[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 10:37

@Tine: :(:)

@Lanoeska: lijkt me hartstikke mooi je haar!

@Prinsje: even lekker alles open.

Hier niet zo mooi vandaag, gisteren hadden we 27 graden, denk niet dat we dit vandaag gaan redden, is nog wat bewolkt hier.
Vakantie is idd om gevlogen, nog 1 week hier.
Spierpijn lijkt tot nog toe mee te vallen, maar eens kijken dat ik ook weer twee keer per week in het zadel klim.
Is voor ons allebei goed en zo samen met dochter wel heel gezellig.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 10:54

Bettepet zuidlaarderveen heb ik me opgegeven.
Ik heb afgelopen weekend marathon in zweelo gereden. Hier moesten we door de buitenbak toe om naar de hindernis komen. Hier lag een plas en hij wilde er niet door heen. Mijn vader heeft hem er aan de hand door heen gekregen en is toen opgestapt. Toen de hindernis. Wij hebben de alternatieve route genomen. Maar door poortje f moesten we door het water. Dit deed hij keurig en we gingen galopperend de buitenbak uit. Dus gaat steeds beter

Heb 27/28 aug noordwolde, 3 sept zuidlaarderveen en 10 sept zuidwolde. en 13-16 sept 4 daagse

VHU verstandig dat je hem er dan niet op laat. Ja opdracht is af. Net besproken met leidinggevende van de creche en ga de opdracht nu inzenden. Gisteren ook nog plassen training met alwyn gedaan, gaat steeds beter

tallechie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:00

Hij heeft dus nu 3 x achter elkaar vervelend gedaan. Ik vermoed ook dat er iets is, maar waarom doet hij alles wel goed als ik er op zit, maar iemand anders aan de grond met de teugels bezig is.

Ik ga er nog even over nadenken.

Daan al naar de creche gebracht en daar mijn opdracht doorgenomen. Die ga ik nu maken en opsturen. Vanmiddag naar de accountant en even naar veale en alwyn. Veale even longeren en als ik tijd en zin heb alwyn ook maar proberen rond te slingeren

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:04

Mmm, misschien dat hij meer respect heeft voor iemand d'r naast, dan iemand d'r op?
Misschien bij een vorige eigenaar telkens van de grond eens flink aan gepakt?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:06

jee jullie gaan inderdaad snel!
ik sluit me ook weer even aan bij de samenvattingen deze keer...

tallechie, vervelend met Veale, hoop dat je de oorzaak vindt...

iedereen die wedstrijd heeft/kampioenschappen moet rijden, heel veel succes!
helaas voor ons niet dit jaar...
wie weet volgend jaar weer...

Vanmorgen al op tijd op, we moesten nog even met Fifi naar de veearts om te scannen, ik had het eigenlijk stil gehouden, maar ik heb haar van laten dekken in juni, de eerste keer scannen was ze drachtig, maar helaas de tweede keer scannen zat er nog wel een vruchtblaas maar konden ze het vruchtje niet zien...
dus vandaag nog een keer scannen, maar helaas, nog wel de blaas te zien, maar het vruchtje niet...
dus we kunnen nu wel zeker aannemen dat ze niet drachtig is...
Aan de ene kant heel erg jammer, aan de andere kant nu het er naar uit ziet dat ze weer goed genoeg zal worden om rustig aan het werk te gaan vind ik het ook niet zo heel erg, zo kunnen we weer lekker wat op gaan bouwen...

