Hoi, Ik had ingeschreven om 28 febr. Vaardigheid te gaan starten in oudewater. Echter op de site van de knhs lees ik nu dat er geannuleerd bij staat. Weet iemand hier of dat inderdaad zo is?
hieke_81
Geplaatst: 08-02-15 21:25
Ja die is geannuleerd. Ik had me ook ingeschreven en heb mail gehad dat die niet door gaat...
Benno loopt super op het moment. 2 weken geleden clinic van Ilona Mens gereden en die heeft ons echt duidelijk een stapje verder geholpen. Gister mocht hij nog los op een minimarathon en nu even 2 weekjes op dressuur strafkamp voor het district kampioenschap!
Gem
Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-15 23:51
Vandaag met stalgenootje en de Anda in Boxtel geweest. Ging netjes met wat foutjes die "gemakkelijk" te verbeteren zijn. Score zit dus nog wat rek in . Vaardigheid begrijpen we niet helemaal, had ze gewonnen in haar rubriek en volgens de omroeper "binnen de tijd en 1 balletje op 3", maar volgens de uitslagen had ze 2 ballen en straftijd . We waren helaas al weg voor de prijsuitreiking (ik moest vanavond nog naar het theater), dus konden we helaas niet meer checken.
Flurk
Geplaatst: 09-02-15 19:36
hieke_81 schreef:
Ja die is geannuleerd. Ik had me ook ingeschreven en heb mail gehad dat die niet door gaat...
Ik heb die mail noet gehad maar degene benaderd waarik me inschrijf formulier naar toe had gestuurd en die heeft het inderdaad bevestigd. Echter die persoon schijnt niets meer met de vereniging daar te maken te hebben.
Jammer dat er weer een wedstrijd is afgelast, wilde eerst ook meerijden in oudewater maar ben dan niet thuis dus kon niet meedoen.
Ik had me ingeschreven voor dressuurwedstrijd in Maarssen van as zaterdag, maar daar waren maar 4 aanmeldingen dus ook afgelast..
Maar zondag waarschijnlijk onderlinge vaardigheid
MelanieB
Geplaatst: 09-02-15 21:03
Ik had ook Maarssen ingeschreven maar toen afgemeld want kon toch in Ermelo meerijden, ja das selectie en dichterbij en grotere bak dus dan is de keuze makkelijk, wel balen dat is afgelast..
Deze zaterdag debuut met Noor/Jimmy in tweespan dressuur en de 3e keer voor jimmy enkelspan dus geen verwachtingen, zien t wel.
Mooi Gem van de dressuur! Wel balen van de vdh. maar omroepen klopt wel vaker niet, is lastig en jammer van dr wp nu..
Ik heb mij vandaag ingeschreven voor 12 april Lisse. Weer voor het eerst sinds half jaar starten. Romy had magnesium tekort.dus even rustig aan gedaan en niet laten zweten. Alleen op de weg gereden, ritjes tweespan.rondjes van 5 km.Nu weer opbouwen. Dus ben benieuwd.
Nog een weekje, dan gaan we weer op pad voor het district kampioenschap west. De lijst is er, ik mag zondag om 10.20. Nu snel opzoek naar een voorlezer. Benno is de laatste tijd super voor uit gegaan. Een van de jury's van volgende week was laatst al enthousiast over hem toen ik het maar matig vond gaan, dus ik ben benieuwd wat ze nu van hem vind.
Sjolvir
Geplaatst: 15-02-15 11:40
OH, lijst!!! ga zoeken! Mooie starttijden, hopend dat ze zo blijven, 12.00 uur.
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 15-02-15 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Op de site van t district! En ik had hem ook in mn mail.
Sjolvir
Geplaatst: 15-02-15 11:49
Heb even op site gekeken, ook in mail? Dat zou service zijn zeg. Nou niet in mijn mail, maar nou is het wel zo dat bijna iedereen mijn mail adres foutief zet en dat een ander iemand met mijn naam al die troep krijgt.
