[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 00:44

Haha, pony kan ook niet longeren, daar hadden ze gelijk in. Als jij het maar wel kan.

Vreselijk triest weer vanmorgen. Geen zin om te rijden. Mijn enkelspanschoftje weer opgehaald van reparatie. Toch naar stal en 20 km gemaakt. Ik was zo aan het genieten van het bos vandaag. Geen mens tegengekomen, wel een buizerd en een ree. Door het mistige weer was het bos gewoon wat mysterieus. Route van de mendurance deels gereden en een wijziging erin gezet. leuk als SBB paden sluit of voorziet van een veerooster. Ik wacht nog maar even met het drukken van de definitieve route.
Terug op stal eigen pony's uit het tuig en Sjonnie de beleerpony voor de wagen voor een rondje. Zijn langste rondje ooit van 8 km. Beest is nog steeds moddervet maar begint wel wat conditie en praatjes te krijgen. Wordt vast straks een pittige pony. Sjonnie heeft ontdekt dat galop leuk is!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 00:46

Klinkt fijn die ritjes napie :)

Niemand een idee van het menhoofdstel? :P

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 07:36

Ipsilonka schreef:
Hallo dames, ik had bij de 2de proef een 6 voor verzorging geloof ik. En dan nog -2 voor het feit dat mijn lezer niet in tenue was, dat wist ik echt niet! Maar een 6 was t vond ik zelf niet (ik maar poetsen op die kar :P ) Maar ja, had 184 dus vond het wel prima :P

NIet alleen je kar moet gepoetst, ook je tuig en je pony/paard. Je eigen kleding moet netjes en bijpassend zijn. Net als die van de groom. Je moet bruine handschoenen aan, hoofddeksel op, met zweep rijden, en zo nog wat dingen. Lees de reglementen!! Die zijn terug te vinden op www.knhs.nl.

En vwb de -2, je hebt nog geluk gehad. Ze mogen je ook diskwalificeren hoor!

Gisteravond naar les geweest met Rembrand. Ondanks dat ik ernstig moe was en nauwelijks kon blijven zitten, liep hij best goed.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 08:20

Handschoenen hoeven niet bruin. Zelfs knal paars mag (maar of dat gewaardeerd word is weer wat anders :P).
Gaat kijken voor de startlijst voor Wormerveer.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 09:10

Weet iemand nog een leuk tuigje maat shetland (grote shet) enkelspan? Zwart leer. Prijs max 250 euro

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 09:17

Tine, ik snap gerust dat de rest ook gepoetst moet hoor! Ben niet helemaal van gisteren :P
:o Ik moet nog een voorlezer regelen voor de dressuur }> Lekker slim :P

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 09:28

Cis, ze hebben ons niet bijzonder handig ingedeeld :n zo kan dit niet :n

Ips: als ik niet hoef te rijden wil ik je wel voorlezen hoor :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 09:33

We krijgen trouwens een herkansing :+ zelfde jury voor proef 2 als Hoofddorp :+

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 09:35

murning!!!
@rivaldo, vorige eigenaren van moby zeiden ook dat ze haar niet konden longeren, ze deed het bij mij als vanzelf...

pff kom net bij de dokter vandaan, heb zo verschrikkelijk last van mijn oogleden :(
ben al 3 keer teruggeweest, maar helaas is er gewoon niets aan te doen :S

zo naar school, 1 lesje, dan 100 tussenuren, keuzevak gebarentaal en dan lekker naar huis.
misschien misty even nog flink trainen, want zaterdag wedstrijd, heb er helemaal zin in. zondag weer wedstrijd met voice en volgende week ook, pfff lekekr druk :)

@napie, want kan jij toch vaak heerlijke buitenritten rijden, daar ben ik soms wel een beetje jaloers op :o

