[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 08:31

hij heeft de hele dag op het land gestaan, meest logische is dus dat hij raar heeft gedaan op het land.

Staleigenaar heeft hem naar buiten gedaan maar toen was hij nog niet kreupel. Ik heb hem uit zijn stal gehaald, toen is het mij ook niet opgevallen. Vast liggen is dus een optie.

Hij heeft dus een vochtbult bij zijn kroonrand, hoef is warm. Op de kogel zitten twee vochtbulten, de pees is verdikt en het spronggewricht is warm en dik. Het is dus echt zijn hele been.

Daan vannacht gelukkig wel door geslapen. Vanmiddag les met de pony´s. Verder aan de studie nog vandaag.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 08:36

Goedemorgen.

Ik heb het topic van bokker amsterdam niet gevolgd, maar het blijft natuurlijk vreselijk.

Tallechie: wat vreemd inderdaad. En dan het hele been. Hopelijk wordt het snel beter, anders toch maar da laten komen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 08:37

VanHuisUit schreef:
Inderdaad gelezen ....
[VN] Bokker amsterdam_30 overleden

Ben je toch wel stil van....
Janouk wat geweldig dat ze nog zo bij jou heeft kunnen genieten....
..

Ja, heel dubbel gevoel hier.
Verdrietig dat Supergirl overleden is, maar ook dankbaar dat langer lijden haar en haar familie bespaard is gebleven.
Moeilijk.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 08:39

Ik ga voor dat ik les heb hem even los gooien, omdat hij gister pas kreupel werd na dat hij gelopen heeft. Als hij dan nog kreupel is, zijn been nog warm is en nog steeds vocht zit haal ik de dierenarts er bij. En desnoods maak ik een afspraak in een kliniek.

Maar ga er vanuit dat hij zondag nog niet klaar is. Dus zal me maar om schrijven met de pony´s. Bijrijdster kan gelukkig op paard van stalgenoot rijden.

Zal nog even de afwas van gisteren gaan weg werken.

Trouwens filmjes gezien. Gem super stoer hoor dat je er aan mee hebt gedaan. Ziet er goed uit.
Lanouska ook leuk filmpje

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 09:43

SG en familie :(:) .... ik heb nooit gelezen, dan zit ik wrs de hele dag te |( |( |( . Kan daar superslecht mee omgaan.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 09:54

@ Gem, kan daar ook slecht mee omgaan, heb wel is een stukje gelezen maar de tranen biggelen dan over mijn wangen, zonder dat je die persoon kent.
Nu is er helaas weer een bokker met (borst)kanker en nog maar 27, vreselijk zulke dingen :(:)

Prachtige filmpjes Gem....heb alleen de dressuur irl gezien, maar het andere zag er ook top uit +:)+
Heb 's morgens gekeken bij Antoinne de Bodt over het recht richten....ree een mevrouw met een groninger, maar dat paard is af en toe net als mijn Pown...dus zondag geoefend, wat hij vertelde aan die mevrouw en dat werkte super goed.....echt leuk zulke dingen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 10:07

Dingetje ik weet wie je bedoelt, haar ken ik ook persoonlijk.

Ondertussen het huishouden al weer aardig op orde. Wacht nu op mijn ouders, kan ik even aan de studie

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 11:28

@ Biancacoo: wat een mooie pup!

Tjee zeg, heb even dat topic gelezen van amsterdam_30, wat vreselijk voor haar en alle mensen die ze kende! Veel sterkte voor iedereen die haar heeft gekend :(:)

Hier is het erg druk waardoor er niet veel tijd meer is voor bokt. Mijn vriend en ik zijn aan het kijken om samen te gaan wonen, dus daar vullen we onze vrije tijd meestal mee. We hebben misschien iets gevonden, morgen avond gaan we naar een appartement kijken. Als het dat appartment wordt, kunnen we er op 1 januari intrekken, dus moeten we vooraf nog héél veel gaan winkelen want we hebben nog niets :D

Mijn excuses dus dat ik zo afwezig ben in het topic. Y;(

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 11:39

Wat leuk SL! :D
Is ook een veel leukere bezigheid dan bokt! :D

Hier druk enquetes aan het reproduceren! We gaan voor de ''heul veul'' resultaten. Haha. Maar ik moet er nu nog 3 exact dezelfde de lucht in krijgen. Hopelijk niet de moeite voor niks! :))

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 12:04

Goedemorgen..
Sl, wat leuk, samenwonen ! gaaf hoor ! veel plezier bij het zoeken naar een eigen stekkie !

