[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 14:56

Goeiemiddag!

Tine, wat een zwembad....Afbeelding

VHU, Ster vond kinderwagens ook niks :D . En vooral niet de ouders die de kinderwagen half achter een boom trokken voor de veiligheid wanneer je langs kwam. Dat kwam op Ster over als een serieuze, verdekt opgestelde aanval :') .

Hier vanmorgen mist, het voelde dus koud aan. Op stal was de mist gelukkig weg, de bak voor 80% droog en heb dus goed kunnen longeren (met het nieuwe bit van Nouvel). Ik had willen rijden, maar lichamelijke ongemaken weerhielden me ^) .
Er waren nog weer 2 paarden met humor vandaag; ontsnapten voordat ze in de paddock gelaten werden. En een lol dat die beesten hadden in het bos (omheind, geen paniek ;) ). SH en ik steeds de paadjes afsluiten, maar elke keer vonden ze een 3e paadje tot ze per ongeluk een verkeerde paddock inliepen :D . Eén had nog een halster om, dus die kon ik grijpen, de ander koos weer het hazepad. Die liep zichzelf later klem en konden we zo alsnog de paddock in sturen _O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 15:05

Op facebook opzetje gezien van waar Biancocoo mee bezig is <3 prachtig.

@Gem mijn groom en ik hebben een keer zo vreselijk gelachen om Alwyn. Reden geloof ik voor de 3e of 4e keer met hem buiten voor de wagen. Komt er een enorme vrachtwagen aan met daarachter nog zo'n dubbele bus, je kent dat wel en dan in smal weggetje met aan weerskanten auto's in een woonwijk. Oftewel hoe overleef je dat. Groom ernaast. Alwyn liep gewoon door alsof hij al jaaaaaaaren dat soort dingen tegenkwam en voor de wagen liep 8-) volgende hoek komt er dus een mevrouw met een buggy de hoek om grooooote schrik, hij sprong echt wel drie meter opzij zeg maar :')
Je weet maar nooit he wat er in zo'n bakkie zit.

Vrolijke paarden, ach zijn ze weer ff eruit geweest he :+

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 15:09

haha..los gebroken paardjes in omheind gebied...zijn ze dan eigenlijk technisch gezien wel losgebroken....hahaha..gelukkig weer in de veilige paddock beland na een kat en muis spelletje..

vhu...haha....leuk beginnetje toch.....de rest laat ik lekker nog geheim....oeh...en dat vind ik rete moeilijk....want ik ben al best een eind gevorderd met het werkje.. :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 15:11

:D

Biancacoo

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 15:15

en zonder dat geweldige halster..hahahaha..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 15:25

:')
Ja echt stom he op die foto's zit hij er weer omheen. Was het totaal vergeten.... arm dier, zo'n mooi koppie loopt ze met zo'n banketstaaf halster hahaha.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 15:51

Biancacoo: de omheining is niet helemaal paard-proof. Er zitten nog wat stukken prikkeldraad afrastering, die moeilijk weg te krijgen zijn door het struikgewas. Daarbij nog 2 grote toegangspoorten die overdag in principe altijd open staan ivm de mestboer die altijd onaangekondigd komt, lesklanten met trailers of vrachtwagen die via de achteringang moeten komen vanwege de krappe draai die ze aan de voorkant moeten maken. En verder is het uiteraard gevaarlijk wanneer er paarden buiten vast staan, Moos stond bijvoorbeeld te springen aan de stapmolen, maar ik kon hem niet losmaken. Dan was hij onmiddellijk achter de andere 2 aan gegaan.
Er speelt er wel vaker één een spelletje met ons (de Dartmoors kunnen er ook wat van), maar er is er vooralsnog nog nooit eentje geweest die het in zijn kop haalde het veilige stalterrein te verlaten.

Ennem..... gemeen om ons niks te vertellen :( :D .

VHU: Precies, héél gevaarlijk! Het zal er maar uitspringen! }>

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 16:42

Goedemiddag allemaal.

Royaltjuh, dat bewijs is duidelijk! Je paard is heerlijk aan het bokken op het filmpje.

Bicci, de paardjes houden niet zo van de bal hahaha.

PeerAppel, samen met mams de proef geoefend. Fijn dat de Haf toen wel lekker liep.

VHU, Hero voor het eerst met de broek om gelopen. Hij moest er dus wel even aan wennen.

Janouk, met Image 6 uur onderweg geweest. Dat is ook behoorlijk lang.

Baudyh, DB gespannen op wedstrijd maar toch een puntje gescoord.

Gem, die hoed is heel mooi (geworden). Hopelijk kun je hem volgend seizoen veel gaan gebruiken.

VHU, heeft lekkere buitenrit gemaakt ohz met Ollie. En met Hero getutteld. Knappe kerel is het zo op de foto.