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 09:37

Ciska en ik moeten om de 20 minuten starten, om en om :+
ik om 11.50 en 12.20 en Ciska om 12.10 en 12.40 :+
We rijden met dezelfde wagen (ook aangegeven bij opgave)
Heb er nog maar een mail over gestuurd :\

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 09:39

Evelli schreef:
Cis, ze hebben ons niet bijzonder handig ingedeeld :n zo kan dit niet :n

Ips: als ik niet hoef te rijden wil ik je wel voorlezen hoor :)

Zoals het nu op startlijsten staat, ben jij een halfuur na mij, dat is dus niet echt handig. Maar he, t is vlakbij stal, dus moet toch wel iemand kunnen regelen hoop ik :P

Zelfde jury als de 2de proef, hopen dat ik nog iets beter als zondag kan rijden en dat de punten ongeveer hetzelfde liggen. In Wormerveer rijd er toch meer niveau mee als afgelopen zondag.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 09:40

Maar goed, zoals in mijn bericht boven die van jou hoop ik dat ze starttijden nog aan gaan passen. Want zoals het nu staat gaat het niet lukken :n

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 09:44

ik heb het ook druk. Komende weken 3 wedstrijden. dus elk weekend. Ga over 2 weken 2 span oefenmarathon rijden wordt vast leuk !!! (of ik breek het hele parcours af)

Ferro lijkt maar niet van zijn kuch af te komen. Baal er enorm van moet nog eens kijken wat ik er mee kan doen. Miss toch maar langs de veearts.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 09:47

Ik heb dit weekend zelf wedstrijd en dan de 3 weekenden erna SGMW's. Sowieso Gaasterland, Leidschendam en Tull en 't Waal en misschien nog Gorredijk.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 09:53

Idd, zo gaat het niet lukken, zeker als we elkaar nog voor willen lezen ook. Maar ga er van uti dat er wel wat geschoven kan worden.

Als Whit echt goed loopt kunnen we de punten voor het M krijgen ;). Ben benieuwd. Ze loopt wel heel fijn de laatste tijd.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:09

Dennis schreef:
Handschoenen hoeven niet bruin. Zelfs knal paars mag (maar of dat gewaardeerd word is weer wat anders :P).
Gaat kijken voor de startlijst voor Wormerveer.

Weet ik, staat niets over in de reglementen, maar als ze anders zijn dan bruin kost je dat wel punten en dat zou jammer zijn. Vandaar dat ik het even meldde.

Amerigo net gelongeerd en gelangelijnd. Hij is zo scheef, echt hopeloos. Voor de wagen valt het nog redelijk mee, maar met longeren (dubbele longe) loopt hij niet fijn. Dus ook nog maar gelangelijnd en veel wijken geoefend. Snapte hij eerst niets van en raakte flink in de paniek. Aan het eind ging het gelukkig toch best goed.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 10:17

Tine ik heb donkergroene handschoenen, met de bruine glijden de leidsels, volgens mijn instructrice wordt je daar niet op afgerekend. Het is wel standaard.

Ik zou ook gaasterland en gorredijk mee doen, maar wil eerst oefenen. misschien ben ik nog wel groom en anders kom ik kijken.

Ik ga zondag ook in blijham kijken

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:20

Volgens mij doen wij ook mee met Gaasterland. :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:27

Ik heb zwarte handschoenen :)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:36

Ik heb met wit, zwart en bruin gereden maar nooit commentaar gehad.
Rijd nu met bruin leer, moet voor het concours rijden en rij gewoon in het zelfde tenu. Daarbij zijn mijn witten niet meer wit en m'n zwarte zitten inmddels de gaten in :P.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:30

Ipsilonka schreef:
Tine, ik snap gerust dat de rest ook gepoetst moet hoor! Ben niet helemaal van gisteren :P
:o Ik moet nog een voorlezer regelen voor de dressuur }> Lekker slim :P

Dat hoopte ik ook wel hoor :D Maar je schreef dat je zo druk was geweest met het poetsen van je kar, vandaar.....

