[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 20:52

wat super goed laura!

ciska, jeetje dat is wel klote zeg! vind ik niet echt netjes dat ze het weer veranderen en het nog later maken.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 20:53

Normaal kan je altijd wel eerder starten of ruilen, maar ze zijn zo enorm stug bij deze verreniging (ben er jaren terug ook ohz lid van geweest). Maar kreeg van de week al een lekker gezellig mailtje van ze.

Heb me nu maar afgemeld. Wel jammer, heb me met Whitney ingeschreven voor de districts kampioenschappen en had graag voor die tijd zo veel mogelijk dressuur gestart nog. Het kan nog zo'n wiebelig puppy zijn. Maar er blijft nu 1 dressuur wedstrijd (en een indoor marathon) over voor die tijd op een redelijke rij afstand.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 21:00

uiteraard :D.. en met die foto's erbij die ik nog nooit gezien had geniet ik helemaal na :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 21:06

Nou Dennis zou me gewoon afmelden, laat dan maar zitten hoor als het zo moet. Lekker genieten van het feestje met je ouders, is ook maar een keer.

@Rivaldo, super leuk zeg dat het met Tum goed ging. Zie je wel, hij kan het wel!

@Bicci
Citaat:
hoewel afgelopen zondag de groom niet van de kar is geweest. maar toch, better safe then sorry toch?
ik men met de pony's enkelspan wel alleen maar dan alleen met de tweewieler, heb ik het idee dat ik er af kan als er eventueel iets zou zijn. Is natuurlijk nooit verstandig maar goed, anders zou ik nooit kunnen mennen. Met de wagen durf ik het (ook) niet, altijd met z'n tweeen.

@Marjo2009 toch wel erg lekker hoor dat je in de winter gewoon door kunt trainen in een binnenbak.

Citaat:
VHU, als je gaat 2 spannen, maak je dan weer eens filmpjes?
ik vind die filmpjes altijd zo leuk om te zien van jou

Vind ik natuurlijk wel aardig om te horen :o
Als er niemand meegaat ga ik dressuren (jawel :+ ) in de bak bij Rizanta. Kan ik er in ieder geval mee aan de slag. Maar dan zit er niemand op de wagen en tweespannetje sturen en ook nog filmpje maken, dat kan ik niet }:0
Maar als ik iemand zo gek krijg om mee te gaan wil diegene vast wel filmpjes maken ... dus wie weet :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 21:14

Ik ben ook helemaal vergeten foto's te maken wilde ik wel graag hebben maar wilde op de dijk toch dat nicole er nog even naast liep. In het park sprong ze er op en toen tum zo gespannen werd op de dijk van de boomwerkers stond ze er gelijk naast :D.. uiteindelijk was dat wel te doen, maar toen ik over een takje reed was dat de druppel, oke hij neemt een klein schrikachtig spurtje maar blijft wel bij je erg fijn!

Deze foto vind ik ook wel komisch :P
Rivaldo is nogal vaak jaloers...
Afbeelding

Grrr... rotvlieg :P
Afbeelding

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 21:15

lekkere bonte gevallen,

@VHU, ik durf wel alleen te mennen hoor, doek al vanaf mn 12de alleen,
punt is meer dat mn knollie daar nu pas een beetje aan toe begint te zijn.
is pas sinds maand of 4 aangespannen.
vandaar :)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 21:19

De pest met afmelden is dat je wel je inschrijfgeld kwijt ben, en er zo enorm weinig wedstrijden zijn (en na zo'n 2,5 maand geen dressuur gestart te zijn met Whitney is het ritme er wel een beetje uit). Whit heeft echt wel wat ritme nodig om fijn te lopen op wedstrijd. Zeker met maar 2 wedstijden nog voor het districts kampioenschap wil ik gewoon rijden.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 21:20

dit soort keuzes zijn behoorlijk snert he dennis ....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 21:40

Om het kort te zeggen Dennis 't is gewoon K.

