[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Barney1978

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 09:51

Lekker Nanda, fijn dat je weer even kon rijden. Hoe is het met de voorbereidingen voor het verhuizen?

Vhu, heerlijk dat je zo fijn hebt kunnen trainen. Draaf je de veertig km of zit er nog een pauze tussen of wat stap? Ik ga zaterdag voor de veertig maar dan wel na twintig km een uur pauze. Is het beter om veertig km achter elkaar Door te gaan denk je?

Toydoll, super dat het nu beter gaat. Ik hoop dat je snel zelf met hem verder kunt.

Laura, ging wel lekker hè die rit? Ga je mee naar Ysselsteyn?

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 12:28

L_Rivaldo schreef:
Gisteren heb ik de mannen een half uurtje vrij laten werken in de paddock zo fijn dat deze bijna droog is in de winter is het gewoon niet te doen is dan erg blub en glad. Wel in het donker maar dat neem ik maar even voor lief. Wil dit als ik niet kan mennen elke dag doen omm ze toch fit te houden.

Wat doe je dan met ze in de paddock? Wat grondwerk en/of vrijheidsdressuur?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 20:59

Barney: Ik ben zo in dubio starten eil ik zowiezo maar weet niet wat ik moet kiezen wel of geen startkaart? Zelf heb ik een groom maar zonder rijbewijs waardoor de lange route/startkaart kan afvallen. of er moet iemand zijn die ons kan helpen zucht keuzes maken ben er zo slecht in. Hoe is ijsselstein qua terrein? mul en veel heuvels?

Marja als ik met ze in de paddock werk is het een half uur rennen met veel draf en wat stappen. Gisteren waren ze wel eat bezweet, ga hem voor de wedstrijd wel nog een keer scheren.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 21:17

Jeeeej ik heb een mini bosritje gemaakt <3

Afbeelding

Het voelde best fijn en vertrouwd! Volgende week gaan we het thuis proberen!

Nog niet altijd even soepel, beetje slingerend, overgangen slordig en hokkerig, vooral wegstappen heeft ie zoiets van ik gooi mezelf gewoon vol in dat borsttuig en dan kom ik wel verder XD Hij moet echt nog leren zijn lichaam te gebruiken.

Dus volgende week komt ie thuis en dan zo'n 2x per week een kort stapritje door de wijk, met paar pasjes draf, om hem lekker rustig in zn koppie te laten wennen aan hoe het vanaf nu verder gaat ;-)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 21:21

iniedergeval de wil om te willen lopen dat beloofd veel goeds!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 21:24

L_Rivaldo schreef:
iniedergeval de wil om te willen lopen dat beloofd veel goeds!

Ja loopwil heeft ie zat pfoe! Enthousiasteling :')

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 21:34

Altijd zo leuk die jonge pony's gaat goed Toydoll *\o/*

@Barney ik heb blokjes gemaakt van plm 8 a 10 km. Dan even stappen en ernaast lopen, pony een sultana, ik wat chocolademelk, en dan er weer op en weer verder. Probeer zoveel mogelijk te draven tempo'tje 12 hooguit 13 km/uur dus voor Ollie's doen rustig. Laatste blokje van 10 km had ik zelf wat last van mijn benen/rug, dus toen op km 34/35 ook even gewandeld en laatste 3 km ook. Ook omdat ze daarna nog flinke rit op trailer moest en ik haar er droog en uitgestapt op wilde hebben.

Ik weet niet wat beter is, doorrijden of die rust pakken. Ik was in mijn eentje en dan is een half uurtje bij de trailer staan best wel lang en voor mij in ieder geval ook best wel koud :+ plus dat Ollie een nogal ongeduldig typetje is O:) dus voor mezelf is deze methode prettiger.

Ollie had vanochtend nergens last van, vind dat toch wel ongelofelijk hoor. Was toch hele rit en dan nog 1.5 uur heenreis en ruim 2 uur terugreis (allemaal file). Ze galoppeerde hop de wei op, staart omhoog, briesen, beentjes mooi koel en dun.

