[AR] SGMW 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 22:42

Wat een mooie resultaten!! Zet m op morgen!
Wij zijn al klaar, vandaag een hele fijne marathon gereden en de vaardigheid gister ging ook heel goed. Helaas verpest ik de dressuur steeds zelf met mijn zenuwen... Als iemand daar eens dé tip voor heeft ;)...

assie

Re: SGMW 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 06:20

Als ik mezelf inbeeld dat ik gewoon een rondje ga rijden met wat figuurtjes erin en dat er toevallig gewoon wat mensen staan te kijken, dan gaat het bij mij best goed met mijn zenuwen :+ .

Gefeliciteerd met alle goede resultaten! Hartstikke mooi!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 10:38

Balen is dat.. Toen ik donderdag aankwam zag ik je alleen heel even losrijden. Je hebt echt een prachtig span, en gaat zeker helemaal goedkomen.
Misschien iets van die stress druppeltjes van bach?

Lastig blijft zoiets :(:) heb er gelukkig zelf vaak niet zo last van, al slikte ik in die grote ring in Beekbergen wel even enkele keren. Maarja grote ring, eerste keer uit hoofd, 5 juryleden.
Gister proef ook weer uit hoofd gereden, ging gelukkig weer goed, zo voelt het niet als een wedstrijd maar gewoon wat rondrijden. Misschien is dat ook wel wat voor je?

Misschien is dit wat voor je
http://www.hoefnet.nl/home/site/nieuws/ ... -van-start

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 12:22

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 13:10

Bedankt voor het meedenken!! Ik ga zeker dat boek bestellen.
Volgende wedstrijd is Geldrop en helaas moet ik daar klasse 3 starten ivm maximaal aantal winstpunten in klasse 2. Pony's en ik zijn daar nog niet klaar voor, maar we maken er maar het beste van.

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 18:40

Gefeliciteerd Melanie!

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 21:14

Melanie wat heb je het weer super goed gedaan!! Van harte gefeliciteerd!!!

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 18:22

@Sumic:

Ik heb ook heel lang last gehad van wedstrijdstress en heb trainingen gevolgd bij Sanne Beijerman. Zij geeft gerichte training tegen stress aan in ieder geval dressuurruiters maar volgens mij kan je ook als menners bij haar terecht.

Ik heb trainingen gevolgd bij haar waarbij ik allerlei metertjes op had en dus niet kon zeggen dat ik ontspannen was terwijl ik gespannen was haha. Bij mij hield het heel erg! Ze kan ook met je mee op wedstrijd zodat je op wedstrijd met metertjes kan rijden en je stressniveau kan controleren.

Met het vierspan ben ik soms ook nog wel eens heel gestrest tijdens de dressuur en dan wil ik dat m'n groom verhaaltjes gaat vertellen over vanalles en nog wat. Gewoon onschuldige verhaaltje over da er zulk lekker weer is en we vanavond lekker gaan bqqen ofzo. Meestal na een paar onderdelen kan ik dan wel ontspannen.

Hopelijk heb je in ieder geval wat aan het boek!

Edit:
Wij hebben ook een zeer gestreste pony en wat daarbij helpt is niet voorlezen als "ax binnenkomen in arbeidsdraf" maar "bij a rij je de ring binnen op de A-C lijn tot de x, daar ga je wenden richting de H" . En dan op een zeer lage en vriendelijke toon. Misschien helpt dat ook tegen gestreste menners haha

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:02

Dankjullie! Heb genoten zaterdag, ze hebben zo super gelopen. Zelf ook weer wat geleerd, wat gedurfder binnen rijden in de hindernissen. Hindernis 1 ook van klasse 4 2span pony snelste tijd.

Ook waterbakken bleven ze goed bikkelen. 2e waterbak kreeg ik modder in m'n oog, dus D naar E was oog dichtknijpen _O- oftewel; sportbril aanschaffen, die is niet weg bij zulke hindernissen.

Hadden niet verwacht de marathon te kunnen winnen met zoveel goede in m'n rubriek, dus super om te zien dat ze het toch zeker kunnen, en er valt nog winst te behalen, op naar het NK!

Sumic: Das wel ff pittig idd nu al klasse 3, maar misschien juist wel fijnere proef omdat alles wat sneller komt; dus minder zenuwen? :P

beemst36

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 10:16

jullie al een idee voor de planning van 2016? District noord, zuid en west hebben de kalender al online staan. Oost heeft de link naar de knhs maar deze heeft de planning nog niet online gezet? Ben zelf erg benieuwd naar de wedstrijden in district oost.

Als we het financiële plaatje rond krijgen voor een andere marathonwagen willen we als eerste wedstrijd meerijden in Ermelo.

