[AR] Wedstrijd doelen mennen 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

assie

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 09:26

Nou ik heb onze minimarathons maar aangemeld via Hoefnet. Hoop dat ik het goed heb gedaan :') .
Ik vind hoefnet en mijnknhs altijd vreselijk lastig qua zoeken. Wat dat betreft heeft startlijsten het toch wel het beste voor elkaar. Daar werkt de zoekoptie het makkelijkst voor mij.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 10:07

Ik vind mijnKNHS ook lastig met zoeken, al die verschillende rubrieken.. wil gewoon alles voor de mensport in 1x zien haha. En dat dan wel op Startlijsten, dus daar zoek ik meestal, maar dan toch ook weer op mijnKNHS omdat ik bang ben dat startlijsten niet compleet is haha.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 11:00

assie schreef:
Nou ik heb onze minimarathons maar aangemeld via Hoefnet. Hoop dat ik het goed heb gedaan :') .
Ik vind hoefnet en mijnknhs altijd vreselijk lastig qua zoeken. Wat dat betreft heeft startlijsten het toch wel het beste voor elkaar. Daar werkt de zoekoptie het makkelijkst voor mij.

Assie, via het info-mailadres van Hoefnet kun je ook nog een 'verhaaltje' van je aankondiging sturen met meer informatie. Dan maken wij er een nieuwsbericht van.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 08:41

Ik heb gisteren weer een wedstrijd gepland. Daar kunnen we ook een vaardigheidsparcours rijden. We gaan dat binnenkort oefenen in de les en als dat een beetje wil dan hebben we eind mei ook ons debuut voor de vaardigheid.

Gisteren fijn kunnen trainen, de merrie zit echt zo fijn in haar vel, genieten!

Hebben jullie je paard al in het gras staan? Ik zit met smart te wachten tot het kan :D

We gaan onze driejarige ook laten dekken. De Eebert zou eerst ook, maar dat vind ik toch niet zo handig nu het rijden zo lekker gaat. Het doel is het fokken van een fijn menpaard. Iemand nog tips voor een hele fijne hengst? Wel paard gefokt.

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 10:15

Haha ik heb ze gister en eergisteren het eerste uurtje op het land gehad, maar denk vergeefs met de huidige voorspellingen komende week :brr:

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 11:57

Hier staan ze op een kale wei de hele winter al. Ik heb geen paddock dus ze eten altijd een beetje gras. Wel onbeperkt hooi op de weide, en met volle maag de weide op om 8 uur smorgens.

Nieuw gras krijgen ze voorlopig niet de rest van het stuk is ook nog redelijk kaal, met kunstmest gestrooid maar met dit weer groeit het gras nog niet veel

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 13:37

Leuke planning met de vaardigheid. Wij schrijven het wel altijd uit, maar er zijn altijd zo weinig aanmeldingen. Zo jammer.

De mijne staat al een paar weken een paar uur per dag op het gras met haar vriendin. Vinden ze toch altijd wel heerlijk.

Vanavond is de vergadering van district noord, maar het sneeuwt hier al flink dus ik twijfel of ik ga. :=

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 13:45

Hier m'n M debuut ingeschreven voor 1 mei in Hippo. Ik ben benieuwd.

Eerst zaterdag clinic bij Paul Versluis, volgende week vrijdag bij Udo de Haan en daarna examen aspirant instructeur. Dus voorlopig nog geen tijd om serieus over mijn M debuut na te denken.

Pony's staan sinds het weekeind een half uurtje op het land. Vanmiddag maar kijken hoe nat het is, of ze weer mogen of niet. De groei zit er nog niet super in, dus ben wel voorzichtig met het beetje gras wat ik heb.

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 15:28

Ik ga impuls dressuur starten binnenkort, heb me ingeschreven :)

Het is dressuurmatig nog bij lange na niet perfect, maar ik wil gewoon voor de (hopelijk) positieve ervaring op vreemd terrein gaan, vandaar de impulsrubriek.

Ik heb een vraagje voor jullie, iets wat mij op is opgevallen.
Eerder heb ik een vierwieler gehad, (zelfde bit en tuig als nu) en toen leek hij echt makkelijker mijn hand op te zoeken dan nu met de sulky. Denken jullie dat de sulky hem iets meer kan belemmeren dan de vierwieler? Met lange teugelen en dubbele longe zoekt hij wel meer de hand op. Het kan 101 oorzaken hebben natuurlijk, maar ik denk ik gooi het balletje even op. Wellicht hebben jullie soortgelijke ervaringen.

Dit was afgelopen weekend, dus de meest recente afstelling van de sulky:
Afbeelding

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 15:50

Heerlijk al die paarden al op het land! Bij ons kan het in de winter echt met geen mogelijkheid. Nu zitten we te wachten tot het gras begint met groeien :)

Unleash ik heb nog nooit met een sulky gereden dus ik heb geen idee...

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 16:47

Naar mijn idee zit je te laag met deze Sulky waardoor je leidsels geen mooie verbinding vormen tussen het bit en de hand.

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 17:23

Dennis schreef:
Hier m'n M debuut ingeschreven voor 1 mei in Hippo. Ik ben benieuwd.

Eerst zaterdag clinic bij Paul Versluis, volgende week vrijdag bij Udo de Haan en daarna examen aspirant instructeur. Dus voorlopig nog geen tijd om serieus over mijn M debuut na te denken.