Fifi heeft vrijwillig gelijk mest achter gelaten voor mestonderzoek... :D
Ze schuurt de laatste tijd nogal, dus ik wil even zekerheid hebben of ze ondanks de wormenkuren toch niet iets van wormen heeft...
Verder heeft ze veel zwarte schilfers in haar vacht en plekjes op haar benen, daar kan het ook door komen, denk soort irritatie door het vocht...
Dus daar hebben we shampoo voor meegekregen, kunnen we aan het wassen! 8-)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:07

Avaluna dat weet ik wel zeker. Maar als er echt iets is zou hij het dan toch ook moeten laten blijken. Ik ga nu weer twijfelen

super nouvel

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:10

Nouvel: Jammer dat ze niet drachtig is joh :(:)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:15

@Nouvel: jammer dat ze niet drachtig is :(:) , maar mooi dat je straks weer lekker met haar verder kunt, kan me voorstellen dat het dit ietwat minder erg maakt.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:29

Ja, het is wel heel jammer, vooral omdat het bij de eerste keer scannen wel goed was, maar goed, er is niks aan te doen...
En nu het er naar uit ziet dat we rustig aan weer met haar verder kunnen is het ook geen heel groot drama, ik had het wel heel erg gevonden als gebleken was dat ze toch niet goed genoeg meer zou zijn om weer aan het werk te kunnen, dan was een veulentje een super uitkomst geweest...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:29

Nouvel heb er overheen gelezen. Jammer dat ze niet drachtig is. Maar je hebt straks geen reden om haar niet meer aan het werk te kunnen zetten plus dat je het veulen niet hoeft te verkopen. Want daarom had je Ferro toch gekocht?

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:32

Ik zou ook nog wel een veulentje willen fokken maar is gewoon niet handig met Blond :).

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:32

Jeps, klopt, plan was voorheen inderdaad om niet te dekken (omdat het lastig is om hier in de buurt een plekje te vinden voor merrie met veulen) en daarom hadden we inderdaad Ferro gekocht.
Maar nu de kans er was dat ze misschien niet meer aan het werk zou komen was een veulentje een mooie toekomst voor haar...
En dan had ik uiteindelijk het veulen ook willen houden en andere fijne plek voor Fifi willen zoeken, maar gelukkig is dat nu allemaal niet aan de orde, omdat het er naar uit ziet dat we zo stapje voor stapje wel weer rustig met 'r aan de slag kunnen...

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:37

Dat is inderdaad wel een mooie gedachte :j...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:41

vond ik zelf ook...
misschien een negatief uitgangspunt om zo te denken, maar ik wilde het zekere voor het onzekere hebben, en dat zou nog de enige mooie toekomst voor Fifi zijn als ik niks meer met 'r zou kunnen...
het is hier in de buurt gewoon lastig en te kostbaar om een paard te houden waar je niks mee kunt...
hard maar het is eenmaal zo, en zo zou het een mooie oplossing voor alle kanten zijn...

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:47

Tsja.. Ik zit in het zelfde verhaal...

Die van mij staat al een jaar stil met een peesletsel.... Grasmaaier te zijn. Ik heb haar een tijdje in Drenthe gezet maar daar ging het totaal niet goed met haar eczeem. Dus maar weer terug gehaald. Je hebt wel veel kosten aan een paard waar je niks mee kan. Maja.... ik heb het er wel voor over, ze blijft nu gewoon maar hier lopen. Ze ziet er weer veel beter uit en is weer helemaal happy, de oude Blondje :D. Ik wilde haar graag laten dekken omdat ze dit mocht met haar pees, ik denk dan is daar lekker mee bezig, maar met haar eczeem durf ik het toch niet aan :n. Dus nu is ze pleegmama van het veulen van haar weidegenootje :D. Als die merrie weg gaat om te rijden dan blijft het veulen bij Blond en die past er dan op. Veulen blijft dan ook echt bij Blond in de buurt, zo lief om te zien :D.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:54

Ja dat zijn lastige dilemma´s he...
Fifi is ook op haar best op haar eigen veilige plekje thuis, overdags in de paddock en ´s nachts in haar veilige stalletje.
Als ze weg zou gaan zal het ook niet simpel zijn om echt een fijne plek voor haar te vinden, gelukkig hoef ik daar nu in principe voorlopig niet meer over na te denken, ze blijft gewoon lekker bij mij! :j

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:58

Groot gelijk :D.

