[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 11:55

Vhu...doe lekker rustig aan..idd niet ziek worden, even dag bijtanken dan maar..
dank je voor de helm...t'is in het echt heel anders als op de foto, maar zoontje is er helemaal blij mee..zo grappig !!

Tine, wat knap dat je toch die knop omzet en Thabor dan voor de wagen durft te zetten in je eentje.... _/-\o_ en HC starten met hem, dan heb je wel een doel om naartoe te werken, en met een goede groom moet dat toch wel lukken met al die ervaring die jij hebt...maar ik zou het niet durven..haha.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 12:34

Tine, vind het ook harstikke knap van je hoor, daar niet van, was niet vervelend bedoeld ofzo hoor, mocht het zo overkomen Y;( meer dat ik dat zelf niet kon of wilde, die knop omzetten.

Frensie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 12:52

:wave: Biancacoo hele gave helm!!! Kan me goed voorstellen dat je zoontje er blij mee is!
Tine mooie St. Maarten opbrengst ;) Hier doen ze dat niet, ken het ook niet want bij mijn ouders doen ze het ook niet. Knap dat je je opgegeven hebt voor een wedstrijd met Thabor! Ik denk dat hij je gaat verrassen en gewoon heel braaf gaat zijn.
VHU niet ziek worden! Heb je al iets gehoord van je promotietraject?
Gem heb je piep al gevonden? ;)

Sorry voor iedereen die ik oversla! Man met de hamer is net langsgeweest! Was vanochtend om 6 uur eruit om even te werken, daarna met Beer naar het bos, paar boodschapjes en toen ik thuis was, kwam de man met de hamer dus... Kom net weer uit bed gerold.
Maar mag verder niet klagen! Gisteren liggings-/groei-echo gehad en was allemaal prima! Mijn moeder was mee, die vond het prachtig om mee te gaan. Ze loopt sinds een weekje met 2 krukken vanwege haar gebroken been en de verloskundigen zitten op de 1e verdieping. Gelukkig hebben ze een lift. Toen we echt net klaar waren, viel de stroom uit! Dus de lift deed het niet, mocht moeders op haar kont de trap af :D Bleek stroomuitval in deel van de plaats te zijn, de Albert Heijn was ook helemaal donker. Gelukkig waren wij net klaar en stonden we niet net in de lift want moeders is ook enorm claustrofobisch...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 12:52

Weet je, het zit volledig tussen mijn oren. Thabor zet echt geen stap verkeerd, doet goed zijn best en vindt het leuk. En als ik hem wat vaker train, loopt hij ook dressuurmatig heel leuk mee. Dus ik vind gewoon dat ik dat van mezelf moet overwinnen. Als hij nu inderdaad wel vervelend was, zou ik het niet meer doen.

Bovendien zou hij dan een mooie opvolger voor Rembrand zijn, want eerlijk is eerlijk, daarmee ben ik toch wel zo goed als uitgespeeld. Heb nu 20 wp in de ZZ en ook al wat in klasse 3 SGMW. Veel meer is er niet uit te halen. Als er straks nieuwe proeven komen (het is weer akelig stil daarover) dan is er nog wel weer nieuwe uitdaging, maar anders is het gewoon een keer klaar (wil nog 1x proberen om kampioen te worden). Als ik dan Thabor straks heb om hem op te volgen, heb ik een nieuwe uitdaging. Het is natuurlijk neit zo, dat ik anders niets meer te doen heb hahaha. Maar goed, we zien wel hoe het gaat.

Nu snel zoon ophalen van school.

Heb al 2 juryleden geregeld voor de volgende wedstrijd, dus ben goed bezig vandaag.

Wat een prachtige helm

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 13:40

Frensie, mooi die echo, wat balen dat de stroom uitviel..beterschap met man met hamer....weg jagen die engerd.

Tine, is idd mooie opvolger, en dat vertrouwen moet groeien.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 13:56

Biancacoo gaaf die helm. Snap dat je zoon er blij mee is!!

Dingetje succes met de MRI wanneer heb je dan de uitslag? Enne druk met de
startlijsten ;)

Tine denk dat het helemaal goed gaat komen met thabor! Maar ik snap het wel hoor ga
donderdag ook voor het eerst met robin naar een andere binnenbak en dat vind ik
ook nu al spannend.

