[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 13:42

Frensie, zo fijn van Gwin...nu duimen blijven voor voorspoedig herstel !
Vhu, wat knap dat jullie mee gedaan hebben aan de rit ! supertrots kun je op Bente zijn ! :j
Tallechie, je hebt van die strokorrels en van dat hennepstro of idd houtvezels, is erg zuinig in gebruik...zelf heb ik ze op stro staan.
Aks..haha..ik herken je bril/mist probleem...gisteren tijdens de wedstrijd zag ik niet veel meer..hahaha... :+
SMickey....hey, daar ben je weer ! heb je wel gemist, hoe is het met Mick, lekker gereden en gemend met hem de laatste tijd ?
Tine..gevoelloze vingers...logisch met die kou..
Succes met Thabor !
Hier ook vandaag huishouden doen...alles is een zooi..zoontje moet eigenlijk nog een zwemles inhalen..en ik heb vanavond nog een vergadering..bah ! dat is wel het laatste waar ik op zit te wachten..

ik vind het nu al spannend voor volgend jaar, mijn 4-hondenteam...in de groei !
Pupje heet Tchica..dus het is nu dakota, eagle, Aiya en Tchica..

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:19

ik kom ook ff langszwaaien :wave:
gisteren paard en koets geweest,was weer erg gezellig,leuke shows,oude instructrise (van onder het zadel-tijd) weer eens gesproken,die stond met stand daar.
welshshow was ook leuk en daar zagen we een bekende bokker :=
deken gescoord voor tara en verder niets(buiten veel koffie /thee en patatje enz)en stiekum verliefd geworden op 2 mooie kleine ponybeestjes daar. O:)
verder sluit ik me aan bij de samenvatting van biancacoo
:evaw:

Frensie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:27

Tine Gwin is rustig dankzij de vetranquil :D
Ik wandel langs de weg met haar en doe het menhoofdstel met oogkleppen in, dan reageert ze wat minder op verkeer. Ging helemaal top vandaag! Helaas is de vetranquil niet gratis... maar voorlopig blijf ik het nog even gebruiken.

Biancacoo hoe gaat het met Tchica en de roedel?

Huis begint beetje opgeruimd en schoon te worden hier... pfff...

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 15:07

Tine: ontsnappende sjapies, práát me er niet van! Die krengen menen áltijd dat het gras aan de andere kant van het net toch iets lekkerder is dan aan hun eigen kant.

Biancacoo: Tchica klinkt lekker!

Smick weer terug +:)+ !

Vanmorgen zo'n lol gehad :+ .
Lesmees was de stagiaire aan het helpen met het longeren van een paard. Ik was met hetzelfde bezig in de andere helft van de rijbak. Hij geeft A. het galop-commando maar zij blijft draven. Ster hoort echter "galop" en springt aan in galop :o? .
Ik heb niet direct in de gaten wat er gebeurt en neem Ster terug in draf. Vervolgens zegt hij weer "galop", Ster springt aan, A. niet :n .
Ik zie wat er gebeurt: "Hé zeg, wil jij wel eens van mijn afstandbediening afblijven?". Grote hilariteit :D :D _O- !
Conclusie van het verhaal was dat we blijkbaar allebei het verkeerde knoppenkastje gepakt moeten hebben :o? ! Volgende keer prik ik gewoon een paal in de rijbak, doe de lus van de longeerlijn om de paal en mag hij allebei de afstandbedieningen hebben :+ . Kan ik wat anders gaan doen :)* -:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 15:13

Hahaha leuk Gem. Ja de stem van een instructeur daar kan niemand tegenop :7 Gisteren met de rit ook als mijn instructeur, die dus voorop reed met 4-span zei 'draf' had Bente ondanks het feit dat ze hem 3 weken niet heeft gehoord zoiets van wat, ik, ik moet iets }:0

Nog niet veel nuttigs gedaan behalve trailer weggebracht, voer gehaald, stallen gedaan en wat getut. @Smickey beetje winterrust is volgens mij nooit verkeerd hoor. Wij gaan ook ongeveer standje 50% van november tot zo februari ongeveer hoor. Vind het zelf ook altijd wel lekker. Beetje meer aandacht voor het getut en gewandel enzo en wat minder gericht trainen. Heb voor van de winter 4 endurance trainingen staan daar heb ik wel heel veel zin in maar voor de rest totaal geen wedstrijdplannen. Hoop 1x per week voor de wagen, 2 a 3 x rijden en voor de rest wat longeren vind ik al ambitieus genoeg :+

Ik hoorde gisteren tijdens de snertrit eigenlijk alleen maar negatieve geluiden over P&K. Dat de entree tov wat je te zien kreeg erg hoog was, weinig publiek en helft kleiner dan vorig jaar, maar dat klopt dan niet?

