assie schreef:Hier een rondje wezen rennen met de hond. Het was de bedoeling om in mei 13 kilometer te rennen voor het goede doel tijdens de Durrell Wildlife Trust Challenge op Jersey. Er hebben al best wat mensen gesponsord, super leuk.
Helaas is dat evenement nu verschoven. Naar september. Betekent wel dat ik wat langer de tijd heb om te trainen. Want ehm... Ik had nog nooit echt hard gelopen (Ja vroeger op de middelbare school).
Dus ik heb nog een stukje training te gaan. Inmiddels zitten we op 5 km. Zonder dat ik half dood ben. Nog maar 8 te gaan
Wow, mooi evenement!
Ik ben twee jaar geleden begonnen met hardlopen en loop nu elke maand een keer een halve marathon-afstand. Soms een 'wedstrijd' (zonder de ambitie om snelle tijden neer te zetten), maar ook gewoon als training of als trail. In september hoop ik mijn eerste hele marathon te lopen.
De stap van 5 naar 13 is goed te doen als je je inderdaad niet laat verleiden je "half dood" te rennen. Op een heel rustig tempo'tje waarin je nauwelijks moe wordt beginnen. Elke week een kilometertje erbij en tussendoor nog twee keer een rustig herstelrondje van drie of vier (later vijf) km. De snelheid komt later wel, eerst de afstand realiseren