[AR] Dressuur en Vaardigheid 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 16:54

Anke schreef:
Klinkt goed die starttijden!

Zag de uitslag van Noord, diegenen die L-dressuur reden in ring 3 en 4,
tjonge die hebben echt mazzel gehad met de juryleden, wat een punten zeg!
Baal zelf nog steeds vd juryleden die wij voor de dressuur in Zuid hadden,
dat waren totaal geen puntengevers, drie strenge en eentje rechtvaardig.
Maar ja daarmee kom je niet aan 60%.......ik had 58,8% en anders had ik
me wel geplaatst voor de Hippiade L-dressuur. Een strenge ertussen is oké,
jammer als je drie behoorlijk strenge juryleden uitzoekt ivm 60% norm.
Bij ons in de ponyklasse mag eentje in de Z en eentje in de M dressuur erheen.
De rest haalde de procentnorm niet.

Maar ligt het nou echt aan de jury's, of kijken menners niet meer zo kritisch tegenwoordig?
Denk dat er niets aan te doen valt, het is wss ook niet gefilmd, dus andere juryleden kunnen er ook niet hun kijk aan geven, dus helaas pindakaas.

Gefeliciteerd bokkers met jullie punten en voor mensen die hippiadeplekje hebben, top!

Netjes zo Anke!

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 16:56

Anke, ik weet niet of de juryleden echt zo royaal waren (kon alleen 1 jury uit de tweede baan), moet wel zeggen dat Dexter echt fijn liep. Hij gond alleen de stoetbuien iets minder ;) Heb de overige punten trouwens nog niet echt gezien dus weet niet goed hoe de rest heeft gereden.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:07

In ring 3 zat inderdaad een puntenstrooier, maar de rest van de ringen waren volgens mij "normale" juryleden. De punten die ik heb gehad (of eigenlijk juist niet hahaha) waren volledig terecht.

Juist door die paar puntenstrooiers zijn een aantal menners volgens mij verwend en zijn dan "verontwaardigd" als ze ineens geen winstpunt meer scoren. Terwijl, als ze even kritisch naar zichzelf zouden kijken, wel beseffen dat er nog veel foutjes in zaten.

Natuurlijk is het jammer om net geen winstpunt te scoren. Maar goed, ik denk dan altijd maar zo: als het echt goed is, kunnen ze er niet omheen en krijg ik die punten echt wel.

Krijg ik ze niet, hoe jammer dat ook is, vooral als het voor je gevoel goed ging, dan was het in ieder geval niet met overtuiging goed genoeg.
Laatst bijgewerkt door tine10 op 10-08-14 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:09

hier ook gunstige tijden voor maasdijk
11.20uur en 11.50 uur in ring 2
nu nog een mooi weer garantie en de dag is dan echt perfect *\o/*

Patricia_86

Re: Dressuur en Vaardigheid 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:23

Ik 13:50 ,14:20 en 14:50
Echt fijne tijden!

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:44

Bij Noord zat er in de ene Z ring een hele andere jury, een van de deelnemers had in 1 proef 61 punten verschil, van de ene jury twee winstpunten, van de andere een verliespunt. Deze jury heeft hierdoor een grote grote invloed uitgeoefend op wie er kampioen geworden is, wij hebben er voordeel aan gehad, zijn daardoor kampioen bij de dubbelspannen geworden.
Het is echter wel triest dat een jury zoveel invloed kan hebben door extreem laag of hoog te jureren, vooral als de andere juryleden wat minder extreem jureren.

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:48

Gelukkig zaten bij mij de 4 jury leden aardig op 1 lijn! Had het verschil van meer dan 60 punten ook gezien, moet toch niet kunnen?!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:51

Gefeliciteerd aan de hippiade gangers.

61 pnt verschil, allemaggies... Dat is wel heel erg dramatisch.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 18:14

Jezus 61 punten verschil!