VHU beterschap alvast!!

Bagger weer hier nu. Moet de hele dag werken. Vanavond ferro nog even longeren als
het weer mee werkt. Gisteren wel robin gelongeerd en met Robijn gerenden. O ja en
mijn vlecht kunsten geoefend wil graag een hengstenvlecht leren.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 14:12

@Tine: ik ken dat wel, ik heb dat met Romeo, al is dat echt een aparte, maar gelukkig wel heel erg braaf qua werk :j . Knap dat je hebt doorgezet en lekker alleen getraind hebt *\o/* .

@Biancao: oh, echt mooi, die prachtige blauwe ogen, kan me voorstellen dat zoonlief er trots op is, is ook echt stoer :j *\o/*

@VHU: even pas op de plaats :(:)

@Frensie: super dat alles goed was en wat leuk dat je moeder mee kon, oei, op de kont de trap af ;) :(:) , ook wel grappig :o . Nu maar even lekker uitrusten.

@Dingetje: blijf ook altijd spannend, zoiets :(:)

@SCC: hoe is het met jou? Doe wel maar rustig aan, ken dat van mezelf, kreeg een zwaar en langdurig virus na mijn longontsteking aan het begin van dit jaar :o , Ik dacht tralalalala, ik ga als een trein met die anti-biotica, daarna bleef ik sukkelen.

Ben niet zo goed bij met alles, maar heb net Romeo geschoren _/-\o_ , ben trots op mezelf, hahaha, uiteraard wel verdoofd en het zag er naar uit dat ik het ook nog eens niet helemaal af kon maken, maar het is gelukt!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 14:38

Ava romeo geschoren, super ! ik vond dat altijd een hele klus zo'n paardje scheren !

dank jullie voor helmcomplimenten, hij staat in de woonkamer..in de lak..en eerlijk gezegd....vind ik hem zelf ook wel goed gelukt..en dat lukt niet vaak..hahaha...ik heb altijd wel wat aan te merken zeg maar.... :=

Aks...hoe is het bij jou ??

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:10

Ach jeetje man met hamer :(:) rustig aan Frensie. Wat een gedoetje zeg met je moeder :oo

Nou hier wisselen warm en koud zich in hoog tempo af dus denk dat ik gewoon een soort griep te pakken heb.... -O- zat er al aan te komen, vorige week had ik ook van die dagen dat ik zo moe was. Dacht het met wat aspirines en vroeg naar bed wel te redden maar helaas.

Zou echt mooi zijn Thabor als opvolger Tine. Het is een prachtig paard. Hoop dat het vertrouwen gewoon met veel met hem aan de slag gaan groeit. Als hij verder braaf is, wat je zegt, dan moet dat goed gaan komen. Je hebt Rembrandt ook al zo lang, hebt zoveel met hem gedaan en zoveel successen gehad, dat is natuurlijk een band waar Thabor nog niet aan kan tippen. Rijdt je man nog wel eens op hem trouwens?

Ava met geschoren poown, wat een klus he. Moet Ollie eigenlijk nog een keer scheren maar ja, kan de moed nog niet opbrengen (1e keer scheren heb ik in twee keer gedaan en ze is niet eens helemaal geschoren :+

Aks kan prachtige hengstenvlechten maken. Misschien heeft zij nog tips?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:26

Kon niet slapen, dus ben maar weer opgestaan.

Frensie: sterkte
VHU: grieperig :(:) Manlief heeft al tijden niet meer gereden. Heeft hij helemaal geen tijd en/of energie voor. Als hij thuis is, ligt daar zoveel werk voor hem (dingen die ik echt niet kan) of hij wil gewoon even niets doen. En inderdaad, heb met Rembrand al zoveel gedaan. Maar met dressuur en springen gaat het heel leuk samen met Thabor (alhoewel nu ook al weer 1,5 week geleden dat ik erop zat), dus dat mennen komt vast ook wel.
Ava: pony geschoren. Hoe vaker je het doet, hoe handiger je erin wordt is mijn ervaring ;-)
Bianca: ik neem aan dat je zoon straks ook op de fiets die helm op wil, wat is die prachtig zeg
Maisie: hier ook bagger weer. Je zou toch denken dat die regen een keer op is? Sloten staan nu echt op overlopen hier. Waardeloos.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:34

