Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
en wat ook heel goed hielp was Special Calmer, verkrijgbaar bij paardendrogist. Of gewoon valeriaan kan ook maar dat moeten ze wel willen eten. Van de DA kun je muisjes krijgen, is gewoon tranquigel maar dan in granulaat vorm en dus ook chemisch. Ik hield daar niet van.... wel voor even misschien maar niet voor de langere termijn.
wel goed aan het stappen gekregen en mooi links/rechtsom lekker gegymnastiseert zeg maar. Had het plan elke week op zondag naar buiten te gaan maar dus niet gelukt. Maar ff kijken of het van de week wel lukt. Aan de andere kant heb ik zoiets van naja het is niet anders hoor. Komende weken wordt beetje druk ivm verbouwing weer en best veel opdrachten/werk.
en 2de rondje vlak voor de start deed janouk ff 2 duimen omhoog....en dat werkte ...foutloos en barrage(die ik ff verkeerd reed en 1 balletje erop hopste) ach was weer een ervaring rijker 

voor Ava heeft even genoeg aan haar zelf
Tine weer back in town.......je hebt altijd leuk verhalen over de paarden en de rest van de beestenbende en natuurlijk Patrick niet te vergeten
beetje jammer dat die man het altijd zo heeeeeeeelllllll druk heeft
hopelijk ben je snel geholpen.....
heftig weekendje geweest, heb keelpijn, oorpijn, hoofdpijn en zwaar benauwd, dus maar even uitzieken voordat ik weer aan het werk ga
hier heeft hij lelijke schaafwonden aan overgehouden, maar volgends de DA geen blijvende schade of verdere schade aan benen. Hij loopt ook gewoon regelmatig, alleen is het een erg rotzicht.
het is zo'n scheet, wil hem nu al niet meer kwijt.
onze instructeur kwam met het idee om een dik/zwaardere slag aan de zweep te doen....zodat het niet zo'n kietelding is..maar dat Melody het meteen voelde, dat hielp na wat gewenning veeeel beter dan het dunne touwtjes achtige slagje wat er eerst aanzat...we hadden een stukje leer gebruikt van 20 cm lang en 1 cm breed, en ook nog aardig dik..(oud leren stukje van een teugel)
Ik had het bijna opgegeven!!
)
. Ach, dan krijgt die oude smurf ook nog lekker zijn beweging hahah