[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 11:08

Wowww allemaal giga stress bestendige baasjes en poowns/paardjes hier 8-) +:)+ _/-\o_

Vanmiddag gaan we op snertrit, gaan we onze stressbestendigheid even testen :) .

Fijne zondag allemaal!

PS Tine ik ben totaal geen kooktalent en vind jou mega dapper twee dagen kerstdiner. Lijkt me als je twee dagen hebt dat je misschien de 2e dag ook nog iets kunt gaan gebruiken van de 1e dag? Hoef je niet zoveel verschillende gerechten te maken. Of denk ik nu te efficient, Kerst-gedachte-technisch gezien :=

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 15:41

VHU: nee, we gaan 2e dag geen restjes eten :D Nu zijn de kinderen van mijn zus erg moeilijke eters. Echt hopeloos, lusten bijna niets, dus moet voor hun nog alternatief maken ook. Maar goed, ik geloof dat ik iets bedacht heb. Nu een aantal gerechten eerst nog uitproberen, of het wel lekker is en niet te ingewikkeld.
Tallechie: heb je een idee wanneer de startlijsten klaar zijn?

Nou, ik ga zo even mennen met Rembrand en Thabor. Ben wel erg moe en totaal niet fit, maar goed, wil toch even doen, want nu is manlief thuis.

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 15:46

oef tine :oo wat neem je je op de hals :=

Vanochtend lekker naar stal geweest, was beetje pisweer, maar ach mag de pret niet drukken :)
Even heéérlijk in de bak gereden :) Nu al weer even thuis, schoolwerk.. '*zucht*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 15:50

Tja, wij kunnen met de Kerstdagen niet van huis. Ik wil niet andere mensen opzadelen met de zorg voor onze dieren. Dus dan komt alles (of in ieder geval een deel) van de familie bij ons. Ik vind het niet leuk om kant-en-klaar dingen op tafel te zetten, dus stel ik zelf een menu samen. Maar ik doe geen heel moeilijke dingen hoor. Moet wel leuk blijven. Ik kies vaak ook een aantal dingen uit die ik de dag van te voren al kan voorbereiden. Wel zo gezellig voor de visite.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:01

Tine ik heb ze klaar, zet ze zo online. Moest even het een en ander overleggen met een aantal mensen, maar volgens mij heb ik het zo goed gedaan.

Hier vanmiddag op visite geweest. Daan heeft blijkbaar veel indrukken gehad, hij ligt al op bed.

zal dus even met de studie aan de gang. Moet deze maand en december echt even volop er voor gaan, maar komen telkens andere dingen tussen, maar wil dit jaar klaar zijn.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:01

@Tine: ik hoor graag wat suggesties van voorafgaande kerstmenu's van jou. Wij hebben meestal een vaststaand menu voor kerstavond, dit jaar is het voor het eerst zo geregeld dat het bezoek allemaal een gang mee neemt en wij met kerstavond alleen voor het hoofdgerecht zorgen. Wel komen mijn ouders en broer nog een dag eten en ook komend weekend komen mijn ouders waarvoor ik graag een paar extra lekkere gangen voor wil koken.

@Frensie: vriend van ons is met zijn tweelingbroer trouwens ook al twee keer op de Dryheadranch geweest, wel heel toevallig. Ze zijn trouwens heel berucht, the Twins, Jack en Benny _O- , dat zijn echte cowboys :D .

Zo, verder even een paar daagjes niet online geweest. Vanmorgen menvergadering en superspringles van dochterlief gehad, vandaag. Zo even eten en dan beestjes verzorgen en dan nog even lekker op de bank.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:19

Kerst avond eet ik bij mijn ouders, zusje of broertje (zijn we nog niet helemaal uit iig niet bij mij want
dat was vorig jaar). 1e kerst bij vrienden en 2e kerst bij schoonouders. Is allemaal op max 15 min rijden
dus de dieren kan ik allemaal zelf verzorgen. Maar snap dat als je er ver voor moet rijden dat je het dan liever thuis doet. Wij gourmetten meestal lekker makkelijk.

vandaag demo gereden met Robijn. Was leuk beetje kort maar hij was super braaf en deed goed zijn best. Kreeg ook leuk commentaar van de jury die ik toevallig kende.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:06

Maisie, fijn dat het goed ging vandaag met Robijn! Wij hadden op zaterdag juist het gevoel dat ze toch wel uitgebreid de tijd voor onze demo hebben genomen. Maar misschien hadden we wel een voordeel omdat we de eerste rijders van de try-out waren.

Ik heb filmpjes gekregen van Neonlight. Ben geen held in het openbaar zetten, maar per pb zijn ze verkrijgbaar :j .