Royaltjuh, balen dat je met de auto naar de garage moest. Gelukkig was het maar een steentje en niks ernstigs.

Lanouska, weer mooie resultaten van Onstwedde.

Tine, heerlijk genoten in Onstwedde. Fijne afsluiting van een minder leuke week.

Biancacoo, fijn dat je nieuwe slaapritme goed gaat. Lekker met de honden wezen trainen.

Janouk is ingezet als dressuurpony voor vriendin. Dat ging dus ook super.

Obelix lekker met ouders gegourmet.

HT, de zomerwei nu definitief afgesloten voor dit seizoen. Voor je het weet staat het voorjaar weer voor de deur. :+

Biancailona, leuke foto van Ilona voor de 2e keer ingespannen.

VHU en Misterylady hebben snertrit gehad. Heerlijk tussen de buien door gereden en daarna gezellig met zijn allen gegeten. Leuk!

Lanouska met Cupido watertraining gedaan. Ging dus ook super.

Maisie heeft ook een flinke rit gemaakt van 14 km.

Royaltjuh, Bakira in de hagel gelongeerd en daarna met Jort gesprongen. Leuke springfoto ook.

Gem heeft een bosrit gemaakt met Moos die keurige galopswissels maakte en ook niet bang was voor de stratenmakers.

Marjola heeft ook weer mooie resultaten gehaald op wedstrijd. Balen dat je een fikse hagelbui op je hoofd gehad hebt. Ab mag nu met winterstop.

Janouk, leuke foto.

Baudyh, Irola naar haar nieuwe huisje gebracht. En nog 11 paarden over voor de winter. Dat zijn er nogal wat.

Ips, heeft zondag gewerkt maar kon maandag lekker uitslapen. Heel herkenbaar, dat je op je vrije dag heel veel wilt doen maar niet weet waar je moet beginnen.
Pablo morgen op de foto. Hopelijk komt het goed met hem. Ik ken iemand die heeft ook een paard met spat maar de spat is nu vrijwel verdwenen. Heeft wel een tijd geduurd. Maar nu doet ze er weer alles (recreatief) mee.

Tine doet aquatraining met haar paarden. Landschapsbeheer mag de omgevallen bomen in de zomerwei opruimen. Vaatwasser kapot, dat is nooit leuk.
Balen dat je last hebt van je rechterpols. :(:)

Gem is op zoek naar dode vogels.

VHU, hele wereldreis gemaakt met de trein. En manlief de hele week weg. Dat is saai. En dan ook nog een heel geregel met verschillende afspraken.

Sint Maarten doen ze bij ons volgens mij niet aan. Heb in ieder geval niemand aan de deur gehad en dat is maar goed ook want ik heb geen snoep in huis.

Avaluna heeft samen met dochter zelfde uitrijdeken. Dat is leuk.

Tine met Thabor gemend en neit bang geweest +:)+

Biancacoo, die helm is echt supergaaf!!! En met de hondjes getraind. Fijn dat Eagle weer goed meeloopt.

_Dingetje_, morgen de MRI. Spannend.

Frensie heeft de man met de hamer op bezoek gehad. Moeders op de billen naar beneden gemoeten omdat er geen stroom meer was.

Maisie heeft haar vlechtkunsten geoefend. Ik ben niet zo goed in vlechten.

Avaluna heeft Romea geschoren.

Tine, wat super van je menwagen!! En zo een mooie sponsor weten te strikken. :D

Gem heeft de hoefsmid op bezoek gehad en een hoop lol gehad.

Tine, :oo wat een water! Jouw paarden zijn in ieder geval goed getraind om door een waterbak te lopen, daar ontkomen ze nu niet aan }>

VHU, fijn dat je je al weer wat beter voelt. En lekker wezen wandelen met Hero. Alleen kinderwagens zijn dus eng hahaha. Ollie is ook weer geschoren.

Gem, had vandaag paarden met humor. Uiteindelijk toch nog beiden in de juiste paddock gekomen.

Afgelopen weekend ben ik naar Brabant geweest want een vriendin werd 30. Was een gezellig feestje en daarna lekker bij mijn ouders geslapen. Zondag weer naar huis gereden en Bubbles nog gelongeerd. Stond ik net klaar met hem begon het heel hard te regenen dus eerst maar even gewacht tot de bui over was. Bubs was braaf aan de longe.

Gisteren met de paardrijles voor de eerste keer geoefend voor onze meertalwedstrijd. Er moet nog vaak geoefend worden :+ Maar we hebben wel veel gelachen en dat is het belangrijkste.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:12

@Claudo1 _/-\o_

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:16

wauw..wat een samenvatting claud... _/-\o_
Gem, sommige paarden zijn echt heeeeel slim in dat soort zaken...op de stoeterij waar ik werkte deden we alles met doorgangen en sluizen..maar waren er ook altijd wel een paar die probeerden de andere kant op te gaan...gelukkig blijven ze meestal wel op eigen terrein idd..
Wandelwagens..zijn toch ook heeul eng ??!!!

geen fb gem.....nou ja..resultaat van werkje voor Vhu, die mag ze zelf laten zien..als ze eraan toe is..staat nu enkel nog maar een schetsje op....ben mooi opgeschoten, maar t'is nog lang niet af..

