[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NdV74

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 12:05

Zelhem denk ik niet nee.

Ik denk dat ze het in Boxtel een beetje onderschat hebben. Succes met overtuigen ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 12:13

Mendurance is gewoon heel wat anders dan een marathon en trekt ook ander publiek dan een marathon. Je ziet de wedstrijd feitelijk niet, het is minder spectaculair en meer technisch (qua uitslag en rijden op tijd/tempo/hartslag/kilometers etc) qua 'spanning'. En daarbij denken heel veel marathonrijders dat het vergelijkbaar is met een wegtraject in de marathon. Maar ze beseffen niet (en willen vaak ook niet geloven) dat het fysiek voor een paard heel anders is een 10/15 km achter elkaar in leuk tempo dan 25/30/35 of meer. Denk ook zolang het met elkaar vergeleken wordt en niet wordt gezien als aparte discipline dat het niet gaat werken.
Vind het dan ook heel leuk en goed van de club van Nicole dat die gewoon D/V, marathon en mendurance organiseren los van elkaar. En ook met de positieve insteek van we doen het gewoon zelf (kampioenschap) want als je op de KNHS moet wachten gebeurt het niet. Zo promoot je de sport, top!
Als het 'trekken aan een dood paard' is Rivaldo zou ik me de energie besparen, levert alleen maar frustratie op. Verslik je niet in een mendurance organiseren, dat red je niet in je eentje.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 12:30

Dankjewel VHU :o
Om die reden heeft de voorzitter van mendistrict zuid mij ook gevraagd als soort van contactpersoon voor de mendurance. Binnen hun bestuur is er niemand die er iets van weet. Ik hou contact met een van de bestuursleden (degene die de website doet) en zorg dat de juiste informatie op die site komt te staan. Ik wacht dan ook met smart op het nieuwe reglement zodat ik daarna alle informatie weer door kan sturen.

En nee, een mendurance in je eentje organiseren raad ik zeker niet aan.
De rest van de club moet er wel achter staan, je hebt hun hulp echt wel nodig.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 17:21

Dat vind ik dan wel weer leuk van het district dat ze daar wel oog voor hebben :j
Nee alleen red je het niet, denk alleen al aan de vrijwilligers die je nodig hebt. Zijn toch vaak ons kent ons mensen van de vereniging of via de menclub/stichting in wiens naam je het organiseert.

Wat een baggerweer trouwens zeg ... hoop echt Barney dat jullie dit weekend een beetje geluk hebben dat het wel wat droger wordt ... niet leuk zo -O-

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 18:10

Ik hoop ook dat het beter wordt, de regenpakken liggen al klaar. Ik heb de overnachting geannuleerd want ben snotverkouden en af en aan verhoging of koorts. Ik moet en zal naar Brabants dus er hebben besloten thuis te slapen. Dan slaap ik beter want zondag gaan we ook naar Teteringen. Vanmorgen op stal alles klaar gezet en ingepakt. Tweewieler naar tweespan omgebouwd. Ik heb er wel heel veel zin in. Lekker trainen en tussendoor even gezellig lunchen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:21

Lekker joh *\o/*
En ach snot voor de ogen trainen heeft ook wel wat :+ :(:)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:31

Veel plezier dit weekend hoop dat droger word kan ik ook weer lekker inspannen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 23:32

Beterschap barney vervelend dat je het overnachten heb moeten afzeggen.

e in me eentje was ik ook niet van plan meer voortouw nemen bij de menclub zodat het balletje gaat rollen... ik hoop het zo wil meer wedstrijden en hoor links en rechts dat mensen wel intersse hebben in boxtel.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 06:26

Ja als boxtel doorgaat hebben we 4 wedstrijden.ik hoop het zo

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 08:26

ja ik ook maar ben bang dat hij er niet gaat komen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 17:00

Vandaag in hagelbuien maar ook in de zon 22 km gereden, raar weer. Ollie liep echt heerlijk. Dan merk je direct dat je zo'n lange rit hebt gedaan waar je zo lekker door kunt kachelen, want tempo doet ze dan automatisch net tikje hoger. Net alsof ze er dan een soort boost van heeft gekregen.
Kwam terug op stal en een ijzer hing er vrijwel naast :oo kon gelukkig een nagel wat optrekken en vasttikken, het leek weer vast, hoop dat het er niet raar af gaat of zoiets, maandag komt de hoefsmid gelukkig die had ik net besteld.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 18:33

