[AR] nieuwe startpas

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Re: nieuwe startpas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 15:19

Ik heb wel een 2de pony, maar ik heb met hem geen enkelspan ambities.
Twijfel nog erg wat ik ga doen, had nou net de drempel genomen om er een aan te schaffen en heb net 1 wedstrijd gereden, maar zal geen veel gebruiker zijn van de startpas.

Welsh4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 16:22

Bij ons 3 startpassen enkelspan (waarvan 2 met dezelfde pony)
Drie gezinsleden (dus ook geen korting en maar 1 keer P&S kosten.

En uitgerekend dat het 143,20 duurder wordt.

Mailtje naar de KNHS en inderdaad als antwoord dat je meerdere enkelpannen kunt starten.

Maar dat wil ik helemaal niet (en kan ik trouwens niet kwa tijd) ben al blij dat ik er 1 lekker aan het lopen heb.

Dus heb vast 1 startpas opgezegd en over de andere ben ik nog steeds aan het twijfelen of ik ze aanhoud. (Heb nog een week)

Nee ik ben er niet blij mee.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 20:41

Gem schreef:
Yarrah, dat is niet gezegd. Je krijgt 4 x per jaar een blad. Zou zomaar de P&S kunnen heten.

:D ja precies

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 20:44

Ik ben nu bijna in Ermelo voor een vergadering, ben benieuwd of A. Coppoolse er ook is en of die nog iets te zeggen heeft.

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 22:22

_Marjola schreef:
@Lizzy jammer dat je even pauze neemt in de wedstrijdsport, maar met een baby opkomst heel goed te begrijpen (Gefeliciteerd! :D). Vraag mij alleen af wat je bedoelt met "lid zijn van een vereniging vond ik een verschrikking". Wat maakte de vereniging dan niet leuk? (mag ook per pb). Om de hoek is inderdaad niet altijd beter.

Bedankt :D
Ja vind het ook erg jammer, maar helaas!
Even voorop stellen, ik zat uiteindelijk (niet dat ik er vaak was behalve voor de Pin en Ga cup :o ) bij een prima vereniging hoor!
Het idee dat je lid moet zijn van een vereniging EN dan ook nog eens een keer geld moet afdragen aan de KNHS, dat staat me een beetje tegen ;) Geef liever het geld aan de vereniging, dat die me een startpas geven.. Maargoed.. Ook weer niets aan te doen..

Moet eerlijk zeggen, nu ik een startpas heb (euhh had :') ) en regelmatig op wedstrijd ben.. Ben ik toch een beetje van mening veranderd hoor.. Hartstikke gezellig eigenlijk :P
Maar goed, ik heb nu tijd zat om te bedenken en te kijken of ik lid ga worden van de vereniging in de buurt en daar dan ook kan lessen etc..
Nu ment mijn buurmeisje lekker met Sam, dat gaat hartstikke leuk!

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 23:37

@Lizzz Aha, dan had ik het anders geïnterpreteerd. Ik denk dat er geen ontkomen aan deze organisatiestructuur (lokaal - regionaal - landelijk) is, omdat de paardensport zo groot is en geen baat heeft bij een wildgroei van regels bij verschillende groeperingen.

Goed om te horen dat je meer plezier erin hebt gekregen door het meedoen in het afgelopen jaar. Leuk ook dat je buurmeisje nu helpt met Sam. Hij hoeft zich in ieder geval niet te vervelen zonder startpas ;)

Terug naar de discussie: ik behoor niet tot de 45% met een opvolger/reservepaard achter de hand op stal. Daarnaast vind ik een opvolger belachelijk in de beredenering, want als ik ben uitgereden met paard 1, gaat die naar een nieuwe baas en komt er bij mij een nieuwe op stal. Dubbel uitbrengen (en dus profiteren van de licentie) heb ik tot nu toe nog nooit gedaan. Daarnaast moet ik om te profiteren van deze constructie 3 enkelspannen gaan starten. Ik ben benieuwd wie dan mijn C rijbewijs en nieuwe C vrachtwagen gaat sponsoren, want 3 enkelspannen krijg ik niet eens mee in mijn huidige vervoer.