@Bicci vind het nog altijd een risico alleen op pad met een grotere wagen, maar dat is echt mijn eigen gevoel hoor.

Zo manlief is eindelijk thuis....moet dan als hij 2 weken wegmoet ook op het werk nog heel veel voorbereiden voor vertrek...en als hij straks terug is is het weer heel druk omdat hij 2 weken niet op het hoofdkantoor is geweest....pffff :7

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 21:42

Ik span zelfs Roos niet in als ik alleen ben. Het braafste paard is je grootste vijand (en met een niet brave moet je het ook niet doen :P).
Dit aller liefste paard heeft mij dat geleerd:
Afbeelding

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 21:42

Als ik niet alleen weg kon gaan dan zou ik nooit kunnen mennen, vind het vaak ook heerlijk alleen met mn pony of pony's het park in :)

Voor de mensen die dit leuk lijken, vorig jaar geweest en toen heb ik een leuke concourswagen op de kop kunnen tikken. Wil dit jaar zeker weer gaan :)
http://link.marktplaats.nl/415927041

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 21:43

Knappe shet ciska, is dat dennis?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 21:48

Ik heb Lotje al 3 maanden niet voor de wagen gehad, Judith al bijna 1,5 jaar niet meer. Mijn mennen is dus heel erg beperkt. 1 of max 2x per week, verdeeld over (nu) 4 pony's.

Dat is puppy-Dennis. Er is maar een zo'n knappe man :). Zo'n fijne pony zal ik waarschijnlijk nooit meer voor de wagen krijgen.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 21:49

mijn idee ook rivaldo,
zodra stippel er klaar voor is , ga ik zonder problemen alleen op pad hoor..
men al vanaf mn 12de en heb behalve toen ik het leerde niet ande3rs gedaan dan alleen,
fouten maken is menselijk, maar denk nu toch wel te kunnen inschatten of een knollie er klaar voor is veilig weg te kunnen.
ook onder t zadel is je paard een vluchtdier, dus ook voor de kar.
een ongelukje zit in een klein hoekje
en met groom hoeft niet perse veiliger te zijn,
ligt er nl maar net aan hoe cool je groom in de bol is en hoeveel ervaring die heeft ;)

maar....nu is mn stippel gewoon nog niet zover,
en dan is een groom gewoon super handig...
t beesie moet t toch keren ej :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 22:44

Ik blijf het lastig vinden wel / geen groom. Een groom hoeft er niet alleen te zijn in noodgevallen, ze kunnen je ook gewoon 'helpen'. Zeker omdat het bij ons, bij de pony's dan, zo ontzettend druk is. Ik vertrouw mijn pony's wel, vertrouw mezelf ook, ze doen echt niet zomaar gekke dingen. Maar laatst dat er een vuurpijl vrijwel bij Snuit wordt afgeschoten, toen had ik graag een groom bij me gehad die even naast hem was gaan lopen om dat arme dier gerust te stellen. Heb hem bij me gehouden, pony was super gehoorzaam maar fijn is anders :n en zo kan ik talloze voorbeelden opnoemen. Bijna altijd als ik alleen men heb ik wel een moment dat ik denk, wat heb ik een brave pony's. Voorbij suizende en snijdende auto's, ronkende motoren, heen en weer zwaaiende skaters en fietsers, kleine kinderen die op je af komen rennen, honden die te keer gaan, auto's dwars geparkeerd, auto's die zomaar achteruit rijden en ga zomaar door >;) Ook voor jezelf is het dan prettig als je even met iemand de situatie kunt bekijken, misschien even afstappen en auto tegen kan houden of geheel wat kan sturen of dat je samen een beslissing kunt nemen wat te doen.

