[AR] dressuur en vaardigheid 2016

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 18:12

Hier ook 10 pasjes. Je hoeft ze niet meer te tonen op wedstrijd, heb ze altijd wel bij me in zo''n pasjes portemonnee.

Heb nieuwe pas nog niet binnen maar 't is idd bij iedereen ruin dus ik laat lekker zo.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 09:16

Grainey schreef:
Die universele is je startlicentie, ik heb drie spannen, waar dus ook drie startpasjes van zijn en 1 universele, de licentie dus. Die universele kan dus ook geen chipnummer op staan, omdat er meerdere pony's onder gestart kunnen worden, wagennummer was misschien wel handig geweest en de toevoeging ruin is natuurlijk geheel overbodig.
Die licenties hebben hun eigen unieke spannummer, geen idee waarvoor trouwens, maar misschien dat we daar nog ooit achter komen.
Als je wat mee wilt nemen op een wedstrijd gewoon de licentie en het nieuwste pasje, bij de action hebben ze hardcases/mapjes voor pasjes, kun je ze heel mooi in opbergen.
Je wilt trouwens niet weten hoeveel pasjes wij (drie menners en 6 menpony's) hier al ondertussen verzameld hebben :).

Het span nummer isvoorde registratievan je punten.
Je unieke menlicentie nr is voor het systeem zodat bekend isdat je dus aleen menlicentiehebt en bij aanvraag van nieuw of ander span daar geen kosten bij krijgt en. En in je winkelmandje dan als gratis wordt doorgevoerd. De wp worden geregistreerd op span nr en paard nr. Voorbeeld ik leende een haflinger dit weekend en heb er een z dressuurproef mee gestart. Als ik dus andere rubriek had gekozen had ik een brief gehad. Maar omdat ik z ben geklasseerd en paard ook klopt het in dit geval en krijg ik geen brief. Wel zuur dat ik 203 punten haalde ipv 204 maar was er toch blij mee. Had nog nooit met dit dier gement.

Grainey

Re: dressuur en vaardigheid 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 09:56

Tja maar waarom je startlicentie dan niet gewoon op je KNHS nummer geregistreerd kan worden en er nog weer een nieuw nummer voor gemaakt moet worden geen idee, waarschijnlijk voor de mensen die ook nog onder het zadel starten en dan wel weer een aparte startpas moeten hebben die niet onder de licentie valt.
Trouwens zonder startlicentie kun je nu geen startpas voor het mennen meer krijgen volgens mij, de winstpunten worden trouwens ook nog per paard/pony, per span en per persoon geregistreerd, zo ben ik momenteel ZZ dressuur, is onze ene shet Z dubbelspan dressuur, ZZ enkelspan dressuur, Z dubbelspan vaardigheid, L enkelspan vaardigheid en L springen, dat laatste is trouwens een foutje van de KNHS, hebben springen ipv vaardigheid genoteerd en dat laten we maar zo, is altijd wel leuk :), wij zien dat dan altijd voor ons, wij met een shet tussen de paarden en dan ook nog foutloos in het L springen :), beetje hilarisch, hindernissen op 1.10, met een pony van 1.15.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 17:38

Grainey schreef:
Tja maar waarom je startlicentie dan niet gewoon op je KNHS nummer geregistreerd kan worden en er nog weer een nieuw nummer voor gemaakt moet worden geen idee, waarschijnlijk voor de mensen die ook nog onder het zadel starten en dan wel weer een aparte startpas moeten hebben die niet onder de licentie valt.
Trouwens zonder startlicentie kun je nu geen startpas voor het mennen meer krijgen volgens mij, de winstpunten worden trouwens ook nog per paard/pony, per span en per persoon geregistreerd, zo ben ik momenteel ZZ dressuur, is onze ene shet Z dubbelspan dressuur, ZZ enkelspan dressuur, Z dubbelspan vaardigheid, L enkelspan vaardigheid en L springen, dat laatste is trouwens een foutje van de KNHS, hebben springen ipv vaardigheid genoteerd en dat laten we maar zo, is altijd wel leuk :), wij zien dat dan altijd voor ons, wij met een shet tussen de paarden en dan ook nog foutloos in het L springen :), beetje hilarisch, hindernissen op 1.10, met een pony van 1.15.

Haha inderdaad L springen
knap hoor
altijd makkelijk als je ooit nog eens een cursus wil doen

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 20:09

Knappe pony L springen bij de paarden. Veelzijdig hoor :+ .

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 20:19

Haha heerlijke fout!!

Zaterdag weer vaardigheid. Had twee pony´s ingeschreven maar helaas kan er maar eentje mee. Andere heeft een blessure. Fokker van de pony komt kijken dus ik ben heel benieuwd hoe het gaat.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 11:13

Leuk Romy!!! succes!!!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 11:47

Succes alvast Romy :D

Ik start 16 februari in Kootwijkerbroek en heb voor daarna nog niets ingeschreven, word waarschijnlijk weer in het buitenseizoen.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 12:14

Leuk Romy!

Ik start 16feb ook in Kootwijkerbroek. Verder heb ik 2e paasdag Garderen opgegeven en in april Schalkhaar.

