[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 18:41

Afbeelding
Ik heb deze. Tot volle tevredenheid :) Alleen is mijn kast voor het mooie 10 cm te hoog :))

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 18:44

:wave:

:7 *gaat vanavond eens 7 pagina's bijlezen... *
Niet zo snel gaan zeg!! Pff kan dit tempo slecht bijhouden met lange werkdagen en 's avonds de rest van mn priveleven... }:0 Maar ik ga zo een bijleespoging doen.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 19:06

biancailona schreef:
gekke vraag, hebben jullie tips ideetjes om het tuig voor de kar netjes op te hangen, neer te leggen eventueel fotootjes erbij?
:')

ad laten maken...

zal morgen foto maken.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 20:02

Mijn tuigen wonen in kisten. Van die grote plastic bakken. En dat van mn zusje hangt op aan zo'n
set als hierboven. Maar de shet/pony tuigjes passen mooi in zo'n kist.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 20:31

ah....Andewi zusje van Maisie...??

tuigopbergen..Ik heb zelfde set als Aks..werkte supergoed voor tuig, ook 2-span kun je daar op kwijt..

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 21:00

Ik heb 1 tuig op een zelfgemaakt tuigkarretje hangen. En 1 op een ophangset.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 21:02

2span biancacoo? :oo
Ik heb af en toe al moeite met m'n enkelspantuig erover te hangen :P

En dames, (en meelees-heer!) Ik heb 't weer gedaan :oo
Foto's...
:o

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 21:09

prachtige fotos weer aks!

Ik had vanavond tuttelavondje met Sil, wat werd beloond met een ontsnap actie uit zijn box en een achterhoef met ijzer vol op mijn voet terwijl hij een draaimaakte en vol afzette met als afzetje mijn voet #)
Gelukkig zijn het pony hoefjes dan..

Ophang zet als boven aan deze pagina heb ik ook en idd ook af en toe moeite om mijn enkelspan tuig erop te hangen haha.

Leuke meeting ideeen! Op bezoek bij de koninklijke stallen klinkt super! Rit door het bos ook, als groom vind ik ook leuk, maar liever nog met Sil :D al geen idee hoe ik hem zo ver krijg.. Lijkt me heerlijk om weer eens een weekendje/weekje weg te doen met sil en lekker door het bos karren <3

Bicci leuk compliment zeg :D :D

Baudyh foto van het tuig graag :D

Vanaf vandaag leef ik verder op pijnstillers, ben de pijn zat! Advies van de fysio is voorlopig even elke dag pijnstillers slikken en doorgaan met oefeningen en dan over een tijdje de pijnstillers afbouwen en kijken hoe het dan gaat.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 21:13

Wauw, die koe is gaaf !....mag ik die eens gebruiken ?
:+

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 22:31

@ biancailona ik heb zelf van ijzeren strips haken gebogen voor mijn tuig op te hangen.
en anders heb ik ook gewoon de tuigophangset die hierboven aan de pagina staat.
(zal er aan denken om morgen even een foto te maken)
@ biancacoo hoe kun jij een 2-spantuig op 1 set kwijt dan ?
foto ?? (ben beetje benieuwd nu)
@Aks WAUW wat een mooie foto’s !
@ jenkins auw dat van je voet lijkt me best wel pijnlijk ! en hopelijk verzachten de pijnstillers de ergste pijn nu voor je !

Heeft er iemand een idee hoe ik mijn pony’s het beste kan inspannen met het leren van klavertje 3 mennen ? ik weet namelijk niet hoe dat dan moet met de leidsels en de strengen bevestigen.
ik kan ook geen duidelijke beschrijving of iets vinden. (of ik zoek verkeerd)

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 07:06

:wave: Goedemorgen

@ Tine, ik ken het wel ME, ken ook een paar mensen die of dit hebben. Zelf al eens in het hoekje fibromyalgie geparkeerd en dat is zo'n beetje hetzelfde hoekje volgens mij :? Klachten komen vaak ook wel een beetje overeen met elkaar heb ik het idee. Misschien toch is een idee om nog een een second opinion te doen? Liep ook al 3 jaar te worstelen met zware vermoeidheid en pijnlijk lijf, kwamen ze er toch achter dat ik RA heb alleen ben ik een uitzonderlijk geval dat mijn bezinkingen niet erg hoog zijn. Sinds ik medicijnen heb hiervoor ben ik toch redelijk opgeknapt.
Momenteel gaat het wat minder ook weer erg vermoeid en het idee dat mijn elestiekje in mijn rug niet meer wil buigen.
Kan me altijd erg goed in je posts plaatsen :(:) Vind het echt erg vervelend voor je :(:)

