[AR] [DISCUSSIE] AR subforum: wat hoort er wel en niet op thuis

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Re: [DISCUSSIE] AR subforum: wat hoort er wel en niet op thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 18:44

barlover schreef:
ik lees heel veer op AR, maar posten doe ik niet vaak. meestal omdat het goede advies dan al is gegeven en ik ook van de samengestelde wegdstrijden niet veel weet (alleen d/v).

wat al meerdere keren in dit topic is gezegd en wat ik ook wel zou willen zien is een apart foto topic. daar leren mensen best veel van en kun je ook goede uitleg geven.

verder vindt ik ook dat de "shet topics" gewoon verplaatst moeten worden of op slot er zijn gewoon te vaak dezelfde vragen.
verder vindt ik Ar best informatief, als ik er een beetje de goede tpoics uit vis.

Pardon?! Fijn dat je ook even meediscussieerd, dat wel Knipoog ik ga met je reactie mee, maar nu moet je niet in eens alle shet-menners over één kam scheren.
Ik ben toevallig óók een shetmenner, maar geen 'penny-shetmenner met kruiwagen'. Met al enkele jaren ervaring, en ik geef zowel reacties op mentechnische problemen, als dat ik zelf soms foto's of topics plaats. Ik vind het dus een beetje raar dat je dit zo verwoord.....

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 18:58

JoyCiej007 schreef:
Fijn dat je ook even meediscussieerd, dat wel Knipoog ik ga met je reactie mee, maar nu moet je niet in eens alle shet-menners over één kam scheren.

Nu hebben Shetten ook wel hele dikke manen Knipoog

Maar ik ben het wel met je eens. Ik denk dat de 'titelkeuze' wat ongelukkig was, maar barlover heeft ook wel een punt.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 19:01

Albertine_N schreef:
JoyCiej007 schreef:
Fijn dat je ook even meediscussieerd, dat wel Knipoog ik ga met je reactie mee, maar nu moet je niet in eens alle shet-menners over één kam scheren.

Nu hebben Shetten ook wel hele dikke manen Knipoog

Maar ik ben het wel met je eens. Ik denk dat de 'titelkeuze' wat ongelukkig was, maar barlover heeft ook wel een punt.

Hahahaha, ja, kijk maar naar die van mij Clown

Tuurlijk, barlover hééft ook wel een punt, maar zal vast ongelukkige titelkeuze zijn; ik bedoel het kan toch niet zo zijn als ik hier, als ervaren menner een foto neerzet van mijn aanspanning, die gesloten wordt omdat het 'een shet' is? Tong uitsteken ik bedoel, da's discriminatie. Kijk die pennys, díe mag je van mij wel discrimineren met hun voor de wagen geknupte shet Tong uitsteken

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 21:30

Maar vergeet niet dat we allemaal ergens zijn begonnen.
Ik/wij kunnen toch niet zomaar op alles wat niet 'hoog AR waardig' is een slotje kwakken?
Jullie, ervaren menners, zouden kunnen helpen en uitleggen waarom. Klopt, soms willen ze het niet horen, en na 25 keer dezelfde tekst geplaatst te hebben wordt je het zat maar vergeet alsjeblieft niet dat we állemaal ergens begonnen zijn en het fijn vonden als we adviezen kregen van 'hoger hand'...

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 21:33

Pink_Horizon schreef:
Maar vergeet niet dat we allemaal ergens zijn begonnen.
Ik/wij kunnen toch niet zomaar op alles wat niet 'hoog AR waardig' is een slotje kwakken?
Jullie, ervaren menners, zouden kunnen helpen en uitleggen waarom. Klopt, soms willen ze het niet horen, en na 25 keer dezelfde tekst geplaatst te hebben wordt je het zat maar vergeet alsjeblieft niet dat we állemaal ergens begonnen zijn en het fijn vonden als we adviezen kregen van 'hoger hand'...

Tuurlijk; maar daar noem je wel het hele verschil. er is verschil tussen mensen die net beginnen en iets vragen en tips en adviezen aannemen, en de 'penny's' die alleen maar op leuke reacties hopen, maar als wij het dan 'beter' weten en advies geven, nemen sommigen dat niet aan, worden boos, beledigd, en gaan brutaal terug reageren of verzinnen allerlei uitwegen.

