[AR] Hippiade Mennen 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:23

Wij hebben het geluk dat we alles voor vast in de vrachtwagen en in de aanhanger hebben. We hoeven er alleen de pony's maar op te zetten, ons natje en ons droogje nog in te laden, en inderdaad aan de kleding te denken (hoewel de pakken er ook al weer inhangen, die komen er weer terug in op het moment als ze weer schoon zijn).

Hier staat morgen nog een lichte training op het programma, half uurtje longeren, lekker laag en over de rug. Pony wil wat graag de neus er wat uitsteken en minder nageeflijk worden, dus dit is eigenlijk het belangrijkste van de training, want dat geeft echt profijt.
Verder ben ik van plan om er een leuke dag van te maken en verwacht ik er niet te veel van. We zijn dit jaar gestart met een andere (minder goede) pony, en daardoor ons niet direct in de kijker gereden. Helaas zijn de juryleden erg beperkt, en nemen ze enigszins uitslagen over en de top houden ze in de gaten en de rest pas vele rondes later (als de puf er al uit is). :o Sinds ik met deze pony rijd ben ik alleen nog maar te laag geplaatst geweest. Ik weet wie de jury is (en heb deze de afgelopen wedstrijden al vaker gehad en met name hun ruggen mogen aanschouwen), dus ga nu ook maar uit van de laatste plaats. :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:24

Romy echt balen hoor....

Hier nog niets gedaan, helemaal niets.
Kar staat nog naast trailer, paard heeft niet meer gemend, wel beetje onder zadel gelopen maar ook veel minder dan anders.
Maar ja, morgen zal ik toch alles bij elkaar moeten harken.
Spullen, paard en mezelf.

MelanieB

Re: Hippiade Mennen 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:31

Goed bezig hier!

Heb deze week niet echt kunnen trainen, dus ach we zien het wel.
Wel de beide wagens gepoetst vanavond, en tuigen netjes. Morgenavond nog even pony's wassen en als lukt even naar Ermelo om parcours te lopen.

Laat 't zonnetje maar schijnen!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:31

Jasje word meteen gewassen en netjes opgeruimd. Zwarte broek en witte blouse gaan met de gewone was mee. En die is door tijd gebrek deze week niet gedaan.

Naat kleine wedstrijden in de buurt heb ik vaak geen water mee, nu wel. Staartje was ik wel altijd, manen lang niet altijd. Dan ben ik met 10 minuten klaar met pakken. 10 minuten wagen poetsen en 10 minuten staartje wassen.

Wat juryleden betreft. Per regio is het aardig beperkt, je punten kan je vaak al wel raden. Van de 4 jury's ken ik er 1 goed, 1 van naam en 2 niet. Dus we gaan gewoon lekker rijden :j.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:34

Hier ook nog niks gedaan.. Morgen heeft de koetsier nog 4 span les en daarna 5 tuigen, 2 karren schoonmaken. Hoop dat de enkelspan kar gemaakt is.. had lekke band... paarden nog toileterren.. en wassen en dan op tijd me bed in en om half 6 vertrekken naar Ermelo..

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 22:35

Morgen nog een ritje gepland en dan poetsen en vlechten keer twee. Dat krijg je als je menner en groom op dezelfde dag bent ;)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 23:19

Ik heb Det nog vanavond gereden. Morgen longeren. En alles schoonmaken. Zin in zaterdag! Wel echt zware concurrentie in mijn klasse poe!

hieke_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 01:17

Ik heb nog helemaal niks voorbereid. Ga morgen alles schoonmaken en klaarzetten enzo...

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 09:21

Wat me opviel en ik eigenlijk wel jammer vind, is dat ze niet overal juryleden uit verschillende districten op zetten. Iedereen rijdt 2 proeven, dus 4 juryleden en je zou zeggen: uit elk district één. Nu heeft "mijn menner" uit het toch al kleine district Zuid, maar liefst drie juryleden uit Zuid. Dat is toch typisch.
Op zich geen nadeel want je weet wat hun stokpaardjes zijn, maar eens heel andere juryleden zou toch ook wel eens leuk zijn.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 10:11

Ik heb niet zo op de juryleden gelet per baan, maar ik zag ook weer genoeg namen uit West.

Toch even bij de KNHS gecheckt, maar de parcourstekeningen komen niet online. :(

Beetje jammer, want in een half uurtje parcours + barrage verkennen (als de rubriek ervoor niet uitloopt) is best wel krap. Vanavond even heen en weer crossen gaat niet lukken. Dus als iemand vanavond heen gaat en een parcourstekening ziet, dan zou een fotootje delen heel tof zijn! :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:16

O, dat is ook niet fijn zeg. Zeker bij een wedstrijd waar er heel veel van ver komen is het niet heel eerlijk als je wel de mogelijkheid geeft tot verkennen een dag van te voren.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 10:24

Voorgaande jaren stond een week van te voren al een tekening online. Dit gebeurt nog steeds bij het DK. Dus vind de keuze ook een beetje vreemd.

