[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Tass

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:42

I know... Mijn advies was haar zelf te laten lopen.

Ze heeft een halfjaar op dag en nacht op rust gestaan op stal. Dan was het ook 1 tot 2 keer per dag stappen en dan weer terug op stal. Greetje weet dat nog wel :j. Maar na een half jaar zaten we nog steeds op 1x per dag 5 minuten omdat ik merkte dat verder niet kon omdat ze toch last van haar been kreeg. Nu ik ze zo zelf laat lopen buiten en ze zelf bepaald wat ze doet gaat het alleen maar beter. Het is van stil staan op 1 plekje in de wei naar heel de wei door lopen gegaan :D. En van eigenlijk niet terug naar stal willen naar kei hard in galop terug naar stal gaan. Dus ik ben nu te vreden hoe het gaat :j. Dat is ook de reden dat ik bang ben dat het mis gaat als ik nu weer ga stappen :o.

Misschien moet ik mezelf er ook gewoon overheen zetten hoor O:).

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:58

ja vaak kun je het beste je eigen gevoel volgen...
dat zie ik bij Fifi ook vaak weer, en meestal is je eigen gevoel toch wel het juiste gevoel...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:58

@Tass: dat is lastig, misschien toch eens uitproberen, je merkt zelf wel of ze het aan kan en ik denk dat het stappen op het harde veel goeds kan doen bij het herstel :j .

Hier al jaren aan het twijfelen m.b.t. een veulen, is qua plaats nu geen probleem ;) , maar ergens ben ik zo bang dat er iets mis gaat met de merrie, klinkt stom, maar stel je voor...
Wss in de toekomst twee jonkies hier samen laten opgroeien.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:59

en hier is juist de plek weer een probleem... :+

stappen op harde ondergrond is inderdaad voor het herstel van pezen wel het allerbeste...
maar ja, het moet wel lukken...
misschien nu ze in de wei weer meer wil bewegen weer eens rustig een klein stukje proberen...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:04

@Nouvel: hier nu lekker de paardjes aan huis, is hier anders ook niet te doen, hoor, merrie en veulen stallen.
Sowieso maar weinig stallen waar ik mijn paard zou zetten :') .

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:08

Ja ik ga het maar weer rustig proberen om wat te stappen, zou ze wel geweldig vinden dan ze weer "mee" mag :D. Misschien van het weekend maar even gaan :D.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:09

ja joh, gewoon proberen, al is het maar 5 minuutjes... :j

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:09

Ik ga maar eens even naar winkel :wave:.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:14

:D
ik ga ook maar eens wat actiefs ondernemen... :+

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:49

Vond jullie hier al zo actief! :=

Weet ook niet of ik dat met haar buik had gedurft Nouvel! Maar het had wel mooi geweest inderdaad. Gelukkig kun je nu langzaam weer aan de slag.. :D

Voor iedereen die wedstrijd heeft of keuringen dit weekend. Succes!!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:56

HEEL VETTE EGO-POST!!!!!
ik krijg ene v boxtel marathon-recreatie wagen!!!

whaaaaaaaaaaaa

ben gelijk weer weg...
moest ff kwijt..foto's volgen nog en verslag etc etc etc

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:03

Gaaaf :D.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:12

Gaaf bicci.
Tass wat vervelend, hopelijk komt het nog weer goed. Wel fijn dat ze bij je mag blijven.
Veulen bij merrie is altijd leuk. Daarom heb ik ruinen :-) Kan ik ook niet in de verleiding komen
prinsjeh super van je les.

Bij de accountant geweest, boodschappen gedaan en nu maar weer aan de studie. Om half 6 Daan ophalen en daarna naar stal

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:17

De kittens helpen met bokken en werken :+....

