[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 08:55

Dames, ik zwaai ook weer mee.... Beetje rare week achter de rug. Mijn opaatje van 86 is niet meer bij ons. Het is goed zo, opa wilde niet meer (en had een tumor in zijn buik dus echt al op zijn laatste loodjes).
Verder nog steeds een beetje in de knoop met Det, dat gevoel van stilstaan/achteruitgaan laat me maar niet los. En gister had ik eindelijk weer eens les, dus niet. Ik moest het vorige week afzeggen ivm opa en toen heb ik gezegd tegen juf dat ik haar wel zou bellen. En ik dacht dat ik had gezegd, tot volgende week. Zat ik gister heel braaf om 12 uur op de kar haha.
@vhu, ik heb dat scheermachientje ook! Alleen kan Det er niet mee aanraken, die flipt ervan :P
@baudyh, wat een enorme collectie paarden! Ik zou gek worden haha.
@maisie, wat balen voor je zeg! Maar inderdaad als je een vast contract hebt moeten ze wel een verklaring op die gronden hebben van de kantonrechter, toch?

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 10:39

ik lees vaak wel mee en post niet zoveel.

Maisie ik raad je aan om per direct aangetekend je bezwaar tegen je ontslag in te dienen en aan te geven dat je beschikbaar bent voor werk. Hiermee geef je aan het niet eens te zijn en dat vergroot je kansen op hogere uitkering en sowieso op UWV uitkering.

Wat VHU aangeeft klopt. Als jij een opzegtermijn van 1 maand hebt, heeft je werkgever er minimaal twee. Zou in je arbeidsvoorwaarden moeten staan. De werkwijze zoals jij beschrijft is wettelijk niet toegestaan en ik denk dat ze hopen je hiermee te overbluffen. Ik zou zeker ook de OR inschakelen, die is er voor alle medewerkers en niet alleen voor directe! Dit heeft alleen zin als er meerdere ontslagen vallen, voor een medewerker kunnen ze niets doen, behalve vragen stellen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 10:49

Vorige winter werd ik gek van onze groep paarden maar toen waren het er 20.Nu dus 12 dus dat vind ik al stukken beter.Maar eerlijk gezegd mogen het er voor mij ook wel wat minder zijn hoor.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 11:00

@Ipsilonka: :(:)

@Bicci: wat een leuke initiatieven, allemaal +:)+

@Prinsje: ik denk idd dat zo'n eenvoudig apperaatje van Sectolin prima is voor zulke kleine klusjes. Fijn om te lezen dat jullie zo genieten van Mick <3 .

Hier al lekker actief geweest, nu staat er een lekkere pan soep te trekken, hoop zo even te mennen of te rijden is gisteren niet gelukt.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 11:23

Ik ga zo mn contract er eens bijpakken. Maar dit is wat het uwv zegt:

Hoelang duurt de opzegtermijn?
De opzegtermijn staat waarschijnlijk in uw arbeidscontract of cao. Is er niets geregeld? Dan moet uw werkgever zich houden aan de wettelijke opzegtermijn. Heeft u een vast contract? Dan geldt het volgende:

Bent u minder dan 5 jaar in dienst: 1 maand opzegtermijn.
Bent u 5 tot 10 jaar in dienst: 2 maanden opzegtermijn.
Bent u 10 tot 15 jaar in dienst: 3 maanden opzegtermijn.
Bent u 15 jaar of langer in dienst: 4 maanden opzegtermijn.

En nog over wat VHU zegt de kantonrechtersformule zegt dit:

Aantal gewogen dienstjaren vooral gunstig voor oudere werknemers

A is het Aantal gewogen dienstjaren. Bij de berekening van A wordt een gewicht toegekend aan het aantal dienstjaren. De dienstjaren worden afgerond op hele jaren. Elk dienstjaar van een werknemer jonger dan vijfendertig jaar telt een half keer mee. Jaren gewerkt tussen de vijfendertig en vijfenveertig jaar oud tellen één keer mee. Jaren tussen de vijfenveertig en vijfenvijftig jaar oud tellen anderhalf keer mee. Dienstjaren na het vijfenvijftigste levensjaar van de werknemer tellen twee keer mee. Oudere werknemers ontvangen bij ontslag vaak een hogere gouden handdruk omdat ze lange dienstverbanden hebben en de weging het bedrag extra verhoogt.

