[AR] de bekende shetland sulky's

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Toad

Re: de bekende shetland sulky's

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 11:16

Ik heb hem ook Ja
Afbeelding
Mijn shet is ongeveer 1.04

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 16:53

Toad schreef:
Ik heb hem ook Ja

Mijn shet is ongeveer 1.04

maar onze vader heeft wel de lamoenen opengebogen of smaller gemaakt, dat weet ik niet meer zeker.

Groetjes,

Simone

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 20:22

@Toad jou shet vind ik dus veel te dicht op de sulky staan.. brrr.. eng.

Ronnie26

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 20:35

Wat een mooie sulkys hebben jullie allemaal.

Ik ga er ook zo 1kopen voor ronnie

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 20:44

Die pony mag wel een grote lamoen inderdaad.

Darktears

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 21:38

Ik heb ook zo'n sulky, maar dan in het rood. Vind het wel een handig dingetje, al heb ik wel veel gedoe gehad met de banden eerst, die de hele tijd leeg liepen, heel vervelend. Mijn shet past er trouwens maar net tussen Tong uitsteken

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 22:23

Ik vind die shet juist niet te dicht op de sulky staan. Mocht hij naar achter slaan, dan raakt hij voordat hij echt heeft uitgehaald de sulky al en bezeerd hij hooguit zijn eigen pootjes. Bij de rest kan de pony eerst goed uithalen zodat hij in 1 keer de sulky krom slaat.

Ik zou als ik jullie was niet te bang zijn dat die rem veel nut heeft. Op zo'n licht wagentje heeft dat nl weinig effect. Het houdt je pony niet tegen als hij wil vertrekken. Je kan hooguit die minimale druk die je pony voelt als je berg af gaat nog verder minimaliseren.

zwartepaerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 11:07

laura2span schreef:
Ik zou als ik jullie was niet te bang zijn dat die rem veel nut heeft. Op zo'n licht wagentje heeft dat nl weinig effect. Het houdt je pony niet tegen als hij wil vertrekken. Je kan hooguit die minimale druk die je pony voelt als je berg af gaat nog verder minimaliseren.

Bedankt voor je advies, dan ga ik er in ieder geval geen rem op laten zetten. Bergen hebben we hier toch niet Clown het was puur om de pony tegen te houden als ze wil vertrekken. Dan lijkt me een anker wat ik "uit kan gooien" meer geschikt Haha! Haha!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 12:30

laura2span schreef:
Ik vind die shet juist niet te dicht op de sulky staan. Mocht hij naar achter slaan, dan raakt hij voordat hij echt heeft uitgehaald de sulky al en bezeerd hij hooguit zijn eigen pootjes. Bij de rest kan de pony eerst goed uithalen zodat hij in 1 keer de sulky krom slaat.

Maar als een shet zodicht op de sulky staat heb je toch juist méér kans dat er een been over de stang komt? Dan zijn helemaal de rapen gaar...

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 15:03

Paula schreef:
@Toad jou shet vind ik dus veel te dicht op de sulky staan.. brrr.. eng.

Ik zal even uitleggen waarom hij heir zo dicht op de sulky staat.
Dat komt omdat we met het galopperen de broek aan de elastieken doen, zodat de broek niet breekt. Door de elastieken heeft de broek meer bewegingsvrijheid en gaat dan dus losser zitten. Hierdoor schieten de lamoenen verder door de lichtogen heen.

Als hij gewoon in draf of stap loopt liggen de lamoenen zo dat ze er net niet uitvallen zegmaar, en dan heeft hij echt ruim voldoende bewegingsruimte.
Zoals je ziet steken ze er nu een cm of 25 uit, en normaal gesproken dus maar 2cm ofzo.

BTW mijn vader heeft de lamoenen verder uit elkaar gebogen voordat Bonfire erin paste.

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 20:22

Paula schreef:
laura2span schreef:

Maar als een shet zodicht op de sulky staat heb je toch juist méér kans dat er een been over de stang komt? Dan zijn helemaal de rapen gaar...