Ik heb gisteren in Elim gereden 1 proefje L dressuur en een 1e prijs met 198 punten. Mag nu M starten. Ga ik nog niet gelijk doen hoor. Maar het mag dat is leuk.
Wat doen jullie eigenlijk, rijden jullie je klasse uit of ga je zodra je mag over naar de volgende klasse? Ik zit in dubio. Heb de B helemaal uit gereden en nu zit ik op L + 11 en mag ik over. Maar wat is wijsheid. Mijn paard gaat het wel steeds beter doen.
Gem
Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-15 11:49
Baudy, ik neem aan dat je thuis wel al M - oefeningen traint? Ik zou proberen in te schatten of de extra oefeningen al wp-waardig zijn (dus een 6 of hoger op je fictieve protocol). Als jouw paard een fijne galop heeft, eenvoudig te verzamelen is en daar niet heter van wordt in de rest van de proef, zou ik overgaan naar de M.
Toen ik met de pony in de B zat, was ik blij dat ik over kon naar de L omdat ik wist dat ze daar beter in zou presteren dan in de B. Het meer wenden en figuren rijden lag haar goed; lang stukken rechtuit en veel stapwerk niet. Mijn stalgenootje met de Anda zit er nu ook een beetje tegenaan te hikken en heeft als criterium dat ze stabiel wp's wil rijden, zonder onvoldoendes op haar protocol. Zolang dat niet zo is, blijft ze in de L en wil ze dit jaar nog een gooi doen naar kwalificatie voor de Hippiade in die klasse.
janouk
Geplaatst: 16-02-15 11:56
Wij gaan over naar de volgende klasse, want ik vind dat het dan meer stimuleert om ook thuis de lat wat hoger te leggen. Je hoort meteen van de jury wat zij nog graag beter zien. En het is toch geen straf om zonder winstpunten thuis te komen? Het zijn juist aandachtspunten. Uitdaging. Voorop gesteld natuurlijk dat je thuis wel traint voor de oefeningen in het M.
Gem
Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-15 12:04
Janouk, ben het in principe met je eens . Ik had er misschien bij moeten zeggen dat wij altijd minimaal 2 uur (enkele) reistijd hebben naar een D+V, dus we vinden dat we er wel wat te zoeken moeten hebben gezien de hoge brandstofkosten en volledige dag weg.
Stippies
Geplaatst: 16-02-15 13:10
Ik was zaterdag ook in Elim met mijn zwarte welsh a-tje. L-vrdheid en B-dress. Beide 1e geworden. Dressuur vond ik zelf niet goed gaan, maar blijkbaar dacht de jury daar anders over, ik had maar liefst 198,5 pnt. Ik vond het veel te veel voor wat ik had laten zien Heerlijk weertje erbij, buiten losgereden. Baudyh, gefeliciteerd met jouw resultaat. Volgens mij zaten jullie meteen vast op het parkeerterrein bij aankomst? Gelukkig bood de trekker uitkomst Overgaan naar de volgende klasse doe ik zodra ik die winstpuntwaardig zou kunnen rijden, inderdaad wat Gem ook aangeeft. Maar ik heb dat zelf ook sterk wat Janouk aangeeft. Het stimuleert en motiveert om serieus aan de bak te gaan thuis. En het kan ook weleens tegenvallen qua punten, maar dat geeft alleen maar extra stimulans voor huiswerk Eerlijk gezegd vind ik het totaal niet nodig om een klasse helemaal uit te rijden. Waste of time and money (uitzonderingen daargelaten...)
Dennis
Geplaatst: 16-02-15 13:17
Pony afhankelijk ga ik over of niet. Soms wel meteen, soms ook niet. Ook een beetje afhankelijk van kampioenschappen en competities.