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:18

Tallechie: Dat is de reden dat de andere 2 ook hengsten waren, nu ruinen zijn :+.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:46

@nouvel: haha, ik dacht wel dat je goed geïnformeerd zou hebben hoor, je zorgt niet voor niks zo goed voor je beesten :D
@tass: Nee, al heel lang niet meer bij Roos (zij ging toen naar anky en kon niet meer afspreken). Inmiddels heb ik zo'n 6 of 7 lessen van Riëtte gehad en ben daar echt superblij mee. Ga maar gauw keertje mee kijken, ik heb je 06 nog in m'n phone staan en sms je ff als we terug zijn, misschien heb je in de week van 22 augustus ergens een momentje dat je kan/wil??? Ik heb dan nog hele week vrij, dus kan dan bijna altijd :+
@avaluna: heerlijk lijkt me dat, beestjes aan huis :j Ook al sta ik super naar m'n zin hoor, lijkt me gewoon gezellig als Har thuis zou staan en ik bij wijze van spreken in m'n pyama ff een aai kon gaan geven ?3
@tallechie thanks en jij klinkt drukkies :D rennen en vliegen :D
@bicci: superrrrr van die wagen!!!
@eefielover kwam ook voorbij :wave:

zo, we zouden gaan shoppen maar had eigenlijk helemaal geen zin en dat is het lekkere van vakantie :D
We zijn lekker bakje koffie gaan drinken in centrum en ff langs de action geweest voor vakantiespeelgoed haha... zelfs zonder kinderen handig daar! ff badmintonsetje gekocht met nieuwe shuttles, jeu de boules, puzzels...

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:55

De week van 22 aug, kan ik heel de week :D. Kan dan wel een middag vrij nemen van het werk zodat ik mee kan naar jou stal :D.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:43

Leuk Tass, zie je die van mij ook. Ik steeds maar denken wie is Greetje :P maar dat is PrinsjeH. Volgens mij hadden we hier zo ongeveer afgesproken elkaar bij de bokt-naam te noemen maar correct me if I'm wrong? Anders snap je er op een gegeven moment niets meer van (ik niet in ieder geval).

Jeetje mina zeg heftig in de file gestaan, ruim 200 Ford's gezien in allerlei variaties, daarna naar de tuin, nog heel veel onkruid getrokken, alle onkruid is nu uit de moestuin maar de paddock staat echt nog erg vol :o maar goed je kunt er weer door/overheen kijken (ook op de paddock). Ben nu zo ongeveer gesloopt }:0 Nu moet alle onkruid nog naar de afvalplek, heb er vandaag 5 kruiwagens heengebracht en er liggen nog wel 10 kruiwagens vrees ik....

Een van Boxtel, dat is mooi Bicci :j
PrinsjeH Harley gaat ook steeds lekkerder lopen omdat jullie er zo serieus en goed mee bezig zijn, ook met het mennen. En Riette is gewoon zo goed met lesgeven, die geeft je echt vertrouwen en dan gaat het steeds beter, helemaal top!

Ik heb gelukkig geen ervaring met peesblessures maar wel begrepen dat stappen op de harde weg altijd goed is voor pezen. Doe het zelf met (jonge) paarden / pony's ook heel veel, gewoon om 'af te harden', om de hoeven harder te krijgen en om ze verkeersmak te krijgen / houden.

@Nouvel jammer van Fief... -O-

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:44

Ow sorry dat wist ik niet :o....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:48

Geeft toch niet :(:)
Maar ik weet dat er bij een paar posters wat gedoe was geweest en we toen in het vorige topic ofzo hadden afgesproken het maar bij de bokt naam te houden en dus ook voor de overzichtelijkheid.