Liesje scheren we helemaal, paard dit jaar voor het eerst geschoren en dan ook maar gedeeltelijk en Romeo nu dus ook voor het eerst, heb hem destijds geschoren gekocht (wisten dus dat het kon :') ),maar die is al van slag als we een nieuwe borstel hebben en zo'n wollen poetshandschoen is hij nog steeds niet fan van, hahaha en hij heeft een nogal grote vluchtdrang, dus ik vond het erg spannend, was blij dat het toch helemaal lukte := .
Heb alleen nog steeds last van mijn rug, twee weken geleden pony van de buren geschoren en toen volgens mij iets niet helemaal goed geschoten :o.

Ollie was wel mooi gedaan, vond ik, VHU en beterschap!

Idd Aks is stilletjes...

Zo dochter even naar Mad Science brengen, die zijn we gaan halen, vanmorgen, die was niet lekker, maar ze wilt nu wel even een uurtje het project mee doen, ben bang dat rijles dadelijk niks wordt voor d'r :(:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:48

Tine, die helm is voor als hij mee gaat met de honden, en hij gaat op de wedstrijd mee doen met de kinderrace met husky's.
Dus daar pastte wel een mooie helm bij dacht ik zo...om daar nou mee te doen met hoefijzertjes op je helm....dat is niet stoer ...hahaha....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 20:17

Joehoe, manlief kreeg vanmiddag telefoon. Mijn nieuwe menwagen is er. Ze vinden hem bij de Lemerij zo mooi, dat ze gevraagd hebben of hij mag blijven tot de officiele opening van de zaak door de nieuwe eigenaren. Nou, we hadden eerder toch nog geen tijd om hem op te halen (had hem pas half december verwacht), dus ze mogen hem lekker gaan showen, als ze mijn wedstrijd leuk gaan sponsoren :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:27

Gaaf Tine *\%/* en grappig dat je hebt gevraagd of ze dan goed de wedstrijd sponsoren, slim van je :D

Ollie en Hero zijn vandaag in ieder geval lekker aan het werk geweest. Hero deed net alsof hij dit al jaren deed (longeren aan de pessoa), was 1e keer 'helemaal' opgetuigd zeg maar.

Nu honden uitlaten en dan snel naar bed :O

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:06

Tine,wat supergaaf, en errug slim om sponsoring te vragen, ik ben enorm benieuwd naar je wagen !!! spannend !!

Vhu..weltrusten alvast...ik wil ook..maar mag nog niet....ga zo nog een doekje schetsen denk ik.. ;)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:26

Goeienavond!

Frensie: :n gisteren goed stof gezogen, dacht hem dan wel tegen te komen, maar geen Piep gevonden. Ik vermoed dat het veertje van onder een kast is gewaaid. Wel vanmorgen een andere Piep, zo eentje met 4 pootjes en snorhaartjes gevonden :\ .
Na de film "De Lift" met Huub Stapel, denk ik altijd aan stroomuitval wanneer ik in een lift stap := .

Tine: fijn dat je wagen er is! Ben benieuwd of de Lemerij akkoord gaat. En over Thabor, zonder vertrouwen begin je niks in de wedstrijden, hopelijk kom je daar toch ooit definitief van af :(:) .

Biancacoo: ik vind het echt een gave.... mooi hoor, die helm.

Avaluna: Mad Science hebben mijn jongens ook een paar jaar gedaan. Was leuk :j . Dochter heeft er geen tijd voor (en geen interesse in).

Vanmorgen HS langs geweest. Moos zou voor het eerst vierkant (koud) beslagen worden en hij wilde daar uitgebreid de tijd voor nemen.
Ik heb elke keer lol met die man. Moos stijgt elke kapbeurt met stip op de ranglijst favoriete paarden uit zijn klantenbestand :D : "Ik doe jouw paard inmiddels bijna met plezier" _O- . En ook nog: "Jouw paard heeft fabrieksvoetjes" :') .
Vandaag vroeg hij zich tevens af hoe hij, net als zijn vrouw, 25% minder maar met behoud van salaris, zou kunnen werken. Ik opperde dat hij bij elk paard 1 hoef minder zou gaan doen -:) .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:30

Gem: ze hebben de extra sponsoring toegezegd (ik had nl bij de aankoop ook al sponsoring geregeld) :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:31

Goe gedaan!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 23:08

Wilde toch nog even wat dingetjes uitzoeken en slaap dus nog niet maar zak ondertussen wel zo'n beetje door mijn stoel :z

Geweldige suggestie Gem :+ fijn dat Moos steeds prettiger wordt, top! Hero is vorige week voor het eerst bekapt, ging eigenlijk beter dan bij zijn moeder :x

Citaat:
VHU niet ziek worden! Heb je al iets gehoord van je promotietraject?