Hoe wil die pony zijn been over de burry gooien dan? Daar is simpelweg geen plaats voor tenzij hij plotseling 4 extra scharnierpunten in zijn been krijgt. Dat gebeurd juist als je pony te ver voor de wagen staat.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 09:40

laura2span schreef:

Laura, ben het weer met je eens. Krijg ook de indruk dat sommige mensen hier niet echt veel van mennen weten, en wat erbij komt kijken...

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 11:49

Nou, Bonny kan er makkelijk overheen bokken hoor (uit eigen ervaring). Dan zitten er ineens twee hoeven zo'n 5 cm voor je neus. Hij springt eerst met zijn kont omhoog en trapt dan naar achter (gebeurt niet vaak hoor, maar het is wel echt link)

Gentle_Giant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 12:58

ben het met laura eens over dat hij zo niet met zijn been over de bomen kan komen, maar maak me meer zorgen als hij zo dicht voor de kar staat dat als hij strekt of galoppeerd dat hij het kar aanslaat met alle gevolgen van dien Lachen

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:46

Hij heeft de kar nog nooit geraakt hoor...

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 16:16

Galopperen lijkt me zowieso onverstandig met dit wagentje Nagelbijten / Gniffelen
Bekijk eens wat foto's van ervaren menners en zie dat er nooit zo veel ruimte tussen been en zweng zit als je hier ziet.

Horseshopin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 16:24

De levering van de nieuwe sulky's is vertraagd: Balen! Huilen
De verscheping staat op volgende week dus begin november gepland.

Overzicht:
- eerst was al de productie vertraagd.
- het is voor de fabriek de eerste keer dat hij direct met een buitenlands bedrijf zaken doet, normaal altijd via Chinese handelskantoren, hij had dus nog nooit een container geregeld.
- vervolgens was er geen container omdat eindejaar de containers altijd stampvol zitten. (dat is waar)
- toen naar een andere haven gegaan, waar een vriend van hem het kon regelen.
- uit de vele containers krijgt uitgerekend precies de onze een IOQ: een controle door de douane: die vonden dat de karretjes als speelgoed moesten worden geboekt. Dus waar is de brief dat het speelgoed veilig is etc?

e.e.a. leidde ertoe dat de container dus vertraagd is en half december op locatie verwacht wordt.

SORRY HIERVOOR
Ineke

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 16:34

Als je gallopeer met dit ding en door bulten rij is meteen je wiel krom? Bloos
Ik snap niet waarom mensen het risico willen lopen met zo'n sulky dat er iets verkeerd gaat...
@Laura2span, dan heb je idd gelijk.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 16:38

Die van mij is zelfs een aantal keer achter bomen blijven hangen, heeft flinke klappers gemaakt in kuilen, ik galopeer er ook de waterbak mee door en heb er zelfs een indoor-marathon mee gereden.
En heb er ook al een aantal 'iets minder lieve' pony's mee betuigd.

Hij ziet er nog prima uit, ja hij heeft een paar schrammetjes maar wat wil je na 1,5 jaar intensief gebruik?

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 16:46

Dennis, dan heeft jou sulky een engeltje op zijn rugleuninkje Ja

Wat leuk als iedereen je gelijk geeft Knipoog

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 16:59

laura2span schreef:
Dennis, dan heeft jou sulky een engeltje op zijn rugleuninkje Ja

Lekker zitten laten dus Knipoog.

Met een stuiter pony er voor voel ik me op dit wagentje veiliger dan op mijn concours wagen. Ooit komt er een degelijke marathon wagen, maar daarvoor zoek ik eerst nog een sponser Lachen.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 18:06

Balen, dan wacht ik gerust tot half december. Lachen

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 18:36

Maar Lieselotte jij heb toch al een hele mooie recreatiewagen voor Buck en Jack? Koop je dan ook nog zo'n sulky? Nagelbijten / Gniffelen

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 18:44

Ja met rem, Omdat ik om te beleren voor Buck net ff te zwaar vind. Wil gewoon zoiezo een 2 wieler erbij, En de nieuwere uitvoering klinkt wel goed.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:39

Maar je kunt buck beter voor een stevige wagen zetten dan zo'n sulky.. Áls hij dan gaat stuiteren is het minder gevaarlijk imo...