Gister mijn jonge pony voor her eerst meegenomen naar een wedstrijd bij een and er e vereniging.
Hij vond her erg spannend. Met losrijden liep hij super, in de ring ging hij steeds lamgzamer doir de,stres. Toch nog 177 en 182 punten en een lintje voor de 3e prijs.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 18:14

Was bij ons op het indoor DK ook het geval.. iemand met 60 punten verschil.. al zaten er tussen die 2 jury's erg veel verschil bij velen (Bij mij ook veel verschil, maar mijn proeven gingen niet fijn).

tine10 schreef:
Natuurlijk is het jammer om net geen winstpunt te scoren. Maar goed, ik denk dan altijd maar zo: als het echt goed is, kunnen ze er niet omheen en krijg ik die punten echt wel.
Krijg ik ze niet, hoe jammer dat ook is, vooral als het voor je gevoel goed ging, dan was het in ieder geval niet met overtuiging goed genoeg.

Dit, kan het niet beter verwoorden. Soms is het zuur, maar dan zal er vast wat aan schorten waar nog meer training voor nodig is.

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 18:19

liberty schreef:
Super Anke!

Ja door mijn punten was ik ook niet door geweest. Maar ja, we kunnen er denk ik niets aan doen...

Zaterdag a.s. gaan we naar Culemborg

Ik ga zaterdag ook naar Culemborg. Sta nog niet op de startlijst, want ze hadden mn mail niet ontvangen. Ik start bij de M pony's en M paarden :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 18:32

Puntenverschil vind ik niet zo erg: dat kan gebeuren: als de plaatsing van de deelnemers maar redelijk gelijk is.
AL is 60 punten wel heel groot. Misschien uitgegaan van 204 en 180 voor een winstpunt :D dat gebeurt ons wel eens vaker, dat er op de rekenkamer per ongeluk gerekend wordt van 180.
Maar door de cijfers in het programma kan dat nu niet meer (als het goed is).

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 18:38

janneke584 schreef:
Ik ga zaterdag ook naar Culemborg. Sta nog niet op de startlijst, want ze hadden mn mail niet ontvangen. Ik start bij de M pony's en M paarden :)

Ik sta er ook nog niet op, had 6 juli al gemaild maar nooit een bevestiging gehad (andere mail was wel ontvangen)

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 19:03

Dan heb je dus 222 en 161 punten in de Z, in de andere ring had hij 211 en 205.
De plaatsing was ook niet gelijk, deze deelnemer werd door de ene jury op 4 gezet en daar de andee als laatste 13e dus geplaatst. Bij de dubbelspannen zat er (in dezelfde ring, zelfde jury's) bij deze deelnemer ook nog 23 punten verschil tussen, maar de ranking was wel ongeveer gelijk, maar dankzij die 23 punten verschil werden wij dus kampioen en hij tweede.
Hij was er eigenlijk wel klaar mee, ik moet nog zien of hij zijn ticket voor Ermelo ook gaat gebruiken.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 21:06

Winstpunten vind ik niet meer belangrijk.
Die tijd heb ik gehad. Kritische/strenge juryleden heb ik niets op tegen.
Echter bij een DK met 60%norm kom ik ze liever niet ineens allemaal tegelijk tegen.
Dat is gewoon balen.....
Mijn pony loopt netjes op L-niveau. Geen M of Z getrainde pony die onder zijn niveau start.
Voor DK Zuid moest het perfect zijn. En ja de algemene visie is dat er daar zwaarder gejureerd mag worden. Hij loopt meestal 1 of 2 wp per proef. Blijf in de L, hij heeft al 10 wp.
Voor mij reden genoeg om volgend jaar alleen het DK te starten.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 21:14

Wat een punten verschil! Zoals gezegt niet altijd erg als de plaatsing aardig overeen komt, maar dit is wel heel erg veel.

Is er iemand die mij volgende week met Benno voor wil lezen om 10.20 en 10.40 in het L?
Voor Caya komt haar nieuwe eigenaar, maar Benno moet zo veel eerder.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 21:16

Anke schreef:
Winstpunten vind ik niet meer belangrijk.
Die tijd heb ik gehad. Kritische/strenge juryleden heb ik niets op tegen.
Echter bij een DK met 60%norm kom ik ze liever niet ineens allemaal tegelijk tegen.
Dat is gewoon balen.....
Mijn pony loopt netjes op L-niveau. Geen M of Z getrainde pony die onder zijn niveau start.
Voor DK Zuid moest het perfect zijn. En ja de algemene visie is dat er daar zwaarder gejureerd mag worden. Hij loopt meestal 1 of 2 wp per proef. Blijf in de L, hij heeft al 10 wp.
Voor mij reden genoeg om volgend jaar alleen het DK te starten.