Misschien kunnen wij elkaar nog steunen door deze rustig tijd :').

Alhoewel jij nu lekker aan slag kunt gaan :D.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:59

heel rustig hoor, ik wil niks overhaasten, maar ik merk gewoon dat ze het fijn vindt om weer wat te doen te hebben, daar was ze echt weer aan toe...
maar ik ben wel in voor wederzijdse steun hoor! :j :D

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 12:18

Merk ik bij die van mij ook wel :j...

Ik mag 10 minuten stappen per dag, maar durf het niet aan elke dag :o...
Dus af en toe een keertje, maar vind ze helemaal geweldig :D.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 13:14

@ bettepet H wil altijd 1ste worden, lukt het niet dan is dat jammer maar dan hebben we er wel alles aan gedaan.. H gaat niet alleen voor veld vulling

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:27

gezellige klessebesjes hier :D

nouvel, mocht fifi wel drachtig worden met die buikwond, is dat niet gevaarlijk voor opnieuw openscheuren als die buik dikker wordt als het nog zo vers is??? Lijkt me hartstikke eng na dat hele traject joh. Maar los daarvan wel heel jammer dat 't niet gelukt is :(:)

Heb net les ohz gehad, ging echt heel erg goed, instructrice en ik waren dik tevreden :j Keurig door de hals gelopen met veel ontspanning en lekker actief. Keurig aan te rijden vanuit deze nageeflijke houding in stap door naar draf en terug. Van draf naar galop en terug heb ik altijd wat meer moeite mee, maar ook in galop weer nageeflijk gekregen. Voor zowel Har als mijzelf een supersprong vooruit *\o/* *\o/* *\o/* Hij krijgt al hele mooie spiertjes in die hals /3

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:29

Les je nog steeds bij Roos, Greetje? :).

Fijn dat hij nu zo lekker loopt joh :D. Ik kom echt snel een keertje kijken :D.
Wanneer is je eerste wedstrijd O:)?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:30

super dat je zo fijn hebt gereden prinsje! +:)+

wat Fifi en drachtigheid betreft, ik heb natuurlijk eerst wel nauwkeurig geïnformeerd of en wat er mogelijk was toen ze nog in Utrecht stond, en daar is ook overlegd en was het advies positief, eigenlijk was het fokadvies positiever dan het rij-advies... :+

tass, waarom durf je niet elke dag te lopen, is ze lastig met stappen?

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:36

Nope, sjokt als een hondje achter me aan :+...

De laatste keer bij de kliniek waren we na een half jaar zo weinig vooruit gegaan, dat we besloten hebben haar niet meer op stal te laten staan en gewoon op de wei te zetten en te kijken waar we komen :j. Nu staat ze heel de dag buiten, ze gaat kei hard richting de wei en kei hard terug naar stal :+. Toen de dierenarts vorige maand is geweest moest ze een spuit hebben tegen de jeuk van haar eczeem, maar dan moest ze stappen omdat die hoefbevangenheid kon veroorzaken. Dus ik stappen met haar, hij zei dat haar been dat wel aan kon omdat ze nu in stap en in draf niet kreupel liep. Maar ik durf het toch niet meer aan... de spuit is nu ook weer uitgewerkt dus daar hoeft het niet meer voor. Ik ben veelste bang dat ik het alleen maar erger maak en ik meer kapot maak dan me lief is :=. En ik ben bang dat ik dan misschien te ver ga. In de zin van "Ow het gaat zo goed we doen een stukje meer en nog een stukje meer en nog een stukje meer" :+. Ik mag pas weer volgend jaar op controle van mijn thuis basis O:).

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:38

ah op die manier...

maar toen een paard bij ons op stal een peesblessure had was het advies om, ondanks het loslopen in paddock/wei, toch elke dag 2x op het harde te stappen om de pees sterker te maken...
dit ging van 2x 10 min naar 2x een half uur stappen over de harde weg...