[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

bicci

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 12:45

@prinjuh,..in principe beide dagen, we beginnen op de 10de met de lijst te vullen. :)

supergaaf dat je komt meedoen :))

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 15:06

Ben ik ook weer even. Heb eindelijk een nieuwe laptop.

Dan nog even een K*** bericht ben vandaag ontslagen.

Nog iemand juridische info over ontslag ivm bedrijfseconomische redenen graag PB :D |(

Dus nu ik dan toch vrij ben ga ik zo de pony's maar weer pesten.

Enne miss ook wat meer reageren op iedereen hier !!!!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 15:10

he nee toch! ontslag? tss . hoop dat iemand hier je kan helpen.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 15:12

He bah ontslagen!
Je kan contact nemen met een advocaat zodat deze kan regelen hoeveel maanden salaris je nog mee krijgt. Maar ik weet niet hoe het bedrijf eraan toe is en een kale kip kan je niet plukken. Sterkte!!

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 15:13

heb Maisie net pb gestuurd... balen voor je meid! :(:)

Frensie lekker gelest las ik, brave Gwin /3

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 15:24

VanHuisUit schreef:
@Baudyh komt er iemand van jullie team naar mendurance Ysselsteyn? Ik ga daar vrijwilligen (wel duimen dat het doorgaat).

Nee,dat is toch echt te ver weg.En jammergenoeg op zaterdag.Wij hebben thuis een winkel en mijn vriend vind het al niks als ik op zaterdag op wedstrijd ga.Als ik dan ook nog ga vrijwilligen dan wordt dat echt te veel voor hem....hi hi

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 15:25

maisie: balen het zit je niet mee,hoop dat er hier mensen je kunnen helpen :j
ongelukken met mennen....... :n en roep ze zo hopelijk niet op :=
vandaag de dagelijkse dingen (mesten voeren,verzorgen en verder een day-off)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 15:33

onze tuigers:
Manno x waterman, 8 jarige ruin
Uphill x graaf wouter,mijn 4 jarige dalerboy half tuiger x half dressuurpaard
Plains liberatair x droomwals,4 jarige merrie
Sander x gibraltar,4 jarige merrie
Milano x waterman,merrie drachtig van patijn
Patijn x Gibraltar,jaarling merrie
Manno x Milano, twee jarige hengst
Heineke x unitas,merrie drachtig van cresendo
Marvel x Gibraltar,merrie drachtig van Patijn

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 15:38

@maisie, he bah ontslagen dat is echt niet leuk.

@baudyh leuk rijtje aan paarden hebben jullie op stal.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 15:39

even snel tussendoor.
Maisie,..veel sterkte !! ik ben bang dat je er weinig aan kunt doen, het UWV kan wel voor je nakijken hoe het allemaal werkt en of het rechtmatig is je ontslag, maar ze moeten er vergunning voor hebben, enkel een mondeling je bent ontslagen om economische redenen is niet voldoende..
Sterkte...balen !!!

Verder kruip ik weer onder mijn steen...lees wel wat mee. :Y)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 16:02

Maisie, balen zeg. Bedrijfseconomische redenen klinkt als goed excuus, maar is het alleen in enkele gevallen.

Bij een vast contract:
Er moet een ontslag vergunning zijn.
verder geldt meestal last in first out, behalve als het bedrijf i.v.m. bedrijfsbelangen toestemming heeft voor andere keuzes. (bij ons is het afspiegelingsbeginsels gebruikt).
Sommige bedrijven heffen slechts een afdeling op, dan moeten mensen die boventallig worden, de kans krijgen om op andere afdelingen te gaan werken, mits hun opleiding en ervaring aansluit. Mensen waarvoor dan geen plek is, kunnen dan alsnog ontslagen worden met in acht neming van de opzegtermijn en ontslagvergoeding(kantonrechters formule een maand per gewerkt jaar).
Bij deze bepalingen geldt verder dat het bedrijf gedurende een bepaalde periode geen nieuw personeel mag aannemen, voor gelijke functie, men dient dan de oud werknemers eerst een plaats te bieden.

Bij een tijdelijk contract kan men ervoor kiezen om het contract niet te verlengen, tussentijds opzeggen gebeurt met in acht neming van opzegtermijn en bepalingen hierover in het contract.

In alle gevallen zou ik een schriftelijke referentie vragen voor je sollicitaties.

op staande voet ontslagen kan volgens mij niet vanwege bedrijfseconomische redenen, of het bedrijf moet ook vanaf vandaag sluiten, maar dan hou je recht op een betaling van minimaal je opzegtermijn alleen loopt dit dan soms via een curator.

ik hoop je een beetje geholpen te hebben.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:34

Maisie schreef:
Ben ik ook weer even. Heb eindelijk een nieuwe laptop.

Dan nog even een K*** bericht ben vandaag ontslagen.

Nog iemand juridische info over ontslag ivm bedrijfseconomische redenen graag PB :D |(

Dus nu ik dan toch vrij ben ga ik zo de pony's maar weer pesten.

Enne miss ook wat meer reageren op iedereen hier !!!!

