg ging daarna op haar rug liggen gillen maar werd toch gebeten in haar hoofd beide keren. Zijn paar stukken haar weg dus geen doorbijten. Maar ze is er echt enorm van geschrokken zo balen. Vandaag kwam een hond op haar afrennen, een lieve hond en ze rende hard gillend weg zo de weg op bijna onder een auto :oo . Tweede keer dat de hond weer naar haar toe rende kwam ze achter me staan gelukkig. Maar ze vindt het heel eng. Gelukkig was hondenbaas van deze lieve hond zo aardig dat we ze poosje met elkaar hebben laten aanklooien en toen vond ze die hond in ieder geval niet meer eng maar schrik zit er flink in.
Knap balen dus ... aan de andere kant, ze liep altijd op alle honden af best wel 'buffelig' ook, tja dat wordt niet altijd op prijs gesteld. Maar de honden die achter haar aangingen kwamen zomaar out of the blue aanracen ... grrr.

Vandaag voor het eerst in een sollicitatiegesprek aangegeven dat ik bijna 2 jaar terug zo burnout ben gegaan. Voelde als grote opluchting dat te zeggen. Ik wil heel graag nog een of twee dagen per week aan het werk alleen vind dat maar eens. Wil alleen ma/di/wo (ivm B&B) maar niet alle dagen en zeker niet op de do/vr ook niet op de avonden en ben totaal niet (meer) flexibel.
Dus denk voor mij (minstens) 10 anderen :P

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 19:04

:o ik kan echt niet stil zitten zodra ik me iets beter voel...sorry.... :o doe wel heel kalm aan hoor...t'is meer strompelen dan hardlopen, en mag maar 4 x 1 minuut joggen en daar tussen dan 2 minuten wandelen,...nek en arm gaan goed...en ben zonder pijnstillers vandaag, dat is al bijzonder op zich.. *\o/*

dat is fijn die rubberen ondergrond, werkt super.
wha arme Gretha. ..dat is zielig.... :(:)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 19:22

Hahaha, Biancao; beter dan laten hangen.

Idd onderbouw met stol, eigenlijk is dat al genoeg maar loopt niet fijn voor de paarden en rijdt niet zo voor mijn scoot, hahaha, je kunt ze idd niet zo maar on de modder gooien.

Lastig altijd zo met de honden.
Dochter begint nu met Coco met de puppyspeelklas; ben venieuwd

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 19:38

:(:) ava...durf t ook bijna niet te schrijven.....voelt zo oneerlijk allemaal...