Ben net uurtje gaan rijden,wilde erna nog de pony,s pakken.maar toen was het stort regen en hagel dus helaas

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 19:32

Fijn dat ze zo lekker liep vhu, ijzer heeft het dan goed uitgehouden zo kort voor dat hij toch kwam.

keona jammer zeg heb je nu wel genoeg getraind voor de mendurance?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 00:09

L_Rivaldo schreef:
Fijn dat ze zo lekker liep vhu, ijzer heeft het dan goed uitgehouden zo kort voor dat hij toch kwam.

keona jammer zeg heb je nu wel genoeg getraind voor de mendurance?

Het is nog geen 8mrt.en het is maar 20km

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 19:02

Ma en di span ik de pony,s weer in ik heb dan vrij dus tijd genoeg.vandaag met vriendin van me lekker buitenritje gemaakt met mijn volbloed

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:40

https://www.youtube.com/watch?v=SxT_qi0d_6g

Zo we zijn er weer na hard getraind te hebben. Barney en Pip hebben een hoop avonturen beleefd. We hebben in totaal 68 kilometer gereden. Hier dan een klein verslag:

Zaterdag vroeg naar stal en de pony's verteld wat we gingen doen, dat drong nog niet zo tot ze door. Bij aankomst hadden we het eerste momentje van geluk. Want de sluitingen zaten aan de langboom die aan de borsttuigen moeten. Ik zei nog tegen Martin, gaat dat wel goed onderweg want als het eraf valt dan kunnen we terug naar huis. Maar het zou allemaal wel lukken zei hij. Bij aankomst stonden we even te kijken waar we konden parkeren, hoorde we een klap op de trailer. Jawel hoor daar lagen de sluitingen, van de langboom afgevallen. Wat hadden wij een geluk dat het niet op de weg was gebeurd. Ik had nog geen reserve sluitingen omdat we het nu gingen proberen.

Nadat we op weg waren hebben we in de eerste ronde maar 17 kilometer gereden. Want onderweg tijdens het naar beneden gaan van een holletje, viel de langboom van Pip zijn tuig af. De pony's zijn weer kanjers want ik kon ze snel stil zetten en ze bleven rustig. Was de sluiting eraf gedraaid en ergens in het zand gevallen, gelukkig konden we die nog terug vinden.

Tijdens de rit kwamen we een mevrouw tegen met een teckeltje. Ze hield hem bij zich en wij reden verder het menpad af. Maar we reden tegen een ATB route aan en draaiden om. Komt die mevrouw keihard gillend op ons af, die teckel kwam dus op ons af gerend. Niets aan de hand, pony's stil zetten en Martin probeerde het hondje voor de mevrouw te pakken. Ze bleef maar hysterisch gillen omdat ze bang was dat de pony's op hem zouden trappen.
Maar die stonden heel erg stil en deden werkelijk niets, ze verzetten niet eens een voetje. Ik die mevrouw maar gerust stellen en die Teckel maar om de pony's heen rennen. Uiteindelijk had ze hem te pakken en schudde ze dat arme ding door elkaar heen. Martin en ik reden weer rustig weg en Martin deed het bijna in zijn broek van het lachen, het was ook zo hysterisch om niets, ik snap het wel maar ze maakte het er nog erger op voor zichzelf en het hondje.

Daarna naar de trailer terug gereden bij de Roestelberg, dekens gepakt en ze in de overdekte stand gezet. Dat was maar goed want het hagelde, regende en sneeuwde. Eten en drinken gegeven en toen ze dit zelf op hadden zijn wij lekker gaan eten. Elke keer even kijken of het goed ging, ze waren super braaf. Ronde twee hebben we extra kilometers gemaakt en uiteindelijk 38 kilometer gemaakt op de eerste dag. Tijdens de rit viel er ook nog op tien meter afstand een enorme grote tak naar beneden, het scheelde niet veel of wij hadden eronder gereden. Dat Engeltje heeft het erg druk gehad gisteren.