Ik heb als ambtelijk secretaris van diverse ondernemingsraden veel te maken met sociaal plannen, afkoopregelingen, ontslagen, ontslagvergunningen. etc.
Is er in jouw bedrijf overleg geweest met de Vakbonden over een sociaal plan? Is er een sociaal plan afgesloten? Zo niet, heeft de Ondernemingsraad een sociale regeling afgesproken? Normaal is dat de OR of de vakbonden een regeling afspreken, waar ongeveer de nieuwe kantonrechtersformule gebruikt wordt. http://www.het-ontslag.nl/werknemer/ont ... ersformule hier uitleg over de formule, die als een soort standaard wordt aangehouden. Mocht je voor de rechter komen, dan zal hij/zij volgens deze regeling recht spreken.

Heb je een vast contract voor onbepaalde tijd of bepaalde tijd? Als je een tijdelijk contract heb, kunnen ze dat beëindigen zonder regeling.
Het feit dat je al thuis bent, betekent dat je op non aktief bent gesteld. Is dat conform afspraken?

Correctie op Sonjim : last in first out, mag niet meer. Het afspiegelingsprincipe is nu leidend.
http://www.ontslag.nl/werknemers/ontsla ... ginsel%3F-

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:46

ja het is een beetje moeilijk uit te leggen.

Met het bedrijf gaat het op zich niet slecht maar met het bedrijfsonderdeel waar ik voor werkte wel.
We zijn beursgenoteerd en kunnen geen verlies rapporteren. Het is ook een groot bedrijf wat wereldwijd werkt.
Sociaal plan is er niet voor zover ik weet weet alleen dat er wel nog meer ontslagen zijn.

We hebben ook geen vakbond or of cao oid. ze houden zich idd aan de kantonrechtersformule. Krijg een vergoeding
van 1,5 maandsalaris. (3 jaar x 1/2 maandsalaris per jaar)

Ik heb een vast contract. Ben nu vrijgesteld van werk en krijg dan nog een maand betaald ivm de opzegging.

Er is voor mij ook geen mogelijkheid om voor een andere afdeling te gaan werken omdat dat vanwege mijn woonplaats
niet mogelijk is.

Ik ga er nog wel iemand naar laten kijken. Eerst iemand van mn vader zn werk en dan indien nodig nog een jurtist ofzo.
Heb helaas geen rechtsbijstand.

Iedereen bedankt voor de hulp. Ben er nog een beetje van ondersteboven zeg maar.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:55

Heb je geen ondernemingsraad? In een bedrijf met meer dan 50 medewerkers is een OR verplicht.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:59

jawel die is maar die is meer voor de directe medewerkers? Ik was een indirecte medewerker.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 19:52

Jeetje Maisie en dat is je zomaar verteld en nu zit je thuis? Wat een enorme klap moet dat zijn.... jeetje zeg.
Beursgenoteerd en geen verlies mogen rapporteren is klinkklare onzin en vooral hun probleem niet de jouwe. Ik hoop dat je een rechtsbijstand hebt, die kunnen met dit soort zaken vaak toch goede dingen doen (en er wellicht wat extra geld voor je uitslepen....). Ze moeten in ieder geval de op- en aanzegtermijnen in acht nemen...daar is zo ik hoor nu geen sprake van... lijkt me toch niet dat je met 6 weken 'uit dienst' kan worden gezet zomaar. Je hebt een aanzegtermijn bij ontslag (dus dat ze het je moeten melden, dan moet het nog goedgekeurd worden door UWV) en dan gaat de opzegtermijn pas in. Meestal betekent dat toch wel zo'n maand of 4, 5 tussen aanzegging (je hoort dat je ontslag krijgt) en daadwerkelijk einde dienstverband.... Doen ze het niet volgens de regels, kun je je ontslag aanvechten en heb je daarna nog recht op die maanden die je nog had moeten hebben bij het verkeerd hanteren van de ontslagtermijnen. Je krijgt je baan er niet mee terug maar elke Euro is er een denk ik in dit geval....getverderrie en dat in deze tijd echt K zeg ;(

Baudyh heeft enorme lijst peerdenspul :list: altijd wel wat te doen dus!
Frensie woest peerd onder zich :x
Bicci maakt reclame voor benefiet dagen, ik ga het even bekijken +:)+
PrinsjeH op zoek naar trailer, wij ook :+

Hier gelukkig fijn dagje gehad.
Bente heeft keurig nieuwe ijzers gekregen, ziet dan weer zo netjes uit *D daarom vandaag niet te veel gereden, lekker gedressuurd in de bak. Daarna met onze Snuit ritje bos gedaan, het was heerlijk weer zeg. Mannetje gedroeg zich voorbeeldig, maar had het idee bij de terugweg dat hij toch weer fratsen moest vertonen ~~}> dus hem nog even rondgestuurd in de bak en netjes afgesloten :D

Wiske heeft heerlijk gespeeld met zoonlief en met jonge hond van stalhouder. Erg leuk dat ze dat zo leuk vindt. Na een uurtje was ze heel moe en viel in slaap tegen Mies aan, zo schattig <3

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 20:42

jeetje maisie...
sterkte, wat balen zeg... :(:)

baudyh heeft een hele verzameling tuigpaarden! :wow:

zoekenden naar trailers...

woeste peerden... :D

bente nieuwe schoenen!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 21:02

@Maisie: :(:) :(:)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 21:57

Ga mee met de samenvattingen. Ben moe dus even bankhang avondje.