Zo vreselijk erg dat bokker Amsterdam_30 is overleden...Janouk, wat ontzettend mooi dat je haar nog zo'n fijne dag hebt kunnen geven ! een bijzondere dag...

aks, ik vind het knap van je dat je dat kunt die enquete's maken en online zetten en dan beoordelen.....petje af !
Tallechie...balen dat Vaele zo kreupel is.
Tine beterschap met je gehoest..
Frensie, wat super dat Beer het zo goed doet !!
ik moet ook nog filmpjes bekijken..nog niet gedaan..

Vanmorgen lekker getraind met de honden...6,4 km en gemiddelde snelheid rustig aan...17 km per uur...mooie hersteltraining na een zwaar weekeinde !

Edit..Gem...wat een schitterende pony heb je toch !! dat beloofd nog wat voor de toekomst..daar is heel wat mee te bereiken...superlopen !

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 12:56

Dierenarts komt vanmiddag.

Heb er zelf een slecht gevoel over. Heb hem nog nooit zo gezien. Zijn ogen spreken boekdelen. Mag zijn been nu helemaal niet aanraken. Liep gelijk al kreupel toen ik hem uit het land haalde. Vocht lijkt meer te zijn dan gisteren.
Duidelijk een verdikking op pees te voelen, stalgenoot geeft ook aan ´iets´te voelen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 13:21

Heel veel sterkte. Fijn dat da vanmiddag al komt.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 13:24

ik duim tallechie.. :(:)

Ik ga gauw thuis werken, d'r is wat heibel op kantoor. Veel gepraat. en 't is hier veel te warm.. Slaaptemperatuur zegmaar... bleh!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 14:48

Sterkte Tallechie! Hopelijk valt het mee!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 17:33

Oeiiii, klinkt niet best, Tall :(:) !

Bedankt allen voor de leuke reacties op P&K _/-\o_ !

PSM: de mesjes zijn weer retour naar jou! En thanxx voor het lenen, pony liep er chic bij _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 18:15

Tallechie, weet je al iets???

Nou, drukke dag hier achter de rug, maar wel lekker gemend met Rembrand en Amerigo. Ze liepen allebei heel fijn. Nu snel eten koken en vanavond nog aan de slag met surprises en gedichten. Bleh, helemaal geen zin in.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 18:45

ja en nee.

Waarschijnlijk is de rotstraal naar binnen geslagen. Heb nu pijnstillers mee voor een aantal dagen. Ook moet ik 2 x daags 15 min stappen en daarna koelen. Een week moet hij op rust. De verdikking op pees is waarschijnlijk griffel?

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:18

Griffelbeentje? Ik hoop voor je van niet...

Kruipt weer onder steen...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:35

PSM Wat zou dat inhouden...

Had uit voorzorg al een afspraak bij kliniek staan voor foto... kan ik dit beter wel laten doen???
Anders zou ik dit afbellen

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:43

Dan staat hij voorlopig nog wel even stil...

Gebroken griffelbeentje is heel dun botje, maar wat langs de pees loopt, dit kan breken, en ook weer keurig helen :j Maar duurt lang :j

Inderdaad foto maken, is er niks te vinden, zou ik scannen, beter teveel kijken dan te weinig, bij geen griffelbeentje kan het prima toch een pees zijn, en je wordt er niet blij van als je daarmee door blijft rijden... :n

Succes...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:52

Heeft de dierenarts daar zelf verder niets over gezegd? Ik zou bij twijfel dan toch maar foto of scan laten maken, dan weet je zeker wat het is en dan kun je ook de juiste behandeling geven.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:57

Mijn vader zegt dus dat het wel allemaal mee zal vallen. Ik vind die bult opvallen, omdat ik het nog niet eerder heb gevoeld.
Maar moet hij dan ook echt kreupel lopen? Op het harde loopt hij dus redelijk goed, op het zachte loopt hij slechter.

Ik heb in eerste instantie een afspraak staan voor een pees scan

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:58

Bij een gebroken griffelbeentje hoeven ze niet kreupel te zijn, maar dat hoeven ze ook niet bij een peesblessure...

Heb je niet een foto van de bobbel? waar zit die precies op het been?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:10

oke, weet je mijn gevoel zegt iets anders, ook omdat veale met zoveel pijn staat. Hij staat er anders bij dan anders. Ik kan me niet voorstellen dat rotstraal zoveel pijn geeft.

Nee heb geen foto, helaas. Niet aan gedacht vandaag.
Het zit aan zijn achterbeen, rechts achter, als je er achter staat aan de buitenkant vlak boven de kogel. Je ziet het bultje niet zitten, je voelt hem alleen

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:17

Zou idd zoals t klinkt, prima gebroken griffelbeentje kunnen zijn...

Voelt t als kleine knikkers? Had boy tijd terug ook plus dik been, dat waren puur vocht knikkers...