Roos is ook traag als je er niet aan rijd. Heb je haar lekker aan de hulpen is ze super fijn te schakelen. Maar een snelheids duivel zal het nooit worden. Even een vaardigheid door racen is ook niet aan haar besteed (netjes dressuur matig en krap draaien weer weg).
marrianne
Geplaatst: 07-06-10 12:22
hallo iedereen wat kletsen jullie weer lekker door.
@tine, ik hoef niets meer weg te brengen, ze hebben moby afgelopen dinsdag meteen meegenomen. @laura, ach we zoeken rustig verder. wat ik allemaal voor eisen aan een nieuwe pony heb... -tussen de 1.05 en 1.12 -geen hengst -vosbont. -geen aftekingen op het hoofd. -als hij beleerd is niet ouder dan 9 en niet beleerd, niet ouder dan 5
en als ik voor een grotere enkelspanpony ga kijken. -tussen de 1.20 en 1.25 -een apart kleurtje, of bont. -geen hengst -en qua leeftijd hetzelfde.
zo vrijdagavond had ik lekker laat nog tweespan gereden, een uur lang alleen maar gestapt, dat is wel goed, want dan leren meneer en madam een beetje geduld te krijgen
zaterdagochtend samen met een vriendin weer een heerlijke buitenrit gemaakt, Jor was helemaal het baasje toen we terugkwamen op stal zat meneer gewoon helemaal onder het schuim, zo veel zin had hij erin daarna Voice gereden, jemig wat was dat warm zeg, Voice schuimde over haar hele lijf want ik had haar flink aan het werk gezet. maar daarna kon ik zelf ook zowat aan het zuurstof
ik ben trouwens in staat om een scheerapparaat over magic heen te halen, hij heeft het zo warm. arm mannetje. dus ik denk dat ik dat woensdag gewoon ga doen.
L_Rivaldo
Geplaatst: 07-06-10 12:27
Miss weet ik wel een merrietje die geen aftekingen heeft in het gezicht en 1.08 is. ik vond haar erg leuk alleen wilde graag een blesje en het liefst een ruin
Heb gelezen over de spoorbreedt evan de karren: Deze kan eenvoudig breder gemaakt worden door een ring op de wielen te monteren (die dus een beetje uitsteekt). Zo kom je dan aan de verplichte spoorbreedte voor wedstrijden.
Heb gelezen over pony die terug valt in tempo. Hier hetzelfde probleem. Ik ken de oplossing: consistent zijn. Niet reageren is de zweep er bij halen. En vooral niet opgeven. Blijven doorpushen. Al is het 20 keer per minuut. Ik moet wel zeggen dat ik er ook niet sterk in ben. Voel me dan een slecht baasje en heb er dan nog weinig plezier in, dus geef het maar op, maar daarmee wordt het probleem alleen maar groter.
Dit weekend naar de marathon in Booischot gaan kijken. De brug vond ik best wel eng. Ik zag veel paarden en pony's twijfelen en toch een beetje wegschuiven.
Mijn pony gaat misschien op trainingskamp. Ik moet over enkele weken geoppereerd worden (niets ernstig, maar toch enkele weken rusten). Wil men pony dan niet volledig stil zetten, dus ga haar misschien in training doen. Als ik dan gerecupereerd ben, wil ik er nog een aantal lessen aan vast knopen. T zou voor pony en mij niet slecht zijn als er eens serieus met haar gewerkt wordt en daarna met mij.
sander_lotte
Geplaatst: 07-06-10 13:37
@ tine: jammer dat quincy nog steeds niet beter is. Gelukkig is je hond weer opgeknapt! Het geeft inderdaad een hoop zorgen als ze niet helemaal gezond zijn!
@ marrianne: haha met een "grotere enkelspanpony" dacht ik aan een pony van 1.40m-1.45m ofzo Maar in dit geval valt Romeo binnen je eisen 1.25m, wit/grijs/bruin met zwarte manen, staart is van boven zwart en in de helft wordt die wit, hij is geen hengst en hij wordt dit jaar 4 jaartjes jong En hij is nog lief ook
@ b485: Ik ben echt blij dat ik niet de enige ben die zich soms een slecht baasje voelt! Opgeven doe ik niet, mijn probleem is dat ik boos word als ik 20 keer op een minuut moet herhalen dat hij moet doorlopen, terwijl mijn meninstructeur zei: "als Romeo iets niet doet, ga niet roepen, herhaal je commando op een rustige manier, en blijf bij datzelfde commando. Luistert hij niet, geef je er een tikje met de zweep bij.". Helaas heb ik de (slechte) gewoonte om na een uur zo tegen Romeo te beginnen: "Verdomme Romeo, DOORlopen! Ik ben het zo beu hé!! Allez komaan, DOORLOPEN!!!" (hier heb ik mezelf gisteren op betrapt ) Ik ga wel erg mijn best doen om rustig te blijven en consequent te zijn, anders wordt het probleem inderdaad groter. Maar pff... soms voel ik me zooo slecht!
Waaraan moet je geopereerd worden (als ik zo nieuwsgierig mag zijn?)? Het is misschien inderdaad geen slecht idee om je pony op trainingskamp te doen, dan blijft ze in beweging en heb jij het na je recuperatie niet zo moeilijk om het terug op te nemen.
mijn eisen zouden voor een eventuele 3e pony erbij zijn:
Onbeleerd Tussen de 2,5 en 5 jaar Apparte kleur of bont Ruin Stokmaat tussen de 1,28 en 1,35 Beetje steviger type
ik heb gisteren ook weer lekker 2-span gereden ze waren braaf kunnen lekker met een lang leidsel stappen maar in draf hebben ze nogal de neiging om net een tandje te hard te gaan en dan vooral ferro zodat robijn het niet bij kan houden.