Moet wel nog even advocaat van de duivel spelen (voor de nuance): menners hebben tot op heden altijd een stuk minder betaald dan ruiters. Dat was volgens mij 60 om 80 euro voor een startpas (even plat gezegd). Als er nu was gezegd dat dit gelijkwaardiger moest worden, omdat ze 1 lijn in de hele sport wilde trekken, dan had dat nog een iets ander licht op de situatie geschenen. Maar nu gaan we gewoon in 1x over de kop met alle prijzen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 00:16

_Marjola schreef:
Moet wel nog even advocaat van de duivel spelen (voor de nuance): menners hebben tot op heden altijd een stuk minder betaald dan ruiters. Dat was volgens mij 60 om 80 euro voor een startpas (even plat gezegd). Als er nu was gezegd dat dit gelijkwaardiger moest worden, omdat ze 1 lijn in de hele sport wilde trekken, dan had dat nog een iets ander licht op de situatie geschenen. Maar nu gaan we gewoon in 1x over de kop met alle prijzen.

Nou... dan wil ik dit bovenstaande ook maar even nuanceren. Ruiters hebben de wedstrijden bij ons in de regio voor het kiezen. Elke week kun je binnen een straal 50 km wel ergens starten als je wilt.
Hoeveel SGMW's wedstrijden hebben de menners hier vanaf mijn pensionstal binnen 50 km? En dan over een heel jaar geteld? Om precies te zijn 2 stuks.... En hoeveel Dressuur / vaardigheid wedstrijden? Niks nada noppes niente. Wat wij in het zuiden niet betalen aan startkosten, betalen we wel weer aan brandstof en heul veul reistijd.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 00:38

@Gem ik zou willen dat we voor het aanbod van wedstrijden naar de KNHS kunnen wijzen, maar helaas gaat dat niet. Dat blijft een verhaal van vraag en aanbod, dus verenigingen en ambitieuze wedstrijdmenners. En dit is meer een issue voor regio Zuid dan voor heel NL (het reizen naar populaire sgw locaties er even buiten gelaten). We kunnen ook moeilijk zeggen "een zadel is goedkoper dan een menwagen, dus onze startpas moet minder duur zijn". (Dit bedoel ik meer als voorbeeld over het verschil tussen ruiter en menner - met de prijsstijging rondom de startlicenties ben ik het nog steeds niet eens). Zeker ook omdat eerder in dit topic het verenigingsverhaal in de discussie werd getrokken, zij kunnen de mennende leden ook niet voor een dubbeltje op de eerste rang zetten en de ruiters laten betalen.

Hetgeen wat jij noemt zie je trouwens ook aan het compleet uitgestrekte district West. Waardoor op kampioenschappen altijd een deel afhaakt. Toen ik bij de vorige ledenvergadering hoorde dat er was gesproken over een nieuwe indeling van de districten, maar ze de huidige vorm goed genoeg bevonden, kreeg ik weer het gevoel dat de mensen in de besturen weer vergeten zijn hoe je de mensport beoefent. Zeker toen ik het financiële overzicht zag: daar had volgens mij echt wel een NW en ZW district gecreëerd kunnen worden.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 00:49

Ik wijs ook geen schuldigen aan, wil alleen maar duidelijk maken dat ik / wij en ik denk toch ook wel menners in het algemeen heel wat minder profijt hebben van een startpas dan de gemiddelde ruiter.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 00:57

In zuid hebben jullie inderdaad wel last van. Dat is balen. In de andere regio's vind ik dat minder of bijna niet van toepassing. Daar bepaal je zelf hoeveel je start.