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:34

Respect voor de megasamenvatting van Claud01! _/-\o_ _/-\o_ Sluit ik mij even bij aan :o

@biancacoo ik had al zo'n vermoeden dat het nieuwste kunstwerk voor VHU bedoeld was ;)
Mooie helm heb je gemaakt trouwens! Heel stoer!
@Tine wat een zwembad. Zo te zien is de rijbaan 30x60? Superdeluxe! Ik moet het met 20x50 doen (meer ruimte is er niet).

Heb net 50 euro via de Facebook app van bol.com gewonnen. *\o/* *\o/* *\o/* (Is een soort fruitmachine idee, en ik heb altijd maar 2 van de 3 plaatjes, dus mijn mond viel echt open dat ik nu echt heb gewonnen. Het lijkt altijd een beetje nepperij namelijk :o )

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:39

Ach, ik had even tijd over :+

Sommige paarden vinden de vreemdste dingen eng. Zo was er vorige week 1 die schrok van Bubbles :') Tis ook wat als je geconcentreerd rondloopt en er ineens een vlekkenmonster voorbij komt.

Marjola, dat is wel een leuke prijs!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:42

Een van mijn vorige paarden was bang voor bonte paarden :') volgens mij dacht ze altijd dat het verklede koeien waren of zoiets.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:55

_Marjola schreef:
@biancacoo ik had al zo'n vermoeden dat het nieuwste kunstwerk voor VHU bedoeld was ;)
Mooie helm heb je gemaakt trouwens! Heel stoer!

Is voor VHU idd...en dank voor helm compliment.. _/-\o_

wauw..50,= bol.com..gefeliciteerd !! ziet er idd altijd uit als nepperij..ik doe daar nooit aan mee.hahaha..

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:02

Dankjewel :)

Ja ik doe niet aan dat extra delen (dat je al je FB vrienden er mee lastig valt), maar 5 simpele klikjes op een dag vond ik wel de moeite. Gratis geld <<)

Ik heb alleen geen idee wat ik voor zal kopen, was juist net een beetje uitgeshopt qua dvdboxen enzo. :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:36

Wow wat een prachtige samenvatting _/-\o_

Ik merk inderdaad met Rembrand regelmatig dat andere paarden hem maar eng vinden.

Marjoa: mooie prijs (ik doe nooit mee aan dat soort dingen. Die grote bak is inderdaad 30x60 (hebben we sinds maart dit jaar), de kleine ca 20x40, maar dat is hij pas 2 maanden. Daarvoor tien jaar lang in 17x34 gereden en gemend. Dat vind ik nu wel heel klein, maar heb me er altijd mee gered.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:41

:wow: %) Clau wat een werk, zo'n samenvatting :list: . Respect

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:50

janouk schreef:

Precies wat ik dacht! :wow:

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 20:02

VanHuisUit schreef:
@Claudo1 _/-\o_

Dat dacht ik ook. Niks meer aan toe te voegen :D

Zo ons doorzondak is bijna dicht. Gek net naar db geweest die nu in pension staat. Niks voor mij. Ik wil hem dan alweer hooi geven wat niet mag want dat doen zij. Zal blij zijn als hij en zelko weer thuis zijn. Maar voor nood is het ff een oplossing.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 20:02

Royaltjuh schreef:
janouk schreef:

Precies wat ik dacht! :wow:

Hier nog 1 :D

Pff, ik knijp m wel een beetje erg voor morgen |( :o Pablo loopt echt slecht momenteel en zijn koker is zoooo opgezwollen. Maar wellicht heeft deze DA er een andere kijk op en goede tips. ik hoop het.

Tine, wat een water!! Hier ook een bak van 23x44 ofzo meer vergunning hebben we niet.
Vandaag veel gewerkt. Gelukkig hadden de mannen buiten al uitgemest. Dus hoefde net alleen even de boxen te doen en pablo te poetsen om hem een deken op te doen (toch een beetje fatsoenlijk mee morgen) Hooinetjes waren zelfs al gemaakt <3 Morgen komt de smid ook nog, kan ik det weer aan het werk zetten. Haar voetjes werden wel ergggg lang nu.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 20:04

sterkte morgen met pablo, zal duimen!!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 20:10

De meest rottige scenario's gaan door mijn hoofd heen momenteel, ik wil het niet !!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 20:29

:(:) ips

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 20:40

Ips sterkte!!!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 20:41

jeetje, sterkte ips....

hoop dat het meevalt :(:)