[AR] tuigpaarden (en de eventementen erbij)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: tuigpaarden (en de eventementen erbij)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 09:51

euhm. simpele olympus c740 ultra zoom 3,2 megapixel 10 x optische zoom.

zijn ze zo mooi Bloos ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 09:53

Afbeelding

Deze is besteld Lachen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 10:09

Hij is leuk! Welk paatrd is dat eigenlijk van Robbie? Kan het zo van voren niet goed zien. Is toch niet Show me the Money of wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 10:11

Jewel, dat is hem wel!

Zo´n geweldig paard Lovers

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 10:22

Ik vind hem ook geweldig, maar ik vind sowieso de manier waarop Robbie en Chantal hun paarden voorstellen geweldig. Ben helemaal fan van hun manier van rijden en africhten, weet alleen dus absoluut niet hoe ze dat voor elkaar krijgen, wat hun geheim is. Haha!

xjessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 10:33

Mooie foto's van Show me the Money!! Ik was 5 juli in Putten toen liep ook echt super goed!!
Wat jammer maaike dat ie daarna niet meer zo goed ging anders had je vast wel in de kopgroep gezeten!
Waarom reedt je niet met de dameswagen??
En ik ga misschien wel naar de Tuigpaardendag maar dat weet ik nog niet zeker!! Moet ff zien..
Wie gaat er allemaal volgende week naar Nunspeet???

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 10:40

0ojannekeo0 schreef:

zijn ze zo mooi Bloos ?

Hihi, ik heb een kodak 5 mp en 10 x opt. zoom, en ik moet echt heel goed weer hebben wil ik mn foto's zo krijgen als jij ze hebt. Vandaar dat ik ernaar vraag Tong uitsteken

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 10:41

Ik ga niet naar Nunspeet, moet werken en kan geen vrij krijgen.

Ik reed niet in de dameskar omdat ik te lam daarvoor ben. Tong uitsteken Is niet verplicht bij ons, en dameskar betekent een kar en een tuig meer poetsen. Bovendien moet die eigenlijk een nieuwe laklaag hebben. Zou vorig jaar al gebeuren, dus niet......hij staat mooi afgedekt nu in de schuur. Haha! Had hem nu wel mee kunnen nemen trouwens, dameskar en tuig of de vierwieler en tuig poetsen maakt niet zoveel uit, maar dan moest ik wat schotten uit de vrachtwagen halen om de kar erin te kunnen zetten. Met 1 kar mee willen we natuurlijk geen aanhanger meenemen als het ook op de vrachtwagen kan. Knipoog

En als ie zo had blijven lopen als in het begin (en zeker bij binnenrijden in de ring) dan had ik zelfs 2de kunnen worden. 1ste plek was onhaalbaar, de andere zou ik theoretisch gezien moeten kunnen kloppen.

xjessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 10:58

Wie had er gewonnen dan?? Nee dat het niet verplicht is weet ik maar ja als je er 1 hebt is toch leuker om daar mee te rijden denk ik want niet iedereen heeft er 1.
Maar das wel balen dan 2e is toch een mooiere plaats dan 7e maar ja helaas heeft een paard ook zijn eigen wil he.. Wat wordt je volgende concours? Ow jammer dat je geen vrij kunt krijgen! Is altijd wel een mooi concour!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 11:07

Mijn volgende concours? Ik vrees als toeschouwer, zit nog steeds met een zieke eigenaar. Knipoog En om iedere keer een chauffeur te regelen.......het is zo'n gedoe allemaal!

Annemieke Looye-Sukkel heeft gewonnen met Discovery.

En het maakt mij niet veel uit waar ik in rijd..... In het begin wel, maar in de loop van de jaren ben ik daarin verandert. Heb jarenlang verplicht in de bug moeten rijden (nationaal) en ik vind het nu wel lekker dat het een stuk minder werk is. Is een hoop poetswerk zo'n kar, en dan het tuig nog eens.....koper is meer werk dan nikkel. Knipoog En we hebben al zoveel om te poetsen....als ik het enkelspantuig, tweespantuig en het damestuig moet poetsen alleen ben ik 5 tot 6 uur bezig! Een tuigje minder is wel lekker dan. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 12:14

Concorde schreef:
0ojannekeo0 schreef:

zijn ze zo mooi Bloos ?