Wat ook nog punten op dat onderdeel kan kosten is een (te) dikke of juist (te) dunne pony. De (wedstrijd)conditie waarin je paard/pony verkeert wordt in dat punt ook beoordeeld. En iedere jury heeft daar weer een eigen mening over wat goed is, zucht.

Tja, ik rij dus altijd met bruine, omdat ik er wel op afgerekend ben in het verleden.Blijkt een van die ongeschreven regeltjes in de menwereld. Zelfde onder het zadel. Je mag theoretisch met alle kleuren sjabrakken rijden (ok, nu kleur jassen ook wat vrijgegeven is wordt daar al veel minder naar gekeken), maar toen ik met een zwart sjabrak op een schimmel startte (is paar jaar terug, maar dat mocht toen ook en vond ik op een schimmel mooier staan), kreeg ik daar ook een 5, want volgens de jury mocht dat niet. Veel jury's zijn nogal ouderwets. Dus ik pas me dan toch maar aan, vind het zonde om daar punten op kwijt te raken.

Nou, Tallechie dan zie ik je zondag wel weer. ;)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:38

Mijn palomino word ohz met een donkerblauw sjabak gestart, wit op een gebroken witte pony is niet mooi.

Ik start ze ook in wintervacht, zo van het land. Ga dan echt mn pony's niet wassen (alleen staartje). Dus kom wel eens met een schimmel met zwarte benen de ring in. Heb nooit later dan een 6 gescoord (volgengens mij was dat 1x, verder alleen 7ens en 8en).

Ik ben van mening dat die punten voor verzorging een beetje nutteloos zijn. Als je daar je winstpunt op moet halen doe je iets niet goed.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:38

Dit zijn allemaal van die punten waarom ik dressuur ook helemaal niks vind. In een apepakkie op een marathonwagen zitten, het is als een vlag op een modderschuit (hoewel mijn wagen altijd moddervrij is hoor) Punten verliezen op details wat niks met africhting te maken heeft, op smaak van jury... 3 uur poetsen voor 2 keer 7 minuten rijden. Ik begin er niet meer aan. Mijn man gaat sowieso niet meer in pak op de wagen.
Ik ga aan het einde van deze maand een oefenmarathon rijden, wel met dressuur maar niet in pak.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:41

Ik had het weekend helemaal geen -5 mogen hebben :) was er over aan het mailen met iemand van het KNHS. Er zijn geen regels inzake het formaat van de hoed. Hij had me wel lagere punten voor de aankleding mogen geven, maar geen -5 voor het geen hoofddeksel gedeelte.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:43

Dennis schreef:
Mijn palomino word ohz met een donkerblauw sjabak gestart, wit op een gebroken witte pony is niet mooi.

Ik start ze ook in wintervacht, zo van het land. Ga dan echt mn pony's niet wassen (alleen staartje). Dus kom wel eens met een schimmel met zwarte benen de ring in. Heb nooit later dan een 6 gescoord (volgengens mij was dat 1x, verder alleen 7ens en 8en).

Ik ben van mening dat die punten voor verzorging een beetje nutteloos zijn. Als je daar je winstpunt op moet halen doe je iets niet goed.

Ben ik helemaal met je eens. Maar ik rijd met schimmel of een bonte met veel wit en maak er altijd veel werk van. Wil toch een verzorgde pony/paard tonen. Iemand met een vos/bruine heeft het veel makkelijker. Zou prettig zijn als een jury daar ook eens rekening mee hield. Tuurlijk moet je je punten scoren op het rijden. Maar als ik een 5 of 6 krijg voor de verzorging omdat er misschien nog ergens een vlekje zit die bij een bruine er ook zit maar niet te zien is (sterker nog, die worden zelden gewassen), dan vind ik dat niet leuk. Zeker niet als je dat dan wellicht een prijs of zelfs overwinning scheelt. Dat is dan best zuur.