@Rivaldo IJsselsteijn is gewoon vlak en hier en daar wat mullere stukken. Maar ook hele stukken berm (voor jullie dan dus weg) en hardere bosgrond. Maar ik heb er nog nooit gereden met slecht weer, dus weet niet hoe het kan zijn als het erg nat is. Ik vind het voor endurance geen moeilijk terrein. Vind Kootwijkerbroek zwaarder, daar is het meer mul zand en wat meer heuveltjes (op zich nog weinig hoor maar wel wat). Maar het is er zo mooi met de hei, dat je zover je kijkt geen huizen of andere dingen ziet, alleen ruimte. Heerlijk. Ik knap daar altijd helemaal op :D

En ja ... ik was vandaag dus wel beetje brak hahaha.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 23:43

fijn dat ollie het zo goed deed, je hebt er echt een leuke pony aan en dat bij puur toeval dat je elkaar tegen het lijf bent gelopen. geniet ervan!

ik ben in kootwijkerbroek nog nooit geweest hoor er wel mooie verhalen idd over. Oh dan valt de route wel mee zo te horen.

Toydoll ik zeg altijd maar liever een met loop lust als een die je naar voren moet "slaan". Heb ook 2 van die heethoofden ,(is ook aan mezelf te danken hoor hihi.

Vandaag hadden de mannen vrij gekregen (was niet de bedoeling maar zelf had ik echt geen energie.) Morgen mogen ze weer mee met naar les :)

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 01:00

pfoe VHU dat is nog een hele onderneming dan ff rijden :P Maar lekkere training zo!

Ik denk dat zo 'uitstappen' beter is dan wachten bij de trailer hoor. Zeker met een ongeduldig typje ;-) haha

Ja ik ben ook wel blij dat hij iig wel wil lopen :D Drukte maker. Eerste meters kon ik amper stappen :P Het wordt gedribbel :P wordt nog truc om dat er goed uit te krijgen

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 13:31

Even een egoberichtje, lees later nog bij.

Oproep vanuit onze Stichting:
Hou je van organiseren,heb je iets met paardensport en ben je ouder dan 21 jaar? Dan zijn wij op zoek naar jou!! Wij zijn op zoek naar een nieuw bestuurslid voor onze stichting. Ervaring met mensport of endurance is prettig maar niet noodzakelijk. Voor meer informatie of aanmelden, stuur ons een priveberichtje of email.

Dus mocht je iemand weten......

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 13:49

Zo, gelijk even bijgelezen.

Super Toydoll! Hij staat echt leuk voor de wagen. Gaat helemaal goed komen!

VHU: fanatiek getraind, al bijna klaar voor Ysselsteyn :D
Ollie met merriestreken ;)
Ik ben echt geen merriemens (uitzonderingen daargelaten), geef de voorkeur aan ruinen. Hengsten vind ik ook super maar daar begin ik niet aan. Ik ben geen leider en heb wat dat betreft te weinig ervaring.

Ook Tijnie en Laura lekker aan het trainen, het weer van de afgelopen dagen was dan ook echt super (oke, wel wat fris maar in elk geval droog en zonnig).

Hier druk met de voorbereidingen voor het nieuwe seizoen.
Ik mag alvast iets verklappen: we gaan een mendurance kampioenschap organiseren!!
Helaas geen KNHS-kampioenschap, dan krijgen we niet voor elkaar bij de KNHS. Zij vinden de sport daar te klein voor. Maar goed, dan maar zonder KNHS.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 15:55

leuk Nicole ben benieuwd wat ik me daarbij voor moet stellen. Zo jammer weer van knhs... ze willen ook niet eens moeite doen om het te promoten of iets...