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:26

Ik heb vanavond ook niet de mogelijkheid om te gaan verkennen, dus vind het ook best jammer dat de tekening niet online staat

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:58

Das altijd zo Neonlight, tenminste bij sgmw en grotere wedstrijden..
Dan kun je de keuze maken te overnachten wat er bij sgmw veel gebeurd of (wat ik altijd doe) heel op tijd vertrekken... voor de een wat leuker als je dichtbij woont dan de ander :))

Tekening staat vaak toch wel iets anders dan op het veld.
Kan zelf absoluut niet op een tekening wat zien voor ik echt gelopen heb.. maar wel ff grappig wat te zien.
maar wellicht iemand die vanavond gaat ff foto voor jullie kan maken. Zal eens wat vragen aan vrienden die misschien vanavond al gaan.

Je hebt 1.5 uur om te verkennen als je in de ochtend gaat, maar das een keuze die je moet maken, lang leve de paardensport :D
Edit; 1 uur voor enkelspan m/z/ZZ ook lang

Ik morgen tussen kwart voor 7 en 7 vertrekken.
Dan tegen 10 vaardigheid.

12.30 en 13.00 2 span dressuur en dan nog om 15.20 en 15.50 enkelspan dressuur.
Dus lekker bezig de hele dag.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:17

Bij ons ook een uur verkennen..
Om half 6 van huis vertrekken..

Om 09:05 vaardigheid.. om 10:30 enkelspan dressuur en om 14:40 2 span dressuur.. voor ons doen een rustig dagje.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 11:19

Tjah spullen om te overnachten heb ik niet (plus dat redden we ook niet met werk e.d.) en ik wil niet beide combi's die pas na de middag moeten rijden al om 5.15 op de vrachtwagen zetten richting Ermelo. Vind ik niet fair tegen over de paarden. Dus blijft een half uur verkennen over.

Je ziet het inderdaad nooit helemaal exact op de tekening, maar je weet wel of je links of rechts moet en de volgorde van de barrage. Dat scheelt toch met lopen.

Hopelijk verschijnt via het online circuit toch een foto van de tekening. :)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:35

Iedereen succes morgen. Hoop nog wat te kunnen zien. Maar wij moeten met een veulen in de baan bij de afstammelingen keuring van het Kwpn dus weet niet of het lukt

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:54

Ik hoop ook dat er een tekening verschijnt vanavond om alvast een idee te krijgen.

Ik moet vroeg de ring in, wil er mogen ochtend om 7 zijn zodat ik rustig kan verkennen. Dat betekend 5 uur weg rijden. Vanavond even verkennen lukt niet, het is met alleen de auto ook bijna 1,5 uur enkele reis. Avond van te voren heen kan ook niet, andere pony's moeten vanavond en morgen ochtend ook verzorgd worden.

Je kan pas vanaf 7.30 verkennen morgen ochtend, ik wil om kwart over 8 op de wagen zitten om los te rijden. Dus heb een half uurtje. Ik hoop dat ik hem dan weet. Na de dressuur Benno snel even terug bij de trailer zetten, nog 1x lopen tussen 9.30 en 10.00 want ik moet om 10.04 vaardigheid, dus kan niet tot 10 uur lopen.

Benno gaf vanmorgen nog steeds bijna licht. Hij heeft zich tot nu toe netjes gehouden. Hoop dat hij het vol houd tot morgen!

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 12:11

Wij zijn morgen ook van de partij! Morgen mag mijn vader starten in het Enkelspan Pa klasse M!

its_laraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 12:13

Evelinee_ schreef:
Wij zijn morgen ook van de partij! Morgen mag mijn vader starten in het Enkelspan Pa klasse M!

Dochter van Arend? Ik rij ook les bij haarlemmermeer. Je was gisteren mee met je vader om nog even te oefenen toch? Ik was met de shet :p

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 12:17

Hee Lara!
Ja zeker ik was diegene die aan het bleren was :D

its_laraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 12:22

Haha dat dacht ik al :p
Lees je hem morgen ook voor? Ik ga proberen of ik kan komen kijken maar weet niet of het gaat lukken!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 12:31

Ik rijd weer tegen jouw vader Eveline! Rijden in het M echt een paar namen mee dat ik denk pfff haha. Maar ga gewoon mijn best doen. Zelf met een goed gevoel de baan uitkomen vind ik belangrijker dan de plaatsing :D

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 12:38

Ja ik lees morgen ook! Mn vader zei dat jij vaardigheid mag starten, Lara?

Leuk Roos, en inderdaad als je zelf lekker gereden hebt is er al een hoop gewonnen!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 12:46

Succes iedereen morgen! :D