Hihi, ik heb een kodak 5 mp en 10 x opt. zoom, en ik moet echt heel goed weer hebben wil ik mn foto's zo krijgen als jij ze hebt. Vandaar dat ik ernaar vraag Tong uitsteken

Bloos!

van zo'n camera verwacht je toch wel iets!

die foto van maaike vind ik zelf ook minder, toen was de zon weg. maar opzich toch nog een redelijke foto.

jammer dat je niet meer rijd maaike, wie weet over een paar jaar Lachen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 12:45

Ach, ik heb Reedhill's Easter Boy nog voor de limietklasse (is ook in principe voor mij om te rijden) maar dat is geen pony voor het damesnummer. En Reedhill's Dancing Queen, als ik daar eens mee samen door 1 deur kon........dan won ik alles! Maar helaas werkt onze samenwerking niet zo goed, dus waag ik mezelf daar nog maar even niet aan...... Haha!

Heb er 1 keer damesnummer mee gereden:

Afbeelding

Afbeelding

Let vooral op mijn rok. Nagelbijten / Gniffelen
Maar dit was echt een smerige actie van die merrie (heeft ze daarna nog een keer bij de eigenaar geflikt, een week later) en ik had echt enorm geluk gehad, op een grasterrein zou het slechter afgelopen zijn.
Deze merrie is pas 7 jaar, al ereklasse (nou ja, bijna, maar we mochten al in de ereklasse starten, nog 1 keer en dan moeten we), en ontzettend lastig, maar ontzettend goed. Als ik die zo ver krijg dat ze naar mij luistert wordt dat mijn nieuwe troef.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 13:17

Ik ben benieuwd. Zou het wel tof vinden je weer zien te rijden Lachen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 13:22

Jasja, en dan zeker net zo als hierboven op de foto! Tong uitsteken

Herken je het terrein trouwens?

xjessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 14:25

zie niet zo goed wat de merrie doet.. is ze op hol??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 16:03

xjessix: lijkt me wel he Knipoog

NL: veldhoven?!? anders zou ik het niet weten Knipoog

xjessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 16:24

sorry Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 16:39

die mensen staat ook echt maaike op te vangen, geweldig *LOL*

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 17:55

Het is inderdaad in Veldhoven, bij Geert Adams op de manege. Haha!

En ze peerde er tussen uit, ging echt enorm hard. Was al een heel stuk in volle galop, halverwege het hand veranderen begon ze. En dan die scherpe draai erna in de hoek..... Sigaar Het enige wat ik dacht was op die kar blijven zitten en de bocht door proberen te komen, aan het einde staan ze wel om me op te vangen. En er waren er een hele boel. Haha! Merrie was wel slim, ze stond 10 meter voor hun uit haarzelf stil. Eigenlijk vlak nadat deze foto gemaakt was.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 10:00

Dan heb je wel geluk gehad hoor, als je zo hard door de bochten gaat.
Enne............onderschat inderdaad nooit een merrie Knipoog Die kunnen behoorlijk sneaky zijn.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 16:19

Daarom heb ik ook een gruwelijke hekel aan merries! Haha!

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 20:30

Haha! Ik kan ook beter overweg met ruinen en hengsten. Merries liggen mij ook niet zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 22:30

Ik heb tot nu toe het fijnst kunnen rijden (ohz) met merrie´s. en heel even met een hengst.
eigenlijk heb ik niet echt een voorkeur Haha!

xjessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 09:15

Ik heb zelf ook een merrie ohz en daarvoor ook alleen maar merries gereden heb ook geen voorkeur.
Rijd nu ook nog een andere merrie van iemand anders erbij. Echt een schatje Knipoog
En zaterdag wel Dwingeloo! Urban is weer trg.. Hij was naar de keuring voor ruinen.. zonder dat Cees het wist!! maar ja...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 18:22

Mijn rijpony is ook een merrie.......maar als mijn jaarling hengst oud genoeg is gaat zij er toch uit. Haha! Overigens gebruik ik haar niet echt als rijpony, meer als fokmerrie. Tong uitsteken

Vandaag ben ik in Chaam geweest, weer maar voor 1 rubriekje. Ging me nog niet naar de zin, ik moest er veels te veel aan werken en hij bleef nog niet van het bit af. Voor de jury gelukkig wel redelijk ervoor kunnen zetten, maar ook dat kon een heel stuk beter. Uiteindelijk 3de geworden, maar ik ben niet tevreden. Schijnbaar toonde hij wel erg goed, velen zeiden dat de jury mij ook makkelijk 2de had kunnen zetten, maar ik vind het belangrijker dat hij fijn loopt dan heel die plaatsing. Sta liever met een fijne rit laatste als winnen met een rotrit.