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:04

Ik ben van plan mee te doen met de kringkampioenschappen indoor dressuur en vaardigheid. Nu ben ik opzoek wanneer het nk indoor is in ermelo. Iemand enig idee of er überhaupt een nk indoor is in ermelo?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:15

Nee, alleen onder het zadel heeft nationale indoor kampioenschappen. Bij het mennen is indoor het district het hoogst.

West heeft alleen dressuur, niet eens vaardigheid helaas.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 17:12

Ik heb me ingeschreven op 10-2 vaardigheid in Ermelo, al zit het vol, dus reserve lijst. 16-2 ook poging gedaan, zal ook wel vol zitten :P en 13-2 dressuur; dus even afwachten of dat ook al vol is :P

Die dressuur/vaardigheid westrijden zijn aardig populair :D! Jammer dat ik elke keer pas week van te voren weet ik of vrij krijg of niet; dus niet vaak heel vroeg kan inschrijven.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 17:17

16 februari in Kootwijkerbroek? Die zit haast nooit vol.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 00:12

Je kunt ook gewoon inschrijven en dan voor de inschrijfdatum weer afmelden. Blijkbaar is er vaak een wachtlijst, dus dat lege plekje van jou kunnen ze vast wel opvullen dan.
En anders kom je gezellig 7 maart bij ons starten. Is wel lekker uit de buurt, maar dan laat je Kyano maar gewoon bij ons op stal slapen :P

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 00:20

Kootwijkerbroek moet idd passen, die zit idd bijna nooit vol. Wel onwijs fijne bodem, fijn voor dressuur maar doen ze amper meer helaas..

Hier zaterdag vaardigheid om weer lekker te oefenen met tweespan voor buitenseizoen.
En de 20e bij ons op de club mag Aslan weer een beetje snuffelen aan de ring en Jimmy weer eens enkelspan dressuur starten. :j

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 01:02

assie schreef:
Je kunt ook gewoon inschrijven en dan voor de inschrijfdatum weer afmelden. Blijkbaar is er vaak een wachtlijst, dus dat lege plekje van jou kunnen ze vast wel opvullen dan.
En anders kom je gezellig 7 maart bij ons starten. Is wel lekker uit de buurt, maar dan laat je Kyano maar gewoon bij ons op stal slapen :P

hahaha dat vind hij vast heel gezellig ja. Maar of jullie dat ook leuk vinden XD. Zal wel 2 uur rijden zijn met trailer ofzo! pfoe.

miss moet ik me gewoon inschrijven en afmelden als ik mn vrije dag niet krijg idd.
maar het lijkt erop dat er een kans is dat ik de 10de mee mag doen, ze ging kijken wat ze kon betekenen voor me :D 13de dressuur in Lunteren is ook gelukt.

Jeej! Lekker weer lol met je knol :D

Mel, waar ga je zaterdag heen dan? En woensdag ook toch!?

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 08:44

Ik heb ook een aantal keer op de wachtlijst in Ermelo gestaan en tot nu toe elke keer nog meegereden. En als je je van te voren inschrijft bij wedstrijden, oppassen dat als je niet mee kunt rijden dat je je op tijd afmeld, want bij sommige verenigingen moet je dan alsnog het startgeld betalen. De meeste hanteren een week voor de wedstrijddag.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 10:20

Morgen op onze club Nijkerk. En ja woensdag idd ook :))

In de vraagprogramma's kan je idd vinden tot hoelang van te voren je mag afmelden. :j

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 11:34

Ik moet nog “even” 1 puntje vaardigheid dan zijn ze Z, maar erg veel vaardigheid is er niet in de buurt…

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 13:27

In de reglementen staat sowieso dat je uiterlijk 1 week van tevoren mag afmelden. Het is dan aan de vereniging of ze er kosten aan verbinden of niet.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 17:15

assie schreef:
In de reglementen staat sowieso dat je uiterlijk 1 week van tevoren mag afmelden. Het is dan aan de vereniging of ze er kosten aan verbinden of niet.

Het hangt af van wat er in vraagprogramma staat. Na sluitingsdatum mag (en doet bijna iedereen) er kosten in rekening worden gebracht. Ene keer is sluitingsdatum 1 week voor de wedstrijd, maar 3 weken ervoor kan ook.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:57

Ik heb een keer moeten afmelden omdat m'n pony zich bezeerd had op stal, en toen heb ik inderdaad moeten betalen. De wedstrijd van de week erna was ik wel nog op tijd om af te melden dus die hoefde ik niet te betalen :)

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-16 10:09

ik heb ook weleens moeten betalen omdat er windkracht 8 was en code oranje door windstoten. Ik ga dan echt niet met de trailer op pad. Toen maar netjes mijn startgeld overgemaakt. Veiligheid voor alles.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 21:00

Vandaag een hele leuke wedstrijd georganiseerd bij 't Zandt. Het was mijn eerste keer, dus er waren nog wat beginnersfoutjes. Maar over het algemeen ging het soepel en vlotjes. Dus heel tevreden.

Persoonlijk nog wel een klein 'drama' met mijn hele brave merrie die even heel erg stout was. Ze schrok en kwam met haar been over het lamoen. Die is dus niet gestart, maar kreeg als cadeautje wat hechtingen van de dierenarts.
Beetje een domper op de verder hele leuke dag.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 21:08

Oh jeetje dat is nooit leuk, wel fijn dat de rest van de wedstrijd wel een succes was