Ik heb ook geen zus dus die heeft zich hier ook niet gemeld :')

@ Aks, wat heb je weer prachtige foto's geschoten :D

Gisteren lekker de Pown en de Fries aan de dubbele longe gehad, was erg leuk. De fries was zo gek als een juun *\%/* daar had ik wel even mijn handjes aan vol, maar ze had ook een weekje vakantie gehad van me door al het slechte weer. Pown moest ook even uitproberen, maar uiteindelijk hebben ze allebei nog even braaf voor me gewerkt <3

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 07:54

hoe ik 2-spantuig op 1 set houders kwijt kon..
2 borstbladen netjes over elkaar...2 schoftjes netjes achter elkaar..
2 hoofdstellen..netjes over elkaar..4 strengen..netjes op elkaar leggen, 2 broeken netjes op elkaar....ik ben echt een pietlut..dus zoiets lukt me al snel...dat was wel wat dwangmatig vrees ik..
ik heb er helaas geen foto van.....en geen tuigen meer, die zijn nu bij Dennis :j
maar moet toegeven...het waren wel 2-spantuigen voor middenmaats shetlanders.. :+
het belgentuig...kon er amper 1 op.. :+

Hier weer klaar om zometeen als zoontje naar school is te gaan trainen met de hondjes..heb er zin in !
t'is wel iets warmer..dus houd halverwege een watergeefpauze..

Dingetje..Over Fibro, en Me, volgens mij is dat idd allemaal hetzelfde hoekje...en second opinion kan dan goed helpen..
ik hoop Tine, dat je toch snel weer wat meer energie krijgt...en anders,...idd, heel vervelend maar toch weer een arts raadplegen..en er op staan dat ze het verder onderzoeken, dit beinvloed je leven veel te veel op deze manier..veel sterkte vanaf hier toegewenst..en ik stuur je een virtuele energieknuffel..komt'ie :(:)

Andewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 08:33

Biancacoo schreef:
ah....Andewi zusje van Maisie...??

tuigopbergen..Ik heb zelfde set als Aks..werkte supergoed voor tuig, ook 2-span kun je daar op kwijt..

Nope!
;)

maar ik wil wat vragen beantwoorden om jullie het makkelijker te maken... :D

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 08:33

Mijn zusje zit niet zo veel op bokt en anders heet ze ppannemieke.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 09:03

:D peterpannemieke :')

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 09:43

Foto van nieuwe tuig op db volgt nog. De strengen waren te lang dus die worden nog korter gemaakt. Als het goed is kunnen we van het weekend rijden.

Zo op begrafenis. Hopelijk blijft het droog. Een klant van ons. Is 90jaar geworden.
Daar doe ik het voor.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 09:50

Baudy: toch sterkte. Blijft een naar iets
Bianca: ik heb al zoveel onderzoeken gehad en al zoveel geprobeerd, dat ik er niet meer aan begin. Iedere keer loopt het toch weer op een teleurstelling uit. Toen ik naar de provincie Groningen verhuisde, dacht ik: nieuwe arts, nieuwe kansen. Vorig jaar maakte hij me nog blij, hij had iets nieuws gevonden. Bleek die behandeling al 20 jaar te bestaan. Vorig jaar nieuwe huisarts gekregen, ivm pensioen van de oude. Dacht: nieuwe arts, jong, maar ook hij weet helemaal niets te bedenken. Er valt ook niet zoveel te onderzoeken. Heb alles wel zo'n beetje gehad.

Ik heb wel een zusje, maar die heeft niets met paarden en zit dus niet op bokt.

Net even met Rembrand gemend, ging redelijk. Helaas de les van vanavond maar weer afgezegd. Dat wordt gewoon te laat (van 20-21) voordat ik dan op bed lig.