Misschien zouden we een afdracht per wedstrijd moeten doen. Een soort 10 rittenkaart. Ff out of the box gedacht ;)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 05:27

Zo was het eerst een beetje, betaalde je extra voor startcoupons.

De reden voor mij is dat het gewoon veel te duur is (geworden)
Startpas omhoog, wedstrijden niet binnen de 100 km enkele reis.

Had eerst deze winter ze voor de kar willen zetten en dan 2016 starten.
Maar nu met die nieuwe prijzen...laat ik het mooi voorlopig ff zitten.
Dan rijden we wel hobbymatig. Apart want dacht juist dat de KNHS het wilde stimuleren. Met de nieuwe prijzen is het voor mij juist reden om geen startpas meer te nemen. Heb er vanaf 2009 elk jaar gehad en meestal twee.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 11:58

Ik stel voor dat wij enkelspanmenners allemaal bijelkaar op één adres gaan wonen. Gezellig. En dan gezellig allemaal met elkaars paarden starten: hebben wij lekker veel reserve paarden
leuk...........hele volle rubrieken en gezinslidkorting en heel veel paarden te starten.

Ik zie alleen maar voordelen hahaha /3 /3 <:) <:) :){ :){

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 12:10

Goed bezig Janouk! Arme paarden zullen wel een heel beste conditie gaan krijgen :j

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 12:44

Ik heb nog wel een paar pony's over. Van groen tot ervaren leerpony. Allemaal braaf :j.
Hier en daar in wat 'rijke' conditie, maar als iedereen ook af en toe komt oefenen word dat ook vanzelf wel beter ;).

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 14:02

Dennis schreef:
Ik heb nog wel een paar pony's over. Van groen tot ervaren leerpony. Allemaal braaf :j.
Hier en daar in wat 'rijke' conditie, maar als iedereen ook af en toe komt oefenen word dat ook vanzelf wel beter ;).

gezeliig komen Duvel Romy en ik bij je wonen :P Dan gaat hun rijke conditie wel weg.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 19:53

Patricia_86 schreef:
Dennis schreef:

gezeliig komen Duvel Romy en ik bij je wonen :P Dan gaat hun rijke conditie wel weg.

Ik kom ook mee!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 19:59

Goed idee Janouk ! I'm in! :D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 20:22

Haha hier ook nog wel enkele pony's over _O-
Zullen mooi strak in't velletje komen dan hihi

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 20:37

MelanieB schreef:
Haha hier ook nog wel enkele pony's over _O-
Zullen mooi strak in't velletje komen dan hihi

Haha nou je mag ze allemaal brengen hoor haha en syl zeker kan die mooi samen met zijn broertje lopen :)

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 20:38

wordt gezellig zeg!!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 20:41

Let er wel op dat elke pony max. vier keer mag starten op wedstrijd.
Ik heb er ook wel een paar, moeten alleen nog beleerd worden.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 20:47

Anke schreef:
Let er wel op dat elke pony max. vier keer mag starten op wedstrijd.
Ik heb er ook wel een paar, moeten alleen nog beleerd worden.

wat jammer nou dat ze maar 4 x mogen starten. hihi
Ik heb er twee
wat hebben jullie? Moeten natuurlijk wel een planning maken :D :P

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 21:08

Ik kan best interessante tandem-, tweespan en vierspan samenstellingen bedenken :D
Dat mag allemaal met een startlicentie.

Dennis, wat denk je van Roos en Janouk samen in het tweespan ZZ dressuur :D :D
Doe jij proef 1, start Paul proef 2

Maar zonder gekheid, je kan dus wel paarden van je collega's starten, gewoon wisselen op het inrijterrein.
Een koetsier mag meerdere paarden per dag starten: dus een goede koetsier kan afwisselend alle pony's starten haha maakt mij niet uit wie met Janouk de punten haalt, als ze maar haalt. Kosten 1 startlicentie
Creatief

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 21:37

Dan mogen jullie misty wel klaarstomen! :o

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 21:49