Dus ik krijg 1,5 maandsalaris dat klopt wel. WW uitkering krijg ik ook gewoon dat staat ook in de brief.
Denk ook wel dat ze me willen overbluffen maar vraag me af of het verstandig is kwa kosten om er nog tegen in te gaan.
Heb helaas geen rechtsbijstand.

@ ipsilonka sterkte met het verlies !!!

Ik heb ook zo'n klein scheerapparaat voor benen en hoofd.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 11:25

Maar Maisie heb jij de brief of iets officieels gezien van de rechter? Dus dat ze een ontslagvergunning voor jou hebben gekregen?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 11:59

nee ze hebben geen ontslagvergunning aangevraagd maar ze doen het via een beeindigingsovereenkomst dat mag dus ook.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 12:11

Pff, ok. Ik werk alweer 6 jaar niet voor een baas, dus dat soort dingen heb ik geen verstand van (en hebben we hier ook nog niet aan de hand gehad)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 12:24

Maisie ik zag gister een reclame op tv van DAS rechtsbijstand en die hebben nu prepay hulp. Daarvoor hoef je dus niet 'lid' te zijn van DAS, maar kan je wel hulp krijgen. Zal misschien iets meer kosten, maar wellicht te overwegen.

Ipsilonka gecondoleerd met het verlies van je opa. Ookal was hij eraan toe en wilde hij gaan, het blijft moeilijk voor de achterblijvers.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 12:39

@Ipsilonka, gecontroleerd met je opa.

@Maisie, ik kan je ook niet echt helpen, heb er zelf namelijk ook echt weinig verstand van.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 12:43

goedemorgen dames

ik heb gisteravond les gehad met uzma, liep eigenlijk best wel fijn. alleen reden we met 5 man in de les en gingen we vaardigheid oefenen dus ook nog pionnen in de bak en toen wist uzma het even niet meer. dus hij liep lang zo lekker en relaxt niet als zaterdag en begon op het laatst begon die weer iets te galoperen maar even de ruimte gepakt. en daarna was het zo weer over en hebben we de les goed afgesloten. helemaal happy dus.

vandaag gaan we uit eten omdat me zusje jarig is *\o/*
vrijdag gaan we naar de menclinic van gerard leijten in assen om te kijken en zaterdag hebben we met het 4 span les van gerard in zuidwolde. ben benieuwd wat ie vindt van het 4 span de paarden die die tot nu toe heeft gezien zijn erg mooi en lopen goed moet volgens mj dus helemaal goed komen. ook ga ik zaterdag vast beginnen met de vrachtwagen met uitmesten van voor naar achter dus eerst de cabine en dan naar achter werken zodat we met een schone vrachtwagen op wedstrijd kunnen gaan.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 12:47

Hahaha lanouska, succes met het uit mesten van de vrachtwagen, dat vind ik altijd zo'n fokke werk.
Als je soms ziet hoe dat ding eruit ziet zakt de moed je in je schoenen, "waar moetcik beginnen" haha.
Maar opgeruimd staat netjes en dan voelt het wel weer lekker ;)
Mooi dat je de les goed afgesloten hebt en ben benieuwd hoe de clinic en les gaan...

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:43

Ga die scheerapparaatjes eens bekijken, thankx voor de tip allemaal! :)*

Ipsilonka gecondoleerd :(:)
Maisie, kom je beetje de dag door??? :(:)
Avaluna al lekkere soep gemaakt :P
Lanouska ruzie met Uzma maar toch goed afgesloten en alvast veel plezier bij de clinic!!! (eerst vrachtwagen ;-) )
Nienschaap ervaring met vrachtwagens uitmesten en niet favoriete klus :D
Baudy vindt 12 paarden al meevallen ten opzichte van 20 haha, werk zat bij jullie lijkt me! :+