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 10:27

Ik wacht ook nog op de kalender van Oost maar meestal vinden wij dat te ver weg dus, afhankelijk van mijn moeder, is onze agenda redelijk rond.

Als je in Zeeland woont heb je niet zoveel keus, tenzij je 3 uur wilt rijden...

Wedstrijden die voor ons interessant zijn:
9/10 april Heukelom
16/17 april Horst (te kort op Heukelom)

21/22 mei Eersel (nog nooit geweest??)

4/5 juni Schijndel
25/26 juni (Leidschendam of) Uden

9 juli DK dressuur & vaardigheid
16/17 juli DK sgmw
23/24 juli Geldrop (waarschijnlijk te kort op Het DK, anders misschien vierspan)

4/5 augustus Beesd (te zwaar voor tweespan dus misschien vierspan ipv Geldrop)
13/14 augustus Ysselsteijn (niet rijden indien NK)
20 augustus NK dressuur & vaardigheid
27/28 augustus NK sgmw

17/18 september Texel (erg ver weg, misschien met vierspan. Tis zo'n wedstrijd die je ooit gereden moet hebben :+)

beemst36

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 10:57

Wij zitten in de buurt van amsterdam en rijden regelmatig richting de veluwe. Ben benieuwd naar de data van gorsel, nijkerkerveen, kootwijkerbroek, ugchelen en haaksbergen. Dan kunnen we de planning gaan maken

edit: ben ook wel benieuwd waar de districtskampioenschappen van district west plaatsvinden.
We willen eind december vakantie gaan plannen en boeken dus is wel handig als dan de wedstrijdkalender bekend is. Ik dacht meestal dat het rond 1 december compleet bekend was en dan vanaf 1 januari inschrijven.

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 11:07

beemst36 schreef:
Wij zitten in de buurt van amsterdam en rijden regelmatig richting de veluwe. Ben benieuwd naar de data van gorsel, nijkerkerveen, kootwijkerbroek, ugchelen en haaksbergen. Dan kunnen we de planning gaan maken

edit: ben ook wel benieuwd waar de districtskampioenschappen van district west plaatsvinden.
We willen eind december vakantie gaan plannen en boeken dus is wel handig als dan de wedstrijdkalender bekend is. Ik dacht meestal dat het rond 1 december compleet bekend was en dan vanaf 1 januari inschrijven.

De districtskampioenschappen van West zijn bekend. Die zijn 16 en 17 juli in Vrouwenpolder. De kampioenschappen dressuur er vaardigheid zijn een week eerder in Maasdijk. :)

De wijze van inschrijving is trouwens veranderd. Vanaf aankomend seizoen gaat de inschrijving via mijn knhs open 10 weken voor de wedstrijd en de inschrijving in pas definitief als de organisatie per bank het inschrijfgeld heeft ontvangen.

beemst36

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 11:10

Ja ik las inderdaad 12 weken. en qua vooruit betalen mag de organisatie dat zelf bepalen of zij dat zo hanteren of niet.

Vorig jaar was het ook in Vrouwenpolder, dit jaar weer? Dacht dat het roulerend was dtussen de provincies in district West?

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 11:20

Vorig jaar was het inderdaad ook in Vrouwenpolder. Ik weet dat het NK rouleert maar het DK weet ik niet. Het district heeft natuurlijk niet veel wedstrijden om uit te kiezen nu Tull en t Waal niet meer wordt georganiseerd en Maasdijk als NK is aangewezen. Wat overblijft is Texel, te laat in het seizoen, Leidschendam maar die heeft de capaciteiten niet voor een kampioenschap, Blaricum en Hyppotylushoef. Over die wedstrijden dus ik niks te zeggen qua accommodatie, nog nooit geweest. En naast geschikte accommodatie moet de organisatie natuurlijk ook een kampioenschap willen organiseren.

beemst36

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 11:29

ja da is een feit. vorig jaar was het inderdaad vrouwenpolder en dat was goed georganiseerd. Daarvoor zijn maasdijk en tull en het waal aan de beurt geweest. Had gehoopt dit jaar in noord holland, lekker dichtbij voor ons. maar het inderdaad lastig om een geschikte locatie te vinden. Wieringen is halverwege augustus en liggen de hindernissen verder uit elkaar. Zelfde geldt ook voor blaricum.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 11:47

beemst36 schreef:
jullie al een idee voor de planning van 2016? District noord, zuid en west hebben de kalender al online staan. Oost heeft de link naar de knhs maar deze heeft de planning nog niet online gezet? Ben zelf erg benieuwd naar de wedstrijden in district oost.

Als we het financiële plaatje rond krijgen voor een andere marathonwagen willen we als eerste wedstrijd meerijden in Ermelo.

Schrijft Ermelo dan 1/2/3 klasse uit? Ik dacht alleen klasse 4 en CAI.. maar pin me er niet op vast.

