[AR] Dressuur en Vaardigheid 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Liango

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 10:02

Paarden en pony's zijn volgens mij op het DK altijd apart verreden de laatste jaren (dressuur). Mag natuurlijk wel doorelkaar bij dezelfde jury, maar er moet volgens mij wel een apart klassement opgemaakt worden, zeker als er zoveel deelname is als a.s. zaterdag.

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 10:14

Als er 1 kampioen L paard/pony komt, komen ze er makkelijk van af met de prijsuitreiking, scheelt ze de helft.. -O- Lekker dan met zoveel startgeld..

Liango, had je net mail gestuurd maar de 'ps.' is niet meer van belang, zie dat de startlijst al aangepast is ;)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 10:27

Liango schreef:
Paarden en pony's zijn volgens mij op het DK altijd apart verreden de laatste jaren (dressuur). Mag natuurlijk wel doorelkaar bij dezelfde jury, maar er moet volgens mij wel een apart klassement opgemaakt worden, zeker als er zoveel deelname is als a.s. zaterdag.

Net 3 kwartier met knhs gesproken. Ze geven richtlijnen maar DK kan ervan afwijken. Advies is paarden en ponys apart, maar het mag bij elkaar (zou ik vreemd vinden, is de afgelopen jaren altijd apart geweest).

Ook dat rubrieken gesplitst zijn die bij hippiade bij elkaar zitten kan dus. Maar goed, we gaan er nog verder mee aan de slag met het district

En ik las dus ook dat als je sgmw klasse 3 bent je niet meer (met een andere combi) in de B dressuur of L vh mag uitkomen. Bijzonder, want het is toch een andere (nieuwe) combi. Maar goed, we hebben ons er maar aan te houden. Ik vind het prima als je met meerdere combis een bepaald niveau hebt bereikt dat je dan niet meer in de onderste klasse mag starten, maar met 1 combi... ik vind het raar }:0

Liango

Re: Dressuur en Vaardigheid 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 10:39

Klopt tine10, daar heb ik vorige week ook over gebeld met de KNHS. Bij samengesteld is het gekoppeld aan een deelnemer en niet aan een combinatie. Dat betekent ook dat mijn partner niet meer L vaardigheid mag starten met een groen paard. Erg vervelend, want dan zul je HC moeten starten om ervaring op te doen en daar zijn die wedstrijden toch wel te duur voor vind ik eigenlijk!
Wél is het zo trouwens als je sgmw klasse 3 enkelspan bent geweest, je dispensatie kunt aanvragen om met dubbelspan L vaardigheid te mogen starten.

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 10:51

Liango schreef:
Wél is het zo trouwens als je sgmw klasse 3 enkelspan bent geweest, je dispensatie kunt aanvragen om met dubbelspan L vaardigheid te mogen starten.

Komt dit er dan op neer dat je dus eigenlijk ook M vaardigheid moet starten met dubbelspan als je enkelspan kl.3 geklasseerd bent? Dubbelspan en enkelspan is toch heel wat anders?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 10:56

Vind ik ook lastig.. start eind deze maand klasse 3, maar bijv Macho is er echt nog niet aan toe om L dressuur te starten dus dat word nog maar wat hc starten...
Word niet gekeken naar het paard of de pony maar jou, en dat is jammer. Maar het moet maar.

Vraag me alleen af, mag ik dan nog wel L tandem vdh starten (heb ik 1 keer gedaan, 2 balletjes dus geen wp), of ook gelijk M vdh omdat ik dan straks klasse 3 ben? Tandem is wel ff heel wat anders dan dubbelspan of enkelspan vdh...

Liango

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 11:25

Volgens de dame van de knhs die ik aan de lijn had moet je dan dispensatie aanvragen. Klasse 3 betekent minimaal klasse m vaardigheid ongeacht het spansoort. L dressuur mag nog wel.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 11:32