Zo, net lekker gereden ohz. Was beetje bang om erop te klimmen (dat overvalt mij met regelmaat, zo'n onzin, maar kan het niet onder controle houden, gekke angst :+ ) en dat was in het begin dus beetje a-relaxed, Mick zo gespannen als een veer en snuivend achterin de hoeken, wilde niet vlak langs de wand... toch doorgezet en juist daar blijven rijden, goed op mijn eigen ademhaling en uitdrukken hakken gefocussed en uiteindelijk waren we allebei relaxed en nog heerlijk gereden... flink gecrossed in galop, haha, oortjes omhoog en lekker gaan, daarna nog met ontspannen teugeltje beetje aan stelling links en rechts gewerkt en lekker uitgestapt, hij was flink aan het hijgen na het galopperen en stond zeiknat, dus even met zweetdekentje en hooi op stalletje gezet. Ondertussen naar stalgenootje gekeken die les had op haar superpaard (is zo'n gaaf beest /3 en reusachtig groot) en daarna Mick lekker buiten gezet...
Nu moe maar voldaan :D

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 14:06

PrinsjeH lekker gereden! Goed dat je doorgezet hebt!
Lanouska hoe gaat het met je oren?

Ik ben vanochtend lekker op stal bezig geweest. Gwin heeft een vrije dag. Net met de honden gewandeld en ga nu tuig verder poetsen, was dus nog steeds niet af ;) Heb het morgen nodig, dus MOET nu wel. Daarna opfrissen en dan naar de bloedbank.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 14:18

@ nienschaap dit is onze vrachtwagen. dus eerst truck zelf, dan living, dan paarden gedeelte en dan het laatste stukje waar de kar staat. en daarna met een sopje door truck en living en dan zijn we weer schoon en kunnen de kerels het weer smerig maken
Afbeelding

oren gaan nog steeds poedersuiker. probeer zo min mogelijk met pijnstillers te doen maar soms kun je niet anders omdat het of niet te houden is of ik iets belangrijks heb dat ik me kop erbij moet hebben zoals gisteravond met auto rijden (in het donker) en les

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 14:30

He die vrachtwagen heb ik wel eens vaker gezien :D.
Haha wil je bij ons ook een keer de living komen doen? plus de cabine :D haha wat een werk.
Het paarden gedeelte hebt ik laatst gedaan van 1 vrachtwagen ben er 2 uur meebezig geweest O:) (helemaal leeg)
Ik wens je succes en veel sop plezier natuurlijk ;)
Ik moest de volgende keer een foto van te voren maken en erna want dan kon ik er langer van genieten :+ (kerels)

(waren jullie dat toevallig die met hun paarden de vrachtwagen in galoppeerde?)

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 15:21

@ nienschaap die vergeet je ook zo maar niet :D.... wat schuift het _/-\o_
nee dat kan niet bij deze vrachtwagen wij hebben alleen maar een zijlader. een foto maken wat een goed idee voor de living plak ik op de binnenkant van een foto van voor en na. en dan een tekst bij de na foto.... zo achter laten AUB ~~}> .... de kerels zullen me zien aankomen

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 15:26

Dan was het iemand anders die ik voor me had, kreeg ineens zo'n flashback.
Nee de vrachtwagen valt wel op :D Haha ja ik ga een a4tje maken met foto's en tekst _O- ze zullen me voorgek verklaren.
De living en tuig/zadelkamer van beide vrachtwagens zien er soms uit alsof er een bom ontploft is aan tuig, halster, touwen enz enz :+
Oh het schuift 5 euro per uur ~~}>

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 15:30

Lekker bezig Lanouska!

Ik heb leuk nieuws..... We hebben vanmorgen onder voorbehoud van financiering en vergunningen een huis gekocht :D

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 15:32

Gaaf Ipsilonka!!!!!!!

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 15:33

Ipsilonka schreef:
Lekker bezig Lanouska!

Ik heb leuk nieuws..... We hebben vanmorgen onder voorbehoud van financiering en vergunningen een huis gekocht :D

Gefeliciteerd!

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 15:34

gefeliciteerd Ipsilonka!!!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 15:34

leuk ipsilonka *\o/* *\o/* *\o/*
nienschaap dat is te weinig

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 15:42

Ik ben ook echt wel blij, maar ja, moet wel een vergunning krijgen om er te wonen (agrarische bestemming) en vergunningen voor de dingen die ik met de paarden wil (meer zand, aanbouw aan de loods ed)

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 15:56

Cool Ipsilonka :D leuk man!

Lanouska, he dan houd het op moet ik het zelf maar weer gaan doen O:)