Ik moet wat dingen aanpassen in mijn proposal.... aaaargh kost moeite :o hoop dat ik het dit weekend afkrijg. Dan heb ik nog een gesprek met drie dames/heren en dan weet ik of ik echt mag beginnen.
**vindt het zo spannend**

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 23:25

@VHU: hee, een pony die wel graag gelongeerd lijkt te worden :D . Zeker spannend!

@Tine: oh, wat gaaf, ik ben benieuwd *\o/* .

@Gem: hier is dochter een echte nerd, ook dol op cijfertjes, proefjes, docu's etc. :')

Dochter toch nog gereden vanavond en Romeo is dus mee naar de nogal gevorderden dressuurles geweest, hahaha, kleine stoere ventje tussen de heuse dressuurpaarden op niveau, hahaha, instructeur had eerst zo iets van 8)7 , maar :D . Hij moet natuurlijk nog veel leren, maar hij was braaf en ijverig als altijd, wel helemaal stuk na de les, Connor heeft droog gestapt, maar hij wilde geen stap meer verzetten := , heb er maar een muntje in gestopt :+ .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 10:52

Goedemorgen....
vhu..hoe gaat het ??.....dank nog _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
tot laat in de nacht bezig geweest,......en in mijn slaap een idee gekregen..hahaha...geweldig is dat..maar ga niets verklappen.... =:)

wat een rust hier vanmorgen.... :O
Ava..hahaha...romeo hoge school dressuurles gehad en kapot..dochter ook wel moe zeker dan ?

zonnetje schijnt hier, ik hoop bij jullie ook, dat zo supergoed zijn..
fijne dag allemaal ! :*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:28

Bianca: je maakt ons nieuwsgierig.... Hier ook zonnetje, heerlijk.
Ava: dochter in de gevorderden les op stoere pony
VHU: druk voor het werk

Hier vanmorgen weer met de paarden getraind.

De "kleine" bak, die gedegradeerd is tot longeerbak. Voorste stuk voor de paarden, achterste voor Amerigo. De paarden slaan zulke kraters, dat Amerigo anders zijn benen zou breken.
Afbeelding

Ook nog een droog stukje om te trainen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 13:53

Wat een water Tine....hopelijk zal het binnenkort tijd krijgen om te drogen...niets aan voor de paarden..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 14:08

Ze vinden het niet heel erg gelukkig. In de wei zijn ook nog wel droge plekken hoor.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 14:39

Jeetje Tine wat een water :oo
Romeo die muntje nodig had, dan moet hij wel heel hard hebben gewerkt :(:) (of hij vond al dat gedressuur zwaar geneuzel := )
Biancocoo idee in slaap :)* ben benieuwd!

Vanochtend was het zulk prachtig weer, ben lekker wel naar pony's gegaan met paar aspirines ging dat best O:) voelde me ook al wel wat beter dan gisteren gelukkig. Niet gereden maar lekker half uurtje met Hero gewandeld, richting dorp. Kwamen wat verkeer tegen (was braaf) en wat wandelaars, daar wil hij dan direct naartoe zo van hallo, heb je wat voor mij :Y) ook nog setje ruiters, vond hij gelukkig totaal niet boeiend (die paarden vonden hem wel erg spannend :roll: ) en nog twee keer mensen in de tuin met grasmaaimachines, ook niet bijzonder interessant. Spannendste was wandelaar met kinderwagen waar geluid uitkwam =:) Dus geslaagde wandeling. Echt zo gezamenlijk de paden op de lanen in zeg maar :D

Daarna Ollie gedeeltelijk geschoren totdat ze weer zo dribbelig werd dat het scheren niet meer ging. Dus die is nu drie tinten vos. Kwam trouwens wel enorm veel haar af :oo