Voor de laatste categorie denk ik dat na niet al te lange tijd een slotje gepast is Knipoog

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 21:35

Dat klopt Joyciej. Echyter is het vaak een uitweg als wij dan snel een slotje plaatsen. Dan houden die negatieve berichten op en kunnen ze zonder commentaar verder gaan. Juist ooit flink tegengas krijgen kan een positieve uitwerking hebben. Maar uiteraard gematigd, althans, netjes onderbouwd en vriendelijk blijven heen en weer. Is de tegenpartij dat niet meer; op de tem knop rammen.. Knipoog

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 21:39

Pink_Horizon schreef:
Dat klopt Joyciej. Echyter is het vaak een uitweg als wij dan snel een slotje plaatsen. Dan houden die negatieve berichten op en kunnen ze zonder commentaar verder gaan. Juist ooit flink tegengas krijgen kan een positieve uitwerking hebben. Maar uiteraard gematigd, althans, netjes onderbouwd en vriendelijk blijven heen en weer. Is de tegenpartij dat niet meer; op de tem knop rammen.. Knipoog

Hmm, daar heb je ook wel weer gelijk in, ookal zijn we het er dan niet mee eens, we hebben allemaal het beste met elkaar en de paardjes voor, en inderdaad misschien is een slotje juist wel wat de TS dan graag ziet. Knipoog

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 21:43

Enkele jaren later zijn hunm het er ongetwijfeld óók niet meer mee eens. Maar op zo'n moment moet je 'roeien met de riemen die je hebt' en zie je soms (per ongeluk of expres) de gevaren niet meer in. En zo lang 'jullie' er de kracht voor kunnen vinden dit een beetje te sturen, zullen ze wrs sneller van gedachten doen veranderen.... Haha!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 21:49

Pink_Horizon schreef:
Enkele jaren later zijn hunm het er ongetwijfeld óók niet meer mee eens. Maar op zo'n moment moet je 'roeien met de riemen die je hebt' en zie je soms (per ongeluk of expres) de gevaren niet meer in. En zo lang 'jullie' er de kracht voor kunnen vinden dit een beetje te sturen, zullen ze wrs sneller van gedachten doen veranderen.... Haha!

Zo heb ik via bokt deels zelf aangeboden en deels aangeboden gekregen om van 2 verschillende mensen hun pony samen met hun voor de kar te helpen. één daar van naar aanleiding van een topic waar een onervaren iemand een onbeleerde shet voor de slee had geknupt, en klapperend met de leidsels het beestje probeerde in draf te laten gaan Knipoog ik ben dus helemaal niet beroerd om mensen even te helpen, of dit nu in real life is, of via adviezen op bokt Lachen Knipoog

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 22:02

JoyCiej007 schreef:
ik bedoel, da's discriminatie. Kijk die pennys, díe mag je van mij wel discrimineren met hun voor de wagen geknupte shet Tong uitsteken

*mond valt open*

Nu ben ik ook wel iemand die zich zo af en toe heel erg kan ergeren aan penny's met een plaat voor de kop. Maar om nu te zeggen; Jij bent penny, ga maar weer weg. Nee dat is gemeen en onterecht. Ik blijf erbij dat er dan beter is dat ze een topic openen, dan dat ze meteen maar de weg op gaan. Ik ben ervan overtuigd dat je ze toch aan het denken zet, als je allemaal roept; niet doen! Ook al blijven ze stoer volhouden in een topic dat ze goed bezig zijn.

Ik denk dat we dan beter allen een cursus kunnen gaan doen; Leer 10x zuchten en tot 1000 tellen alvorens te reageren. En dan even een mooie link naar de FAQ te plaatsen. Dat lijkt mij simpelweg de beste oplossing. Want je kan het imo niet maken om tegen sommige meiden te zeggen; Joh we vinden je een penny, hoepel maar weer op.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 22:42

Sjonniej schreef:
JoyCiej007 schreef:
ik bedoel, da's discriminatie. Kijk die pennys, díe mag je van mij wel discrimineren met hun voor de wagen geknupte shet Tong uitsteken

*mond valt open*

Nu ben ik ook wel iemand die zich zo af en toe heel erg kan ergeren aan penny's met een plaat voor de kop. Maar om nu te zeggen; Jij bent penny, ga maar weer weg. Nee dat is gemeen en onterecht. Ik blijf erbij dat er dan beter is dat ze een topic openen, dan dat ze meteen maar de weg op gaan. Ik ben ervan overtuigd dat je ze toch aan het denken zet, als je allemaal roept; niet doen! Ook al blijven ze stoer volhouden in een topic dat ze goed bezig zijn.

