Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ayla schreef:16" is wel gepriegel ja want het blijft dezelfde sulky maar omdat je je bomen hoger in je lichtogen kunt hangen, zodat ze niet horizontaal lopen, vind ik wel dat je hem wat beter in evenwicht krijgt. Ik ben nog steeds niet tevreden over hoe die van mij hangt, omdat ik hem eigenlijk wat meer naar achter wil hebben hangen maar mijn lichtogen kunnen niet hoger helaas. Door kleinere wielen hang je er wat lager achter en dan lopen de bomen automatisch wat minder horizontaal.
Bix schreef:Klopt! Een balkje tussen het achterste gedeelte van je bomen klemmen, en dan de spanbanden iets meer naar voren om de bomen heen en aantrekken. Ik liet het wel steeds even 30min zitten, anders buigt dat RVS zo weer terug. Mijn bomen zijn niet extreem gebogen, dus ik kan ze gewoon in-en uitschuiven. Daarvoor is ook dat balkje hout; om te voorkomen dat het daar meteen flink gaat inknikken.
En ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Hoe je je lichtogen kunt instellen ligt ook zeker wel aan het type (merk) tuig. Bij Ideal lukte het mij beter dan mijn huidige Zilco tuig.
Bix schreef:Tip trouwens voor Zilcogebruikers. Ik merkte de vorige keer al dat de broeksriemen snel slijtage vertonen door wrijving met de bomen. Ik heb er een binnenband van een racefiets omheen gedaan ter bescherming. Werkt perfect! Bandje af en toe wel vernieuwen.
Pacific schreef:Mijn broek hangt te los, ik vermoed omdat de broekriemen te dicht bij de broek vast gemaakt moeten worden aan de bomen. Het broekriemoogje zit namelijk praktisch naast de broek, ipv eat verder naar voren waar volgens mij het probleem mee opgelost zou zijn. Hebben jullie een idee hoe ik dit makkelijk op zou kunnen lossen? Het riempje zit al drie keer rondom de boom geslagen.
hieke_81 schreef:Je kan hem ook nog een beetje in hoogte verstellen voor de fijne afstelling. Ik heb hem achteraan en dan wat omhoog gedraaid.