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 16:36

Hetzelfde als een KNHS-kampioenschap, echter zonder de erkenning van de KNHS. ;)
Vraag me niet naar de spelregels hoor, want daar weet ik niks van. Daar gaat onze voorzitter over :D
Tja niks aan te doen.
Het enige wat wij kunnen doen, is de sport blijven promoten en meer verenigingen zover krijgen dat ze wedstrijden gaan organiseren.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 17:41

Ja k zal vanavond ook nog een balletje opgooien voor de mendurance boxtel eventueel wil ik daar bij helpen maar ze vinden meer als 15 euro gewoon veel om te vragen om te kunnen starten.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 17:59

Wat leuk Nicole, ben benieuwd naar de uitvoering en eisen.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 18:21

@Laura: waarom vinden ze dat veel? Ik snap dat het veel is vergeleken bij D+V of Marathon, maar het zijn gewoon gangbare startgelden binnen de mendurance. Ze mogen natuurlijk gerust minder rekenen maar dan komen ze waarschijnlijk niet uit de kosten (o.a. jury, dierenarts).

@Tijnie: ik ook haha. Toon moet me nog informeren daarover ;)

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 19:43

L_Rivaldo schreef:
Ja k zal vanavond ook nog een balletje opgooien voor de mendurance boxtel eventueel wil ik daar bij helpen maar ze vinden meer als 15 euro gewoon veel om te vragen om te kunnen starten.

15 veel ja? Ik vind dat prima bedrag?

Leuk kampioenschap !! :D Super dat jullie zo fanatiek bezig zijn met deze tak! Ik ga er ooit ook aan mee doen hoor :D

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:33

Net even snel bij gelezen en hoop ook dat boxtel door gaat.
net terug van 3 dagen ardennen hebben zo,n 30km gewandeld het was heerlijk

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 22:54

Ik was afgelopen weekend in de ardennen maar toen was het geen wandelweer. Eerste keer daaren meteen een slechte ervaring want ze hadden mijn ssplinternieuwe tweedehands auto weggesleept

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 23:26

Wat vervelend.
Hoop van het weekend ook nog wat te kunnen mennen

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 01:15

Dit is puur mijn gevoel, ik verwacht niet dat boxtel een mendurance gaat organiseren. Ik begon er over en kreeg meer een antwoordt van zucht tja we weten het niet. Hij ging het nog wel een keer in de groep gooien, maar ik ben bang dat het er niet gaat komen.

15 euro vinden ze een mooi bedrag maar helaas is het niet zo als de marathonwedstrijd aankomende maart waar nu al 50 deelnemers voor ingeschreven zijn ze verwachten zelfs 65.

sschien moet ik het zelf allemaal wel gaan regelen...

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 10:07

Die indruk hadden wij ook, dat ze denken dat de inschrijvingen vanzelf wel komen. En dat viel natuurlijk tegen in november toen ze dus bijna geen inschrijvingen hadden. Maar zo werkt het helaas niet. Je moet er echt wel wat voor doen. De sport is bij veel menners nog onbekend.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 11:27

Klopt wel jammer... ik zou het graag willen organiseren maar mis natuurlijk de ervaring hierin.

Gisteren les gehad en dit keer met Tum. Wat deed hij goed zijn best maar wt vind hij het toch lastig om en in te buigen, stelling goede kant en dan ook nog impuls te houden. Maar ventje deed goed zijn best.

Daarna met Rivaldo dezelfde oefeningen gereden, ook hij boekt vooruitgang en wordt losser in zijn lijf. Hij is echt links handig, maar op het einde boog hij toch al wat rechts in.

Vanmorgen was het de bedoeling om ze los te laten rennen in de paddock helaas was die weer nat en glad dus maar even gerommeld met ze op stal.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 11:34

Bij een marathonwedstrijd komen de aanmeldingen vaak vanzelf wel. Bij mendurance helaas niet en dat is ze flink tegengevallen. Maar misschien als je aanbiedt om te helpen, met name bij het promoten? En je moet ze ervan overtuigen dat een gemiddelde wedstrijd 15 tot 20 deelnemers trekt, vaak ook omdat er nu eenmaal niet veel rijders zijn. Wellicht als ze zich dat realiseren........
Maar t.o.v. je startkaart begrijp ik het wel, erg vervelend.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 11:37

Ik ga het nog een keer proberen, maar denk dat hun het wel prima vinden zo. Wellicht dat ik aan kan geven het te willen organiseren?

Zou zelhem nog terug komen op de lijst?