BD bij klasse 4 komt er ook nog inschrijfgeld bij in sommige gevallen. Maar...................dan heb je douches goede wc's goede stroom En dat is ook wat waard natuurlijk Het gaat toch een beetje om prijs/kwaliteitsverhouding..
Het gaat toch een beetje om prijs/kwaliteitsverhouding..
denk dat dat zeker een belangrijk punt is maar het blijven flinke bedragen... en niet echt grappig meer als het een hobby is! Je weet dat het niet de goedkoopste sport is, maar het moet wel leuk blijven.
Zeker Mriek maar als ik 100 euro moet neertellen voor 2 dicies die niet geleegd worden of dezelfde 100 euro voor een organisatie die douches nette toiletten enz verzorgd weet ik wel waar ikm naar toe ga..
Ik wil graag aan zoveel mogelijke dressuur wedstrijden enkelspan mee gaan doen. Maar eigenlijk niet verder dan zo'n 130 km hier vandaan. Ga in de B starten en dan wedstrijden in Limburg en Noord-Brabant. Ik weer nu alleen de officiële via de KNHS die in de kalender op hun site staan. Waar vind ik andere wedstrijden of zijn die er niet? Ik heb 2 appaloosa's van 1 m. waar ik enkelspan mee rijd.
Wij hebben onze planning ook rond. We gaan 2 span rijden met onze tinkermerries, klasse 2, zwart bont kan niet missen
Winterswijk 19 april Ugchelen 3 mei Schijndel 31 mei Vrouwenpolder 14 juni Tull en 't Waal 4 juli Lonneker 19 juli Maasdijk 26 juli Uden-Veghel 23 augustus Texel 20 september Hengelo 11 oktober
Dus lijkt me leuk bokkers op de wedstrijden "live" te ontmoeten
Als ik naar de site kijk van de zelhem dan kan ik ook begrijpen dat het inschrijfgeld laag is. Een hoofdsponsor betaald daar voor een hindernis wel 8000 euro en als je kijkt naar de andere vormen van sponsoring dan is dit ook mogelijk. Wanneer een vereniging alleen een wedstrijd moet organiseren van het inschrijfgeld dan kan dit niet zonder verlies te draaien. Je hebt dus sponsoren nodig maar die zijn vandaag de dag voor verschillende verenigingen niet makkelijk te vinden. Daarnaast zul je de vrijwilligers ook van een natje en een droogje moeten voorzien waar ook een kosten plaatje aan verbonden zit. Wanneer je deze mensen niet goed verzorgt dan zeggen ze de andere jaren ook bekijk het maar en dan kan je als vereniging geen wedstrijd organiseren. En dan nog maar niet te spreken van alle andere kosten zoals hindernissen, jury, afval afvoer e.d. Wanneer ik een dressuurwedstrijd rij dan ben ik inderdaad 20 euro kwijt voor 2 proeven van ongeveer 7 minuten.
Zelhem is geen 123 wedstrijd maar internationaal en klasse 4, die ook open zijn voor klasse 3. Geen vergelijkingsmateriaal dus. Als ik kijk naar Hellendoorn/Wierden/Hengelo enz enz ben ik max 45 euro voor een enkelspan kwijt.. Daarbij gooit Vaassen in de avond wc's enz dicht met 100man op 2 dixies nee bedankt..
Ik ga heb de papieren van Vaassen ook binnen inmiddels. We hebben er goed over nagedacht en hebben toch maar besloten om niet mee te rijden. Het is echt te duur.