Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mooney schreef:Alleen naar de hartslag kijken is ook niet voldoende om stress of angst vast te stellen. Hele heftige pieken zijn vaak nog wel te zien, maar er valt ook nog veel buiten de boot wat met verdiepende variabelen wel zichtbaar wordt.
Momenteel doe ik onderzoek naar het gebruik van hartslagmeters in de dressuur, het is interessante materie.
Napie schreef:En endomondo? Die kan je wel instellen op snelheid,gemiddelde snelheid enz. Die pakt ook de hartslagvan de polar
Napie schreef:Er staan wel routes in. Je kan op de website ook wel gps routes inladen maar hoe weet ik niet. Ik gebruik afstandmeten voor mijn routes. Alle wedstrijdroutes van afgelopen jaar heb ik in ieder geval over genomen in afstandmeten.
Napie schreef:Ik gebruik het meest simpele horloge van polar om de aktuele hartslag af te lezen. Kost iets van 35 euro los. Jij rijd denk ik meestal wel met een groom die mee kan lezen op de telefoon. Werkt op de sulky iets minder onderweg.
MarjaR schreef:Inmiddels heb ik via Marktplaats een 2e-hands M400-horloge gekocht en er 2 ritjes mee gemaakt. Maar ik heb het idee dat de metingen nog niet helemaal goed gaan. Het hartslagverloop ziet er volgens mij wat bijzonder uit.
Hier de Polar Flow grafiek van afgelopen zondag:
[ [url=m/fFSXvx.jpg]Afbeelding[/url] ]
Daar waar het tempo 7 km/uur of lager is was ik aan het stappen. Maar de hartslag zakt dan nauwelijks lijkt het.
En ook bij stilstaan (blauwe lijn in het witte vlak) zie ik nauwelijks verschil.
De hartslag blijft volgens de meting steeds maar schommelen rond de 120 slagen/minuut, zelfs in het allerlaatste stukje van de grafiek waar ik inmiddels thuis was en aan het uitspannen was.
Dat kan toch helemaal niet?
Ik rijd mendurances en dan zijn de metingen bij de finish heel anders. Dan wordt er echt geen 120 gemeten, maar altijd (ruim) onder de 70.
Hierbij een foto van de equine belt om Coldy afgelopen zondag:
[ [url=m/wXrNTB.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zou het kunnen dat de equine belt niet op de goede plek op Coldy's lijf zit? Hoe hebben jullie die zitten?