Ben benieuwd, mooi nog even maandje doorpakken. Spannend ook examen! Maar die had je met een andere pony toch?
April is voor mij ook een maand sabetical. 1 mei de eerste weer. Weet jij ook hoe als wat met die pin&ga competitie? Kan de andere data nergens vinden helaas.... O:)

Unleash schreef:
Ik ga impuls dressuur starten binnenkort, heb me ingeschreven :)

Het is dressuurmatig nog bij lange na niet perfect, maar ik wil gewoon voor de (hopelijk) positieve ervaring op vreemd terrein gaan, vandaar de impulsrubriek.

Ik heb een vraagje voor jullie, iets wat mij op is opgevallen.
Eerder heb ik een vierwieler gehad, (zelfde bit en tuig als nu) en toen leek hij echt makkelijker mijn hand op te zoeken dan nu met de sulky. Denken jullie dat de sulky hem iets meer kan belemmeren dan de vierwieler? Met lange teugelen en dubbele longe zoekt hij wel meer de hand op. Het kan 101 oorzaken hebben natuurlijk, maar ik denk ik gooi het balletje even op. Wellicht hebben jullie soortgelijke ervaringen.

Dit was afgelopen weekend, dus de meest recente afstelling van de sulky:
[ [url=m/DxRB4V.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super leuk! Het werkt erg verslavend die wedstrijden haha. Ik vind denk ik ook je sulky wat aan de kleine kant. Past niet helemaal bij de pony.

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 17:47

Pony is tussen de 1.10 en 1.15 en sulky is 19 inch, volgens de beide sulky wagenbouwers (H-CA en T-jeu) kon dat, dus daar ben ik destijds vanuit gegaan. 21 inch is weer te groot voor hem. Valt net tussen wal en schip wat dat betreft.
Maar klopt Gem, wel goeie opmerking over de leidsels, dat kan wel eens de reden zijn dat ik minder fijne verbinding voel. Zal er eens op gaan letten de volgende keer...

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 18:55

Jolliej schreef:
Ben benieuwd, mooi nog even maandje doorpakken. Spannend ook examen! Maar die had je met een andere pony toch?
April is voor mij ook een maand sabetical. 1 mei de eerste weer. Weet jij ook hoe als wat met die pin&ga competitie? Kan de andere data nergens vinden helaas.... O:)

Ja, opleiding doe ik met het welshje van mijn instructrice. Dus Ebje alleen rustig aan trainen deze maand en met die pony knallen.
Blijf het lastig vinden om met andermans pony met weinig trainen fijn voor te stellen.

http://pinengacup-nh.nl/index.html
Ik had van de week gekeken, en nu blijkt dat de 1e wedstrijd dit weekeind al is.

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 19:03

Ow grappig gisteren zat ik op dezelfde site en toen kreeg ik alleen die van 2021. Ga je ook ervoor deelnemen?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 19:08

Tot nu toe alle edities mee gedaan. Dus dit jaar is ook zeker weer de planning!

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 19:46

Hier vandaag weer gestart. 2 proefjes dressuur bij 2 jury's. 6 punten verschil tussen de proeven.. ik ben er echt nog niet achter wat een jury nou precies wil zien. Wel weer 3 winstpuntjes erbij. Stalgenootje vind vaardigheid helemaal leuk en we gaan meestal samen op wedstrijd. Ik verdwaal echt in een vaardigheid parcours maar mijn pony vind het wel super leuk. 1+1=2 dus heeft zij vandaag voor het eerst vaardigheid gestart, helaas wat ballen eraf maar voor de 2e keer rijden niet slecht.
Ze moest ongeveer tegelijk parcours rijden met haar pony als ik mijn proeven, vrij snel na mijn proeven moest ze parcours met mijn pony dus we moesten ff span ruilen. Met het mennen is dat 'opstappen en wegrijden' toch wat minder vanzelfprekend dan ohz. Moeten ze ineens naar een andere stem luisteren..

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 23:55

Het jureren weer oppakken.
Bijscholing gevolgd.
Eerste weer gejureerd.

Vier al ingepland

Dit jaar wat beleren voor de koets.
Ponyverkoop, zodat er tijd overblijft om zelf ook weer eens te mennen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 23:57

Een jury wil nauwkeurigheid zien.
Stelling en buiging, omstellen. Rechtgerichtheid. Nette en duidelijke overgangen. Genoeg impuls en niet té braaf rijden....dat is al heel wat.

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 16:30

Zoooo hoe gaat het hier?
Mijn pony's hebben een maandje vrij. Vorige week en osteopaat en de enting en dan eind deze maand nog de tandarts en de hoefsmid. En dan kunnen we weer knallen!!!
Iemand het weekend weg geweest?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 18:09

Ja ik :D Reageer straks even, ben in ieder geval heel tevreden!

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 18:51

Ook mijn vriend is vandaag gestart in Sint Nicolaasga :)

Klasse M, 2winstpunten rijker wat betekent nu M+11 :D

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 19:02

Zo, nu heb ik iets meer tijd om te reageren :D

Vandaag onze tweede wedstrijd gehad. Een locatie die we nog niet kenden. Ze was heel mooi relaxed tijdens het inspannen, daar was ik al super blij mee. Tijdens het losrijden was ze wel wat scherper, maar niet onmogelijk en minder dan de vorige keer. De eerste proef vond ik wat te braaf, daar hadden we wel 193 punten voor. De tweede proef heb ik wat gewaagder gereden, ook om dat te oefenen. En dan sluipen er sneller foutjes in. Voor die proef kregen we 186 punten.

Twee nette winstpunten rijker :D

Kimley: gefeliciteerd!!

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 19:18

Super! Gefeliciteerd :D

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 11:35

Gefeliciteerd kimley!

Wta super SophievdV dat nu toch een beetje de rust erin komt. En ja eraan rijden is moeilijk haha, maar zo veel mogelijk doen. Hopen dat het ooit ergens een automatisme wordt haha