Zometeen nog huishouden doen, laatste spullen inpakken voor Vlieland, nog met hond naar dierenarts, zelf naar huisarts voor B12 prik en naar fysio. Dus.... ik ga nog maar weer wat doen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:16

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Waarschuwing
Opstijgende raketten bij Schiphol. Het waait en Janouk en Image vinden het nodig om de wei onveilig te maken. Janouk ging net recht op haar achterbenen door de wei, om vervolgens recht omhoog te springen en een of andere karate kick uit te voeren met haar achterbenen.
Ik dacht echt dat ze op haar kont zou landen, maar nee, ze landde nog net op haar achterbenen om nog een paar keer te exploderen. Maflinger in actie.
En Oma Image bleef bokken om de actie nog wat op te voeren.

Janouk heeft tijdens een val op 28 april een halsspier gescheurd. Voor de koets ging het al weer steeds beter en gelukkig de laatste 2 weken loopt ze nu ook super onder het zadel met veel power en oprichting.

Maar we hadden zoiets: pas als ze zich weer vrij genoeg voelt voor Janouk explosies in de wei, dan is ze echt officieel hersteld.
Nou tatatata dat moment is er nu. Helemaal blij :o

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:18

Sterkte Baudy :(:)

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:21

Nou gisteravond de bijleesactie gedaan, stelletje kletskousen!
Ik weet niet alles meer maar oa iets over een bosritmeeting in brabant (mij te ver vanuit drenthe), een evt centralere meeting (altijd leuk!), iemand die zich hier anoniem meldt als de zus van..., opbergideeën voor het tuig (mijne zit nog in de doos hahaha), allemaal lichamelijke problemen hier, begravenis, vakantieperikelen enzenz...

Ik heb een dagje vrij, héérlijk! Dus mezelf verwend met warme broodjes van de bakker, hmmm :):)
De wasmachine draait, dus ik zal een dansje doen met de stofzuiger en dan vanmiddag maar even ponyrijden in de storm :D

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:23

Tof dat Janouk weer zo uit dr plaat gaat!! Daar is het ook wel weer voor en als ze dan losgaan na een blessure is dat supergaaf! Ik weet er alles van, kon wel janken van geluk toen m'n blessurepaard enkele weken terug in volle galop, al bokkend incl slidingstop naar het hek kwam toen ik dr riep :+:

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 11:06

@Royal: bedankt voor de samenvatting :D

Fijn dat Janouk weer uit haar plaat gaat *\%/* , hier ook storm, geloof dat we niks met de paardjes doen, wilde eigenlijk wat leuks doen met dochter in het kader van de vakantie, maar alles buiten is nu wat minder, geloof ik, dus iets anders plannen, heb genoeg werk, maar dat moet maar weer wachten...

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 11:13

SCC schreef:
Heeft er iemand een idee hoe ik mijn pony’s het beste kan inspannen met het leren van klavertje 3 mennen ? ik weet namelijk niet hoe dat dan moet met de leidsels en de strengen bevestigen.
ik kan ook geen duidelijke beschrijving of iets vinden. (of ik zoek verkeerd)

Neem aan dat klavertje drie vrijwel hetzelfde werkt als bijv. een vierspan. De achterste twee span je gewoon net zo in als een dubbelspan.
Bij je achterspan bevestig je bij beide paarden aan de binnenkant (bij vierspan aan de buitenkant) een extra leidseloog aan het hoofdstel. Daar lopen je andere leidsels door.
Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 11:49

haha..janouk en image..2 raketten, supergaaf om te zien, dit weer doet hier ook erge spooky pony's van maken..maar ziet er wel mooi uit !
goed teken janouk dat ze weer lekker uit haar plaat gaat..haha...
klavertje 3..geen idee..
Mooie samenvatting hierboven..
Tine het is wel heel erg slecht dat je niet meer kunt rekenen op de artsen... :(:) :(:) :(:) hoop dan toch dat je wat rust vind en opknapt..is niets aan zo....

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 12:40

nog even snel...hier is de link naar een filmpje van de hondjes van afgelopen week, ik had een pasagier, dus mooie krachttraining en even filmen..altijd leuk..haha..staat ook op fb..maar niet iedereen zit daarop..
http://www.youtube.com/watch?v=1NKCJ_UzZF4