Nou ik sleur mezelf richting wasmachine en afwas ^)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 16:36

Nou, Thabor is weer thuis. Dat kostte nog de nodige moeite. Door de sedatie was hij zo suf, dat hij zich haast niet meer verplaatste. Toen hij eenmaal op de klep stond, vond hij het wel best en bleef daar staan. Geen beweging in te krijgen. Twee man duwen en ik trekken en na veel zweten stond hij er eindelijk in. Hij mag de komende 2 weken alleen hooi, geen krachtvoer (zal hij leuk vinden, als vriendjes wel eten krijgen) en ik moet proberen om het 2x per dag te spoelen met betadinewater. Wordt nog leuk, in mijn eentje mondworstelen. Nou ja, we gaan het wel proberen. Dacht alleen dat ik nog betadine had staan, maar dat is niet zo. Heb vandaag geen tijd meer om naar winkel te gaan, want moet zo nog naar school voor 15 minuten gesprek. Dierenarts vond hem wel heel braaf met alles.

Nou, ik ga snel weer verder.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 17:25

ik vind winterrust ook niet verkeerd.
Tine...dat lijkt me een lastige klus..mond spoelen...
Frensie, hoe is het met beer ? al groter als bubbles ?? en ben je al met een nieuwe cursus begonnen met hem ?
Tchica mocht al even kennis maken met de andere 2 hussen..dat ging erg goed ! _/-\o_
Dus daarmee is je vraag beantwoord denk ik frensie..
Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 17:31

Wat een toestanden Tine :oo nu maar hopen dat het gaat werken....
Biancocoo heb je expres een lichter en donker setje genomen :) mooi 2x2 span *D

Nou huis ziet er weer enigszins toonbaar uit :roll: wat een eeuwig terugkomende ellende is het toch dat huishouden :\
Nu nog zoonlief naar hockey, ik boodschappen doen en dan nog iets eetbaars op tafel zetten ...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 17:44

Inderdaad leuke kleurenset Bianca.

Nou, Thabor staat weer tevreden te eten in de wei.

En zoon heeft een supergoed rapport mee naar huis. Hij gaat extra uitdaging (meer of moeilijkere taken) krijgen. Ben ik erg blij mee, want soms is het echt te makkelijk voor hem, en dan verliest hij wat concentratie.

Nu snel eten en dan straks met Rembrand naar les. :evaw:

Hier geen winterstop, vind het veel te leuk om door te trainen. Bovendien is het met die "oudjes" (Rembrand is 14 en Amerigo 18) dan weer moeilijker om de draad weer op te pakken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 18:02

Knap van zoonlief Tine! Onze zoon zit nu op B niveau met af en toe uitschieters naar A (Citoo normen) en ik hoop dat dat zo blijft, zou mooi zijn. Vorig jaar zat hij op C/D niveau. Nu is op zich met wat voor niveau dan ook niets mis alleen als je als ouder het idee hebt dat je kind met totaal andere dingen bezig is op school dan bijv rekenen/schrijven (hij vouwde allemaal vliegtuigjes/raketten, tanks en auto's, heel kundig :') en tekende zijn hele schrift vol) vraag je je wel af waar die leerkracht dan mee bezig is. Dit jaar dus andere leerkracht }:0 Hij zit nu in groep 7 dus tja, helaas worden die toetsen wel steeds belangrijker/doorslaggevender voor waar ze straks heen mogen...

Ben ook inde winter wel serieus bezig met gymnasticeren, over 4 benen lopen stelling, buiging enz, O:) maar met name de endurance/duur training gaat duidelijk tikkie terug dus ritten van 3 uur even niet plus het echt fanatiekere dressuurmatige training ook niet. Maar ja, dat doe ik al maanden niet omdat rug het niet aankon. **gaat gelukkig wel wat beter nu ik minder in de auto zit :) ** . Denk dat wat rust paar maandjes op die manier ook wel goed is voor het algehele herstel en het 'koppie'. Maar ik doe het ook omdat ik het zelf gewoon prettig vind hoor.