Ik rij nu al 2 jaar L met Benno en we mogen over naar de M. Maar dat gaat nog niet gebeuren. We trainen wel al M oefeningen, en soms zelfs al wat Z, maar het is nog veel te wisselvallig (de L trouwens ook bij vlagen ). Hij kan nog zo mutserig zijn op wedstrijd terrein, dus kilometers in de baan kan hij wel prima gebruiken. Vorig jaar wel met zijn zusje nog 1x Z gestart terwijl ze er nog lang niet klaar voor was. Het was onze laatste wedstrijd omdat ze al verkocht was en mocht over. Dus heb toen toch een poging gedaan om per ongeluk een puntje in het Z te rijden (wat helaas niet lukte, maar dat zat er natuurlijk dik in).
Ik was erg blij toen ik met jonge pony's geen B meer hoefde maar direct L mocht starten (inmiddels moet ik meteen L). Dat eindeloze gestap in de B is vaak erg lastig met jonge pony's. In de L heb je meer middendraf en achterwaarts. Maar ik rij liever een fijne ontspannen proef met een onvoldoende op die 2 onderdelen dan dat je een pony heb die geen fijne proef loopt omdat de proef zo saai is. Zeker voor kleine pony's in een 30x60 baan, er komt geen eind aan .
Ik ga ook mee doen in april dressuur.. Wat ik overigens niet had en wel nu gaat doen is lessen.. Het zal alleen niet elke week zijn ik ga privé les nemen ik zou ook wel bij de vereniging kunnen maar dat is op vrijdag avond en voor mij een late les zijn alleen ik moet zaterdagochtend erg vroeg werken. Kan wel eens informeren hoe de tijden en indelingen nu zijn
De B is inderdaad, voor een voorwaartse pony, een vervelende proef, de overgang naar de L is ook niet zo groot, loopt de pony redelijk nageeflijk, zit er een middendraf in, gaat het achterwaarts niet te rampzalig dan heb je hier in het noorden al snel een winstpuntje. Ik heb meestal als norm dat de klasse waar je in rijdt redelijk bevestigd moet zijn, mijn norm is meestal minstens 5 maal 190+ punten bij verschillende jury's. Je hebt tenslotte altijd sinterklaasjury's , de L hebben wij helemaal uitgereden met als resultaat twee maal noordelijk kampioen, zowel indoor als outdoor. Ik vind het zonde van het geld om te starten in een klasse waar je nog niet klaar voor bent, vindt dat de officiele dressuurproeven en de jury's niet bedoeld zijn als een clinic, daar zijn instructies en lessen voor, ik ga dan liever een half jaar niet naar wedstrijden en ga dan thuis goed door trainen voor de volgende klasse. Een keer geen winstpunt rijden is niet erg, maar het moet nog wel ergens op lijken vind ik. Daarbij gaat het best snel met die winstpunten, onze dochter is jan. 2014 gestart in de B, heeft haar laatste wedstrijd op de hippiade gereden, maar is ondertussen wel al L+22 en dan waren we nog lang niet ieder weekend op wedstrijd.
Hier heb ik al meerdere keren winst in de L gereden met pony's die nog geen 10x voor de wagen gelopen hebben, dus zo spannend is de L ook weer niet. (zo snel op wedstrijd zit niet in de planning, maar als mijn wedstrijd pony kreupel is neem ik nog wel eens een jonkie mee omdat je je startgeld toch al kwijt ben) Voor de M moet je wel echt aan de bak.
Ik heb ze liever eerst thuis goed voor elkaar, je ziet mensen de L door racen en dan in de M vast lopen. Of in de M ziet het er niet uit en worden de puntjes net aan bij elkaar gesprokkelt. Lijkt me voor een jury ook niet leuk, zit je weer naar een net niet, net wel proefje te kijken. Ik ben pas 2x L gestart, geen idee of en wanneer ik weer eens start, heb net zoveel lol in andere dingen.