Ik denk dat we dan beter allen een cursus kunnen gaan doen; Leer 10x zuchten en tot 1000 tellen alvorens te reageren. En dan even een mooie link naar de FAQ te plaatsen. Dat lijkt mij simpelweg de beste oplossing. Want je kan het imo niet maken om tegen sommige meiden te zeggen; Joh we vinden je een penny, hoepel maar weer op.

Sorry, zo bedoel ik het ook niet. vooral met dat Tong uitsteken erachter, was het meer een soort van 'grappig bedoelde opmerking', die misschien niet goed viel. Na de reactie van mod hierop begrijp ik ook wel dat het soms wél een educatieve waarde heeft om zulke topics juist open te laten en inderdaad met zijn allen 'niet doen, is onverstandig' te roepen.

Ik bedoelde echt niet met die opmerking dat je al die penny's gelijk maar weg moet sturen, maar ik vind wél dat er betere maatregelen hiertegen getroffen moeten worden. Kom op, hoevaak wordt er nou een topic geopend waar ónze mond van open valt? Neem nou als recentelijk voorbeeld dat topic met het meisje met de 'driewieler' en de shet; werkelijk waar, je kunt hoog en laag springen, luisteren deed ze niet. En na pagina's en pagina's gezeik werd het uiteindelijk toch gesloten.... Knipoog

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 10:11

Er zijn er inderdaad die weigeren te luisteren. En hoe grof gezegd ook; het zelf maar moeten voelen als ze niet horen willen. Maar vantevoren weten wij natuurlijk niet wíe dat zijn. Dus vooraf een slotje plaatsen valt niet mee Knipoog.
Dus vandaar na een tijdje heen en weer discussieren zonder doel (of in combi met onredelijkheid..)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 10:25

Een uitbreiding FAQ en snellere verwijzing daarnaartoe is imo een goede oplossing, zijn er daarna nog gerichte vragen dat dan in een ander topic zetten.

Wat mij ook opvalt is dat dus in een discussie als deze je de meer ervaren menners ziet antwoorden, maw het intresseert veel mensen niet hoe het rijlt en zeilt, het enige wat ze intresseert is dus hun eigen ego.

Daarom mag wat mij betreft dit soort mensen daar (en op heel bokt) best wel vaker op gewezen worden.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 10:28

Eventjes een stapje terug hoor Knipoog
Jij doelt nu op de mensen die minder vaak op AR komen, alleen voor de 'problemen' die ze hebben?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 10:31

Nee ik doel op de groep die zonodig moet laten zien hoe geweldig ze het doen terwijl het aan alle kanten rammelt.
Daar zou eerder moeten worden ingegrepen.
Ze geven een vals beeld van veiligheid, en jonge mensen nemen dit te snel van elkaar over..

Of gewoon bij de faq een aantal voorbeelden van wel veilige wagens en wat daarop lijkt.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 12:43

Echwel schreef:
Nee ik doel op de groep die zonodig moet laten zien hoe geweldig ze het doen terwijl het aan alle kanten rammelt.
Daar zou eerder moeten worden ingegrepen.
Ze geven een vals beeld van veiligheid, en jonge mensen nemen dit te snel van elkaar over..

Of gewoon bij de faq een aantal voorbeelden van wel veilige wagens en wat daarop lijkt.

Daar heb je wel weer een punt...

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 12:57

Maar daar wordt toch net zo goed kritiek op gegeven door de ''doorgewinterde menners"? Sommige mensen zijn nou eenmaal van mening dát ze het goed doen, pas nadat ze wat kritiek hebben gehad weten ze (of nog niet...) dat het zo geweldig niet is, lijkt me?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 13:03

JoyCiej007 schreef:
Kom op, hoevaak wordt er nou een topic geopend waar ónze mond van open valt? Neem nou als recentelijk voorbeeld dat topic met het meisje met de 'driewieler' en de shet; werkelijk waar, je kunt hoog en laag springen, luisteren deed ze niet. En na pagina's en pagina's gezeik werd het uiteindelijk toch gesloten.... Knipoog

Moeten wíj hier niet van leren?
Als blijkt dat een meisje toch niet wil luisteren, is het dan niet beter dat wij hier wat aan doen en gewoon simpelweg stoppen met reageren. Eigenwijze mensen verander je toch niet.
Is het dan niet aan ons de taak om dit soort mensen te TEMmen, met als reden; te eigenwijs om advies aan te nemen en brengt met dit topic andere mensen op het verkeerde pad. In de hoop dat een mod het topic dan kan sluiten, met een link erbij naar de FAQ en de mededeling dat men een nieuw topic kan openen voor meer vragen. Mits ze zich open willen stellen voor de mening van anderen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 13:11