Ik vind écht dat er met meerdere maten wordt gemeten bij de KNHS. Als klasse 3 of 4 rijder kun je wel dispensatie aanvragen om klasse 1 of 2 te starten met een groen paard. Maar andersom geld die dispensatie-regeling niet. Ik ben geen SGWM-er, heb 2 wedstrijden (voor de leuk) SGWM gereden en moest direct klasse 3 starten ivm Z-vaardigheid en ZZ-dresuur om vervolgens met een jong onervaren pony direct klasse M te gaan starten. Als argument wordt gebruikt... dat een SGWM-menner zoveel ervaring heeft dat hij/zij dat wel moet kunnen en het zelf opleiden kun je thuis doen (duuhhh net of wij zo'n vaardigheidsparcours hebben staan) of maar HC starten. Nou daar wordt je ook niet vrolijk van om voor een 'oefenrondje' van hooguit 2 of 3 minuten 10 euro neer te leggen. Ik vind dit écht niets met het opvoeden van ... én dierenwelzijn te maken hebben... en vind het een onmoedigingsbeleid voor de hobbyisten die geen klasse 4 ambities hebben :+ ....en ik ben het er mee eens dat ze het SGWM en D/V regels hanteren voor een bestaand geclassificeerd span maar niet voor een 'onervaren' span... dat is ook weer appels met peren vergelijken!
Laatst bijgewerkt door Ollie1 op 05-08-14 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 11:41

Ik blijf iig maar mooi kl.1 rijden! Ben het verder met Ollie1 eens..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 11:46

Ollie (en anderen!!): graag dit melden bij de knhs. Ik doe dat ook, maar als er meer mensen over melden is de kans groter dat er aanpassingen komen. Nu ben ik de enige die steeds weer komt zeuren. -O- Ze hebben door mijn gezeur al wel dingen aangepast (geen verliespunten meer in klasse 1 bijvoorbeeld) maar dit soort dingen zijn ook echt belangrijk dat het goed geregeld wordt, dus alsjeblieft help mij!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 11:47

Ik heb het al gemeld bij de KNHS (Arjen) en zelfs iemand van het mendistrict gesproken... maar heeft toch geen zin....ik ben er een beetje klaar mee!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 07:53

Er zijn nieuwe startlijsten voor het dk! Oftewel het is gelukt.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 08:32

Ben er heel erg blij mee, bedankt.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 09:31

Gaaf volgende week in maasdijk over de 100 starts op het dk dat is nog eens een echte strijd
Nu al zin in

Liango

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:10

Wat is er dan precies gewijzigd aan de startlijsten van Ten Post Tine10? Ik zie geen veranderingen volgens mij? Of kijk ik erover heen?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:11

Alle 2spannen zitten bij zelfde jury.

Liango

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:21

ah oke, dankje. Daar heb ik inderdaad overheen gekeken, paarden en pony's staan in ieder geval nog allemaal door elkaar. Ik ben benieuwd of daar op de wedstrijd ook een apart klassement voor wordt opgemaakt, of alleen maar voor de afvaardiging voor de Hippiade.
Helemaal goed dat ze de tweespannen in ieder geval hebben aangepast!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:28

Paarden en ponys worden ook uit elkaar gehaald (als het goed is), maar voor de startlijsten maakt dat niet uit, dus dat is gewoon zo blijven staan.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 14:26

Tine, heeft het toch zin gehad dat je aan de bel hebt getrokken! Top.
Was ook nogal raar verdeeld.

Flurk, ja leuk he!? En zojuist nog een combi erbij gekomen, heb Sjol nog snel bijgeschreven :D
Kon vandaag nog en ze was vorige week voor de keuring rad, toen weer stil gezet.
Vandaag even onder het zadel gecheckt en is nog rad, wel heel stijf, maar dus bijgeschreven L dressuur en vaardigheid.
Nu zijn het er dus 104 :+

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 14:34

Mag Benno t in de dressuur opnemen tegen Sjol, denk toch dat jou gele t beter gaat doen hoor ;).

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 14:52

beige heeft echt al tijden niets gedaan en ga ik nu ook niet mee beginnen, heb alleen gekeken of ze rad is. Dus grote kans dat de knop stap finaal kapot is op het districts, want dan vind ze alles veeeeeellllss te leuk.

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 18:17

Zeer weinig starters uit Noord Holland bij de dk trouwens

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 18:54

Ach..... kan nooit zo weinig zijn als het percentage Limburgers in ons district dat meedeed :D .

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:10

Maar wij zijn er wel Marianne!

Benno is veel te druk met alles. Ik krijg regelmatig fotos van ons op wedstrijd waarbij hij echt prachtig in de camera kijkt terwijl ik van Roos of Whitney niet een zo een foto heb. Puur omdat hij overal op let, behalve op mij :') .
En stappen, dat kan hij echt niet, halthouden en draven wel. Maar thuis vind hij dat ook nog gruwelijk moeilijk.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:22

Wij zijn er ook uit noord holland en erkomen er meer van de haarlemmermeer