Ach joh... ben eergisteren gefileerd op het regio kampioenschap onder het zadel in de M2...
Kwam thuis met 156 en 159 pnt..
Denk dat ze Toobs de betere grasmaaier vonden en mij wouden laten volleyballen of zo.
Nou was het allicht niet briljant...
Maar rekening houdend met foutjes en dat het kampioenschap was had niet alleen ik, maar ook aantal cirtici die Toobs toch al niet perfect vinden :+ het gegokt op rond de 176...
Nou dan is dit wel heel zuur.
Helaas geen filmpje.. Wel foto's, maar hij liep echt niet gek.. zo tegen het verlies aan.

Weet niet of foto's zo te zien zijn?
https://www.facebook.com/tobago.ausders ... 7637185533

Dennis, kan mijn voorlezer lief aankijken? Moet ik het vragen?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 21:18

Is Caya verkocht?

Met de kleintjes had ik wel vaker een enorm puntenverschil.
Bendit, Welsh B is dat eigenlijk best stabiel.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 21:23

Als jij niet in de knoop kom graag!
Ik red me verder prima, maar proefje gaik toch echt niet uit mn hoofd doen ;).

Ja Caya verkocht, was niet de bedoeling, maar t juiste baasje kwam langs en wou nog steeds minder. Tel daar bij op dat mijn puppy zo extreem hard gaat dat ik er straks zo mee uit gereden ben.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 21:24

Dennis schreef:
Ik red me verder prima, maar proefje gaik toch echt niet uit mn hoofd doen ;)

Ja Caya verkocht, was niet de bedoeling, maar t juiste baasje kwam langs en wou nog steeds minder. Tel daar bij op dat mijn puppy zo extreem hard gaat dat ik er straks zo mee uit gereden ben.

10.30 heb ik vaardigheid.... ben ik wel fotograaf kwijt, maar vooruit.

Ga het voor je vragen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 21:26

Dat zou super zijn! Wie weet heb je mazzel met je vaardigheid dat een van de ringen iets in of uit loopt.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:02

Sjolvir schreef:
Dennis schreef:
Ik red me verder prima, maar proefje gaik toch echt niet uit mn hoofd doen ;)

10.30 heb ik vaardigheid.... ben ik wel fotograaf kwijt, maar vooruit.

Ga het voor je vragen.

Gaat Fleurtje niet mee dan??? Die maakt toch de foto's... Ik ben ''slechts'' de TomTom :D

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:03

Ik vind mijn starttijden voor maasdijk ook super geregeld. Denk alleen dat ik erg vroeg er heen rij om op mijn gemak te verkennen en dan om 11:40 uur het nogmaals dunnetjes over te doen en dan snel inspannen en rijden. De tijd tussen mijn ponys is ook top ingepland.iemand riep het gier al maar hulde aan henk

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 16:02

jorika1986 schreef:
[

Gaat Fleurtje niet mee dan??? Die maakt toch de foto's... Ik ben ''slechts'' de TomTom :D

Had fotograaf en filmer in gedachten, dus als je ook wilt tomtomen voor dennis, is die denk ik wel heeeeeel blij. (Toch Dennis?)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 16:29

Mij maakt het niet uit wie mij voorleest :). Ik ben niet zo moeilijk, ga altijd alleen op pad, dus ben al lang blij als ik iemand van te voren gevonden heb.
Afgelopen weekeind heb ik met inspannen nog ff iemand geregeld (zonder tenu, dus die moet nog ff snel jasje regelen), 5 minuten losrijden en hoppa de baan in. Niet ideaal dus, maar ach, dat weet ik ondertussen wel.
Na het DK (en eventueel Hippiade) gewoon weer lekker relext met 1 pony op pad ipv met 2.