En ik wil kijken of ik lid kan worden van de vereniging van manege dichtbij wil ik de woensdag of vrijdagochtend meerijden met een les. Is volgens mij erg goed voor Bente en gezellig voor mij :)

Tallechie ik had ze op hemparade staan, vond dat superspul. Stro werkte in de inloopstal niet, werd toch snel naar buiten gelopen. En hemparade kon ik ook weer op de wei / in de tuin gebruiken want spul composteert binnen week of 10. Blondie en Bente staan op stro, vind ik wel zo lekker voor ze omdat ze niet zoveel buiten staan. Als het heel koud was deed ik bij de pony's wel eens paar plakken stro, vonden ze wel gezellig :7

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 18:34

Ik had ze voorheen op stro staan, maar nu in die grote stal met uitloop ben ik oop zoek naar wat praktischer. En ze zijn rond genoeg, dus liefst ook minder eetbaar spul... ze krijgen onbeperkt kuil.
Zal even voor dat spul kijken

Jammer dat je ver weg woont Tine, anders was ik je graag komen helpen. Succes in ieder geval

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 19:30

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 19:45

ik ben er ook heel even snel

@ bianca mooie pup :+:
@ tine een verdooft paard. ze helpen wel goed he op de kliniek..

misschien hebben de mensen op paard en koets dit filmpje al gezien maar bij deze dan het
oooooooooo zo gewraakte filmpje

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:15

heerlijk stel biancacoo!! :D

Hier een paard met standaard rust :)) Die werkt 2x in de week :)) En stralen dat ie doet :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:56

Ff snel ben hier al veel te vaak geweest vandaag.... Gem wat is ze prachtig, ze ziet er super uit, wat een mooie pony is ze toch en wat doe jij het goed _/-\o_

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 22:28

Biancacoo wat een leuk stel!!!
Beer is idd al groter dan Bubbles! Hij wordt steeds rustiger in zijn gedrag en dan komt het lieve aanhankelijke karakter van zijn papa steeds meer naar boven.

Ga zo filmpjes kijken van iedereen.

Tine brave Thabor die het wel best vond, handig dan...

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 22:50

Hoop dat beer net zo'n schatje word als Joep !!!

Hier ook ontploft huishouden maar zal wel even zo blijven heb het een beetje druk deze week. Hoop
dat ik nog wat was kan opvouwen en stofzuigen dan ziet het er nog een beetje toonbaar uit.

Dit weekend weer dressuur wedstrijd met robijn. Ferro mag mee voor alleen de vaardigheid.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 22:55

Hier gaan de plannen weer anders dan bedacht.
Veale is kreupel, echt ontzettend kreupel. Heeft allemaal vochtbulten rechtsachter en verdikkingen op pees. Ik laat hem morgen even lopen in de bak en laat dan evt dierenarts komen. Als hij het niet weet wil ik deze week nog naar een kliniek. Heb er geen goed gevoel bij, pees is mij veel te dik.

zal filmpjes even kijken

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 22:55

Hier ook ontplofte boel. En ook hier blijft het nog wel even zo. Ben te druk en vind dat dan toch minder belangrijk dan de rest :D

Vanavond met Rembrand naar les geweest. Ik blijf het erg moeilijk vinden om hem uit te zitten. Moet mezelf na het losstappen echt vermanend toespreken dat ik moet gaan draven. Ik vond het ook niet zo goed gaan, maar ja, ik blijf vergelijken met een tijd terug, toen ik hem veel vaker ohz reed, dat is natuurlijk niet eerlijk.

Nou, ik ga nog even bank hangen met kopje thee met flinke schep honing (ik blaf meer dan de honden, nu blaffen die sowieso niet zoveel, maar toch...) en dan morgen weer lekker verder met de trainingen. Het gaat vannacht niet vriezen, dus hoef niet eerst de bak los te slepen morgenvroeg, scheelt weer moeite.

Edit: he jakkes Tallechie. Hoe kan dat nu toch weer zo. Gister liep hij nog zo goed met bijrijder. Pech blijft je maar achtervolgen zeg.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 22:57

tine ik start zondag dus weer met de pony´s als het zo lijkt. Dan alleen geen vaardigheid, dat vind ik te lang duren voor ze, want volgende week lopen ze ook al een marathon

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 22:59

Voor de lezers uit het topic van sg.... ze is vanmiddag overleden.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 23:23

Las het net. Pfff wat een verhaal zeg.

Tallechie je kan ook vlas als strooisel gebruiken.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 23:31

Vlas kan ook over het land??

Bijrijder zou dus vanavond rijden. Heeft er ook opgezeten maar na bewegen nog erger kreupel. Weet niet wat er is gebeurd. Zat liep hij nog goef

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 23:38

Vlas geeft bij ons een mooiere mesthoop. Veel betere compost. Mijn pa vind het geweldig voor in
de tuin en de rest is idd over het land gegaan.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 06:51

Inderdaad gelezen ....
[VN] Bokker amsterdam_30 overleden

Ben je toch wel stil van....
Janouk wat geweldig dat ze nog zo bij jou heeft kunnen genieten....

Tallechie wat raar bij Veale? Zou hij niet vastgelegen hebben? Hoop echt voor je dat het meevalt -O-

Nou op naar het werk zo meteen, eerst nog langs de paardjes & honden uitlaten. Na het bericht van de overleden bokster denk ik dan: gelukkig dat het kan...