Sjonniej schreef:
JoyCiej007 schreef:
Kom op, hoevaak wordt er nou een topic geopend waar ónze mond van open valt? Neem nou als recentelijk voorbeeld dat topic met het meisje met de 'driewieler' en de shet; werkelijk waar, je kunt hoog en laag springen, luisteren deed ze niet. En na pagina's en pagina's gezeik werd het uiteindelijk toch gesloten.... Knipoog

Moeten wíj hier niet van leren?
Als blijkt dat een meisje toch niet wil luisteren, is het dan niet beter dat wij hier wat aan doen en gewoon simpelweg stoppen met reageren. Eigenwijze mensen verander je toch niet.
Is het dan niet aan ons de taak om dit soort mensen te TEMmen, met als reden; te eigenwijs om advies aan te nemen en brengt met dit topic andere mensen op het verkeerde pad. In de hoop dat een mod het topic dan kan sluiten, met een link erbij naar de FAQ en de mededeling dat men een nieuw topic kan openen voor meer vragen. Mits ze zich open willen stellen voor de mening van anderen.

Hmm ja, daar heb je ook wel weer gelijk in...

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 13:17

Nou vond ik dat topic ook wel weer een hoog hilariteit-gehalte hebben, eerlijk gezegd. Moet op z'n tijd ook kunnen Haha!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 13:22

Albertine_N schreef:
Nou vond ik dat topic ook wel weer een hoog hilariteit-gehalte hebben, eerlijk gezegd. Moet op z'n tijd ook kunnen Haha!

Hahaha, ja da's waar, was ook wel weer érg grappig, en dan vooral sommige reacties van mensen; even een lolletje onder elkaar Lachen En die TS maar serieus verkondigen dat deze kar écht veilig was, geremd en al Koe

karlijn_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 19:13

JoyCiej007 schreef:
barlover schreef:
ik lees heel veer op AR, maar posten doe ik niet vaak. meestal omdat het goede advies dan al is gegeven en ik ook van de samengestelde wegdstrijden niet veel weet (alleen d/v).

wat al meerdere keren in dit topic is gezegd en wat ik ook wel zou willen zien is een apart foto topic. daar leren mensen best veel van en kun je ook goede uitleg geven.

verder vindt ik ook dat de "shet topics" gewoon verplaatst moeten worden of op slot er zijn gewoon te vaak dezelfde vragen.
verder vindt ik Ar best informatief, als ik er een beetje de goede tpoics uit vis.

Pardon?! Fijn dat je ook even meediscussieerd, dat wel Knipoog ik ga met je reactie mee, maar nu moet je niet in eens alle shet-menners over één kam scheren.
Ik ben toevallig óók een shetmenner, maar geen 'penny-shetmenner met kruiwagen'. Met al enkele jaren ervaring, en ik geef zowel reacties op mentechnische problemen, als dat ik zelf soms foto's of topics plaats. Ik vind het dus een beetje raar dat je dit zo verwoord.....

sorry dat ik het zo heb geformuleerd! zo bedoelde ik het nameijk niet, ik bedoelde niet de serieuze menners onder ons met een shet maar de kleine kinderen ook wel genoemd penny. sorry!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 19:17

barlover schreef:
sorry dat ik het zo heb geformuleerd! zo bedoelde ik het nameijk niet, ik bedoelde niet de serieuze menners onder ons met een shet maar de kleine kinderen ook wel genoemd penny. sorry!

Haha, maakt niet uit hoor, dit had ik al wel deels er uit gehaald, alleen als je zo'n uitspraak doet is het wel handig om het even volledig en duidelijk te formuleren, om misverstanden en miscommunicaties te voorkomen Knipoog

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 12:35

viewtopic.php?f=21&t=735105

Ik vind dit typisch een topic waarvan alle vragen in de faq worden beantwoord.
Ik weet dat ik op mijn tem een andere mening kreeg, maar imo moeten we dus over dit soort dingen discusieren..

Ook vind ik persoonlijk dat alle topics waar paardonvriendelijk gedrag wordt getoond gesloten moeten binnen 3 pagina,s en eigelijk de TS een ban zou moeten krijgen, wegens paardonvriendelijk bezig zijn en het gevaar dat anderen dit na gaan doen...

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 12:47

Echwel schreef:
viewtopic.php?f=21&t=735105

Ik vind dit typisch een topic waarvan alle vragen in de faq worden beantwoord.
Ik weet dat ik op mijn tem een andere mening kreeg, maar imo moeten we dus over dit soort dingen discusieren..

Ik ben het hier met 100% met je eens.