Ik heb gelukkig geen last van trage of luie pony's. Moet ferro altijd meesleuren de wei uit. sjok sjok gaat t dan maar als ie voor de wagen staat is ie lekker voorwaarts.
rustige ponies.. Ik heb er een met 2 knopjes hij kan op dooie doedel stand, en hij kan ook op actieve werkstand..
mensen, ik heb ander werk (weekendbaan) Was de HEMA al een zeer lange tijd erg beu, en heb nu wat veel leukers gevonden (daar ga ik dan toch vanuit )
hier een foto van mij met hoed kreeg bij de albertheijn een compliment van een wat oudere vrouw, dat ze het zo prachtig vond dat ik een hoed op had, dat het echt goed stond, ze vond het leuk dat ik dat durfde enz
en diverse ''texas ranger!!'' opmerkingen.. in die trant dan. maargoed, laten we het erop houden dat dat de mensen zijn die graag aandacht wilden en baalden dat ze het niet kregen? ohja, foto bijna vergeten
zo, nu ga ik appeltaart bakken
b485
Geplaatst: 07-06-10 16:22
sander_lotte schreef:
Waaraan moet je geopereerd worden (als ik zo nieuwsgierig mag zijn?)?
Vanavond komt mn nieuwe pony eindelijk hier! Afgelopen zaterdag was hij hier even om te kijken of hij voor de kar paste en om te kijken hoe hij tegen ruinen doet, en nu komt ie officieel. Jeeej
VanHuisUit
Geplaatst: 07-06-10 18:12
Spannend Jelleee!
Hier ook geen slome pony's. Had ook nooit slome paarden...ik hou gewoon van vlot maar wel normaal dan, ik wil dat ze goed luisteren op mijn stem dus ho is ho en rustig is rustig. Kan het beste overweg met pittige types die wel goed luisteren.
Vandaag lekkere menles gehad weer met een heel ander paard (Pandoer). Groot paard dat de neiging had / heeft achter het bit te kruipen en dan heb je dus niets meer te vertellen. Maar dat lukte hem lekker niet hij was lekker aan het werk, neusje er mooi uit enzovoort. Had echt het gevoel dat ik aan het mennen was, leuk!
Zo en nu achter de potten en pannen
Poeltje
Geplaatst: 07-06-10 18:38
Gefeliciteerd iedereen die wedstrijd heeft gereden!
Zag leuke foto's voorbij komen!
@b485: Sterkte en succes ermee.
@Jelleee: Wat voor pony heb je gekocht? Spannend zeg
@VanHuisUit: Mooi dat je menles goed ging. Kookse!
Wij hebben ook totaal geen last van slome pony's. Je moet ze eerder inhouden dat dat je ze vooruit moet slaan. Zeg één keer ''GAAAAS'' en ze gaan me toch hard.
Ivy van mij is ook liever lui dan moe, maar dat is haar karakter. al was ze voor de wagen wel goed voorwaarts. maar die loopt dus niet meer voor de wagen. Wobbe heeft totaal geen sloom karakter en loopt voor de wagen ook lekker door.
zo ben er weer. Mijn pony's zijn ook lekker pittig, ik zou echt geen paard willen die ik vooruit moet tikken hoor, die zou bij mij een ander baasje krijgen denk ik:P
Succes met operatie aan galblaas.
Ben ik erg als ik zeg dat ik nu al zin heb in paard en koets
sander_lotte
Geplaatst: 07-06-10 19:19
@ b485: dat is inderdaad niet zo fijn! Veel succes ermee!
@ Jelleee: spannend
@ VHU: ik hou ook van vlot, helaas is Romeo niet altijd zo vlot... Soms schiet hij er in rengalop vandoor, maar hij is zo weer terug te halen. Ik heb toch liever dat hij er in rengalop vandoor schiet ipv dat hij vertraagt of zelfs gaat stilstaan
@ Yuri: ik wil ook geen paard die ik vooruit moet tikken, maar Romeo gaat toch niet weg... Een vriend van me is er vast van overtuigd dat Romeo nog gaat veranderen, dat hij wel voorwaarts gaat worden. Hier hoop ik heel hard op
happytime
Geplaatst: 07-06-10 19:31
dennis, hoe gaat het met je voet? hoorde op de wedstrijd dat je niet kon komen. wel leuk, bokkers tegen komen op de wedstrijd ,zie je ook eens de mensen achter de berichten. bij mij ging het wat minder, heb sunrise wat rustiger gereden dan anders ,helaas veel impuls verlies. tja meer doseren denk ik (scheur normaal door de proef heen,maar wilde nu netter rijden met de figuren) 171 en 179 punten, bij de laatste heb ik jury aangesproken....waarom hij geen 178 punten geeft als het geen winstpunt waard was of ander gewoon 180 punten! ach zei hij....het kwam gewoon zo uit!!! maar voor mijn gevoel gaan we wel erg vooruit,was ook nog maar mijn 6de aangespannen proef. ben overigens wel altijd blij met veel kritiek op de protecol...leer ik weer wat van! jelleee: is de nieuweling er al?? b485: sterkte