Groom 'probleem' met Rizanta heb ik niet als ik bij haar stal in de bak zou mennen, dan hoeft er wat mij betreft niemand op de wagen. Nu heb ik steeds les als ik met haar men, maar denk dat ik na flink wat lessen langzamerhand ook best alleen durf.. Met wel iemand achter de hand (bij stal) die je kunt bellen als je hulp nodig hebt.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 22:49

Heeft Cavalier een website?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 22:58

Ik span wobbe altijd alleen in.
als ik in de bak rijd, dan ben ik ook wel eens alleen.
maar meestal is er wel iemand op stal aanwezig (of de staleigenaar of zijn vrouw binnen in huis)
als ik een stukje in mijn eentje naar buiten ga neem ik altijd mijn telefoon mee.
en in het weekend gaat mijn moeder regelmatig mee op een buitenritje.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 23:21

@Rhine, Van Schie in Zwaanshoek (even googlen weet zijn website zo niet uit mijn hoofd) is leverancier van Cavelier.

Citaat:

Voor de tweespanners onder ons.

Net besloten dat we willen proberen mendurance Kootwijk te gaan doen met Rizanta. Vind het voor enkelspan pony (Snuit) te zwaar. Tweespan is er nog niet klaar voor. Volgens mij kan Rizanta de 15 km goed aan (nu ik nog :+ ). Dus we gaan een startkaart aanvragen. Kan ik ook als ik er aan toe ben dressuur starten :):)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 23:27

Ik deed met allebei de bontes thuis alleen inspannen en rijden en met misty ook alleen naar buiten.

Met chiel ben ik nooit alleen, Maarja daar heb ik nu pas 4 keer mee gereden.

@ vhu ik wil wel een keertje helpen hoor. Als student zijnde heb ik overdag ook wel eens de tijd

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 23:34

Goedenavond allemaal!

Ik span mn shetters ook altijd alleen in, ze weten (meestal) dat ze gewoon moeten blijven staan. Zelfs als ik achter bij de strengen sta blijven ze staan. Op wedstrijd moet er wel altijd iemand bij staan, dan zijn ze nogal druk!

Morgen wedstrijd! Zal wel even laten weten hoe het gegaan is!

Zag een foto van dennis voorbij komen, dat tuigje heb ik ook gehad! Ben ook precies zo begonnen!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 23:49

Yeh tum in enkelspan....goed zo!
heerlijke taarten gezien,mogen we met zijn allen op cursus bij je????
dennis in de stress...met starttijden
hier weinig gebeurt....ja BLAUWBEKKEND de watertonnen gevuld,wat is het koud.
de koetsenbeurs is best leuk in hoofddorp,hoop dit jaar meer dan vorig jaar(toen was die advententie te laat geplaatst in de mensport)
van schie ; vanschieruitersport.nl ,daarna mensport aanklikken

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 23:53

Balen dennis. Maar dan moet je inderdaad een keuze maken. Wel knudde van zo'n vereniging.
Super Laura.

Ik men nooit alleen. Ik kan veale niet alleen inspannen. Kan het hem denk ik wel leren, maar hij is zo groot en wil graag werken dat hij altijd wel wat dribbelt en schraapt. In de bak heb ik er geen groom op staan, behalve als ik vaardigheid ga oefenen. Dus dat wil ik ook wel met stalgenoten doen. Als ik naar buiten ga ga ik alleen met mijn vader

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 00:16

Ik denk dat ik zeker ga kijken in hoofddorp :), vorig jaar was het ook erg leuk en hebben we een leuk koopje gedaan hihi mijn moeder zei voluit: Doen Laura!!! Oke zo gezegt zo gedaan :P

Wie weet zien we weer wat anders leuks. Laat me verrassen :)

Happytime: lijkt me goed idee zo'n cursus ollie ook?

VHU: leuk dat je dan met rizanta wilt starten, lijkt me ook nog erg leuk om dit jaar zowiezo 1 mendurance te starten.

Evelien succes morgen :) moet je in houten?

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 00:30

Ik duik mijn bedje in, de wekker gaat om half 6. Vanochtend werd ik gebeld alsnog aan te mogen treden in houten.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 00:31

jij ook succes en slaap lekker :).. duik er ook maar in :) morgen weer werken :(