[AR] Mendurance, onbekend maakt onbemind?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

denice

Re: Mendurance, onbekend maakt onbemind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 15:06

Wil iemand mij dus uitleggen wat het is? Ik rijd mijn paard zowel onder het zadel als voor de wagen..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 15:11

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 15:15

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 15:19

Dat snap ik wel, maar ik dacht, misschien kan een ervaringsdeskundige het wat toelichten.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 15:21

Het lijkt mij trouwens wel wat, maar deze wedstrijden zullen wel een eindje uit de weg verreden worden..

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 15:30

Bij deze mijn aanvulling.
Op deze super leuke discipline, ook wil ik de mensen die nog steeds mendurance wedstrijden organiseren een pluim geven voor hun inzet, en hun enthousiasme.
En het feit dat het maar niet groeit, c.q. verder evalueert ligt zeker niet daar aan denk ik, maar aan de rompslomp en het heen en weer c.q. afschuiven van deze discipline. Dus als je ment.. laat je door dit topic niet tegen houden en ga een keer starten.

- ben je bekend met mendurance? Ja, zowel in Nederland als bij de VDD = http://www.vdd-aktuell.de/

- wat is je beeld van mendurance? Het is Endurance maar dan aangespannen

- ben je al eens gestart op een mendurancewedstrijd, zo ja hoe vond je het en zo nee, wat houdt je tegen?
* Ja ik heb er een aantal gestart. zowel in Nederland als de VDD = http://www.vdd-aktuell.de/
* Dat er geen combinatie startkaart meer is met de Endurance. of alleen voor de mendurance
* Wat mij verder tegen houd is het soms rauwe gedrag van enkele jury leden die vast blijven houden aan protocollen zoals hun bekend bij andere men disciplines. Die niet van toepassing zijn of kunnen zijn op mendurance.
* dat je nu een hele dure startpas c.q. startkaart nodig hebt... terwijl je helemaal niet al die andere disciplines in het mennen wil gaan verkennen bv.. Maar slechst drie keer wil starten in een jaar, dat in combinatie met het niet al te lage start geld maakt het een dure hobby om drie keer te willen starten in de mendurance
* de informatie is vaak versnipperd en niet centraal te vinden ook voorlichting over de training van de paarden is soms moeilijk te vinden. Het meest logisch zou toch zijn als de endurance vereniging zijn kennis weer gaat delen met de mendurance club. Net zoals dat in Duitsland gaat.
De endurance heeft een erg goed onderbouwd tijdschrift waarin veel informatie staat waar ook beginnende en gevorderde mendurance rijders veel plezier van zouden hebben.

- is er behoefte aan een algemene website met informatie over mendurance?
Ja dat is er.

Ik heb alleen even de vragen ingevuld. En ik moet nu gauw naar mijn volgende afspraak. Ik zal later het onderwerp even helemaal lezen.. heb alleen even gauw de eerste 2 pagina's gelezen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 19:42

Hoop / denk dat Barney hier op bokt wel een topic gaat openen over hun weg naar hun klasse III (70 km!) met hun tweespan shetlanders. Dat hebben ze vandaag behaald, dat is zo knap.
Dan krijg je een mooie indruk over wat je kunt bereiken met training, doorzettingsvermogen en het goed volgen van advies enz. En dat is dus mendurance pur sang.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 21:21

Wat lief van je Vhu, ik zal er morgen 1 zien te maken.

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 22:14

En omdat ik dit nog even wilde toevoegen.
wellicht off topic.. en tegelijker tijd zo van toepassing !!!
( ik heb hem even van de FB pagina gehaald om hier te delen) *D

De foto zegt genoeg... het antwoord moet zijn: "bemind"

[/i]Afbeelding

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 06:59

Jemig ik ben er helemaal stil van, dank je wel Nobje. Die is inderdaad gisteren door iemand op mijn fb gezet naar aanleiding van onze wedstrijd.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 09:34

WOW Super knap

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 06:33

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 20:10

_suus19_ schreef:
Ben ik het niet mee eens.. Als je gewoon een paar keer wilt starten en je hebt al €100 vaste kosten per jaar wordt het een duur grapje.. En vaker dan een paar keer starten kan ook niet, want er zijn amper wedstrijden..

Dit heeft mij ook weerhouden om officieel te starten, dit is mijn 2de jaar dat ik impuls rijd.
Ik zou voor dit jaar maar mogelijk 2 kunnen rijden. Dat vind ik dan zonde als ik ook van de impuls klasse zo kan genieten. Wij hebben niet perse het doel om hogerop te komen op het moment gezien mijn tijd wat ik er aan kan spenderen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 20:31

L_Rivaldo schreef:
_suus19_ schreef:
Ben ik het niet mee eens.. Als je gewoon een paar keer wilt starten en je hebt al €100 vaste kosten per jaar wordt het een duur grapje.. En vaker dan een paar keer starten kan ook niet, want er zijn amper wedstrijden..