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:33

Leuk gem! Die wil ik wel zien!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:59

Hallo allemaal..

weekeind ver weg van internet e.d....en weer terug..
Gem, goed bezig geweest in de piste met Ster !
avaluna, gaaf filmpje, zo knap wat die vrouw met dat paard kan doen.
LS- is zwarte piet :){ bij het feest van <:) geweest, superknap van jullie !
zie mooie geniet foto van Crazymel op buitenrit..
Tine wilde op buitenrit, maar dat ging niet door, balen zeg.
Aks heeft een happy avond..
Smick...alles goed ?
P&K gangers, allemaal goed bezig die show's gingen rijden en vast e.e.a ingekocht..
Frensie..die vakantie naar de ranch, ziet er fantastisch uit !
kerst...daar wil ik nog niet aan denken...kerst is kerst niet meer..
vhu, hoe was de snertrit !
Ik heb vast allerlei mensen gemist..maar goed..volgende keer beter..

Wij hadden wedstrijd, we hebben supergoed gelopen en zijn ontzettend trots 2e geworden !
daarna hebben we onze nieuwste aanwinst meteen opgehaald, de fokkers van ons nieuwe pupje waren met alle pup's ook aanwezig op de wedstrijd, en we hadden afgesproken dat ze meteen mee mocht.
Maar..ik ben kapot, licht in mijn hoofd...en gewoon een lichaam die logischerwijs op is, het is superfijn zo'n weekeind zonder telefoon of internet, gewoon samen als gezin en de hondjes.....ik ga dus heerlijk slapen !

Afbeelding

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 22:36

Biancacoo wat een schatje!!! Hoe heet ze?
Gefeliciteerd met jullie 2e plaats! Toppers zeg!!

Alle P&K gangers hebben een leuk weekend gehad.
Verder weet ik het niet meer, ga zo lekker naar bed.
Morgen kan ik 'uitslapen', de enige ochtend in de week dus ga er van genieten.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 22:50

Wat een knappe pup, Biancacoo <3 !!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 22:51

Gelijk heb je Frensie, wat een mooike weer Biancocoo en wat een heerlijk weekend heb je gehad met ook nog topplek, geweldig!

Hier ook redelijk afgedraaid :7 maar echt fijne dag gehad. Zoonlief was mee als groom en hij heeft het allemaal zo goed gedaan. Leuk is dat toch **duimt dat het zo blijft**

Bente vond de vreemde wagen (had wagen van instructeur, zit andere lamoenconstructie op en ze had dus ook ander borsttuig want mijn strengen zijn te kort) maar eng de 1e 10/15 minuten, vond ik wel zielig voor haar .... ze had dus weer dat ze dan zo hortend en stotend in de borst liep (of dus juist niet) en met een hobbelig bospad wordt het dan allemaal erg spannend... Maar naarmate de rit vorderde hernam ze zich gelukkig ze is dan toch wel heel braaf hoor want je zag aan haar dat ze het niet fijn vond. Met mijn eigen wagen heb ik dat dus gelukkig helemaal niet meer maar ja mijn eigen wagen staat dus in reparatie.

We waren met 6 aanspanningen en nog wat onder het zadel dus het was een heel gezelschap. En daar geeft ze dan dus weer helemaal niets om heerlijk is dat toch.

Op een gegeven moment ging de zon zakken, kwam de mist het land op ... prachtig....
Afbeelding

En na afloop heerlijke snert & gezelligheid dus al met al zeer geslaagd!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 23:07

VHU: heel herkenbaar :j . Ik heb tijdens de reparatie van mijn wagen ook met een andere trainingswagen gereden en Ster moest in het begin ook niets van die andere piepjes, kraakjes en rammeltjes hebben :D .
Mooie foto hoor!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 23:13

Gelukkig dan dus niet de enige met zo'n teutebel }:0 En als je wist hoe mijn eigen wagen van de week en vorige week kraakte en piepte echt niet normaal, orkest was er niets bij. Deze wagen rammelde op een bepaalde manier anders := en de constructie van het lamoen is dus anders, nou dan is het inderdaad net als of ze er nog maar net voorstaat :roll:

Was vandaag ook voor het eerst dat ik alleen (ja met zoonlief dan maar da's anders dan met volwassene) met haar uur heen en uur terug in trailer heb gereden. Ze loopt nu trouwens zo de trailer op en af (zoonlief haalde haar eraf, ging prima, zorg ik dat ze netjes de klep afgaat) en staat ook netjes stil op de trailer, geen geschraap of gehinnik. 't Is een kwestie van geduld :+

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 04:42

Super vhu. klinkt als geslaagd ritje.

Hier wakker, daan erg onrustig. Die slaapt ondertussen weer maar ik ben klaar wakker

Tine bedenk me net dat wij het tijdschema moet aanpassen. Hoe we het nu hebben kunnen we niet samenvoegen

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 08:32

@ Maisie, Heb je commentaar van Nicolien gekregen? Spannend voor Remko eerste keer L, ben benieuwd......zag dat ik nu een nieuwe concurrent heb gekregen ;)

@ Gem ben wel benieuwd nog naar je filmpje :j
@ VHU wat een prachtige foto
@ Binacacoo, gefeliciteerd met je gezinsuitbreiding, wat een scheetje......zag laatst ook super vette spectaculaire foto's van je voorbij komen, had alleen nog niet gereageerd.
@ Ollie, Bruutje ook weer super goed zijn best gedaan op P&K :d

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 08:34

P en K gangers hebben jullie het leuk gehad? Ik vond het te ver om heen te gaan.
Biancaoo leuke hus... Gisteren ook nog een gezien bij vrienden.