Vandaag weer vroeg naar stal en op naar Teteringen. Na het inspannen een stukje over de weg om naar het bos te gaan. Ton heeft twee KWPN'ers dat scheelt nogal in hoogte en snelheid. Maar ondanks de bijna 40 kilometer van gisteren, hadden ze er goed de pas in. Het scheelt enorm dat je erachter aan rijdt, dat vinden ze vaak prettig. We gingen wel in een enorm hoog tempo door het bos heen. Veelal hebben we rond de 19 kilometer per uur gedraafd en Barney zat dan vaak in galop. Maar we hebben ook heel veel stukken gegaloppeerd, ze hielden het echt prima bij. Ik dacht dat me dit dus niet ging lukken maar dat ging prima.
Tussendoor drie keer even gestapt om alles op adem te laten komen, dat deed ze ook goed en dan gingen ze weer verder. Ton was enorm verbaasd over de pony's en hij heeft geen moment hoeven in te houden omdat we het niet zouden bij houden.

We hebben heel veel modderpoelen, kuilen en oneffen stukken gereden. Dit was nou echt goed trainen voor de Mendurance. Modder, grote plassen, oneffen wegen, hoog tempo en weer wat rust, veel lachen en plezier maken. De tweewieler heeft het goed gehouden maar we moeten dus wel wat doen aan de sluitingen want dit is natuurlijk gevaarlijk als het open schiet. Maar ik denk dat we er zeker veel plezier van gaan hebben, het scheelde enorm in de zware routes die we hebben gereden. Waar we met de vierwieler eerder hadden gestopt of het harde hadden opgezocht, konden we nu door rijden en hadden ze minder moeite met de rulle of zwaardere modder stukken.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:52

Mooi verslag Tijnie. En jullie hebben echt veel geluk gehad zeg. Je moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-15 22:19

Wat een geluk barney en super goed getraind!

Vandaag niet getraind, wilde eerst in de ochtend maar zou dat niet halen. Ik vierde vandaag mijn verjaardag en de visite was er al vroeg wat natuurlijk ook erg gezellig is. Heb een boel leuke en handige spullen gehad voor als we in juni officieel gaan samenwonen.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:35

Lekker dan met die sluitingen Barney! Hopelijk daar wel betere oplossing voor vinden?

Fijn dat de tweewieler verder goed bevalt ! :D Dat is altijd fijn

MiniEqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 23:52

Wow barney, klinkt echt als een heerlijk weekend ondanks het weer van gisteren.
Daarnaast wat een geluk dat alles goed af liep.
En respect dat ze zo heerlijk bij konden bleven met de rit, al train je daar ook hard voor!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 10:38

Fijn dat de 2 wieler zo goed bevalt

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 12:03

Toydoll hoe gaat het met kyano?

Ik moet eerst hier mijn administratieve verplichtingen doen en daarna lekker trainen met de mannen. Zie het zonnetje ook al lekker doorkomen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 13:10

Ja het is nu droog als mijn vriendin terug is gaan we ook met de dames,morgen heb ik niemand die mee kan en met 2 span in spannen heb ik wel 2 extra handjes nodig.dus morgen ga ik weer fietsen met de dames ook goed voor mezelf :D

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 13:15

Ja het zonnetje is aantrekkelijk buiten :D!

Kyano komt woensdag terug. Ik heb vrijdag nog gestuurd met hem. Ging wel iets minder vloeiend maar het regende vrij hard en we gingen in 'spits' de weg op, dus veel verkeer, en die remde echt niets af, kwamen met 70 zo voorbij, waardoor Kyano een WOESH water elke keer kreeg, dus die was daar beetje gestressed van (begrijpelijk). Maja met wind en regen en veel verkeer.

Maar geen gekke dingen verder hoor, maar hij liep niet zo lekker ontspannen als vorige keer.

En langs 1 oprit lag een grote kei en die vond ie toch wel heel eng, en toen moest Milou afstappen om hem even vast te pakken, want hij wou uitwijken naar de sloot. Toen twee keer gedraaid en er zelf langsgegaan (even rustig laten kijken, wachten tot hij zelf aangaf het wel te durven) en toen ging het weer perfect.

Maar goed Woensdag komt ie terug dus en dan spannen we hem meteen in. Ik ga het proberen te filmen :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 13:28

Succes toydoll,komt vast goed