Als je bij onze stal bent, mag je ook wel mee met Snuit of Bente op de wagen hoor, mocht je het leuk vinden :D

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:00

Hallo allemaal
Mag ik meekletsen in jullie topic? Ik heb al een tijdje stiekem meegelezen om jullie 'te leren kennen', haha.
Ik zal me even in het kort voorstellen.
Ik ben Francisca en ben 28. Getrouwd, 2 honden, 1 paard.
Ik heb mijn paard nu bijna 3 jaar. We hebben al vanalles meegemaakt, wie niet? Ze is een 9 jarige NRPS merrie van JumperXHaarlem. We hebben L2 gereden met winst, hebben een paar endurance wedstrijden gereden, een vriendinnetje springt met haar en sinds een maandje staat ze voor de kar. Omdat ik toenemende lichamelijke klachten heb, heb ik haar voor de kar laten beleren. Daar ben ik in januari zelf mee begonnen (alle voorbereidende dingen) en vier weken geleden heb ik haar naar Onder de Kastanje gebracht. Nu is ze daar klaar en morgen gaat ze weer mee terug naar de stal waar we staan. Ze is ontzettend enthousiast en ijverig, wat erg lastig kan zijn want dan kan ze behoorlijk sterk worden. Omdat ik op het moment beide polsen overbelast heb, is dat niet zo handig. Vandaag hebben we voor het eerst meegedaan in de menles en gelukkig is ze in de rijbaan wat minder enthousiast dan buiten en dus ook minder sterk. Ik vind het mennen helemaal geweldig. Heb geen ambities, we zien wel waar het schip strandt. Met mijn lichamelijke klachten kan je jezelf alleen maar teleurstellen als je je ambities niet kan halen :)
Voorlopig ga ik alleen mennen als ik les krijg, ik ga nog niet zelf klungelen. Ik blijf elke vrijdag naar de menles gaan bij OdK en neem in het begin nog wat privéles. Ik heb zelf ook nog geen wagentje, eerst maar kijken hoe alles bevalt.

Normaal werk ik bij Sanquin bloedvoorziening, maar vanwege mijn polsklachten heb ik al een aantal weken niet kunnen werken. Hopelijk mag ik in september beginnen met revalidatie en gaat het daarna misschien weer beter. Dus m.a.w. ik heb genoeg tijd om jullie hoge kletstempo hier bij te houden, hahaha!

Even een fotootje van paard&ik tijdens de endurance in Leersum afgelopen mei.
Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:09

:wave:
zo mijn actief doen is weer even klaar... :D
ben met vosje naar duin en strand geweest, even lekker aan lang teugeltje door zee gedraafd! *\o/*

frensie, welkom!
leuk paard!
succes met je menlessen!

vhu in de file, is nooit leuk... -O-
en ook flink onkruid geruimd! +:)+

prinsje, :D anders had ik het echt nooit durven doen, vond het nu ook nog best spannend, maar ik moest iets voor 't geval dat ze geen singel meer om zou kunnen en niet aan het werk zou komen...
klinkt goed, lekker aan het shoppen geweest! 8-)

tass, goeie kittens! :D

bicci, gaaf gefeliciteerd!
ben heel benieuwd naar foto's!

jeetje, ik móet gewoon vakantie hebben om het hier bij te kunnen houden, hoe moet dat nou straks... :=

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:20

weer ego post...ben toch zo idioot stuiterig man..pffff

gaan vanaaf al ophalen!!

yeahhhh

hopelijk niet te donker voor foto's...dan zien jullie ze gelijk vanaaf nog..

ben weer weg....
moest ff op de hoogte houden he :)

doei

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:25

Bic: Ik wil meer foto's :D.

VHU: Dat vind ik wel heel gaaf mee op de wagen :)). Ik zeg geen nee :D.
Ik zal onthouden iedereen bij de boktnaam te noemen, thnx voor de tip :D.

Nouvel: Soms zijn ook wel lastig hoor :P.

Francisca: Welkom, wat een leuk paardje heb je :D.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:28

Tass schreef:
Ik zal onthouden iedereen bij de boktnaam te noemen, thnx voor de tip :D.

Francisca: Welkom, wat een leuk paardje heb je :D.

_O- _O- _O-

:= sorry, maar ik vond 't zo grappig...