Maasdijk is denk een mooie voor het NK, nooit geweest maar kom denk wel kijken.
Wij hopen natuurlijk het NK kl.4 te Beesd mee te rijden, blijft mooie wedstrijd en lekker dichtbij.

Verder ben ik nog aan het uitstippelen om ook wat HC wedstrijdjes uit te kiezen om bijv de jonkies mee te nemen.

Overigens is dit jaar ook een nieuwe sgmw: Bennekom.
Vind dat zelf erg jammer want verdwijnt een fijne oefenmarathon maar ik snap de organisatie wel, die willen door.
Word klasse 1/2/3 en hobby/impuls.

Blaricum is leuke wedstrijd; maar denk niet DK-waardig...

Ik heb voor nu staan
Lisieux 4 t/m 6 maart
Ermelo 1 t/m 3 april
En uiteraard hopelijk Beesd. Verder wacht ik nog op de kalender om de andere wedstrijden te zien.
Heb het verder nog niet helemaal ingepland behalve deze 2.

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 11:55

De wedstrijdkalender van kl4/internationaal is een week of 5/6 geleden gepubliceerd op hoefnet Melanie :)

Volgens mij was Ermelo vorig jaar ook klasse 1 tm 3 dus daarop ging ik er vanuit dat dat dit jaar ook weer was maar ik kan het natuurlijk mis hebben.

Maasdijk is inderdaad een mooie wedstrijd als NK. Vrouwenpolder als DK zijn wij ook niet heel blij mee. Vorig jaar lagen wij in een 2 meter diepe afgrond bij die wedstrijd dus we waren eigenlijk niet van plan om 'm dit jaar te gaan rijden. Mochten we ons op basis van andere wedstrijdresultaten plaatsen voor het NK denk ik dat wij hem dus ook niet zullen gaan rijden.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 11:59

Dat weet ik en die heb ik uiteraard. Maar ik wacht op de 'gewone' omdat ik ook enkele als impuls mee wil pakken om bijv Jimmy mee te nemen in marathon ed.
Bovendien zijn de kl 4 iets kostbaarder dan de reguliere wedstrijden, dus ook wel handig.
Heb 3 CAI gepland, verder nog ff zien.

Vorig jaar was Ermelo niet klasse 1 tm 3.. alleen CAI** en CAN (Gewoon klasse 4)
2014 was er wel 1 t/m 3.
Kan er nu in ieder geval niet wijs uit worden of wel of niet is 2016.

ArroNnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 12:10

Is al bekend waar in 2016 het NK is dan? Of dat ook nog niet?

beemst36

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 12:11

klopt ermelo is CAI, vandaar dat we eerst een andere kar moeten hebben (hebben nu een marathonwagen met luchtbanden en dat mag bij CAI niet). Vanuit klasse 3 gaan wij dan CAI** starten. (hebben genoeg winstpunten klasse 3 hiervoor). Willen dit jaar dit graag oefenen om te kijken of we dan in 2017 verder doorstromen

NK is in Maasdijk

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 12:15

Het zijn inderdaad erg kostbare wedstrijden Melanie. Nog even afwachten wat district oost gaat doen qua wedstrijden dan.

Toch jammer dat de KNHS hun kalender niet goed updaten maar als je als organisatie een wedstrijd ook maar 1 dag te laat aanvraagt... :+

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 12:44

Beemst; let erop dat je voor cai wedstrijd ook fei paspoorten moet hebben mocht je dat nog niet hebben. En idd harde wielen en gewicht.
CAN kan je ook starten en dan hoeft paspoorten weer niet.
Leuk dat jullie de overstap ook gaan maken, wellicht tot Ermelo :D

Haha jup.. mer vergadering was het dat alles voor 1 januari ingediend moest worden anders klopte hun schema niet... ehh. Dus voorlopige kalender mag wel eens verschijnen.

beemst36

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 12:57

Oke dacht dat het pas bij CAI wedstrijden in buitenland was of bij CAI ***. ga ik nog even informeren. vind het zowiezo verwarrend. met CAI en dan ook nog CAN vervolgens wat je wel vanuit klasse 3 mag rijden en wanneer je door moet naar klasse 4..

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 13:28

Moet je even nicolet bok van topsport afdeling mailen die kan je goed helpen.
Cai is international. Can is nationaal.
Je begint met 2 ster en kan na 2 voltooide 2* wedstrjjd naar 3* maar beide blijft internationaal.
Eenmaal cai mag je niet zomaar over en weer naar 3 terug..
Cai bijv moeten ze op stallen staan en can mogen ze op vrachtwagen.
Zo zitten er dus wel wat verschillen tussen, dus idd ff achteraan gaan weet ook niet hoe het zit met over en weer, dus durf niet te zeggen.