Dit heeft mij ook weerhouden om officieel te starten, dit is mijn 2de jaar dat ik impuls rijd.
Ik zou voor dit jaar maar mogelijk 2 kunnen rijden. Dat vind ik dan zonde als ik ook van de impuls klasse zo kan genieten. Wij hebben niet perse het doel om hogerop te komen op het moment gezien mijn tijd wat ik er aan kan spenderen.

ik heb ook enorm getwijfeld maar toen hoorde ik van boxtel en teteringen.ik dacht yes 4 wedstrijden die e doen zijn,haha maar boxtel is dit jaar niet,en teteringen heeft de datum verzet en dan kan ik niet.dus ook een dure startkaart voor 2 wedstrijden.mijn seizoen is nu afgelopen ;(

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-15 19:03

De informatieve website gaat er in elk geval komen. Daar wordt al hard aan gewerkt. Zodra de website klaar is en online gaat, zal ik dat zeker hier melden.

Er is ook al wel interesse vanuit Belgie, in de zin van menners die willen weten wat het is en die hier wat wedstrijden willen starten, dus wie weet komt het binnen nu en een paar jaar ook van de grond in Belgie.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 19:17

NdV74 schreef:
De informatieve website gaat er in elk geval komen. Daar wordt al hard aan gewerkt. Zodra de website klaar is en online gaat, zal ik dat zeker hier melden.

Er is ook al wel interesse vanuit Belgie, in de zin van menners die willen weten wat het is en die hier wat wedstrijden willen starten, dus wie weet komt het binnen nu en een paar jaar ook van de grond in Belgie.

Dat zou geweldig zijn als het ook in belgie komt

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 19:20

In België is leuk en voor ons dichtbij, maar dubbele startkaarten en regelgeving zie ik niet zo zitten.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 20:58

Gem schreef:
In België is leuk en voor ons dichtbij, maar dubbele startkaarten en regelgeving zie ik niet zo zitten.

Haha als ze in limburgs belgie serieus mendurance gaan starten en daar heb je misschien na verloop 3 wedstrijden,dan rij ik enkel nog in begie denk ik mee want in nl is alles ver.endurance zijn er ook enkele in limburgs belgie dus denk ook als ik met paard daar in wil starten dat ik in belgie ga rijden

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 21:06

Ik zou voor dit jaar maar mogelijk 2 kunnen rijden. Dat vind ik dan zonde als ik ook van de impuls klasse zo kan genieten. Wij hebben niet perse het doel om hogerop te komen op het moment gezien mijn tijd wat ik er aan kan spenderen.[/quote]
ik heb ook enorm getwijfeld maar toen hoorde ik van boxtel en teteringen.ik dacht yes 4 wedstrijden die e doen zijn,haha maar boxtel is dit jaar niet,en teteringen heeft de datum verzet en dan kan ik niet.dus ook een dure startkaart voor 2 wedstrijden.mijn seizoen is nu afgelopen ;([/quote]

Ja echt zonde ik heb zo mijn best gedaan om het van de grond te krijgen in Boxtel, wil dit najaar er weer vol mijn best voor doen helaas nu veel dingen aan me hoofd, zie mijn berichten op bokt over fiscaal partner

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 23:54

Met endurance is het heel gewoon in het buitenland te rijden, ook in de lagere klasse (1). Je vraagt een riding permit aan en kunt gewoon starten met je Nederlandse startkaart, winstpunt(en) tellen mee. Soms is die telling wel anders en wat andere reglementen maar zo ingewikkeld is dat niet hoor.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 07:13

L_Rivaldo schreef:

ik heb ook enorm getwijfeld maar toen hoorde ik van boxtel en teteringen.ik dacht yes 4 wedstrijden die e doen zijn,haha maar boxtel is dit jaar niet,en teteringen heeft de datum verzet en dan kan ik niet.dus ook een dure startkaart voor 2 wedstrijden.mijn seizoen is nu afgelopen ;([/quote]

Ja echt zonde ik heb zo mijn best gedaan om het van de grond te krijgen in Boxtel, wil dit najaar er weer vol mijn best voor doen helaas nu veel dingen aan me hoofd, zie mijn berichten op bokt over fiscaal partner[/quote]
Ja helaas zijn er natuurlijk meer dingen in het even die je moet doen.zou leuk zijn als komend jaar boxtel ook op de kaart staat

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 21:21

Voor wie van plan was in Teteringen te gaan starten, deze wedstrijd is verzet van 18 naar 25 oktober 2015.

Aangezien het nog even duurt voordat de website klaar is (het streven is uiterlijk eind van dit jaar), is er al wel een forum: http://menduranceforum.forum2go.nl/index.php
Het is nu nog een kaal forum maar het is natuurlijk wel de bedoeling dat hier snel verandering in komt.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:54

Je bent goed bezig Nicole, ik heb me gelijk aangemeld. Ik heb de pagina ook op mijn fb gedeeld.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 22:30

O vet dan kan ik wel. Moet ik wel trekhaak kunnen regelen

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 08:19

keona schreef:
O vet dan kan ik wel. Moet ik wel trekhaak kunnen regelen

Dan mag jij Limburg vertegenwoordigen. Heb je alleen een trekhaak nodig, of moet er ook nog een auto aan vast zitten?