Maisie heel veel sterkte. Ik heb geen idee wat je allemaal kan en moet regelen.

Daan ligt net op bed. Gaat goed met hem. Vandaag laatste crechedag gehad. Afgelopen nacht wel drama met slapen, denk dat het gisteren te druk is geweest voor hem.

Zoals het nu lijkt is er een lapotop en printer gesneuveld. waarschijnlijk droogt het behang e.d. goed op. Volgende week donderdag komt er een expert langs.

Gisteren was alwyn weer ontsnapt. Weer de zoveelste keer. Altijd komt hij als je roept, maar nu niet. Hij reageerde ook niet op mijn emmer met wortels. Mijn vader gaat vrijdag bomen zagen en dan gaan we in de loop van de week een wei afzetten met gaas. Dan kan Alwyn samen met die van me zus en nog een shetlander in een afgezette wei staan.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:16

:wave:

Maisie, hoe gaat het nu? :(:)
Bente nieuwe schoentjes gekregen, high heels :D
en bij Tallechie lijkt de schade zo op 't eerste gezicht mee te vallen, gelukkig, hopen dat 't idd zo is! En fijn dat Alwyn straks op afgezette wei kan :j

Net Mick gelongeerd, jeetje, ik was gewoon onder de indruk... Stom is dat he, ik weet dat hij graag werkt, maar soms heb je zo'n moment dat je zelf even ontroerd raakt, kennen jullie dat? Hij deed zo erg z'n best en was zo lief, sjonge... en dan die trouwe ogen die je steeds zo aankijken...
Heb zo'n kappersmesje gekocht en daarmee z'n manen getrokken, sjonge, da's dus echt fluitje van een cent zo ipv met zo'n gewone trekkam, terwijl je hetzelfde resultaat hebt (dus niet zo'n rechte geknipte coupe)... nu de sokken nog keertje scheren, maar heb niet zo'n apparaat. Zou het zinvol zijn om te huren of is dat erg duur en kun je dan beter aanschaffen? Iemand ervaring???

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:22

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:25

Ja en buiten de verzameling tuigers hoort ook nog ted een hackney x arabier en bennie onze shet waarvan niemand weet hoe oud hij is.Is er sinds 1996 en was toen al oud......en ons logeetje mimble de jaarling welsh b van mijn vriendin.Dan kom je wel aan 12 stuks...

Ontslagen dat is balen,sterkte ermee.Hopelijk vind je snel wat anders

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:28

PrinsjeH ik had zo'n opscheermachine, zette eerst de schaar gewoon in dikke sokken en werkte het vervolgens met een opscheermachine af :D.
Tenzij ik de paarden helemaal scheerde dan deed ik het gewoon met de scheermachine.
Ja ik ken dat gevoel wel een beetje inderdaad :D bij die merrie van mij.

Nieuwe schoenen lees ik weer, heerlijk paard op nieuwe ijzers.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 00:00

Hopenlijk loopt het met een sisser af Tallechie.... die apparatuur zal wel 'weg' zijn, hoop dat jullie de harde schijf nog kunnen redden en overzetten...
Fijn dat jullie weitje kunnen maken voor de pony's, gaas moet Alwyn toch wel tegenhouden, bij ons stond hij achter drie lijntjes schrikdraad of ook achter gaas, dat ging goed. Hij is het dus nog niet afgeleerd van de winter, jammer.....

Wij hebben zo'n Sectolin opscheermachientje en daar doe ik het scheerwerk voor hals/borst mee. Benen / hoofd doe ik met schaar knippen, ben niet zo'n handige scheerder :o maar kan wel heel netjes knippen :+ Vandaag dus ook Bente's sokken / benen / hoofd bijgewerkt, kwam enorme lading af. In combi met de nieuwe schoenen ziet ze er weer keurig uit.

Scheermachientje dat ik heb doet stalhoudster alle pony's en paarden mee opscheren:
http://www.paardendrogist.nl/product/14 ... 00/111733/
Is geld echt meer dan waard.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 08:51

Goedemorgen allemaal!
Ontbijtje is alweer achter de kiezen, zo eerst even boodschappen doen en dan naar stal.
Gistermiddag ben ik even wezen buurten bij mijn ex-collega's van de bloedbank, was erg leuk om ze weer te zien en net alsof ik niet weg ben geweest. Vanmiddag ga ik plasma geven, heb ik alweer veel te lang niet gedaan, het kwam er telkens niet van. Dus nu maar afspraak gemaakt en dan moet het wel! :D En dan weer de regelmaat erin zien te houden. Het is de bedoeling dat ik elke 6 weken ga.

Fijne dag allemaal!