Daan heeft dus het hele weekend ontzettend goed geslapen en vannacht was het weer drama.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 09:29

@VHU; wat heerlijk zo'n rit! :) gistermiddag was het ook echt geweldig weer!
Wel jammer dat ze zo reageerde op die wagen/tuig..
en, natuurlijk een ultiem stoere zoon! :D

Veel paard en koets nieuws inderdaad :))

Hier weer een veel te kort en veel te leuk weekend *)
Dan is het contrast zo groot met de werkweek he :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 09:52

Goedemorgen!
Klein wereldje is het buiten zeg :7
Wat je zegt Aks die weekenden zijn ten opzichte van de week simpelweg te kort, fijn dat je het leuk hebt gehad *\o/*

Hier net e-mail gedaan van mijn werk :list: zo trailer terugbrengen, paardjes doen en tegelijkertijd de honden en ondertussen kijken of we het ge-explodeerde huishouden weer enigszin op regel kunnen krijgen >;)

Fijne dag allemaal <:)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 10:39

Goedemorgen Allemaal! :wave:

Het is nogal lang geleden... geen bijzondere reden, ik ben weinig op internet geweest door een storing en had ook niet veel bijzonders te melden. Heb niet echt bijgelezen, dus haak gewoon even opnieuw in hoor :o

Ben heel benieuwd of de scan van Gwin is geweest Frensie???

Af en toe maken we een ritje met Mick en verder heeft hij winterrust :D en wij daardoor ook en ik vind dat wel even heel lekker, volgend voorjaar opnieuw beginnen, hopelijk met meer energie van ondergetekende.

Zal proberen weer af en toe langs te waaien :wave:

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 12:10

Smick ik ben zelf ook even wat minder actief geweest door een vakantie en vroeg me af of jij nog wel in het topic was, maar daar ben je!
Gwin had een goede scan! Er is herstel te zien *\%/*
Nu weer 8 weken verder met rust en elke dag 15 minuten stappen en per week 5 minuten erbij.

Hoop dat je snel weer wat meer energie krijgt!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 12:40

Frensie: gaat het goed met het stappen? Blijft ze rustig?
Smickey: leuk weer van je te lezen.
VHU: hier ook heel kleine wereld. En koud. Huishouden weer in orde zien te krijgen, sterkte ermee. Mooie rit gemaakt
Aks: wil langere weekenden.... wie niet :D
Tallechie: Daan die jullie alleen in het weekend wat rust gunt. Wat een ellende
Bianca: wedstrijd gehad en weer een knapperd erbij.

Tja Kerst is voor ons toch wel speciaal. Ik zie mijn familie maar heel weinig, ze wonen gewoon te ver weg, en met Kerst zijn we lekker bij elkaar.

De schapen worden helaas weer opgehaald. Ze staan hier pas 11 dagen om zomerwei mooi kort te eten, maar de monsters ontsnappen steeds. Dat kost gruwelijk veel tijd om weer in orde te krijgen, en ze blijven ontsnappen, dus gaan ze weer naar hun eigen kale wei. Jammer!

Vanmorgen totaal gevoelloze vingers toen ik met Amerigo ging mennen, dus helaas niet echt kunnen trainen, want kon niet meer sturen. Na opwarmen in huis Thabor ohz gereden. Wat is dat dan toch een verschil, want toen kon ik (ondanks dat ik skibroek uit had) wel lekker warm blijven. Rijden ging trouwens erg fijn.

Nou, zo Thabor op de trailer zien te krijgen en proberen veilig in de dikke mist bij de kliniek te komen.
Kunnen zijn kiezen geveild ( :D ;) ) worden.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 12:45

ik bied niet mee op kiezen hoor tine ;)
duim wel dat ie een mooi smoeltje mee terug krijgt ;)

Rijden is inderdaad beter voor je innerlijke kachel dan mennen :=

Hier trekt het heel langzaam open buiten. Ik kan alweer naar de andere kant van de snelweg kijken :=

Vanochtend op de fiets grote lol _O- ik dacht ''goh het trekt steeds verder dicht, wat een dichte mist!''
Bleek dat heel mijn bril aangeslagen/vol met mist hing.. Dus het was minder erg dan ik dacht :))
Maarja, wat is dan gevaarlijker.. Fietsen zonder bril, of fietsen met een bril vol mist :')

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 13:17

Hier was het zonnig zonder mist maar begint nu dicht te trekken.

omdat we weer een slechte nacht gehad hebben, ben ik niet fit. Net wel weer wat voorbereidende dingen gedaan voor de wedstrijd. Als Daan mee werkt zo nog even aan de studie.

Vanavond wordt Veale weer gereden door meisje

Iemand trouwens een idee voor stalbedekking voor de pony's?

Instructeur had het over houtspaanders